Ga naar inhoud

Lexus GS300h


The Swede

Aanbevolen berichten

Hier nog niet aan bod gekomen...

 

Als ik er dit forum en AF op nalees, dan rijdt half de nest hier met een 520d, een A6 2.0 TDi of een E220CDi want dit is de rationele keuze. Comfortabel, ruim, "betrouwbaar", luxueus, redelijke prestaties en een lage VAA.

 

Hier en daar geeft men wel eens toe dat het motorkarakter op geen fluit trekt en het natuurlijk niet om aanhoren is, maar we maken tenslotte een rationele keuze, niewaar? :)

 

Wel hier is een nog rationelere keuze: de nieuwe Lexus GS300h.  Hij kost een stuk minder dan een gelijkaardig uitgeruste E220Cdi of 520d, zet 223pk neer, is muisstil (2.5 benzine gecombineerd met een electromotor) en stoot slechts 109gr CO2 uit = 82 Euro VAA, ofte minder dan de helft van deze concurrenten...

 

Zelf reed ik al met de GS (en de concurrenten), en de GS is comfortabeler, is even baanvast en voelt beter in mekaar geschroefd en luxueuzer aan. Voeg daarbij een hogere betrouwbaarheid, betere prestaties en de afwezigheid van tractorgeluid, en ik denk dat we een nieuwe rationele winnaar hebben :)

 

http://press.lexus.be/lexus-maakt-prijzen-gs-300h-bekend

 

http://nl.lexus.be/img/LexusFiscalComparisons_GS300h-vs-DieselCompetitors_20130821_tcm883-1249965.pdf

 

 

 

En nu wil ik al degene die me, wanneer ik de "logomodellen" bekritiseer, altijd rond de oren slaan met "jamaar, het moet een 520d zijn want rationeel, VAA; taks, etc" een horen. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

qua styling vindt ik ze gewoon erg lelijk .

 

Met deze manier van schrijven, ga je natuurlijk wel nooit in de categorie moeten gaan shoppen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

lelijk en hybride, dat wordt hem niet.. Kan je ook beter gewoon een prius kopen ipv willen maar niet kunnen met zo een semi-premium kar. Ik neem een alfa nog serieuzer dan dit.

 

:lolz:

 

Subjectiviteit2

 

Nochtans, ik dacht dat een 520d of E220CDi steeds gekocht werd omwille van rationele reden, niet omdat het "premium" overkomt ... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde het ding bekijken vanaf de website van Lexus (lexus.be) maar helaas pindakaas. Die staat er nergens tussen (of ik ben er weer over aan het kijken). Zo gaan ze veel klanten lokken natuurlijk.

 

Ik ga nog even verder zoeken.

 

Edit: aha! Hij staat er wel op, maar je moet er achter zoeken. Voor de geïnteresseerden: hier.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leasingprijs ligt wel een PAK PAK PAK hoger dan een 520d of een A6 2.0tdi hé :-)

ennnn.... geen break versie (zou voor mij toch een dooddoener zijn...)

 

Idem met de aanschafprijs en de restwaarde achteraf. Een 520d krijg je nog altijd voor teveel geld verkocht aan één of andere marrokaan of Turk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:lolz:

 

Subjectiviteit2

 

Nochtans, ik dacht dat een 520d of E220CDi steeds gekocht werd omwille van rationele reden, niet omdat het "premium" overkomt ... :P

zowel: lelijk, hybride als niet-premium zijn niet subjectief hoor, dit is puur objectief vast te stellen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Leasingprijs ligt wel een PAK PAK PAK hoger dan een 520d of een A6 2.0tdi hé :-)

ennnn.... geen break versie (zou voor mij toch een dooddoener zijn...)

 

Idem met de aanschafprijs en de restwaarde achteraf. Een 520d krijg je nog altijd voor teveel geld verkocht aan één of andere marrokaan of Turk.

duurder dan een bmw :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

zowel: lelijk, hybride als niet-premium zijn niet subjectief hoor, dit is puur objectief vast te stellen

 

Kan je even lelijk en premium in objectieve termen zetten?

 

 

 

Ik wilde het ding bekijken vanaf de website van Lexus (lexus.be) maar helaas pindakaas. Die staat er nergens tussen (of ik ben er weer over aan het kijken). Zo gaan ze veel klanten lokken natuurlijk.

 

Ik ga nog even verder zoeken.

 

Edit: aha! Hij staat er wel op, maar je moet er achter zoeken. Voor de geïnteresseerden: hier.

 

:lolz:  Nagels met koppen.

 

Ik heb aan Lexus/Toyota wel al eens voorgesteld dat die ganse boel een stuk efficienter (en goedkoper) kon worden ingericht, maar ik wacht nog altijd op antwoord... ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een BMW 5 diesel met 220 pk wil, zit je met een 525d. Bij Mercedes moet je dan naar een E250CDI kijken. Maar als je een uitstoot van 109g wil dan ga je daar bot vangen.

 

Maar hij is toch niet nieuw? De GS bestaat volgens mij al een paar jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een BMW 5 diesel met 220 pk wil, zit je met een 525d. Bij Mercedes moet je dan naar een E250CDI kijken. Maar als je een uitstoot van 109g wil dan ga je daar bot vangen.

 

Maar hij is toch niet nieuw? De GS bestaat volgens mij al een paar jaar.

 

 

 

 

 

De 300h is nieuw, de 450h  bestaat al een paar jaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 300h is nieuw, de 450h  bestaat al een paar jaar

 

De GS450h is 1 jaar op de markt.

 

Vorige zomer net na de lancering mee gereden en echt een dijk van een wagen.

 

De huidige 5 vond ik al uiterst geslaagd (wel nooit met een krel van een 520d gereden) maar de GS doet nog net iets beter.

 

Qua imago is het natuurlijk geen BMW. Dus voor mensen met een gebrek aan persoonlijkheid en ruggegraad, is het niet de ideale wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De GS450h is 1 jaar op de markt.

Vorige zomer net na de lancering mee gereden en echt een dijk van een wagen.

De huidige 5 vond ik al uiterst geslaagd (wel nooit met een krel van een 520d gereden) maar de GS doet nog net iets beter.

Qua imago is het natuurlijk geen BMW. Dus voor mensen met een gebrek aan persoonlijkheid en ruggegraad, is het niet de ideale wagen.

Niet alleen qua imago,vooral qua interieur:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ruggegraad

 

" Met deze manier van schrijven, ga je natuurlijk wel nooit in de categorie moeten gaan shoppen :P "

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol: Goeike.

 

 

Ik vind 'm niet lelijk, maar 't is een typisch Lexus design en ik denk dat hij niet ontwikkeld is met de Europese markt in gedachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet alleen qua imago,vooral qua interieur:lol:

 

Daarom dat gij met een Mercedes rijdt? :lol:

 

 

Kijk, hoe een interieur eruit ziet of over de stijl van een wagen gaan alle smaken verschillen. Of een wagen "premium" is, heeft enkel te maken met imago, niks rationeel.

Zelfs het feit dat een 520d en E220 CDi een motor meekrijgen die aanvoelt en klinkt als een camionette, is minder subjectief dan voorgaande kenmerken.

 

Als ik dit aanbod bekijk, dan steekt het voor degene die een wagen kiest gebaseerd op de economische argumenten en een rationele keuze wil, er met kop en schouders bovenuit. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

:lol: Goeike.

 

 

Ik vind 'm niet lelijk, maar 't is een typisch Lexus design en ik denk dat hij niet ontwikkeld is met de Europese markt in gedachten.

 

In welke zin?  De tijd dat Lexussen een onderstel hadden op Amerikaanse leest geschoeid (als ze dat al ooit hadden), ligt al even ver achter ons als die toen BMW nog compacte sportberlines maakte die niks practisch of comfortabel waren.

 

Je moet echt eens met een GS gaan rijden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb enkele jaren geleden dat toch eens geprobeerd. Geen GS, maar wel een RX400h vs een X5 en X6. Kijk, op zich is een RX400h geen slechte bak, maar je merkt snel dat het geen 4x4 is maar een FWD met achteraan elektromotoren. Eerste keer dat je ermee gaat accelereren en je hebt dat door. Jammer, want de motor klinkt wel goed, en aan 50 per uur doorheen een centrum zoeven op elentriek is ook leuk.

 

Maar dan het interieur... Dat is je reinste Amerikaanse bagger, en dat is jammer want een Ford Kuga heeft een beter interieur dan een RX400h.

 

Op het einde was het enige negatieve aan de BMW's de dieselmotor die natuurlijk niet tot 7000rpm kan janken, versus de drivetrain, interieur en afwerking van de RX...

 

Even vluchtig naar zo een GS kijkend zie ik dezelfde problemen, en ik vrees dat een testrit die enkel gaan bevestigen.

 

Dan nog de hogere leaseprijs... Dat is geen rationele keuze...

 

Jij wil een luxueuze hybride benzine voor weinig geld. Dat bestaat niet. BMW en Mercedes hebben elk hybrides van hun luxueuze sedans, maar niet voor weinig geld...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid