Ga naar inhoud

Invoeren van Duitsland


tuscani

Aanbevolen berichten

On 27 August 2015 at 11:23 AM, gewoon ik said:

nee. Auto van mijn opa zijn ze zo gaan halen. Die Duitse nummerplaten waren hen te duur. Rijden ze wel de volledige E40 af en denken ze niet aan de trajectcontrole. Boete wegens te snel rijden EN boete wegens nummerplaat. Die Duitse nummerplaten waren plots goedkoop geworden.

Maar bij inschrijven geen probleem.

Hebben ze die auto dan gewoon op B platen naar de keuring gebracht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had Duitse exportplaten voor een maand, was iets van 90 euro incl nummerplaten voor en achter en verzekeringen op chassisnummer. Heb ik nog mee naar de keuring kunnen gaan. Wel handig dat ik een maand ipv 14d had want was 10 euro verschil

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik start binnenkort als zelfstandige, ben op dit moment op zoek naar een bedrijfsvoertuig. Gezien het hoge aantal beroepskilometers, is hoge aftrekbaarheid een must. 

In dit kader overweeg ik een break om te bouwen tot lichte vracht. 

Ik vraag me het volgende af: als ik een wagen importeer uit Duitsland, ondergaat de ombouw tot LV dezelfde procedure als een Belgische wagen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12 juli 2016 om 10:52 zei DDke:

Hebben ze die auto dan gewoon op B platen naar de keuring gebracht?

Nee garagaist laten gaan met zplaten. Ze waren plots bang

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

We willen in Duitsland een nieuwe auto kopen voor mijn vrouw. Ik had de verkoper gevraagd om rode exportplaten voor me te regelen.

Hij stelt me voor om de papieren op te sturen zodat ik alles zelf in orde kan brengen en 'm met mijn eigen platen naar huis kan rijden.

Kan ik het op die manier doen of moet ik toch zorgen voor exportplaten? Ik veronderstel dat de wagen eerst naar de keuring moet,

ook al is hij nieuw (Jahreswagen).

 

Ik weet dat je op chassisnummer kunt verzekeren, maar zo wil ik het deze keer niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je sowieso naar de keuring moet vooraleer je kan inschrijven en zonder auto is dat wat moeilijk he... ;)

 

ik sta er momenteel ook voor, pas dinsdag 21/02 afspraak gekregen bij de douane, maar ik heb wel transitplaten (die helaas vervallen overmorgen)

aangepast door bt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei bt.:

Ik denk dat je sowieso naar de keuring moet vooraleer je kan inschrijven en zonder auto is dat wat moeilijk he... ;)

 

ik sta er momenteel ook voor, pas dinsdag 21/02 afspraak gekregen bij de douane, maar ik heb wel transitplaten (die helaas vervallen overmorgen)

Dat dacht ik ook. De dealer geeft aan dat hij ook export doet, maar wanneer ik achter rode exportplaten vroeg kreeg ik dit antwoord. 

Het kon natuurlijk ook zijn dat de regels anders zijn aangezien het om een nieuwe wagen gaat. Vandaar de vraag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Platen met rode band vragen. Jij betaalt, jouw wensen primeren. Daarmee zorgenvrij naar .be karren, nog even mee rondrijden zelfs (als je wil) en zo aanbieden aan de keuring. Klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanop eccbelgie.be

Eerst inschrijven. Dan invoeren

Normaal vervoert u uw wagen naar België voor u hem laat inschrijven. Dat is meestal het meest praktische.

Toch mag u de volgorde omkeren: is de verkoper niet ver gevestigd van waar u woont? Dan kunt u reeds de nodige stappen ondernemen om uw nieuwe wagen in België in te schrijven en vervolgens, met transit- of definitieve platen, naar België te rijden. Dit kan enkel voor nieuwe wagens en voor zover de douane geen fysieke aanwezigheid van de wagen eisen.

 

Technische autokeuring

Koopt u een tweedehandsauto in het buitenland? Of een nieuw voertuig dat al eerder stond ingeschreven? Dan moet u ermee naar de technische autokeuring gaan. Net als met een wagen die u in België koopt.

 

 

De definitie van nieuw is nogal vaag. Afhankelijk van wat we kiezen zal het om een wagen gaan waarvan de garantie beginnen lopen is op 12/2016 of 1/2017.

 

Ik heb me al suf gezocht, maar vind nergens terug of die auto nu:

- naar de keuring moet of niet

- rechtstreeks op onze huidige platen kan ingeschreven worden zoals de dealer zegt

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Jerain:

Zollkennzeichen laten regelen door verkoper. Kan je daarna naar douane en keuring, daarna verzekering en inschrijven.

het gaat over een nieuwe, nog niet ingeschreven wagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Jerain:

Ah, ik dacht dat een Jahreswagen, zoals hij zegt, op papier geen nieuwe wagen meer is.

Sorry, mijn fout. Bij nader inzien blijken het nieuwe wagens te zijn die nog niet aangemeld zijn.

Was niet helemaal duidelijk bij het eerste contact met de garage.

 

Ondertussen ben ik eens bij de keuring gepasseerd. Daar "denken" :unsure: ze dat ik niet naar de keuring moet bij deze wagen.

Spring eens binnen bij de douane, daar zullen ze het wel weten was het antwoord.

Daarna even naar de douane gebeld. Daar "denken" :unsure: ze ook dat de wagen niet naar de keuring moet.

Hun voorstel was om eens bij de keuring binnen te springen en het daar te vragen. :)

aangepast door thiva
extra info.
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei thiva:

Sorry, mijn fout. Bij nader inzien blijken het nieuwe wagens te zijn die nog niet aangemeld zijn.

Was niet helemaal duidelijk bij het eerste contact met de garage.

 

Ondertussen ben ik eens bij de keuring gepasseerd. Daar "denken" :unsure: ze dat ik niet naar de keuring moet bij deze wagen.

Spring eens binnen bij de douane, daar zullen ze het wel weten was het antwoord.

Daarna even naar de douane gebeld. Daar "denken" :unsure: ze ook dat de wagen niet naar de keuring moet.

Hun voorstel was om eens bij de keuring binnen te springen en het daar te vragen. :)

https://www.vlaanderen.be/nl/mobiliteit-en-openbare-werken/voertuigen/een-voertuig-invoeren-uit-het-buitenland

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei ir_fuel:

Nieuwe auto kopen in Duitsland, GEEN keuring.

Spreek uit ervaring ;) 

Ok thanks. 

Het feit dat nu blijkt dat de wagen nog nooit aangemeld is vergemakkelijkt alles wel een beetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Gezien ik geen fan ben om met een kistje cash tot in De te karren, beste manier van betalen via overschrijving? Geheel volledig op voorhand voldoen? Of gedeelte achterhouden om bij mogelijke disputen toch wat achter de hand te hebben?

Platen regelen via de garage zou 300€ zijn voor 1maand incl deckungskarte. Vrij duur als ik kijk wat dit online kost:

http://www.kurzzeitkennzeichen-online.net/kurzzeitkennzeichen-mit-gruener-karte-online-bestellen/

uiteraard geen geloop dan, maar toch rap quasi 150€ gespaard?

 

aangepast door erq
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-2-2017 om 09:32 zei erq:

@Asserti uiteraard. Zelfde site, andere subrubriek:

http://shop.kurzzeitkennzeichen-online.net/index.php

 

Ik keek nog niet grondig rond, maar ... is dat een webshop waar je 2 stuks platen met rode band én een verzekeringsbewijs én een tijdelijk voertuigdocument (voor die platen) kan bestellen voor 83 euro (personenauto 30 dagen)? En ze zenden je dat allemaal per post toe, platen en papieren?

Vet. :inlove: 

Edit: dat lijkt mij dat het énkel de verzekering betreft, niét de platen. Ge moet dus nog uw platen ergens zien te pakken te krijgen ook. Daarmee dat de prijs voor 30 dagen zoveel goedkoper is dan wat ge betaalt ter plekke, als ge ook uw platen krijgt.

Edit2: hier http://www.zollkennzeichen.de/bestellung-1.html is 't mét platen, meteen een pakske steviger qua prijs, voor 30 dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid