Jump to content

Invoeren van Duitsland

tuscani
 Share

Recommended Posts

Toen ik mijn auto kocht 2j geleden stond hij klaar met transitplaten. De verkoper had toen alles geregeld, heb wel een kopie van mijn ID moeten doorsturen dacht ik.

Een tijd geleden heb ik nog eens contact gehad met een Duitse dealer en die zei dat dat niet mogelijk was, dat je er in levende lijve moet bij zijn. Hangt ook af van regio tot regio wist hij mij te zeggen. Maar veel zal ook afhangen van de bereidwilligheid van de verkoper gok ik.

Iemand een idee wat ik fout doe? Ik heb ondertussen al negen verschillende Duitse verkopers gemaild waarvan één iemand maar geantwoord heeft.

Alles in het Engels (ik check eerst op mobile of dat bij hun talen staat). 5 jaar geleden kreeg ik altijd direct antwoord, tijden veranderen zeker?

On 4/27/2019 at 8:06 PM, rouquin said:

Je moet bellen. Mailen doe je pas nadien. En je specifieke vragen klaar hebben voor de call.
Als je geen Duits praat, er zijn al genoeg jongere verkopers die goed Engels praten, maar je moet wat geluk hebben.
Veelgekochte wagens aan superprijzen zijn natuurlijk moeilijk. Sommige dealers verkopen ook niet aan het buitenland...
Good luck!!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Zie hierboven @Luv4DLM

Zie hierboven [mention=3910]Luv4DLM[/mention]
Ok! Bedankt, had beter moeten kijken dus.
Zal morgen eens wat beginnen bellen.

Als er een interessante auto staat waar sowieso veel animo voor is verkopen ze heb liever aan een Duitser vermoed ik. Er ze uw mail gezien hebben staat er al eentje met flappen te zwaaien :) 

Als er een interessante auto staat waar sowieso veel animo voor is verkopen ze heb liever aan een Duitser vermoed ik. Er ze uw mail gezien hebben staat er al eentje met flappen te zwaaien [emoji4] 
Dat heb ik al willen merken bij die ene die me weer belde. Hij was daar wel zo eerlijk in omdat ook te zeggen. Jammer voor mij.

Particulier kopen bij ene met een mooi gedocumenteerde advertentie. Zo staan er genoeg.

Bij een handelaar zijn er nog maar zelden goede zaken te doen. Bij 'normale' wagens zit België in feite heel goed qua prijs in vergelijking met buurlanden.

Ook eens naar NL kijken ipv alleen maar DE. Wagens waar nog veel BPM opzit is soms heel interessant. Heb er al 2 uit NL naar hier gehaald voorbije 12 maanden. 

22 minuten geleden, Fr79 zei:

Particulier kopen bij ene met een mooi gedocumenteerde advertentie. Zo staan er genoeg.

Bij een handelaar zijn er nog maar zelden goede zaken te doen. Bij 'normale' wagens zit België in feite heel goed qua prijs in vergelijking met buurlanden.

Ook eens naar NL kijken ipv alleen maar DE. Wagens waar nog veel BPM opzit is soms heel interessant. Heb er al 2 uit NL naar hier gehaald voorbije 12 maanden. 

Door de teruggave van BPM zeker bij export? Krijg je dat verkocht daar of vertrouwen de Hollanders dat niet, kan me voorstellen dat niet iedereen dat weet dat je BPM terugkrijgt bij export en ze het zaakje niet vertrouwen.

8 uren geleden, Greg zei:

Door de teruggave van BPM zeker bij export? Krijg je dat verkocht daar of vertrouwen de Hollanders dat niet, kan me voorstellen dat niet iedereen dat weet dat je BPM terugkrijgt bij export en ze het zaakje niet vertrouwen.

Ja, klopt, je kunt dat vooraf allemaal mooi uitrekenen op basis van kenteken.

https://www.vwe.nl/Autobedrijf/In-en-verkoop/bpm-calculator-export

Al 2 keer zonder problemen gekocht ex-BPM.

Op een dikke diesel bijvoorbeeld (3l en hoger) zijn er heel mooie zaakjes te doen. Ook benzine-aanbod is bij sommige modellen een stuk groter.

In NL ook verschillende sites met kentekencheck waar je gratis veel info kunt halen

In Duitsland is dat altijd min of meer een gok.

• Thanks Friendly 1

• 1 month later...

kan iemand me helpen aan adres waar ik mijn transitplaten kan aanvragen en ophalen in Hamburg om met mijn gekochte wagen naar belgie kan rijden

Bij de dichtstbijzijnde Strassenverkehrsamt. Daar kan je de verzekering, plaat en inschrijving direct regelen. Je moet wel de aangekochte auto kunnen tonen. En op tijd een afspraak maken.