Ga naar inhoud

Lotus Lovers


quadrifoglio

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, Super95 zei:

Ik vraag mij af wat voor mensen hiermee rijden. Je moet al een redelijke nerd zijn om Lotus te kennen, en dan verkopen ze iets dat die mensen net niet aanspreekt.
Benieuwd of het gaat verkopen.

Laatst toch al eentje gezien, serieuze joekel. 

Zo een Lambo Suv ziet er ook niet uit (imo) en verkoopt. Dit is een beetje de EV variant. 

Lijken me redelijk goed buiten te gaan (voor een merk als Lotus) bij de dealers........

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minutes ago, Jokke_vlo said:

Zo een Lambo Suv ziet er ook niet uit (imo) en verkoopt. Dit is een beetje de EV variant. 

Lijken me redelijk goed buiten te gaan (voor een merk als Lotus) bij de dealers........

Maar zo een Lambo is nog redelijk discreet ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, ir_fuel zei:

Maar zo een Lambo is nog redelijk discreet ...

Hahahah Curbstone on ice 2019 :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Zo een Lambo Suv ziet er ook niet uit (imo) en verkoopt. Dit is een beetje de EV variant. 

Lijken me redelijk goed buiten te gaan (voor een merk als Lotus) bij de dealers........

Die Lambo kost dan ook een arm en een been aan belastingen, de "Lotus" is fiscaal veel interessanter... maar blijf het ook wel zot vinden om te zien hoe die Eletre's die deur uit vliegen 🫣

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/1/2024 om 23:55, Super95 zei:

Ik vraag mij af wat voor mensen hiermee rijden. Je moet al een redelijke nerd zijn om Lotus te kennen, en dan verkopen ze iets dat die mensen net niet aanspreekt.
Benieuwd of het gaat verkopen.

18 uren geleden, mrgrey_rs zei:

Die Lambo kost dan ook een arm en een been aan belastingen, de "Lotus" is fiscaal veel interessanter... maar blijf het ook wel zot vinden om te zien hoe die Eletre's die deur uit vliegen 🫣

Mij verwondert het geenszins dat die Eletre's "de deur uit vliegen".

Agreed dat Lotus geen mainstream merk is, maar het is toch niet zo dat dat merk bij de meerderheid onbekend is?
En zeker niet bij de categorie mensen die eigenlijk het doelpubliek is van deze Eletre...

(Dat de Eletre helemaal geen Lotus is zoals een Lotus tot nu toe was, doet daar eigenlijk niks terzake.)

Mensen met een steviger budget én met de wens om een niet al te mainstream EV te rijden, gaan hier toch snel genoeg op uit komen: de reguliere autopers, legio branchemagazines waarin in elk nummer opnieuw wel eens een nieuwe EV "voor de zaakvoerder" wordt belicht, nieuwe media toegespitst op EV (die veel mensen die de fiscaliteit van die EV willen benutten, effectief ook raadplegen), je kan er niet om heen op de vele Youtube car channels, etc.

 

Ik zou zelfs 't tegenovergestelde denken: als je tot het doelpubliek van deze Eletre behoort (budgetgewijs) en je bent in de markt bent voor b.v. een BMW iX of een Tesla Model X of enig andere "full electric luxury SUV" (maar je wil liefst wel iets waar niet iedereen al mee rijdt) en je hebt nog NIET van deze Eletre gehoord, dan moet ge toch ne keer deftig van onder diene steen komen, me dunkt. :D 

De vergelijking hier hoger met de eerste Cayenne b.v. vind ik door @Fr79 vind ik spot on. Heb hier hetzelfde gevoel bij: Lotus boort hiermee een compleet nieuw publiek aan, gebruik makend van het sterke/goeie imago van een automerk (albeit geen mainstream merk), om rendabel te blijven/worden, te groeien, etc.

Businessgewijs toch een bold maar good move, dat ze dit durven en ook effectief doen?

En zolang de Lotus sportkarren in Hethel bij elkaar geschroefd/gelijmd/gelast blijven worden, zijn de petrolheads ook nog (eventjes) content? :D 

  • Vind ik leuk 3
  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

´t probleem is alleen dat de 2 Eletre´s die ik in het echt gezien heb,een mat zwarte en een kameleonroze was. Niet echt bevorderlijk, voor de toekomst. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is even mottig (voor mij toch) of mooi als de Lambo. En daar is ook genoeg hype rond (en voor het merk verkoop). Nu goed ik vind het mottig, tis nu niet (imo) dat een Tesla SUV mooi is. En dat verkoopt massaal in zijn segment. Ik volg dus @gTa zijn stelling wel. 

Genoeg mensen die het speciaal en mooi vinden en mogelijk een hulp voor Lotus om te overleven. Met hun auto's uit Hethel lukt dat niet. Welke keuze hebben ze.

Bovendien: zowat elk sportwagen merk, van Ferrari tot Porsche hebben suv's in het gamma tegenwoordig. Dat is niet omdat ze dat graag doen, maar er rendement in zien........ of zelfs een overlevingsstrategie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3/1/2024 om 23:55, Super95 zei:

Ik vraag mij af wat voor mensen hiermee rijden.

De Michel van Kontrimmo. Grappig dat hier de vergelijking gemaakt wordt met de Lambo, want dat heeft Michel ook. Spot on. 😄

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

100x liever de Lamborghini qua looks hoor. Snap niet dat er velen hier deze zo lelijk vinden? Blijft voor mij samen met de sq8 toch een van de "mooiere" op de markt.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Mij verwondert het geenszins dat die Eletre's "de deur uit vliegen".

Agreed dat Lotus geen mainstream merk is, maar het is toch niet zo dat dat merk bij de meerderheid onbekend is?
En zeker niet bij de categorie mensen die eigenlijk het doelpubliek is van deze Eletre...

(Dat de Eletre helemaal geen Lotus is zoals een Lotus tot nu toe was, doet daar eigenlijk niks terzake.)

Mensen met een steviger budget én met de wens om een niet al te mainstream EV te rijden, gaan hier toch snel genoeg op uit komen: de reguliere autopers, legio branchemagazines waarin in elk nummer opnieuw wel eens een nieuwe EV "voor de zaakvoerder" wordt belicht, nieuwe media toegespitst op EV (die veel mensen die de fiscaliteit van die EV willen benutten, effectief ook raadplegen), je kan er niet om heen op de vele Youtube car channels, etc.

True, ik had gewoon een Belg verwacht die meer 'honkvast' was (maar then again, Tesla, BYD, ... komen ook zonder een rijke geschiedenis in de automotive plots opdagen met gewoon een heel goed product 😁

 

14 minuten geleden, tuscani zei:

100x liever de Lamborghini qua looks hoor. Snap niet dat er velen hier deze zo lelijk vinden? Blijft voor mij samen met de sq8 toch een van de "mooiere" op de markt.  

Can't agree more, geen grote fan van SUV's maar de Lambo en Audi mogen ze thuis altijd voor de deur afzetten 😍

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Zalig, ik heb mij al regelmatig eens afgevraagd hoe een restomod van een Elise & Exige er zou kunnen uitzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, PJH zei:

De lichten mogen ze houden, verder wel dik :inlove: 

Ik ben ooit bij Steffen van Analogue Automotive op bezoek geweest. Een toffe kerel met oog voor detail. Hij heeft altijd leuke projecten staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid