Ga naar inhoud

BGDC TEAM - BMW E46 M3


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

Er zijn redelijk wat beperkingen. Het technisch reglement op dat vlak is vrij uitvoerig waardoor de vleugel deze week serieus werd bijgeknipt.

Bv Max 165 breed (was 185), opstaande zijwingen Max 15cm (was 40), mag niet voorbij achterbumper (zat er voorbij) en mag Max 52cm boven kofferdeksel (was in orde) en niet boven de daklijn uitkomen (ook net in orde)

En dat was dan de achtervleugel :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zitten daar E36 spiegels op?

 

 

Om zijdelings achteruit te kunnen kijken.

 

I LOL'ed :lolz:

 

:up:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ge de revisie betaalt na die paar tanden dat je trekt kunnen we is klappen :D

 

Hmmmm, ik denk dat ik op de dag dat hij gerodeerd wordt plotseling geen tijd meer heb :D

 

Kan toch niet zo moeilijk zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan toch niet zo moeilijk zijn...

 

Hetzelfde wordt gezegd over koortdansen ... tot wanneer je het effectief moet doen op 500m hoogte  :P

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmmm, ik denk dat ik op de dag dat hij gerodeerd wordt plotseling geen tijd meer heb :D

Kan toch niet zo moeilijk zijn...

Hmmm ik ben al ontelbare keren geklopt aan den toog..... En heb daar ook al de meest fantastische piloten ontmoet.

Een seq bak terugschakelen remmen en TEGELIJK

- ontkoppelen

- tussengas geven

- En dat voor ELKE versnelling apart

- ondertussen maximum corner speed behalen

Zet u er eens aan. Een van onze piloten heeft het geprobeerd op Zolder en stond na 15 min terug binnen: djeezes das moeilijk.

Neem eerste chicane na de Bianchi in Zolder . Je start met remmen net na de 100 meter en moet voor de apex (die je aan de maximaal haalbare speed moet proberen te nemen) dus VIER keer al die handelingen doen onder het remmen in perfecte syncronisatie.

"Dat kan zo moeilijk noet zijn" is een zware onderschatting, geloof me. Vergeet niet dat hier geen automatische systemen opzitten zoals de moderne GT wagens nu hebben waar je juist aan een flipperke moet trekken.

Ti's niks hoor ik ben die onderschattingen al allemaal gewoon, zowat iedereen kan het en is sneller want

- ik ben sneller in het karten

- want ik kan driften in een BMW (powersliden is niet driften)

- in de tijd kon ik diene voorbij

- als diene dat kan kan ik dat ook

- ti's gemakkelijk met de snelste auto

- BGDC coureurs: Ah die amateurs

Jij kan driften en wat met een auto rijden het is dus niet tegen u. Maar echt competitief rijden wordt toch wat onderschat ...... Vind ik he !

Enfin autorijden in het algemeen als we niet kunnen volgen ligt het ALTIJD aan de auto of kart he ;)

We zijn en blijven macho's

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eventjes de Kwiekie in mij loslaten. Welke voordelen biedt zo een sequentiële bak dan? Want die handelingen zijn niet zo simpel om die eventjes tussen de soep en de patatten te leren. En ik kan me wel voorstellen in stress-situaties dat een misshift al eens kan voorkomen. Wat zijn de gevolgen dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misshifts gebeuren idd even veel met een seq bak als manuele. Vele denken: hoe kan dat nu ? Wel simpel je schakel te snel terug door de stress situatie waardoor je toeren te hoog zijn.

Longin heeft zo de hoppa racing Clio zijn motor kapot gereden op Dijon, het kan dus de besten overkomen....

Bij zo een "manuele" seq bak ligt je winst in het opschakelen he, daar moet je niet ontkoppelen. Pedal to the metal en ne goeie slag (letterlijk) op de pook geven. Hierdoor verloopt je acceleratie lineair en win je toch snel enkele seconden (indien je er goed mee overweg kan een kleine twee op Zolder)

In het begin zal je niet sneller zijn net door al die bewegingen bij het remmen. Veel piloten gaan bij een manuele boite bv van 5 naar 2 en doorlopen al hun versnellingen niet wat je op korte termijn "sneller" "snel" maakt..... Dus altijd al je versnellingen doorlopen ! (Probeer dat maar eens met telkens ontkoppelen en niet door met een de ontkoppelingen ingedrukt voor de schone schijn even alle versnellingen door te lopen.....)

Daarom ook dat ik zwaar fan ben van manuele bakken, dan kan je elke dag oefenen ;) veel mensen slagen de basis over vandaag de dag en eens de fouten ingebakken zitten ........

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ahzo. Versnellen gaat simpeler en sneller. Afremmen is je kop erbij houden.

Je hersenen zijn je belangrijkste wapen bij autorijden, elke top racepiloot doet aan concentratie en reflex training. Hydratie is ook key. 5% lichaamsvocht verliezen is 50% hersencapaciteit dat je verliest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Concentratie is heel belangrijk, dit weekend letterlijk gevoeld en gemerkt bij het zeilen al. :( Meegaan met één van de toppers, sneller en hoger kunnen zeilen, maar mijn kop liet het niet lang genoeg toe om mij zo te concentreren. Ik lag de volle 4 seconden achter aan boei 1 en bij de finish was die mens nummer 1 en ik nummer 12 :(

 

Pffff, ik zou daar zo slecht in zijn é. Het zou goed beginnen voor een paar rondjes en dan zou je mij al uit die auto willen sleuren

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rustig makker, kalmkes, slecht voor uwen tikker om u op te jagen :D

 

 

 

Een seq bak terugschakelen remmen en TEGELIJK
- ontkoppelen
- tussengas geven
- En dat voor ELKE versnelling apart
- ondertussen maximum corner speed behalen

 

Dit is nu net wat ik niet begrijp. Jij hebt al veel ervaring met je lotus en GT3 op circuit, dus heel&toe moet jij inmiddels wel al kunnen en vermoedelijk pas jij dat ook toe om shiftlocken en veranderingen in balans enz tegen te gaan.

 

Als ik rij doe ik eigenlijk altijd heel&toe...zelfs in centrum brussel met mijn mottig peugeotkraam tot ergernis van de mensen van Fleet :D Dus, ik doe:

- remmen 

- ontkoppelen

- tussengas

- pook verzetten

- ontkoppelen

- tussengas

- pook verzetten

- ontkoppelen

- tussengas

- pook verzetten

- blijven remmen tijdens dit alles en liefst zonder de remdruk te wijzigen bij het indrukken van het gaspedaal.

 

Is een sequentiele bak niet dezelfde werkwijze, of mis ik iets die het moeilijker maakt?

 

Natuurlijk wordt het allemaal veel moeilijker als je ook nog eens de ultimate laptime moet proberen te halen, maar dat is bij heel&toe ook zo. Vandaar mijn vraag :)

 

 

 

 

edit: de uitleg staat er inmiddels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt gelijk maar het lijkt op fast forward in een race wagen. De 100m lopen in 20 sec is makkelijker dan 10 zeg maar .

Maar het klopt als je dat al kan ben je er sneller mee weg ! Aan de basis zal je meer talent hebben dan ik en nog vele anderen met jou.

Maar talent is niet alles, in geen enkele sport of beroep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Een seq bak terugschakelen remmen en TEGELIJK - ontkoppelen - tussengas geven - En dat voor ELKE versnelling apart - ondertussen maximum corner speed behalen 

 

 

 

 

challenge_accepted_by_ragefaceicons-d58u

 

Lijkt me makkelijker dan in ne manuele bak de vitessen af gaan met tussengas, want je kan je tenminste al niet meer vergissen van shift-gate.

 

Je moet natuurlijk wel kunnen terugschakelen met tussengas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hersenen zijn je belangrijkste wapen bij autorijden, elke top racepiloot doet aan concentratie en reflex training.

 

Speuren naar flitsers in de berm + snel afremmen valt daar ook onder?

Link naar reactie
Delen op andere sites

En heb je ook al een compagnon gevonden die af en toe het stuur overneemt? Of wisselt Fuelmans van job in het team? :-)

 

Fuelmans zou da wel nekeer willen doen maar heeft daar geen centen voor.

in mijn geval is het dan een of/of verhaal. Dan moet de Cup buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gij gaat idd met die kar eens rijden en hebt net als PJH de juiste handeling om het te kunnen....maar laat ons eerlijk zijn hoeveel mensen zie je het doen op een trackday ?

Zou je aan 20% komen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me makkelijker dan in ne manuele bak de vitessen af gaan met tussengas, want je kan je tenminste al niet meer vergissen van shift-gate.

 

zo ver had ik zelfs nog niet eens gedacht.

 

Waarom kun je eigenlijk niet gewoon ontkoppelen, 3 keer duwen en dan de koppeling loslaten als snelheid en toeren ongeveer overeenkomen met de gekozen versnelling?

 

Is dat een mechanische beperking ergens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo ver had ik zelfs nog niet eens gedacht.

 

Waarom kun je eigenlijk niet gewoon ontkoppelen, 3 keer duwen en dan de koppeling loslaten als snelheid en toeren ongeveer overeenkomen met de gekozen versnelling?

 

Is dat een mechanische beperking ergens?

Omdat je dan:

 

- Alleen op je rem afremt

 

Ik heb die vraag gisteren toevallig gesteld aan N. Verdonck

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid