Ga naar inhoud

(Toekomstige) waardevolle Classics


Carlito

Aanbevolen berichten

13 minuten geleden, Krikkie zei:

@Jonass 😁

325i Coupe is altijd beter als het een investering is, 325i sedan zou beter zijn dan de coupe omdat die stijver is als je trackdays wil doen. 

Dringend eens werk van maken :D 

Al zeker 3 keer mee gereden. Volgend jaar hopelijk trackready zetten

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Krikkie said:

@Jonass 😁

325i Coupe is altijd beter als het een investering is, 325i sedan zou beter zijn dan de coupe omdat die stijver is als je trackdays wil doen. 

Ben geen fan van mooie autos verklooien. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Vraag: in E36 => een 325i manueel kopen die al oldtimer is of waard een 328i manueel te kopen?
En een berline of een coupe nemen?
 

Ik heb een 2.3-16 voor je [emoji16]
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, benzfreak said:


Ik heb een 2.3-16 voor je emoji16.png

Ik moest het topic niet opendoen om te weten dat dit voor mij was. :)

Vertel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...

In deze tijden van onzekerheid en zware klappen op de economie / financiële markten met mogelijk verstrekkende gevolgen op de solvabiliteit van bedrijven, een potentiële impact op de inkomens en terugbetalingscapaciteit van de gewone huishoudens en tot slot eventuele repercussies in het banklandschap en de vastgoedmarkt, vraag ik me af of er op termijn terug een positief effect zou kunnen volgen op de waardering van alternatieve activa waaronder oldtimers en classic cars.

Wat denken jullie erover? Zien we mogelijks terug een opwaardering van onze geliefde vrijetijdswagens? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op korte termijn, akkoord maar eens de storm is gaan liggen en de beleggers/investeerders hun wonden likken...?

 

We komen natuurlijk (nog) niet van een echt laag niveau...

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, bt. zei:

Op korte termijn, akkoord maar eens de storm is gaan liggen en de beleggers/investeerders hun wonden likken...?

 

We komen natuurlijk (nog) niet van een echt laag niveau...

Oldtimers zijn verre van een veilige haven.

Tenzij je nu belachelijke koopjes kan doen..
 

Auto’s welke nu te koop staan zullen sowieso een langere sta-tijd kennen en er zullen wel wat mensen zenuwachtig worden en prijzen laten dalen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen veilige haven, inderdaad maar het kapitaal zoekt toch altijd rendement, de vraag is waar dat dan vandaan gaat (moeten) komen...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees inderdaad wel voor die tweedehandsmarkt. Al speelt dat wel in ons voordeel (want dan kunnen echte autoliefhebbers weer de autos kopen en niet speculeerders).

Feit is dat met de markt die rond haar maximum zat en daar wat “rondzwadderde”, zijn er heel wat kapitaalkrachtige mensen op hun cash blijven zitten. Sommigen gingen inderdaad investeren in alternatieve dingen als autos.

Nu is de markt (met een beetje hulp van die kapitaalkrachtigen) in mekaar gezakt => ze kunnen nu aan goede voorwaarden hun cash in goedkope aandelen steken. Eens de paniek voorbij is, hebben ze een pak geld bijverdiend en zit hun geld safe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Jules_W said:

De prijzen zullen hopelijk wat zakken. Het gros van de oldtimers is overpriced.

Hoewel ik je mening helemaal deel (en als autofan uiteraard hoop dat de prijzen serieus naar beneden gaan), brengt je statement een interessante vraag naar voor: Als de oldtimers overpriced zijn, wat is dan hun eigenlijk prijs aan dewelke ze zouden moeten staan om hun waarde te reflecteren? 

Misschien es een poll over houden 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, The Swede zei:

Hoewel ik je mening helemaal deel (en als autofan uiteraard hoop dat de prijzen serieus naar beneden gaan), brengt je statement een interessante vraag naar voor: Als de oldtimers overpriced zijn, wat is dan hun eigenlijk prijs aan dewelke ze zouden moeten staan om hun waarde te reflecteren? 

Misschien es een poll over houden 🤔

Oldtimers hebben pas een waarde als ze heritage worden, unieke stuks. Zoals een schilderij.

Je kan moeilijk een Porsche 993 carrera een uniek stuk noemen en een waarde toekennen zoals een 2 jaar oude 991.2 Carrera T. Maar toch gebeurt dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraag waarop geen juist antwoord kan gegeven worden. Een heel moeilijk vraagstuk dus.
Als koper wil men zo weinig mogelijk betalen en als verkoper wil men zoveel mogelijk ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, The Swede zei:

Hoewel ik je mening helemaal deel (en als autofan uiteraard hoop dat de prijzen serieus naar beneden gaan), brengt je statement een interessante vraag naar voor: Als de oldtimers overpriced zijn, wat is dan hun eigenlijk prijs aan dewelke ze zouden moeten staan om hun waarde te reflecteren? 

Misschien es een poll over houden 🤔

Lancia 037 stradale is 5 euro waard, onbetrouwbaar stuk roest

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/3/2020 om 15:04, Carlito zei:

Lancia 037 stradale is 5 euro waard, onbetrouwbaar stuk roest

Je moet het type niet specifieren bij Lancia, hoewel sommigen ofwel onbetrouwbaar ofwel roestig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17/3/2020 om 15:04, Carlito zei:

Lancia 037 stradale is 5 euro waard, onbetrouwbaar stuk roest

was dat niet allemaal plastiek ? (niet dat Italiaans plastiek hoogwaardiger is dan Italiaans staal)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minutes ago, ex-Mooseman said:

was dat niet allemaal plastiek ? (niet dat Italiaans plastiek hoogwaardiger is dan Italiaans staal)

Ik denk dat je daar wel es gelijk kunt hebben. Was hoodzakelijk glasvezel rond een buizenstructuur, geloof ik.

Soit... Vorig jaar in Essen gezien op Techno Classica en dat is echt :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De eerste 840i en 850i zijn nu ook oldtimer. Maar ik weet niet of die waardevol zullen zijn in de toekomst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Speedhunter zei:

De eerste 840i en 850i zijn nu ook oldtimer. Maar ik weet niet of die waardevol zullen zijn in de toekomst?

Denk het wel, in bepaalde mate. Probleem is dat die een arm en een been kosten om in orde te stellen of op de baan te houden. Daarom zullen er minder enthousiastelingen voor zijn. 

aangepast door Order66
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid