Ga naar inhoud

BMW 2 Reeks Active Tourer


Parsifal

Aanbevolen berichten

Wat me ook opvalt: hoe lelijker de BMW hoe meer er over gepraat wordt. 

Stiekem vind ik hem eigenlijk mooier dan de 1 reeks :/

(Wat niet zo moeilijk is)

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Shit zeg, wat een hoop gezever hier. Mercedes heeft toch ook FWD-karren, Audi is ook bijna altijd FWD. Maakt toch geen zak uit. Het enige wat nodig is, is dat die wagen verkoopt en opbrengt. En dat het een kwaliteitswagen is die goed rijdt. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo denken ze in Munchen ook, jammer voor die 5% die WEL nog weet waarom ze een BMW kopen.

 

Ach ja, ik geef het op....je kunt toch niet winnen tegen de onverschilligheid van de mensheid. Laat de eco diesels met automaat en comfortophaning zonder motorgeluid en rijhulp² maar komen, ik begin het te aanvaarden :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaah dees is het gedrocht dat ik enkele maanden geleden in psychewrap gepasseerd ben... ik dacht toen al: "Amai die Koreanen gaan best ver om hun prototypes te vermommen met BMW stijlkenmerken..." 't is verdomme nog nen echten ook  :down: waar zit de kotssmiley als je 'm nodig hebt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo denken ze in Munchen ook, jammer voor die 5% die WEL nog weet waarom ze een BMW kopen.

 

Ach ja, ik geef het op....je kunt toch niet winnen tegen de onverschilligheid van de mensheid. Laat de eco diesels met automaat en comfortophaning zonder motorgeluid en rijhulp² maar komen, ik begin het te aanvaarden :(

er zijn ook nog andere merken dan bmw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Shit zeg, wat een hoop gezever hier. Mercedes heeft toch ook FWD-karren, Audi is ook bijna altijd FWD. Maakt toch geen zak uit. Het enige wat nodig is, is dat die wagen verkoopt en opbrengt. En dat het een kwaliteitswagen is die goed rijdt. 

 

Dus heel het premium segment is overrated.

 

Wat is een kwaliteitswagen?

Wat is goed rijden?

 

Ford wordt geprezen over zijn rijkwaliteiten, kwalitatief geen slechte wagen, verkoopt goed en het brengt op. Aangezien een C-Max zowat de helft kost van een BMW 2AT, is dus BMW overpriced.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus heel het premium segment is overrated.

 

Wat is een kwaliteitswagen?

Wat is goed rijden?

 

Ford wordt geprezen over zijn rijkwaliteiten, kwalitatief geen slechte wagen, verkoopt goed en het brengt op. Aangezien een C-Max zowat de helft kost van een BMW 2AT, is dus BMW overpriced.

Mensen staan vrij om een auto al dan niet te kopen en de fabrikant vrij om te kiezen hoeveel er voor een bepaalde wagen gevraagd wordt. 

Een auto die goed rijdt is ook deels subjectief, maar wanneer je tests leest komen er een aantal merken nog steeds steevast als 'lekker rijden' uit. Wel, dat moet deze kar doen, FWD of RWD. En betreffende kwaliteit: materiaalkeuze. 

 

Ford zullen zeker wel goede wagens zijn. Heb een tijd met een nieuwe Fiësta gereden en dat was een leuk autootje. Maar voor mij blijft het een duffe wagen zonder enig karakter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als purist val je voor bepaalde type wagens, het rijgedrag etc...... niet voor een merk.

Ik heb al vanalles gehad, Audi, Nissan, Mitsubishi, Porsche, Renault (tel ik de Fiat ook mee? :D).

Er is maar 1 merk in het lijstje waarvan ik er meer dan 1 heb gehad, maar dat is dan ook het beste merk 8)

Misschien is dit wel de moment om de overstap te maken naar BMW.

:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien nog een interessante oefening voor @@Parsifal, ( of misschien kan hij het mij zo al zeggen ).

Je bouwt een imago op rond een merk (bouwen van sportief rijdende auto's, successen in de racerij, enfin BWM en/of Porsche bv) door bepaalde producten te ontwikkelen, dat imago trekt dan een bepaald clienteel aan, en dan begin je dankzij dat imago een hoop nest te produceren waar zogezegd wel wat van dat "DNA" in zit maar eigenlijk is het gewoon een gat vullen in de modellenlijst tov de concurrentie in de hoop wat badge-buyers in te pikken.

Hoever kan je gaan in het uitmelken van een vroeger opgebouwd imago tot er niks meer van overschiet en dus de badge buyers je ook de rug toekeren?

Nuja, ik vermoed dat deze FWD BMW zal gekroond worden tot de best rijdende FWD ooit gebouwd :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moet het een "of"-verhaal zijn en geen "en"-verhaal? Alsof BMW zijn sportieve waarden laat schieten in de segmenten waar dat er toe doet... Ze zouden gek moeten zijn om in andere gebieden niet competitief te willen zijn en dus in te spelen op de markt, die meer dan ooit divers is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Shit zeg, wat een hoop gezever hier. Mercedes heeft toch ook FWD-karren, Audi is ook bijna altijd FWD. Maakt toch geen zak uit. Het enige wat nodig is, is dat die wagen verkoopt en opbrengt. En dat het een kwaliteitswagen is die goed rijdt. 

 

Waarom maken ze dan niet gewoon 1 platform, en geeft elk merk er gewoon een eigen look aan. beetje zoals de fransen doen en het VW / seat / skoda concern.

Slecht zal dat niet rijden en verkopen zal het zeker doen want ze kunnen meer met de prijs spelen want de kost ligt lager.

 

Hmm, doet mij een beetje denken aan het principe iedere mens is gelijk en moet maar dezelfde meuk slikken (met een ander smaakje en geurtje). Communisme iemand?

 

 

Ik daarintegen geloof nog altijd dat elke mens anders is en eigen voorkeuren en smaken heeft. Daarom geloof ik ook in brand image en het feit dat een merk zich moet profileren. 

Daarom vind ik het belangrijk dat een merk bepaalde waarden hoog in het vaandel houdt. 

 

Zoals andere reeds aangegeven hebben vrees ik echter dat de marketing afdeling tegenwoordig meer en meer de bovenhand aan het halen is en hun auto het liefst zien voldoen aan de grootst gemene deler.

En dan krijg je idd het scenario waarbij alle auto's in een bepaalde klasse maar weinig meer van elkaar gaan verschillen. Dat was vroeg wel anders.

De keerzijde van de medaille is bovendien dat je minder en minder loyaliteit krijgt van je klanten. Vroeger ging je een BMW of mercedes rijder moeilijk van kamp doen veranderen. Nu ken ik mensen van wie het hen gewoon geen bal meer kan schelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moet het een "of"-verhaal zijn en geen "en"-verhaal? Alsof BMW zijn sportieve waarden laat schieten in de segmenten waar dat er toe doet... Ze zouden gek moeten zijn om in andere gebieden niet competitief te willen zijn en dus in te spelen op de markt, die meer dan ooit divers is.

 

En dat zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom moet het een "of"-verhaal zijn en geen "en"-verhaal? Alsof BMW zijn sportieve waarden laat schieten in de segmenten waar dat er toe doet... Ze zouden gek moeten zijn om in andere gebieden niet competitief te willen zijn en dus in te spelen op de markt, die meer dan ooit divers is.

Vergelijk het met kledij, of gelijk wat.

Stel je voor dat Ralph Lauren morgen ook kleren uitbrengt, met hetzelfde logo op, die je voor een paar euro in de Wibra kan kopen.

Of dat Rolls Royce een stadswagen maakt voor 10.000 euro, (of je ineens "Chevrolets" krijgt van Aziatische makelij met belachelijke motoren in, we weten allemaal hoe dat gelopen is ...)

Autofabrikanten zijn de eerste om hun merk te proberen associeren met "a way of life". En dan krijg je dit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo? Is een 1/3/5 geen achterwielaangedreven auto meer? Behalve downsizing van motoren zie ik het eigenlijk niet.

Als jij denkt dat de definitie van "sportiviteit" RWD is dan heb je het duidelijk niet gesnapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergelijk het met kledij, of gelijk wat.

Stel je voor dat Ralph Lauren morgen ook kleren uitbrengt, met hetzelfde logo op, die je voor een paar euro in de Wibra kan kopen.

Of dat Rolls Royce een stadswagen maakt voor 10.000 euro, (of je ineens "Chevrolets" krijgt van Aziatische makelij met belachelijke motoren in, we weten allemaal hoe dat gelopen is ...)

Autofabrikanten zijn de eerste om hun merk te proberen associeren met "a way of life". En dan krijg je dit :)

Zulks een kromme vergelijking. Je doet alsof er Aixams met een BMW logo verkocht worden.

Die merkprofilering is niet meer van deze tijd, of het moet echt een nichebranche zijn. Wil je economisch nog iets te zeggen hebben, dan pas je je aan aan de vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo? Is een 1/3/5 geen achterwielaangedreven auto meer? Behalve downsizing van motoren zie ik het eigenlijk niet.

 

De Mercedes C en E zijn ook achterwielaangedreven of indien je dat wenst 4WD (audi?).

Buiten wat details is het verschil tussen een A4, C en 3  tegenwoordig veel kleiner dan vroeger. Zelfde voor de A6, 5 en E alsook de A8, S en 7. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij denkt dat de definitie van "sportiviteit" RWD is dan heb je het duidelijk niet gesnapt.

Vertel het mij dan almachtige Joris? Tuurlijk is dat niet de definitie, maar verder zie ik niet wat er veranderd is aan de hoofdmodellen van BMW die deze kritiek staven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die merkprofilering is niet meer van deze tijd, of het moet echt een nichebranche zijn. Wil je economisch nog iets te zeggen hebben, dan pas je je aan aan de vraag.

Merkprofilering is niet meer van deze tijd?

Maar man, merkprofilering is nog nooit zo belangrijk geweest als vandaag. Er wordt gewoon geen "brol" meer geproduceerd (hoewel men hier soms andere dingen doet uitschijnen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vertel het mij dan almachtige Joris? Tuurlijk is dat niet de definitie, maar verder zie ik niet wat er veranderd is aan de hoofdmodellen van BMW die deze kritiek staven?

Het wordt allemaal wat "softer", minder gefocussed. Vraag maar aan de mensen die een E46, E90 en nu een Fikweethetnummerniet meer hebben gehad na mekaar. Welke van het rijtje het meeste dynamiek heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid