Jump to content
quadrifoglio

Lotus Lovers

Recommended Posts

toere    9,417
toere
heb net een gifgroene exige gekocht

Thumb resize.

Kreeg bijna iets aan mijn hart ....

tot ik uw onderste zin las

:lol:

spijtig genoeg wel in het kruidvat van hotweels

Bouncing Bullet    2,023
Bouncing Bullet
isle of skye :up:

superleuk wegske

I K W I L T E R U G :drool:

Als je de kans krijgt eens de pas naar Applecross pakken op het vaste land. boven heb je het mooiste zicht ooit op skye.

quadrifoglio    3,028
quadrifoglio
"SEXIGE", de Nieuw-Zeelandse Exige is ondertussen terug op de baan. Wat begon als 1 winter werken aan de auto heeft uiteindelijk 3,5 jaar geduurd, kerel heeft verschillende tegenslagen gehad tijdens de heropbouw (motor is er tientallen keren uitgehaald, versnellingsbak kapotgereden, motor volledig opgebouwd om tijdens het inrijden problemen op te merken,....)

Thumb resize.

Nog niet voluit, inrijperiode is nog bezig

Ook even een update over dit pareltje: "Problemen, opnieuw..."

Tijdens het inrijden van de gereviseerde motor hadden ze dus problemen opgemerkt, nog maar eens alles demonteren en wat dingen vervangen.

Ondertussen de vereiste kilometers gedaan met een basis-mapping van de wagen, tijd dus om de testbank op te gaan om hem perfect af te stellen...

Op de testbank is dan de oliefilter losgeraakt/kapot gegaan, de olie spoot uit de motor en ontvlamde dan op de warme delen...:shock:

Blijkbaar valt de schade nog mee (contact dadelijk afgezet, oliedruk voldoende hoog gebleven en de vlammen snel geblust), maar eigenaar had er toch even genoeg van.:lol:

quadrifoglio    3,028
quadrifoglio
dat dat spel nog in de fik vliegt op de rollenbank:sick:

Kerel heeft inderdaad behoorlijk wat tegenslagen gehad.:?

Thebiemerke    3,786
Thebiemerke

[h=1]Kijken we hier naar de Lotus Evora GTE F1?[/h]Gepost op 25-02-2012 om 14:21 door ricardo in Lotus | 19 Reacties »De verrassing die Lotus op de Autosalon van Genève pas wilde onthullen, nu al gespot bij Circuito de Jerez in Spanje.

Tenminste, we gaan er een beetje vanuit dat dit de aangekondigde Evore GTE Formule 1-editie is, die op 6 maart in Zwitserland wordt onthuld door ijsmeneer Kimi Raikkonen. Bij het Spaanse circuit werd deze opvallende Evora GTE namelijk op de gevoelige sensor vastgelegd. Voorzien van John Player Special-livery is dit toch wel het watertanden te overwegen (en die gouden jetsers helemaal). Op de Evora komt het nummer 10 terug, en dat staat natuurlijk voor Romain Grosjean, teamgenoot van Kimi.

Volgende maand weten we het zeker, en zullen we alle details te horen krijgen. Het is bijvoorbeeld nog maar de vraag of de F1-editie 444 pk heeft, gelijk aan de ‘normale’Evora GTE, of nóg meer vermogen meekrijgt. (via Caradisiac)

Lotus_Evora_GTE_F1_Edition_spotted_03.jpg

Lotus_Evora_GTE_F1_Edition_spotted_01.jpg

Lotus_Evora_GTE_F1_Edition_spotted_02.jpg

Lotus_Evora_GTE_F1_Edition_spotted_05.jpg

Lotus_Evora_GTE_F1_Edition_spotted_06.jpg

Lotus_Evora_GTE_F1_Edition_spotted_07.jpg

quadrifoglio    3,028
quadrifoglio

S1 Exige, droomkar.:inlove:

Dit vandaag allemaal gespot:

DSC00867.jpg

Elan 26R, binnen stond nog een tweede (wit) exemplaar

DSC00861.jpg

DSC00860.jpg

DSC00859.jpg

:inlove:

DSC00868.jpg

Verder nog: 1 lotus 7, 1 Caterham 7 (jaren 70, lange spatborden, groen met geel en rood interieur + stuur:inlove:), nog een Esprit 2.2 turbo en een Europa.

Oogjes weer uitgekeken.

Yoran    116
Yoran

Ook net bekeken, leuk karretje precies

*opent pistonheads.com*

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• Waky
      By Waky
      Hey,
      nadat ik vorig jaar al een paar heb kunnen proeven van de lotus cup (4x P2, 1x P1), was het de bedoeling dat ik dit jaar het volledige seizoen zou rijden om aanspraak te maken op het kampioenschap. Echter door het verbod op reizen en evenementen, werd de kalender al snel overhoop gehaald.  Voorlopig ziet de kalender er als volgt uit:
      Nürburgring 11-13 September
      Dijon 2-4 Oktober
      Paul-Ricard 23-25 Oktober
      Donnington 7 November
      Dus dit weekend Nürburgring, samen met DTM. Ik ga zoals vorig jaar terug rijden op de Evora GT4 van Komo-Tec. Dat is de snelste van 3 klasses waarin ook de exige V6 cup's vallen. De BOP (balance of performance) moet ervoor zorgen dat beide auto's competitief blijven, gewicht en vermogen wordt hierbij aangepast. De evora heeft meer vermogen maar is zwaarder, heeft dus baat bij snellere circuits als Spa. De Nürburgring heeft een combinatie van snelle en trage secties dus het zou wel eens interessant kunnen worden. Supporters zijn zeer welkom, zij het dit jaar eerder online. Ik dacht dat er geen publiek toegelaten zou zijn, maar ik zie nu op de site van DTM dat er toch ticketten te verkrijgen zijn. Sowieso als er iemand komt, kom eentje drinken in de Komo-Tec tent. 
      Normaliter probeer ik een live stream te voorzien vanuit de wagen, deze zal hier gestreamed worden: https://www.facebook.com/P.VERLINDE/LIVE   
      Je kan de pagina liken om up-to-date te blijven. 
      De timings voor het weekend zijn de volgende:
      SAT 12/09/2020 - LCE QUALIFYING 9:15-9:40
      SAT 12/09/2020 - LCE RACE 1 - 16:55-17:20
      SUN 13/09/2020 - LCE RACE 2 - 9:55-10:20
      Informatie over het volledige weekend: https://dtm.com/en/events/nuerburgring-grand-prix
      Lotus cup info: https://www.lotuscupeurope.com/
      Wat sfeer beelden van vorig jaar, op de witte auto rijd ik

• Monterey Jack
      By Monterey Jack
      Let’s jump right to the chase. Lotus says the Evija will boast no less than 1,973 horsepower (1,471 kilowatts), sent to the pavement through four electric motors capable of generating 493hp (368 kW) each. The power comes from a mid-mount 2,000-kilowatt lithium-ion battery pack, and with all four wheels on accelerative duty, Lotus says the Evija will sprint to 100 km/h (62 mph) in under 3 seconds. While certainly fast, that figure doesn’t sound terribly impressive when you consider many gasoline-powered hypercars can run faster with much less power, not to mention Tesla Model S P100d. 
      However, when you look beyond that benchmark, the Evija’s power becomes rather startling. Lotus says the two-seater needs just another 3 seconds to hit 200 km/h (124 mph), and if you keep the skinny pedal on the floor, it will hit 300 km/h (186 mph) in less than 9 seconds. Top speed is estimated to be somewhere north of 200 mph, so yeah, this car should be seriously quick.

Meer: https://www.motor1.com/news/360174/lotus-evija-ev-hypercar-debuts/
    • Jokke_vlo
      By Jokke_vlo
      Morgen @ FOS onthulling van een nieuwe Lotus.
      De geruchten spreken van een 311 maar niemand is zeker hierover.
      Feit is dat het om de snelste Lotus ooit gebouwd gaat gaan. Ben toch eens benieuwd, geen enkel merk dat er in lukt alles zo geheim te houden, straf toch altijd.

• PJH
      By PJH
      Hallo,
      Ik zou graag een Lotus Exige S240 uit 12/2007 verzekeren. Ik ben te rade gegaan bij verschillende verzekeraars (AXA/Marsh/CoronaDirect/Erard) en er is niemand die mij een prijs wil geven voor een omnium. Gezien het voor mij om een redelijk kapitaal gaat, zou ik dit toch het liefste doen.
      Zijn er hier mensen die een omnium hebben op een wagen van 10j oud? Kan dat? Tips?
      Alvast bedankt,
      PJH
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

Terms & Conditions