Ga naar inhoud

Invoeren van Duitsland


tuscani

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, chaoske zei:

Wij zullen - mede dankzij nuttige informatiebronnen als deze waarvoor dank! - ook de stap wagen om een Duitse (Volks)wagen te importeren  van bij een VW-dealer. De reden is vnl. dat het aanbod in benzinewagens voor de wagen die we zoeken bijzonder klein is in België.

Ik zit nog met 2 vragen:

- de verkoper hapt niet meteen toe om de transitplaten zelf te regelen, hij wilt ons wel brengen naar de 'road traffic office'. We blijven proberen, maar indien geen succes zullen we het zelf moeten regelen. -> Moet ik vooraf online een verzekering aankopen bij bvb. http://deckungskarten.eu/ ? Of kan ik dit ook via de Duitse DIV (road traffic office) samen regelen?

- Aangezien we de wagen via een eenmanszaak kopen, weigert de dealer om een garantie te geven op de wagen. Van VW Germany zou het verboden zijn om garantie op geëxporteerde wagens aan te bieden. Kunnen jullie dit bevestigen? Een alternatief is eventueel zelf een aparte verzekering af te sluiten vermoed ik.

Alvast bedankt voor de hulp! :-)

PS: ook deze dealer werkt met BTW in borg gegeven om ze na het leveren van de nodige Belgische documenten terug te storten.

Punt 1: Wij hebben de onze uiteindelijk gewoon op transport laten zetten. Uiteindelijk was dat niet veel duurder dan transitplaten via de garage + nog eens een extra rit naar Duitsland. (370 km enkel). De wagen werd netjes voor de deur afgeleverd.

Punt 2: Officiële garantie loopt gewoon door. Op de onze zat 5 jaar garantie (uitbreiding) en die garantie loopt hier in België gewoon door.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idem hier.

allez punt 1: de garage gaat met ons naar het kantoor rijden, om daar alles samen met ons te regelen.

punt 2: hier ook borg nodig, welke dan (hopelijk) (snel) terug gestort gaat worden. 

punt 3: garantie loopt normaal door, wel zou het kunnen dat je indien je garantie nodig hebt, je misschien via duitsland zal moeten gaan

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt er dus eigenlijk op neer te hopen dat de Duitse handelaar een factuur excl btw opstelt en je de btw in België gewoon via de afschrijving doet.

Dat eerst betalen en dan terug krijgen vertrouw ik ook niet zo goed. Wat als die zaak in de tussentijd failliet gaat of met de noorderzon verdwijnt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, maar ik ga er van uit dat ze wel meewerken zeker?

ze willen sowieso een papier van belgische inschrijving zien, en storten dan de btw terug.

heb zopas de betaling gedaan en heb ze in 2 keer gedaan (nettobedrag en btw bedrag apart, met een btw in borg vermelding er bij)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 13/03/2018 at 1:05 AM, Liquid Li0n said:

Dat eerst betalen en dan terug krijgen vertrouw ik ook niet zo goed. Wat als die zaak in de tussentijd failliet gaat of met de noorderzon verdwijnt?

Lijkt me nogal sterk bij een officiële dealer :lol: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me nogal sterk bij een officiële dealer [emoji38] 
Ik had het dan eerder over zo een handelaar die 5 a 10 auto's heeft om te verkopen
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Liquid Li0n zei:
4 uren geleden, ir_fuel zei:
Lijkt me nogal sterk bij een officiële dealer emoji38.png 

Ik had het dan eerder over zo een handelaar die 5 a 10 auto's heeft om te verkopen

Daar zou ik m'n geld niet achterlaten :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Ugeken zei:

Dikke Caddy wel!:o

je lacht er mee, maar weet je wat er nu al 2 dagen op de parking van sally haar werk komt opgereden................... idd een tintenblauwe..... Ze moet wel nog eens kijken of het een diesel of hybride is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

idem hier.
allez punt 1: de garage gaat met ons naar het kantoor rijden, om daar alles samen met ons te regelen.
punt 2: hier ook borg nodig, welke dan (hopelijk) (snel) terug gestort gaat worden. 
punt 3: garantie loopt normaal door, wel zou het kunnen dat je indien je garantie nodig hebt, je misschien via duitsland zal moeten gaan
 
 
Hier zorgt de garage gewoon voor de platen. Wel een ritje van 800km enkel [emoji23][emoji17]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de juiste prijs is dat geen probleem :ninja:. Al denk ik dat een retourtje vliegtuig over die afstand misschien goedkoper gaat uitkomen :P 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-3-2018 om 16:59, chaoske zei:

- de verkoper hapt niet meteen toe om de transitplaten zelf te regelen, hij wilt ons wel brengen naar de 'road traffic office'. We blijven proberen, maar indien geen succes zullen we het zelf moeten regelen. -> Moet ik vooraf online een verzekering aankopen bij bvb. http://deckungskarten.eu/ ? Of kan ik dit ook via de Duitse DIV (road traffic office) samen regelen?

transitplaten regelen was eigenlijk best gemakkelijk. moet wel toegeven dat ik hulp had, van die stromannen die daar toekomen met hun tas, vol met platen. zeker zorgen dat je een reispas of bewijs van woonst mee hebt (waarvoor dank @Nemo )en voor een firma je statuten.

ook niet onbelangrijk is dat je de originele papieren mee hebt. een copy aanvaarden ze niet, en die lagen nog in de garage. daardoor een uurtje verloren met over en weer gebel en rijden. maar al bij al viel dat dus heel goed mee. kostprijs was 220€ platen verzekering en dergelijke. en je tekent ook nog een papier voor taks. (de maand van de transitplaat moet je blijkbaar rijtaks betalen in duitsland, bij mij omdat het een 3.0l rond de 40euro vermoedelijk)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, tuscani zei:

transitplaten regelen was eigenlijk best gemakkelijk. moet wel toegeven dat ik hulp had, van die stromannen die daar toekomen met hun tas, vol met platen. zeker zorgen dat je een reispas of bewijs van woonst mee hebt (waarvoor dank @Nemo )en voor een firma je statuten.

ook niet onbelangrijk is dat je de originele papieren mee hebt. een copy aanvaarden ze niet, en die lagen nog in de garage. daardoor een uurtje verloren met over en weer gebel en rijden. maar al bij al viel dat dus heel goed mee. kostprijs was 220€ platen verzekering en dergelijke. en je tekent ook nog een papier voor taks. (de maand van de transitplaat moet je blijkbaar rijtaks betalen in duitsland, bij mij omdat het een 3.0l rond de 40euro vermoedelijk)

Ja klopt heb nadien factuur gehad van de rijtaks. Heb mijn platen door een extern bedrijf laten regelen in Duisburg. Volmacht gegeven,papieren van de auto om 9u smorgens 

gewoon wat gaan eten en winkelen en nadien om 12u terug naar dat kantoor en vandaar uit met mijn auto naar de douane voor zegel en controle chassisnummer (10min moeten wachten bij douane)

was 250 euro ofzo voor alles 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-3-2018 om 09:45, tuscani zei:

transitplaten regelen was eigenlijk best gemakkelijk. moet wel toegeven dat ik hulp had, van die stromannen die daar toekomen met hun tas, vol met platen. zeker zorgen dat je een reispas of bewijs van woonst mee hebt (waarvoor dank @Nemo )en voor een firma je statuten.

ook niet onbelangrijk is dat je de originele papieren mee hebt. een copy aanvaarden ze niet, en die lagen nog in de garage. daardoor een uurtje verloren met over en weer gebel en rijden. maar al bij al viel dat dus heel goed mee. kostprijs was 220€ platen verzekering en dergelijke. en je tekent ook nog een papier voor taks. (de maand van de transitplaat moet je blijkbaar rijtaks betalen in duitsland, bij mij omdat het een 3.0l rond de 40euro vermoedelijk)

Vervolgverhaal van een leek, voor een leek. ( dus zonder moeilijke woorden of termen :D )

vorige week had ik een mail gestuurd naar het plaatselijke douane kantoor met een reeds ingevuld aanvraagformulier. ( samen met een kopie van factuur en wagenpapieren).

Voor particulieren

https://financien.belgium.be/sites/default/files/Customs/NL/DOC/Particulieren/vervoermiddelen/Aanvraag-vignet-705-particulier-10-03-2017.docx

Voor bedrijven

https://financien.belgium.be/sites/default/files/Customs/NL/DOC/Particulieren/vervoermiddelen/Aanvraag-vignet-705-handelaar-10-03-2017.docx

Formulier ging direct klaarliggen, was de reactie. En idd gisteren naar de douane en op 2 sec was ik binnen en buiten. Gewoon papiertje tekenen en weer weg. Kostprijs 0€.  Volgende stap was keuringstation. Daar wel 2 u gaan aanschuiven, maar dat komt puur door het volk. Niets met de wagen te maken, maar gewoon door alle werk door zijn, want volgende week is het paasmaandag en is alles gesloten, en schuift alles weer een week op. Op de keuring hebben ze alle knopjes een geprobeerd, ter controle ( 't zijn er heel wat :lol: ) samen met een gewone keuring. Kostprijs 65€.  Nu gewoon papieren opsturen naar de verzekering voor platen aan te vragen. En de cirkel is rond. 

Al bij al dus echt wel simpel. Een totaalprijs van rond de 350€ mag je dus rekenen voor douane Duitsland, transitplaten, douane België en keuring. 

Maar de winst dat je doet bij de  aankoop is veel groter natuurlijk. 

Mercikes aan iedereen die mij hier bijgestaan heeft. Want als het de eerste keer is, is er toch altijd wat stress, het gaat toch nog altijd om een grote aankoop. 

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20 maart 2018 om 09:45, tuscani zei:

transitplaten regelen was eigenlijk best gemakkelijk. moet wel toegeven dat ik hulp had, van die stromannen die daar toekomen met hun tas, vol met platen. zeker zorgen dat je een reispas of bewijs van woonst mee hebt (waarvoor dank @Nemo )en voor een firma je statuten.

ook niet onbelangrijk is dat je de originele papieren mee hebt. een copy aanvaarden ze niet, en die lagen nog in de garage. daardoor een uurtje verloren met over en weer gebel en rijden. maar al bij al viel dat dus heel goed mee. kostprijs was 220€ platen verzekering en dergelijke. en je tekent ook nog een papier voor taks. (de maand van de transitplaat moet je blijkbaar rijtaks betalen in duitsland, bij mij omdat het een 3.0l rond de 40euro vermoedelijk)

Ik heb het gedoe met transitplaten gelaten voor wat het was en de wagen voor de deur laten leveren.

240,- euro ex. btw en het was geklonken (rit van 360 km enkel) incl. volledig keuringsverslag bij ophalen en afleveren.

Als je bekijkt wat transitplaten/verzekering/rijtaks en benzine voor de rit van en naar kosten ben je beter af met transport tot voor de deur.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, thiva zei:

Ik heb het gedoe met transitplaten gelaten voor wat het was en de wagen voor de deur laten leveren.

240,- euro ex. btw en het was geklonken (rit van 360 km enkel) incl. volledig keuringsverslag bij ophalen en afleveren.

Als je bekijkt wat transitplaten/verzekering/rijtaks en benzine voor de rit van en naar kosten ben je beter af met transport tot voor de deur.

 

ik was idd de rit naar daar vergeten bij te tellen. maar 240€ is wel weinig, voor transport?  (nuja zelfde prijs als de transitplaten en verzekering (220€), en je hebt er al mee gereden. want de douane en keuringskosten in belgie moet je ook nog betalen natuurlijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, tuscani zei:

ik was idd de rit naar daar vergeten bij te tellen. maar 240€ is wel weinig, voor transport?  (nuja zelfde prijs als de transitplaten en verzekering (220€), en je hebt er al mee gereden. want de douane en keuringskosten in belgie moet je ook nog betalen natuurlijk)

Wij hadden de testrit al gedaan bij het eerste bezoek, dus dat was in orde. Ik had het transport ook veel duurder verwacht en in eerste instantie uitgesloten. Tot ik een paar offertes opvroeg... Het ging nochtans om een professionele firma en niet om een of andere louche figuur die de auto op een kar naar hier trok. 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, thiva zei:

Wij hadden de testrit al gedaan bij het eerste bezoek, dus dat was in orde. Ik had het transport ook veel duurder verwacht en in eerste instantie uitgesloten. Tot ik een paar offertes opvroeg... Het ging nochtans om een professionele firma en niet om een of andere louche figuur die de auto op een kar naar hier trok. 

 

Interessant. Welke firma was dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Invoeren is toch super eenvoudig tegenwoordig. Woensdag auto gaan halen in Duitsland, donderdag douane en keuring, gisteren terug Belgische platen er op gevezen en klaar :D 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid