The Swede 5.737 Geplaatst: 26 september 2013 Delen Geplaatst: 26 september 2013 Hier nog niet aan bod gekomen... Als ik er dit forum en AF op nalees, dan rijdt half de nest hier met een 520d, een A6 2.0 TDi of een E220CDi want dit is de rationele keuze. Comfortabel, ruim, "betrouwbaar", luxueus, redelijke prestaties en een lage VAA. Hier en daar geeft men wel eens toe dat het motorkarakter op geen fluit trekt en het natuurlijk niet om aanhoren is, maar we maken tenslotte een rationele keuze, niewaar? Wel hier is een nog rationelere keuze: de nieuwe Lexus GS300h. Hij kost een stuk minder dan een gelijkaardig uitgeruste E220Cdi of 520d, zet 223pk neer, is muisstil (2.5 benzine gecombineerd met een electromotor) en stoot slechts 109gr CO2 uit = 82 Euro VAA, ofte minder dan de helft van deze concurrenten... Zelf reed ik al met de GS (en de concurrenten), en de GS is comfortabeler, is even baanvast en voelt beter in mekaar geschroefd en luxueuzer aan. Voeg daarbij een hogere betrouwbaarheid, betere prestaties en de afwezigheid van tractorgeluid, en ik denk dat we een nieuwe rationele winnaar hebben http://press.lexus.be/lexus-maakt-prijzen-gs-300h-bekend http://nl.lexus.be/img/LexusFiscalComparisons_GS300h-vs-DieselCompetitors_20130821_tcm883-1249965.pdf En nu wil ik al degene die me, wanneer ik de "logomodellen" bekritiseer, altijd rond de oren slaan met "jamaar, het moet een 520d zijn want rationeel, VAA; taks, etc" een horen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 26 september 2013 Delen Geplaatst: 26 september 2013 lelijk en hybride, dat wordt hem niet.. Kan je ook beter gewoon een prius kopen ipv willen maar niet kunnen met zo een semi-premium kar. Ik neem een alfa nog serieuzer dan dit. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
patje007 18 Geplaatst: 26 september 2013 Delen Geplaatst: 26 september 2013 edit dus ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.737 Geplaatst: 26 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2013 qua styling vindt ik ze gewoon erg lelijk . Met deze manier van schrijven, ga je natuurlijk wel nooit in de categorie moeten gaan shoppen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.737 Geplaatst: 26 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2013 lelijk en hybride, dat wordt hem niet.. Kan je ook beter gewoon een prius kopen ipv willen maar niet kunnen met zo een semi-premium kar. Ik neem een alfa nog serieuzer dan dit. Subjectiviteit2 Nochtans, ik dacht dat een 520d of E220CDi steeds gekocht werd omwille van rationele reden, niet omdat het "premium" overkomt ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maaher 1.944 Geplaatst: 26 september 2013 Delen Geplaatst: 26 september 2013 Ik wilde het ding bekijken vanaf de website van Lexus (lexus.be) maar helaas pindakaas. Die staat er nergens tussen (of ik ben er weer over aan het kijken). Zo gaan ze veel klanten lokken natuurlijk. Ik ga nog even verder zoeken. Edit: aha! Hij staat er wel op, maar je moet er achter zoeken. Voor de geïnteresseerden: hier. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Parsifal 3.743 Geplaatst: 26 september 2013 Delen Geplaatst: 26 september 2013 Leasingprijs ligt wel een PAK PAK PAK hoger dan een 520d of een A6 2.0tdi hé :-) ennnn.... geen break versie (zou voor mij toch een dooddoener zijn...) Idem met de aanschafprijs en de restwaarde achteraf. Een 520d krijg je nog altijd voor teveel geld verkocht aan één of andere marrokaan of Turk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 26 september 2013 Delen Geplaatst: 26 september 2013 Subjectiviteit2 Nochtans, ik dacht dat een 520d of E220CDi steeds gekocht werd omwille van rationele reden, niet omdat het "premium" overkomt ... zowel: lelijk, hybride als niet-premium zijn niet subjectief hoor, dit is puur objectief vast te stellen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 26 september 2013 Delen Geplaatst: 26 september 2013 Leasingprijs ligt wel een PAK PAK PAK hoger dan een 520d of een A6 2.0tdi hé :-) ennnn.... geen break versie (zou voor mij toch een dooddoener zijn...) Idem met de aanschafprijs en de restwaarde achteraf. Een 520d krijg je nog altijd voor teveel geld verkocht aan één of andere marrokaan of Turk. duurder dan een bmw Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.737 Geplaatst: 26 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2013 zowel: lelijk, hybride als niet-premium zijn niet subjectief hoor, dit is puur objectief vast te stellen Kan je even lelijk en premium in objectieve termen zetten? Ik wilde het ding bekijken vanaf de website van Lexus (lexus.be) maar helaas pindakaas. Die staat er nergens tussen (of ik ben er weer over aan het kijken). Zo gaan ze veel klanten lokken natuurlijk. Ik ga nog even verder zoeken. Edit: aha! Hij staat er wel op, maar je moet er achter zoeken. Voor de geïnteresseerden: hier. Nagels met koppen. Ik heb aan Lexus/Toyota wel al eens voorgesteld dat die ganse boel een stuk efficienter (en goedkoper) kon worden ingericht, maar ik wacht nog altijd op antwoord... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 26 september 2013 Delen Geplaatst: 26 september 2013 zit blijkbaar een atmo 4 cilinder in, waar hebben ze dat nog gevonden?? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast Geplaatst: 26 september 2013 Delen Geplaatst: 26 september 2013 ik begrijp dat je graag provoceert, klaas, maar dit was toch echt wat te hoog gegrepen: zo een krel naast een bmw... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davy_ 1.514 Geplaatst: 26 september 2013 Delen Geplaatst: 26 september 2013 Waarom een S als er ook een LS is? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maaher 1.944 Geplaatst: 26 september 2013 Delen Geplaatst: 26 september 2013 Als je een BMW 5 diesel met 220 pk wil, zit je met een 525d. Bij Mercedes moet je dan naar een E250CDI kijken. Maar als je een uitstoot van 109g wil dan ga je daar bot vangen. Maar hij is toch niet nieuw? De GS bestaat volgens mij al een paar jaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
thor 210 Geplaatst: 26 september 2013 Delen Geplaatst: 26 september 2013 Als je een BMW 5 diesel met 220 pk wil, zit je met een 525d. Bij Mercedes moet je dan naar een E250CDI kijken. Maar als je een uitstoot van 109g wil dan ga je daar bot vangen. Maar hij is toch niet nieuw? De GS bestaat volgens mij al een paar jaar. De 300h is nieuw, de 450h bestaat al een paar jaar Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.737 Geplaatst: 26 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2013 De 300h is nieuw, de 450h bestaat al een paar jaar De GS450h is 1 jaar op de markt. Vorige zomer net na de lancering mee gereden en echt een dijk van een wagen. De huidige 5 vond ik al uiterst geslaagd (wel nooit met een krel van een 520d gereden) maar de GS doet nog net iets beter. Qua imago is het natuurlijk geen BMW. Dus voor mensen met een gebrek aan persoonlijkheid en ruggegraad, is het niet de ideale wagen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Riskitalltowin 2.956 Geplaatst: 26 september 2013 Delen Geplaatst: 26 september 2013 Bah ne rijstbak. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
thor 210 Geplaatst: 26 september 2013 Delen Geplaatst: 26 september 2013 Vorig model bestond ook al een GS 450h, het nieuwe model zal inderdaad pakweg een klein jaar op de markt zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Davy_ 1.514 Geplaatst: 26 september 2013 Delen Geplaatst: 26 september 2013 De GS450h is 1 jaar op de markt. Vorige zomer net na de lancering mee gereden en echt een dijk van een wagen. De huidige 5 vond ik al uiterst geslaagd (wel nooit met een krel van een 520d gereden) maar de GS doet nog net iets beter. Qua imago is het natuurlijk geen BMW. Dus voor mensen met een gebrek aan persoonlijkheid en ruggegraad, is het niet de ideale wagen. Niet alleen qua imago,vooral qua interieur:lol: Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gTa 24.040 Geplaatst: 27 september 2013 Delen Geplaatst: 27 september 2013 ruggegraad " Met deze manier van schrijven, ga je natuurlijk wel nooit in de categorie moeten gaan shoppen " 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Maaher 1.944 Geplaatst: 27 september 2013 Delen Geplaatst: 27 september 2013 Goeike. Ik vind 'm niet lelijk, maar 't is een typisch Lexus design en ik denk dat hij niet ontwikkeld is met de Europese markt in gedachten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.737 Geplaatst: 27 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2013 Niet alleen qua imago,vooral qua interieur:lol: Daarom dat gij met een Mercedes rijdt? Kijk, hoe een interieur eruit ziet of over de stijl van een wagen gaan alle smaken verschillen. Of een wagen "premium" is, heeft enkel te maken met imago, niks rationeel. Zelfs het feit dat een 520d en E220 CDi een motor meekrijgen die aanvoelt en klinkt als een camionette, is minder subjectief dan voorgaande kenmerken. Als ik dit aanbod bekijk, dan steekt het voor degene die een wagen kiest gebaseerd op de economische argumenten en een rationele keuze wil, er met kop en schouders bovenuit. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
BlackFox 2.079 Geplaatst: 27 september 2013 Delen Geplaatst: 27 september 2013 Jammer dat er bij Lexus Hasselt enkel omhoog gevallen Toyotaverkopers rondlopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
The Swede 5.737 Geplaatst: 27 september 2013 Auteur Delen Geplaatst: 27 september 2013 Goeike. Ik vind 'm niet lelijk, maar 't is een typisch Lexus design en ik denk dat hij niet ontwikkeld is met de Europese markt in gedachten. In welke zin? De tijd dat Lexussen een onderstel hadden op Amerikaanse leest geschoeid (als ze dat al ooit hadden), ligt al even ver achter ons als die toen BMW nog compacte sportberlines maakte die niks practisch of comfortabel waren. Je moet echt eens met een GS gaan rijden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gast wooter Geplaatst: 27 september 2013 Delen Geplaatst: 27 september 2013 Ik heb enkele jaren geleden dat toch eens geprobeerd. Geen GS, maar wel een RX400h vs een X5 en X6. Kijk, op zich is een RX400h geen slechte bak, maar je merkt snel dat het geen 4x4 is maar een FWD met achteraan elektromotoren. Eerste keer dat je ermee gaat accelereren en je hebt dat door. Jammer, want de motor klinkt wel goed, en aan 50 per uur doorheen een centrum zoeven op elentriek is ook leuk. Maar dan het interieur... Dat is je reinste Amerikaanse bagger, en dat is jammer want een Ford Kuga heeft een beter interieur dan een RX400h. Op het einde was het enige negatieve aan de BMW's de dieselmotor die natuurlijk niet tot 7000rpm kan janken, versus de drivetrain, interieur en afwerking van de RX... Even vluchtig naar zo een GS kijkend zie ik dezelfde problemen, en ik vrees dat een testrit die enkel gaan bevestigen. Dan nog de hogere leaseprijs... Dat is geen rationele keuze... Jij wil een luxueuze hybride benzine voor weinig geld. Dat bestaat niet. BMW en Mercedes hebben elk hybrides van hun luxueuze sedans, maar niet voor weinig geld... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.