Ga naar inhoud

Lotus Lovers


quadrifoglio

Aanbevolen berichten

Cool kraam :) en zotte plannen.

Raar idd dat een CUP250 geen LSD heeft. Mijn S240 heeft het wel, maar was een optie. Ik merk het verschil duidelijk met eentje die het niet heeft, en niet door onderstuur trouwens.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Exige had ook een sper en ik vond het zeker een meerwaarde. Van onderstuur had ik niet echt last, maar ik reed wel met bredere banden vooraan. Dat maatje breder was nog net ok voor de keuring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

@TJRACING

Pagani spiegeltjes :D

Gaat vlot! Deze stuurman aan wal vindt het wel jammer dat je niet revmatcht bij het terugschakelen, en dat je bij uitbreiding je pook veel te vaak/lang vasthebt? ;)

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, PieterA zei:

Laat ik me bij deze even introduceren met mijn oranje 2014 Elise S Club Racer. Een origineel Belgisch en zeldzaam oranje exemplaar met zowel hard- als softtop en de optionele gesmede velgen. Voor de rest standaard, met uitzondering van een optionele Lotus-sportuitlaat (had 'ie echt wel nodig). Voor zover ik weet de enige oranje gesuperchargede Club Racer in het land. 

elise-s-cr.jpg

Welkom hier Pieter, zalig exemplaar! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 23/5/2020 om 14:52, Lotuzzz zei:

@TJRACING

Pagani spiegeltjes :D

Gaat vlot! Deze stuurman aan wal vindt het wel jammer dat je niet revmatcht bij het terugschakelen, en dat je bij uitbreiding je pook veel te vaak/lang vasthebt? ;)

 

 

Hoor ik daar nu soms zijn wielen locken doordat ie niet revmatcht? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, flupke73 said:

hoe zitten die stoelen?

Je zou het niet meteen verwachten maar ze zijn opvallend comfortabel. Zelfs na meerdere uren achter het stuur heb ik (1m86) weinig of geen last. Al varieert het vermoedelijk wel van persoon tot persoon.

67705691_156943935500409_3886382773056241024_n.jpg

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, Denniske said:

Welkom hier Pieter, zalig exemplaar! 

 

9 minutes ago, PJH said:

Eindelijk je weg gevonden :D

Check, dubbel check 😉 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, PieterA zei:

Laat ik me bij deze even introduceren met mijn oranje 2014 Elise S Club Racer. Een origineel Belgisch en zeldzaam oranje exemplaar met zowel hard- als softtop en de optionele gesmede velgen. Voor de rest standaard, met uitzondering van een optionele Lotus-sportuitlaat (had 'ie echt wel nodig). Voor zover ik weet de enige oranje gesuperchargede Club Racer in het land. 

elise-s-cr.jpg

elise-s-cr-2.jpg

Is die supercharging achterna gebeurd? ik dacht dat een club racer atmosferisch was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, Rabbit said:

Is die supercharging achterna gebeurd? ik dacht dat een club racer atmosferisch was?

Nee, is origineel. De CR was er idd eerst met de atmo 1.6 maar is er daarna ook (kort) geweest met de gesuperchargede 1.8. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/23/2020 at 2:52 PM, Lotuzzz said:

@TJRACING

Pagani spiegeltjes :D

Gaat vlot! Deze stuurman aan wal vindt het wel jammer dat je niet revmatcht bij het terugschakelen, en dat je bij uitbreiding je pook veel te vaak/lang vasthebt? ;)

 

 

Klopt helemaal! Het probleem is, ik kan enkel rev-matchen met men adidas sneakers. Met men Sparco's slaag ik er niet in om te rev-matchen zoals ik het wil. Dit is trouwens intussen opgelost met SRP Exige racing pedals ;)

 

spacer.png

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, Lotuzzz said:

Ik kan dat ook makkelijker met sneakers (Adidassen zeer goed idd) dan mijn kartingschoenen, got to admit :D

Keep modding!

De Lotus kan perfect zonder gek stuurgedrag zonder rev-matching de piste rond maar het is idd storend want in principe doe ik het in dagdagelijks verkeer met de lotus wel, net omdat het met die bredere schoenen perfect gaat. Veel mensen kunnen het met de lange fijne pedalen, ik slaag er niet comfortabel in en rij dan liever in comfort zone op circuit. Wil niet plots van men pedalen schieten aangezien ik vaak toch wel stevig probeer door te duwen.

Nu is het alleszins opgelost dus ik zorg dat het volgende filmpje met mooie rev-matches is ;)

aangepast door TJRACING
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minutes ago, TJRACING said:

De Lotus kan perfect zonder gek stuurgedrag zonder rev-matching de piste rond maar het is idd storend want in principe doe ik het in dagdagelijks verkeer met de lotus wel

Het is ook veel belastender voor je aandrijflijn. Die ziet daar echt van af.

20 minutes ago, TJRACING said:

, net omdat het met die bredere schoenen perfect gaat.

Vreemd. Revmatch jij dan met de zijkant van je voet? Ik moest destijds in de 996 Cup smallere schoenen gebruiken want ik had te vaak 2 pedalen mee. Voor de rest kon/kan ik dat in gelijk welke auto met gelijk welk schoeisel (behalve in een Westfield want daar kan je met normale schoenen niet 1 pedaal indrukken zonder de andere mee te hebben :D )

 

20 minutes ago, TJRACING said:

Veel mensen kunnen het met de lange fijne pedalen, ik slaag er niet comfortabel in en rij dan liever in comfort zone op circuit. Wil niet plots van men pedalen schieten aangezien ik vaak toch wel stevig probeer door te duwen.

Plak eens wat griptape op de rem.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minutes ago, ir_fuel said:

Het is ook veel belastender voor je aandrijflijn. Die ziet daar echt van af.

Vreemd. Revmatch jij dan met de zijkant van je voet? Ik moest destijds in de 996 Cup smallere schoenen gebruiken want ik had te vaak 2 pedalen mee. Voor de rest kon/kan ik dat in gelijk welke auto met gelijk welk schoeisel (behalve in een Westfield want daar kan je met normale schoenen niet 1 pedaal indrukken zonder de andere mee te hebben :D )

 

Plak eens wat griptape op de rem.

 

Nu niet meer nodig. Heb specifiek die grip pedalen erop gestoken met studs in combinatie met bredere throttle. Kan nu de pedalen uitlijnen naar wat voor mij comfortabel is.

aangepast door TJRACING
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen op het Lotus forum:

"Zeg wat is het hier stil tegenwoordig. Waar zit iedereen?"

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid