Jump to content
quadrifoglio

Lotus Lovers

Recommended Posts

quadrifoglio    2,983
quadrifoglio

Lotus Elan 26R: de lightweight-versie van een lightweight:D

index.php?action=dlattach;topic=134519.0;attach=378112;image

Te herkennen aan de bredere wielkassen (plat voor een gewone, lipje voor een 26R), standaard rolbeugel (geen idee of bovenstaande de originele is), de ingewerkte koplampen ipv klapkoplampen,...

Gewicht: 600kg:inlove: Met pakweg 160 pk is dat voldoende om een pak grotere en krachtigere wagens lastig te vallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fernand    2,265
Fernand
Lotus Elan 26R: de lightweight-versie van een lightweight:D

Thumb resize.

Te herkennen aan de bredere wielkassen (plat voor een gewone, lipje voor een 26R), standaard rolbeugel (geen idee of bovenstaande de originele is), de ingewerkte koplampen ipv klapkoplampen,...

Gewicht: 600kg:inlove: Met pakweg 160 pk is dat voldoende om een pak grotere en krachtigere wagens lastig te vallen.

Daar kan je HARD mee gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BlackFox    2,079
BlackFox

Lotus :inlove:

Logische opvolger van mijn kist, blijft in dezelfde familie en even onvoorspelbaar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
quadrifoglio    2,983
quadrifoglio
Daar kan je HARD mee gaan.

In vergelijking met de MX5: 400 kg lichter en 50% meer pk's, ik vermoed van wel ja:lol::inlove:

Even de rest naar hun plaats verwijzen:D

indexphpactiondlattachtopic134519-3.jpg

Lotus :inlove:

Logische opvolger van mijn kist, blijft in dezelfde familie en even onvoorspelbaar :D

Maar dan met een veel lagere zitpositie?:D

Met zo'n Elise zou ik wel enorm schrik hebben voor schade te rijden, prijzen van die polyester stukken zijn 'nogal' hoog.:shock:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vicious    3,499
Vicious
Elan:inlove:

Ooit!

Thumb resize.

In deze kleurstelling niet onknap, anders niet zo'n hevige fan van.

Lotus Elan 26R: de lightweight-versie van een lightweight:D

Thumb resize.

Te herkennen aan de bredere wielkassen (plat voor een gewone, lipje voor een 26R), standaard rolbeugel (geen idee of bovenstaande de originele is), de ingewerkte koplampen ipv klapkoplampen,...

Gewicht: 600kg:inlove: Met pakweg 160 pk is dat voldoende om een pak grotere en krachtigere wagens lastig te vallen.

Maar dát. Miljaar. Of hoe wat breedheid en andere koplampen een groot verschil kunnen maken!

Share this post


Link to post
Share on other sites
quadrifoglio    2,983
quadrifoglio
In deze kleurstelling niet onknap, anders niet zo'n hevige fan van.

Mooie afwisseling voor alle duo-tone Elans, maar toch duizend keer liever een roadster dan een coupé.

Maar dát. Miljaar. Of hoe wat breedheid en andere koplampen een groot verschil kunnen maken!

Hier staat er in de buurt eentje te koop voor 50d €, BRG met geel en gele velgen. Niet de mooiste combinatie op die wagen:$

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotuzzz    9,379
Lotuzzz
Blote voeten, wtf??

En is dat een S1?

Yes, nu enkele fatsoenlijke Exige S1 filmpjes

WAT EEN AUTO :drool:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest   
Guest
Blote voeten, wtf??

Doe ik in de zomer ook wel eens, rijdt fijn, pedaalgevoel is echt geweldig :D. En je kan de blazers bij de voeten aanzetten :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Stivo    14
Stivo
Godver Steve , stop met die foto's te posten !!!

Exige :inlove:

Voor U die Fluo oranje zeker ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
quadrifoglio    2,983
quadrifoglio

"SEXIGE", de Nieuw-Zeelandse Exige is ondertussen terug op de baan. Wat begon als 1 winter werken aan de auto heeft uiteindelijk 3,5 jaar geduurd, kerel heeft verschillende tegenslagen gehad tijdens de heropbouw (motor is er tientallen keren uitgehaald, versnellingsbak kapotgereden, motor volledig opgebouwd om tijdens het inrijden problemen op te merken,....)

ExigeTaupoDA.jpg

Nog niet voluit, inrijperiode is nog bezig

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Monterey Jack
      By Monterey Jack
      Let’s jump right to the chase. Lotus says the Evija will boast no less than 1,973 horsepower (1,471 kilowatts), sent to the pavement through four electric motors capable of generating 493hp (368 kW) each. The power comes from a mid-mount 2,000-kilowatt lithium-ion battery pack, and with all four wheels on accelerative duty, Lotus says the Evija will sprint to 100 km/h (62 mph) in under 3 seconds. While certainly fast, that figure doesn’t sound terribly impressive when you consider many gasoline-powered hypercars can run faster with much less power, not to mention Tesla Model S P100d. 
      However, when you look beyond that benchmark, the Evija’s power becomes rather startling. Lotus says the two-seater needs just another 3 seconds to hit 200 km/h (124 mph), and if you keep the skinny pedal on the floor, it will hit 300 km/h (186 mph) in less than 9 seconds. Top speed is estimated to be somewhere north of 200 mph, so yeah, this car should be seriously quick.


      Meer: https://www.motor1.com/news/360174/lotus-evija-ev-hypercar-debuts/
    • Jokke_vlo
      By Jokke_vlo
      Morgen @ FOS onthulling van een nieuwe Lotus.
      De geruchten spreken van een 311 maar niemand is zeker hierover.
      Feit is dat het om de snelste Lotus ooit gebouwd gaat gaan. Ben toch eens benieuwd, geen enkel merk dat er in lukt alles zo geheim te houden, straf toch altijd.

    • PJH
      By PJH
      Hallo,
      Ik zou graag een Lotus Exige S240 uit 12/2007 verzekeren. Ik ben te rade gegaan bij verschillende verzekeraars (AXA/Marsh/CoronaDirect/Erard) en er is niemand die mij een prijs wil geven voor een omnium. Gezien het voor mij om een redelijk kapitaal gaat, zou ik dit toch het liefste doen.
      Zijn er hier mensen die een omnium hebben op een wagen van 10j oud? Kan dat? Tips?
      Alvast bedankt,
      PJH
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions