Ga naar inhoud

Mercedes-Benz W205 C-Klasse


Tiep

Aanbevolen berichten

Nope is wel degelijk een Renault motor.

In de A-klasse kan je o.a. kiezen tussen een 160 cdi en een 180 cdi waarbij de 160 cdi eigenlijk gewoon de 1.5 met 90pk van Renault is. De 180 cdi echter is hetzelfde motorblok, dus ook een 1.5, maar deze is volledig gestript en Mercedes heeft er veel eigen spul in zitten zoals injectoren, ecu, zuigers... waardoor deze 109pk heeft en waarschijnlijk ook gewoon beter in elkaar steekt. 

Geen idee hoe ze het regelen bij de C.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de A-klasse kan je o.a. kiezen tussen een 160 cdi en een 180 cdi waarbij de 160 cdi eigenlijk gewoon de 1.5 met 90pk van Renault is. De 180 cdi echter is hetzelfde motorblok, dus ook een 1.5, maar deze is volledig gestript en Mercedes heeft er veel eigen spul in zitten zoals injectoren, ecu, zuigers... waardoor deze 109pk heeft en waarschijnlijk ook gewoon beter in elkaar steekt. 

Geen idee hoe ze het regelen bij de C.

 

Zeker van? Renault leverde die motor in 2008 al met 109pk namelijk

 

Ontopic... is de C klasse nog RWD???

En zoals bij veel benzen tegenwoordig is het interieur brijlant van design (ook afwerking?) maar zijn de looks van buiten erop achteruit gegaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker van? Renault leverde die motor in 2008 al met 109pk namelijk

 

Ontopic... is de C klasse nog RWD???

En zoals bij veel benzen tegenwoordig is het interieur brijlant van design (ook afwerking?) maar zijn de looks van buiten erop achteruit gegaan...

Ja ik ken iemand die afgelopen zomer een nieuwe A-klasse kocht, en die had dat aan de garage gevraagd en zij kwamen met die uitleg. Uiteindelijk zou nog 67% ervan van Renault zijn maar toch :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ken iemand die afgelopen zomer een nieuwe A-klasse kocht, en die had dat aan de garage gevraagd en zij kwamen met die uitleg. Uiteindelijk zou nog 67% ervan van Renault zijn maar toch :)

 

Is het echt de 1.5 en niet eens de nieuwe 1.6?

Triestige achteruitgang voor de oervader van de diesels ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het echt de 1.5 en niet eens de nieuwe 1.6?

Triestige achteruitgang voor de oervader van de diesels ...

Ja het is sowieso de 1.5, ik ben info aan het zoeken over de eventuele aanpassingen door Mercedes maar ik vind er niks over...

Kan dus ook een hoop gelul zijn, niet zeker  :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarvoor is de CLA er dan ook. Het zou me niet verbazen als er nog een groter model, een opvolger voor de R-klasse bijvoorbeeld, alleen met FWD of 4Matic uitgerust wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook helemaal niks. Nieuwe S-klasse doet het niet voor me (straalt geen S-klasse uit, zeker niet op de baan), en dit vind ik ook weer matig.

 

Mercedes is het design-spoor bijster sinds de huidige CLS imo, alles wat ze uitbrengen heeft een veel te druk lijnenspel. Eenvoud siert, zeker op lange termijn, dat zou Mercedes toch moeten weten.

 

Jammer, ik begin meer en meer een BMW-man te worden, en da's niet omdat ik er werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg je volledig met de CLS, CLS SB, CLA, en imo zijn A en GLA ook wel wat overstyled voor een Benz te zijn, en van de huidige SL en ML ben ik eveneens geen fan....

 

Maar zowel de S als de C vind ik absoluut geslaagd, beide knapper dan de voorganger. Het is idd. wat zachter, ronder, vrouwelijker... maar dat past wel deels bij de heritage. Het is pas sinds de jaren '70 dat ze daar echt vanaf gestapt zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

180 CDI is gewoon de Renault krachtbron... Manueel wel te verstaan. A180 CDI automaat is een rasechte Merc motor.

 

Klopt niet (meer), de automaat heeft nu ook de OM607 motor 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt niet (meer), de automaat heeft nu ook de OM607 motor 

Had ik ook iets van gehoord, al zijn de recentst geleverde nog altijd voorzien van de 651 (bij ons toch)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik vind het ook helemaal niks. Nieuwe S-klasse doet het niet voor me (straalt geen S-klasse uit, zeker niet op de baan), en dit vind ik ook weer matig.

 

Mercedes is het design-spoor bijster sinds de huidige CLS imo, alles wat ze uitbrengen heeft een veel te druk lijnenspel. Eenvoud siert, zeker op lange termijn, dat zou Mercedes toch moeten weten.

 

Jammer, ik begin meer en meer een BMW-man te worden, en da's niet omdat ik er werk.

Ik ben fan! Wat een knappe kar.

Was niet overtuigd van de nieuwe S, maar na deze morgen een zilvergrijze te hebben gespot heb ik mijn mening herzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid