Ga naar inhoud

BMW 2 Reeks Active Tourer


Parsifal

Aanbevolen berichten

OK, maar je moet je aanpassen - want die evolutie gaat niet meteen veranderen.

Jij hebt dat al gedaan.

 

Meer en meer zie ik mensen evolueren naar een fiscaal gunstige en zuinige daily, met daarnaast a toy for the weekend.

Ik zie auto's (de rijbare varianten) uit de jaren 80/90/00 nog stevig appreciëren - daar voel je tenminste iets in. Qua waar voor je geld krijg je een lichte wagen met vrij weinig inhoud, maar dat is net de charme. Bij de juiste modellen van die tijd past die basic inhoud perfect samen, en de mindere isolatie/veiligheid en dito gewicht zorgen voor beleving...iets dat je in je Mercedes S250cdi niet meer hebt.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

is dit nu de 1 GT waar men over sprak of wordt dat nog iets anders?

 

dit is FWD right? (dwarsgeplaatste motor?)

 

Yep!

 

Deze deelt het onderstel met de nieuwe MINI zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg. Ik ga 't nooit kopen, maar het stoort me niet dat het er is, zolang het merk dan maar de dingen blijft maken die ik wel wil.

Je hebt gelijk maar toch stoor ik er me aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ben ik er zeker van dat er een grote vraag is naar een BMW in het Aixam segment! Gaat verkopen voor dood aan al die dronkaards!

i3 voldoet aan de looks en afmetingen

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is natuurlijk wel een alternatief voor het Touranplebs wiens ballen zijn afgezet. Die mensen krijgen terug een reden tot bestaan.

:lolz:

 

Ik kan niet wachten om hiermee te mogen rondrijden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iemand hier een mod taggen om die 2-serie in de titel te corrigeren? ;)

Nen echte verkoper, problem solving is voor anderen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is ondertussen zo he. Toen ik begon met de auto-rij passie was een 500 PK sterke 4wd met alle toeters en bellen de max. Had ik nooit de moeite genomen om ook in een Lotus te rijden zou ik niet weten wat rijgevoel kan betekenen. Maar zo gaat het nu eenmaal. Mensen eten mayonaise uit plastiek flessen van Heinz en vinden dat best lekker omdat ze nooit van hun leven zullen weten hoe echte zelfgemaakte mayonaise kan smaken ..... We komen op het punt dat rijplezier zo ongeveer gelijk is aan PlayStation met alle hulp aan. En DAT is niet eens een karikatuur.

 

Je kan ook door de week mayonaise uit flessen eten om van tijd tot tijd eens te kunnen genieten van een echte lekkere mayonaise :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg je compleet. 

Bij mij op het werk kun je het als volgt samenvatten: Mercedes wordt vaak overgekeken of is oubollig (dafuq?). Meestal gaat het tussen BMW of Audi. Bmw wordt vaak gekozen op basis van de co2 en "Audi's hebben meer prestige", aldus de modale IT-consultant. Het is zelfs zo erg dat ze bij bvb Real Dolmen de leveringen van de A3 niet kunnen bijhouden. 

 

Ik rij nu zelf met een F30 320d EDE. Ik heb deze blindelings gekozen omdat ik gewoon graag met mijn E87 reed. Nooit naar de concurrentie omgekeken ( of het was een nieuwe Mazda 6, maar echt concurrentie is dat niet ). 

 

Wat ik betreur is dat er nog maar weinig overschiet van wat ik aan mijn E87 leuk vond. Het scherpere rijgedrag, de soms wat te stugge ophanging, de zalig stroef schakelende versnellingsbak, ... Niets schiet er nog over. Wat er wel overschiet is imo een RWD Audi A4. De bak schakelt soepel, gaat veel meer doorhangen in de bochten, stuurgevoel is compleet vaag ( nog veel meer dan de e87 ). Alles is veel meer comfort oriented, veel opbergvakken, ... Maar het is wel de betere bedrijfswagen, geen discussie. 

Ik rij wel veel liever met een E90. Het spijt me soms dat ik geen Premium Selection E91 met M pakket heb genomen. 

 

Imo begint het allemaal eenheidsworst te worden. Zowel merken onder elkaar, als binnen het gamma.

Alle waarden waar BMW vroeger voor stond: sportivieit, verscheidenheid in het gamma, ... zijn ze toch wel redelijk aan het verloochenen. Getuige de laatste reviews waar BMW toch vaak niet meer de snelste is in het rondje op één of ander circuit.

 

Het komt erop aan de beste marketing te hebben. En Audi heeft daar zonder twijfel de hoofdvogel afgeschoten. Dat merk heeft een imago zoals Apple. De andere twee zijn op dat vlak imo op achtervolgen aangewezen.

 

Ik snap je al is het bij mij net omgekeerd en komen de nieuwste generaties BMW, de courante modellen met diesel ;), bij mij nu wel in aanmerking net omdat ze minder dat sportieve opzoeken. Wij hebben een half jaar een E90 gehad en dat was absoluut niks voor mij. Al doet mijn vrouw haar eco-A4 niet veel beter qua rijden ...

 

Maar als er bij ons een collega iets anders dan een Audi of BMW kiest dan zie je gewoon 90% denken van "wat ne gek is dat" :) Om dan als ze een keer meerijden zich te vergapen aan al die snufjes en ruimte je op een ander kan krijgen voor dat geld, om dan volgende keer toch terug die ego-booster te gaan bestellen ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

In theorie zou dat zo kunnen zijn ja, maar vaak wordt je toch eerst aangetrokken door een merk dan door een type auto?

Ik ken weinig mensen die fan zijn van sedans met een atmo V6 en RWD die er wat gewoontjes uitziet. Ik ken wel mensen die fan zijn van een e46 M3. En die mensen zijn dan vaak ook fan van het merk op zicht. Omdat dat merk staat voor iets. Maar als dat merk dan een FWD monovolume gaat uitbrengen, dan wordt het wel genant.

Je kan dan wel zeggen dat er vraag naar is, maar dat wil niet zeggen dat het minder genant wordt.

 

Merkenblind zijn moet idd niet pretig zijn. Eens iets anders willen maar het niet kunnen toegeven :lol:

 

Een merk is een bedrijf en een auto een product. Er is een link maar die kan je toch niet overschatten in mijn ogen. Een 316d met wieldeksels kan wel maar een monovolume is een schande?

 

Ik hou van bepaalde types wagens en bepaalde capaciteiten, maar of die uit een bepaald land of van een bepaald merk komen dat is toch niet relevant?

 

Is @@Jokke_vlo vanzelfsprekend een liefhebber van een Lotus Omega omdat hij graag met zijn Lotus rijdt? En als hij fan is van een Lotus Omega heeft hij dan ook vanzelf sympathie voor Opel? 

 

Mensen houden van merken en er zichzelf mee verwant voelen, maar van liefhebbers zou ik dat nu net niet verwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch een waardig alternatief op de leasemarkt, dat van de compacte eenvolumers maar dan in een Premium-jasje. Doet me ook denken aan "bompa-met-pet" die 50 rijdt waar 70 toegelaten is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW is een premium merk of is een merk met een premium imago?

 

Op zich speelt dat NU geen rol maar het kan een valkuil zijn voor de toekomst......(al is dat relatief he, alles draait om volume)

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW is een premium merk of is een merk met een premium imago?

 

Op zich speelt dat NU geen rol maar het kan een valkuil zijn voor de toekomst......(al is dat relatief he, alles draait om volume)

 

Duidelijk het tweede, daarom ook dat een X5 wel kan voor de "liefhebbers" en een volumewagen in een lager segment die even hard ingaat tegen alles waar BMW voor staat, volgens diezelfde liefhebbers, dat kan dan niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid