Ga naar inhoud

Rally Nieuws


The Swede

Aanbevolen berichten

Nog een paar dingen die ik opmerkte

- geen handrem, of ik moet er overgekeken hebben.

- tot welke snelheid gaat die eerste? Ik vind dat altijd zo opvallend in rally dat ze remmen, teruggaan naar eerste en nog tijd overhebben.

- en die damp, da's toch gek.Ik zou nogal vloeken. Maar airco(niet gewoon verwarming) moet het vocht afvangen, zit dat daar niet in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handrem is er weldegelijk, een hydraulische zelf!
Geen idee tot welke snelheid die eerste versnelling gaat. Ik denk niet dat er veel piloten hun snelheidsmeter in de gaten houden tijdens het rijden.

Die damp was inderdaad vervelend, maar om één of andere reden had Benoit er wel meer last van dan ik. @Benoit: reed je met je venster open? Bij ons hielp dat wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen handrem gebruikt bedoel ik, En die eerste, ik vroeg me af of een rally-versnellingsbak in de regel een langere eerste gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handrem is er weldegelijk, een hydraulische zelf!

Geen idee tot welke snelheid die eerste versnelling gaat. Ik denk niet dat er veel piloten hun snelheidsmeter in de gaten houden tijdens het rijden.

Die damp was inderdaad vervelend, maar om één of andere reden had Benoit er wel meer last van dan ik. @Benoit: reed je met je venster open? Bij ons hielp dat wel. 

 

Nee, geen kier ofzo; het werd precies slechter nadat Matthieu, m'n co zijn ruit had openstaan en er zo vochtige lucht binnenkwam.

Op einde van KP aalbeke wordt het echt hilarisch; gewoon een nadar niet zien staan omdat het zo erg was... 

 

Geen handrem gebruikt bedoel ik, En die eerste, ik vroeg me af of een rally-versnellingsbak in de regel een langere eerste gebruikt.

 

Nee, ik heb hem niet meer zitten gebruiken. Vele keren ging het goed, maar ik ben het niet gewend en op zaterdagavond iets te lang aangetrokken op KP Moeskroen (cfr filmpje op vorige pagina). In dit weer sowieso gladder dan gewoonlijk dus focuste ik me liever op de andere zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Weer es typisch VRT: ze geven nieuws over de Dakar en het eerste waarover ze beginnen is een ongeluk van de 'Chileen' Guo Meiling (als je dan toch sensatiezoekers-journalisme wil brengen, doe het goed) :fp:

In de voetnoot krijgen we dan ook te horen dat er een Belg aan de leiding staat (co-piloot, maar blijft goed nieuws).

Wat een kwakkels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze stonden daar, voor zover ik kan zien, ook wat gevaarlijk. Toeschouwers die zich niks van veiligheid aantrekken maken de sport kapot, maar niet in de ogen van de media = in de ogen van de mensen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik noem dat echt riooljournalistiek.

Is er eigenlijk in Vlaanderen nog één serieus en onafhankelijk medium?

Populisme en communisme alom.

Je vindt zelfs geen automagazine zonder kontlikkers meer.

Es kijken of ze vanavond om de VRT nog nieuws geven van de Dakar. (Of van onze 'Chileen')

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spraken volgens mij wel van een Chinees zne.

 

Vandaag wel. Gisteren was het nog ne Chileen :lol:

 

En natuurlijk moesten ze vandaag weer daarmee beginnen. De kwakkels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel ander nieuws was er vandaag ook niet over den dakar.

 

En de volgende dagen gaan ze die "vergeten".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mark Webber over McRae en Loeb

 

 

 

By lunchtime the RS is out of fuel, so Mark finds out where the pumps are and goes off to fill it up. When he comes back I want to find out if, having switched from F1 to WEC, he harbours any desire to try anything else – rallying maybe?

“Not much, I have to say. I went with Colin McRae in the Focus in Wales. One of the biggest highlights of my life. I mean I was touching cloth The. Whole. Time. I was saying to him, ‘you don’t need to do this, this is too quick, just peel it back a bit’. ‘Och, you’ll be fine’ he says. ‘Jesus, I mean there were trees everywhere, coming at us at all angles”

“With those guys, I think they’re the best in the world. I mean we operate, well, it’s like Federer having 500 balls and having to serve them all into an inch square. That’s what we’re good at – giving it the same. Some would say it’s boring, but that’s a very hard skill to get right.

“Rally drivers are adjusting constantly. We’re doing micro-adjustments, really fine brake pressure changes, to the point where we feel the wind because the aerodynamics are so important now, but those boys. You take a slick tyre and you’re out the back of Monaco on some col somewhere, that level of feel, constantly catching a micro f***-up, that’s what’s mega.”

“Of all the guys I’ve seen, I think the two that most impressed me were Colin and Seb [Loeb]. Colin, he was awesome on a street bike, very fast in an F1 car, as was Loeb. But finding that last second and a half? Red Bull said he was very impressive [driving the F1 car at Barcelona], but if you cut to the chase, he’s a slow test driver. And that’s Loeb, who has an incredible middle ear. Incredible. 

“I’ve done a lot of stuff with him and you see how his gymnastic background helped him. I say to my sister’s kids, get on the trampoline, get yourself vertical, because that will be in the can for ever. And it’s safer than me jumping off garage roofs for kicks.”

 

 

http://www.topgear.com/car-news/best-2015/top-gear-chats-mark-webber#8

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ah dan valt het misschien te overwegen om 6 maanden Play Sports te nemen. F1 & WRC :D :D

Of kijken via RTBF, deden we nu al [emoji4]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij momenteel wel nog. Je kan er variaties instoppen zoals bv 32 ipv 30, zodoende weet je dat het een 'specialeke' is, maar gezien het onze eerste rally was en verwerking nu soms al vrij snel moet gebeuren hebben we het vrij simpel gehouden en eerder wat scherper aangeduid dan wat het was.

Wat betreft boogje of hoek kun je ook aangeven door er een "sluit of open" aan toe te voegen; of ie dus scherper wordt of net niet.

Niet couperen hebben we bewust gedaan omdat het langer in de gedachten zou blijven hangen en om een verschil te maken met "snijden".

duidelijk verschil dus zodat ik wist of ik effectief mocht snijden, of net zeker niet couperen ;)

Ondertussen al wat meer beeldmateriaal voor de geïnteresseerden:

https://www.youtube.com/watch?v=WmxdY2iy3pY

en van KP aalbeke waar het onverhard me al minder ligt (en bij lag), maar daarnaast bij eerste doortocht ook problemen met aandampende voorruit gaf:

https://www.youtube.com/watch?v=sI2MeRDTwpk

Zalig mannen !!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zalig mannen !!

 

Absoluut, merci!

Als ik het opnieuw zie is het nog steeds genieten!

 

Ik wil er sowieso een vervolg aan knopen en liefst nog een 3e ergens in droge condities.

Die fiesta R200's zijn echt heel goeie wagentjes!

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste proef gaan meepikken zondag. Altijd knap om zien. Spijtig dat Neuville dan met transmissieproblemen reed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid