Ga naar inhoud

Rally Nieuws


The Swede

Aanbevolen berichten

Dat is een feit.

Duval was een koppige ezel...

Misschien nog iets meer natuurtalent dan Neuville, maar hij heeft zijn potentieel nooit volledig gebruikt of willen gebruiken...

Jammer genoeg.

Hij was een potentieel wereldkampioen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen weekend was er de eerste manche van het BK Rally.

Mooie wedstrijd gezien met verdiende winnaar Kris Princen.

 

We maakten onderstaande reportage voor Sporza:

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt rally-nieuws, maar wou dit wel eens delen met de rally-liefhebbers.

 

Enkele onboards van onze deelname aan de rally van Kortrijk, in november vorig jaar.

Het was de enige rally die ik dat jaar gereden heb met als enig doel 'ons amuseren'. 

Gezien de wagen (Fiesta R2) gehuurd wordt, geen grote risico's genomen want geen zin om franchises en dergelijke te betalen. :-) 

De nieuwe Thierry Neuville ben ik toch niet, dus we hadden veel meer te verliezen dan te winnen :-)

 

Uiteindelijk resultaat: 6e in onze klasse en 53e algemeen op een kleine 100 auto's aan de finish.

 
 
  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Niet echt rally-nieuws, maar wou dit wel eens delen met de rally-liefhebbers.

 

Enkele onboards van onze deelname aan de rally van Kortrijk, in november vorig jaar.

Het was de enige rally die ik dat jaar gereden heb met als enig doel 'ons amuseren'. 

Gezien de wagen (Fiesta R2) gehuurd wordt, geen grote risico's genomen want geen zin om franchises en dergelijke te betalen. :-) 

De nieuwe Thierry Neuville ben ik toch niet, dus we hadden veel meer te verliezen dan te winnen :-)

 

Uiteindelijk resultaat: 6e in onze klasse en 53e algemeen op een kleine 100 auto's aan de finish.

 
 

 

Proper gereden, moet je de eerste paar keer met opschakelen koppeling gebruiken of is dit omdat je het gerief wil sparen? :)

Lijkt me trouwens ook een fijne auto om mee te debuteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Fiesta R2 is een schitterende auto! Niet te vergelijken met de R1 die we in 2013 bestuurden tijdens dezelfde rally.

Eenmaal van de R2 geproefd, keer je nooit nog terug naar een R1!!

 

De koppeling moet je sowieso gebruiken als't glad is. Als de wielen slippen, krijg je 'm niet in de volgende versnelling.

Als ik zag dat de baan iet of wat gladdig lag, gebruikte ik vaak de koppeling. Inderdaad ook een beetje om het gerief te sparen! :-)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vet! Rally of rallycross, ik zou het supergraag eens doen maar geen idee waar of hoe effectief te beginnen...

 

Is nochtans niet zo heel moeilijk. 

Indien je wil debuteren in de kleinste klasse (zoals wij in 2013), moet je zelfs niet eens een rij-stage doen voor je licentie.

Je rijdt dan natuurlijk niet met een kanon, maar fun zal je sowieso hebben!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Is nochtans niet zo heel moeilijk.

Indien je wil debuteren in de kleinste klasse (zoals wij in 2013), moet je zelfs niet eens een rij-stage doen voor je licentie.

Je rijdt dan natuurlijk niet met een kanon, maar fun zal je sowieso hebben!!

Nog meer info over toevallig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vet! Rally of rallycross, ik zou het supergraag eens doen maar geen idee waar of hoe effectief te beginnen...

Voor regionale rallycross zit je nochtans heel dicht bij de bron! En voor rally RT Titanic raadplegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Iemand die weet waar ik de kaarten van de KP's van de rally van Tielt kan vinden?

 

Mvg,

Maxime

Zitten normaal gezien altijd bij tickets, maar ik moet de mijne nog gaan halen, kan pas vanaf 17u gaan.

 

Online moeilijk te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschueren al 2 minuten verloren door sortie

 

Claerhout zijn auto ziet er al zo uit na de eerste KP (Schuiferskapelle)

 

11059492_972648736080110_100796966706005

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten normaal gezien altijd bij tickets, maar ik moet de mijne nog gaan halen, kan pas vanaf 17u gaan.

 

Online moeilijk te vinden.

 

I know, maar zou graag eventjes gaan zien tijdens mijn middagpauze. Maar zal geen tijd hebben om eerst nog het rallycenter te gaan... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet in welke mate het accident op SS invloed zal hebben op de timing, maar ik zou me focussen naar ondank gaan kijken en wie weet kan je dan nog net Poelberg meepakken ook.

 

Tips om te gaan staan:

Ondank:

- inslaan aan de Pannemeersstraat in Ruiselede, die weg even volgen en dan kom je er recht op uit. Als je dan de weg oversteekt zie je ze van enkele bochten ver komen en als het glad ligt (zoals nu in de regen) kan de exit spectaculair zijn

- inslaan aan Ondankstraat en daar gaan kijken, je ziet ze over de kam komen en 2 bochten nemen, voor je neus slaan ze dan 90° af voor de kapel. (vooral handig indien wat minder tijd)

- via Ruiselede naar Kanegem rijden (inslaan voor het Lindenhof), in het centrum rond de kerk rijden en blijven gaan tot je niet meer verder kan (hoek met de Axpoelmolenstraat). Als je daar de straat oversteekt zie je ze mooi uit de Flessestraat komen en de waaier nemen op volle snelheid

 

Poelberg:

- de baan naar Wakken nemen, inslaan in Mankemerriestraat. Op het einde zal je op je linkerkant een parking zien in het gras waar je je auto kan zetten. 150m verder kan je de baan oversteken en sta je aan de achterzijde van de Poelberg waar je een mooi zicht hebt. Je ziet ze al van ver komen, de chicane naar beneden namen, 90° naar boven en daarna zie je ze verdwijnen op de top. (aanrader voor 's avonds ook! Je ziet dan de vlammen bij de ondergaande zon uit de uitlaten komen.:inlove:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de tips!! 

 

Ondank wordt wel wat krap vrees ik (als de timing gerespecteerd wordt).

Ik heb om 12u gedaan in Aalbeke. Reken toch zeker 30 min rijden eer ik in de buurt van Tielt ben...

 

Heb je tips voor Oosthoek ook? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de tips!! 

 

Ondank wordt wel wat krap vrees ik (als de timing gerespecteerd wordt).

Ik heb om 12u gedaan in Aalbeke. Reken toch zeker 30 min rijden eer ik in de buurt van Tielt ben...

 

Heb je tips voor Oosthoek ook? 

Die kp ken ik helaas iets minder goed.

Schuifferskapelle net voor het eind is ook een zeer spectaculair punt, maar daar ken ik de straten niet van. Ik weet wel min of meer hoe ik er moet geraken, maar dat zal eerder voor vanavond zijn;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die kp ken ik helaas iets minder goed.

Schuifferskapelle net voor het eind is ook een zeer spectaculair punt, maar daar ken ik de straten niet van. Ik weet wel min of meer hoe ik er moet geraken, maar dat zal eerder voor vanavond zijn;

 

Dju.

Ik heb dus geen idee waar ik zou gaan. 

Heb op die messageboard van de TAC timing gevraagd hoeveel vertraging er zit op de officiele timing maar nog geen antwoord gehad jammer genoeg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kwartier geleden gebeld met mijn collega, ze zouden nu pas voor de eerste keer de Ondank rijden?? 2u retard dan? Bijna niet te geloven eerlijk gezegd. :huh:

Ze zouden binnen 20min al de 2de keer moeten passeren. 

 

Volgens mij heeft hij zich vergist, kan toch bijna niet anders?

 

edit: had zich inderdaad vergist, het was al de 2de passage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar de Ondank en Poelberg geweest tijdens mijn middagpauze.

 

Bij de Ondank de eerste vijf gemist, maar daarna wel de rest zien passeren. 

De Poelberg is helaas net iets later gestart en daardoor moeten vertrekken net voor dat ze gingen passeren want anders ging ik te laat op mijn werk arriveren.

 

Straks terug, de tijd kan niet rap genoeg vooruit gaan hier!:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid