Ga naar inhoud

Lotus Lovers


quadrifoglio

Aanbevolen berichten

Verder nog: 1 lotus 7, 1 Caterham 7 (jaren 70, lange spatborden, groen met geel en rood interieur + stuur:inlove:), nog een Esprit 2.2 turbo en een Europa.

Oogjes weer uitgekeken.

Nice! En wat ging jij daar kopen? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werd Spa Italia dit jaar niet gebundeld met nog een hoop evenementen? Ik dacht iets met TVR ook?

Spa Italia: 28-29 april

Spa Classic: 26-27 mei

Tijdens de Spa Classic zal er inderdaad een meeting zijn van TVR's, hoofdzakelijk van S-series

http://www.pistonheads.com/gassing/topic.asp?h=0&f=11&t=1059689&mid=0&i=0&nmt=S+Club+Euro+Tour+2012%2E%2E%2E&mid=0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las het artikel op PH en dacht meteen: "ik wil dat!"

+1 en ik denk dat ik dat ook ga doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

670x377Image.jpg?p=120502_01:17

670x377Image.jpg?p=120501_05:37

670x377Image.jpg?p=120501_05:38

A moment of silence, people of the web: 18 years ago today, Ayrton Senna tragically died at the San Marino GP, changing the face of Formula One practically overnight. His provenance is well documented; he was a three-time world champion and one of the world's most naturally gifted drivers. But you don't need us to eulogise over him some more, because of course, you've seen the rather brilliant film Senna, and Jeremy's tribute piece on the telly.

So, a German company called Cam-Shaft Premium Wrapping has decided to honour this rather tragic anniversary with a special edition Lotus. But this be no new Lotus, this be old-school Lotus. We're talking the Giugiaro-designed Esprit (for all you pedants, yes, it was later restyled byPeter Stevens and Julian Thompson). Good.

Naturally, these Cam-Shaft specialises in vinyl wraps, so the chaps' tribute Esprit gets a black and gold livery mirroring the one Ayrton had on his Lotus 97T - a livery proven to be exactly 97 per cent better than most liveries, on a car he picked up his first ever GP win in - as well as a reprint of his signature that adorns the front of the door.

And of great interest is the stuff lurking underneath. Cam-Shaft chose the later turbocharged V8 Esprit, and raised its pitiful 354bhp to a more sledgehammery 492bhp: as a result, they reckon this Esprit will hit 0-62mph in just 4.3 seconds and rock on to 175mph, which is conservative, to say the least.

The old five-speed Renault ‘box was binned and replaced with a dog-leg six-speeder, together with AP Racing brakes measuring 330mm.

A tribute too far, or a perfect tribute to a bona fide Driving God?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid