Ga naar inhoud

(Toekomstige) waardevolle Classics


Carlito

Aanbevolen berichten

Ik kan mij vinden in de analyse van The Swede maar ik vraag mij af hoe het zit met meer exclusieve modellen als bv de AMG SLS.

Ik heb de indruk dat deze modellen nu al VEEL duurder verkocht worden dan destijds in 2009 ?

Het is dan wel geen oldtimer en je gaat bakken geld uitgeven aan taks, maar is dat geen wagen die ook enkel in waarde gaat stijgen ?

En helemaal als ik die nog 25 jaar zou houden ?

 

Voor de opvolger AMG GT zal dit wellicht helemaal niet het geval zijn ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan mij vinden in de analyse van The Swede maar ik vraag mij af hoe het zit met meer exclusieve modellen als bv de AMG SLS.

Ik heb de indruk dat deze modellen nu al VEEL duurder verkocht worden dan destijds in 2009 ?

Het is dan wel geen oldtimer en je gaat bakken geld uitgeven aan taks, maar is dat geen wagen die ook enkel in waarde gaat stijgen ?

En helemaal als ik die nog 25 jaar zou houden ?

 

Voor de opvolger AMG GT zal dit wellicht helemaal niet het geval zijn ?

 

ik heb mijn twijfels of de elektronica in de huidige wagens 25 jaar zal meegaan

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk mijn W108 280SE... Denk ik, er zijn er wel veel van gebouwd maar veel worden/werden verschroot voor onderdelen (oa voor veel gegeerde modellen) en veel werden gewoon opgereden waardoor de overgrote meerderheid gewoon zijn einde heeft gezien.

Ik heb wel niet de W109 300SEL 6.3 maar niks mis met de redelijk betrouwbare 280SE die toch in bijna exact die vorm in de W113 pagode gebruikt werd. (95% hetzelfde)

Ik heb de mijne een goed jaar geleden voor amper 5000 euro gekocht wat niet bizar veel is (zelfs @@Carlito vond het er ne schone prijs voor) en eens de motor compleet af zal zijn (is wat op de lange baan geschoven) moet die toch alleen op zich al een beetje gaan stijgen in waarde.

Geef het nog een jaar of 10 denk ik zo :)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zeggen ze al 40 jaar....

 

Alsof vroeger alles zo sterk was :lol:

Joat maar al dienen brol van vroeger kon ge zelf nog herstellen, ik betwijfel of ge al die elektronica ook nog zomaar gaat kunnen herstellen binnen x-aantal jaar. En of het te betalen gaat zijn en of er wel nog stukken voor zijn want vroeger kon je nog wel eens een chip hersolderen op een printplaat, nu al lang niet meer. Dus het gaat sowieso nieuw worden en gaan ze die dan nog maken en tegen welke prijzen? 

Sinds ik een 750i gehad heb met al die elektronica er in twijfel ik er toch aan hoor want die kon een serieus pakske flippen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Joat maar al dienen brol van vroeger kon ge zelf nog herstellen, ik betwijfel of ge al die elektronica ook nog zomaar gaat kunnen herstellen binnen x-aantal jaar. En of het te betalen gaat zijn en of er wel nog stukken voor zijn want vroeger kon je nog wel eens een chip hersolderen op een printplaat, nu al lang niet meer. Dus het gaat sowieso nieuw worden en gaan ze die dan nog maken en tegen welke prijzen? 

Sinds ik een 750i gehad heb met al die elektronica er in twijfel ik er toch aan hoor want die kon een serieus pakske flippen.

 

Ik wens u veel succes met de hogedrukpomp van uw 208 te herstellen.

Of de KE-jetronic van een 126.

Of het f*cking stuurslot van een 190SL

 

Wie dat kan zijn gespecialiseerde firma's die niets anders doen, en die gaan er ook komen voor de latere generaties.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wens u veel succes met de hogedrukpomp van uw 208 te herstellen.

Of de KE-jetronic van een 126.

Of het f*cking stuurslot van een 190SL

 

Wie dat kan zijn gespecialiseerde firma's die niets anders doen, en die gaan er ook komen voor de latere generaties.

Dat klopt, er gaan altijd dure dingen zijn maar ze kunnen tenminste hersteld worden Carlo! Het kan en als je de know how hebt kunt ge het zelf, ik denk echt dat ge binnen 30 jaar geen huidige e klasse onder handen wilt nemen waar het dashbord niet meer werkt of waar de motor het niet meer doet door de een of andere sensor die niet meer wordt aangesproken door wie weet welke computer eenheid. Ik heb lang genoeg in de IT gezeten om een afkeer te krijgen voor auto's met al die troep er in, misschien daarmee dak liever met oude auto's rij en dat het niet alleen is om het rijgedrag.

Het probleem met bv. mijn 750i is door verschillende kenners bekeken en niemand is er uitgeraakt, zelfs de huidige eigenaar met serieuse kennis van zaken gaat hem als donor gebruiken omdat het kak met peren is. En ik denk dat die kar peanuts is vergeleken met moderne auto's.

Is je stuurslot van je W113 kapot? Welja je weet tenminste wat het is en dat het kan en moet niet eerst uren zelf zoeken waar het aan zou kunnen liggen of 20 "kenners" te gaan bezoeken die het dan ook nog niet eens weten vinden.

Allez, dit alles is maar mijn gedacht he, kan er evengoed gigantisch naast zitten.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, er gaan altijd dure dingen zijn maar ze kunnen tenminste hersteld worden Carlo! Het kan en als je de know how hebt kunt ge het zelf, ik denk echt dat ge binnen 30 jaar geen huidige e klasse onder handen wilt nemen waar het dashbord niet meer werkt of waar de motor het niet meer doet door de een of andere sensor die niet meer wordt aangesproken door wie weet welke computer eenheid. Ik heb lang genoeg in de IT gezeten om een afkeer te krijgen voor auto's met al die troep er in, misschien daarmee dak liever met oude auto's rij en dat het niet alleen is om het rijgedrag.

Het probleem met bv. mijn 750i is door verschillende kenners bekeken en niemand is er uitgeraakt, zelfs de huidige eigenaar met serieuse kennis van zaken gaat hem als donor gebruiken omdat het kak met peren is. En ik denk dat die kar peanuts is vergeleken met moderne auto's.

Is je stuurslot van je W113 kapot? Welja je weet tenminste wat het is en dat het kan en moet niet eerst uren zelf zoeken waar het aan zou kunnen liggen of 20 "kenners" te gaan bezoeken die het dan ook nog niet eens weten vinden.

Allez, dit alles is maar mijn gedacht he, kan er evengoed gigantisch naast zitten.

 

http://www.bba-reman.com/nl/

 

Stuurslot van de 190SL is kapot, niet van de W113. Mercedes Classic Center kan het herstellen voor 1.800 euro, nergens meer te krijgen. Occasie ja, voor +700 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jama dat het niet goedkoop zal zijn is inderdaad zo en ge hebt het nu ook over nen auto die gigantische bedragen waard is. Niet dat dat er veel toe doet want ge weet direkt wat het probleem is en hoe ge het aan moet pakken. 

Als ik die pomp op mijn W108 wil laten reviseren gaat het ergens tussen de 2.5 en 3K kosten, gelukkig mankeert daar niks aan maar als het omzeep is zal ik snel weten wat het is en bij wie ik langs moet gaan om mijn spaarvarken te breken. (tip voor mezelf, spaarvarken kopen)


Maar het eindeloos zoeken naar een elektronische glitch, meh imo gaat dat nog iets anders zijn hoor. Een stuurarm vervangen zal nog hetzelfde zijn en met dezelfde vettige handen en de zelfde ontvelde kneukels maar 't is al de rest dat er vroeger niet was. 

Dat van die elektronica specialisten wil ik ook wel geloven hoor, ze gaan er sowieso komen of binnen 40 jaar rijden we nog steeds met dezelfde oldtimers als waar we nu mee rijden maar ik denk niet dat het rendabel gaat zijn of economisch de moeite als ge ziet hoeveel tijd en geld het kost (en tijd op zich kost al veel geld).


En dan hebben we het nog niet gehad over bouwkwaliteit, ik zie al het verschil tussen ons Helga en de C180, 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jama dat het niet goedkoop zal zijn is inderdaad zo en ge hebt het nu ook over nen auto die gigantische bedragen waard is. Niet dat dat er veel toe doet want ge weet direkt wat het probleem is en hoe ge het aan moet pakken. 

Als ik die pomp op mijn W108 wil laten reviseren gaat het ergens tussen de 2.5 en 3K kosten, gelukkig mankeert daar niks aan maar als het omzeep is zal ik snel weten wat het is en bij wie ik langs moet gaan om mijn spaarvarken te breken. (tip voor mezelf, spaarvarken kopen)

Maar het eindeloos zoeken naar een elektronische glitch, meh imo gaat dat nog iets anders zijn hoor. Een stuurarm vervangen zal nog hetzelfde zijn en met dezelfde vettige handen en de zelfde ontvelde kneukels maar 't is al de rest dat er vroeger niet was. 

Dat van die elektronica specialisten wil ik ook wel geloven hoor, ze gaan er sowieso komen of binnen 40 jaar rijden we nog steeds met dezelfde oldtimers als waar we nu mee rijden maar ik denk niet dat het rendabel gaat zijn of economisch de moeite als ge ziet hoeveel tijd en geld het kost (en tijd op zich kost al veel geld).

En dan hebben we het nog niet gehad over bouwkwaliteit, ik zie al het verschil tussen ons Helga en de C180, 

 

 

Er is hier toch nog nooit een auto binnengekomen waar we de oorzaak van het probleem niet gevonden hebben.

Oke, het duurt misschien soms wat langer, maar we vinden het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhu, maar de auto's bij u gaan niet snel een probleem hebben met ECU huppeldepup van 't een of 't ander. 

 

Ik had het over de dealer hier.

 

Ik denk dat er 2 gemakkelijke uitersten gaan komen.

 

- Echt oud, tot jaren 70

- Vanaf +/- 2010 waar de computers eigenlijk echt gewoon alles kunnen meten en weten.

 

Alles daartussen is miserie, het is niet mechanisch maar elektronisch, maar nog niet zo vergevorderd dat de computer de diagnose kan doen.

 

Jaren 90 SL 500/600 is niet simpel.

 

Die periode kwam het aan op gespecialiseerde kennis van de techniekers. Daarna is de "revolutie" gekomen dat de computer alles zei, en dan is er een hoop kennis gewoon uitgestorven omdat ze dat toch niet meer belangrijk vonden.

 

Toen ik mijn bachelor Autotechnologie ging halen werd gewoon gezegd dat we over carburatoren en K/KE/L-jetronic en Motronic niets gingen horen, omdat dat outdated is. Zoek ergens maar een cursus waar je dat wel tot in detail leert kennen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef je gelijk ivm de omschakeling en de mix van half elektronisch en half mechanisch en die eerste auto's maar ik denk toch dat ik het eerst wil zien, surtout van die nieuwere waar ze in de garage ne stekker insteken, die computer zegt wat het is et voila.

Wie weet gaan ze ze hetzelfde behandelen als de K, KE, etc... van Bosch. Goh ECU 10.2.5.6.11evendertig is outdated, da gaan we niet meer bekijken en dan staat ge daar binnen 30 jaar ook te frutselen en dan nog puur elektronisch. 

Als den elektronica die mijn KE aanstuurt het begeeft rij ik nog steeds he en de spinnekop zelf kan gerepareerd worden (al dan niet zelf want er zijn handleidingen van) -> ik moet wel de eerste resultaten daarvan zien want heb nog nooit een gereviseerde spinnekop in m'n handen gehad of horen/zien werken.


Ne carburateur is finetuning en dat is zo nog een ambacht die van vader op zoon wordt meegegeven, die dingen gaan niet echt een zorg zijn denk ik maar ge hebt idd gelijk met die eind jaren 80 begin 90 dingen (het voorbeeld van mijn 750i bijvoorbeeld waarbij ze u de tip geven dat wanneer het waarschuwingslampje aangaat van de computers ge er het best mee direkt naar het eerste het beste stort mee rijdt :P)


Het enige echte probleem dat ik al heb willen zien is een slechte half warme start, het koudstartventiel, overspanningsrelais en problemen met de onsteking, die laatste 3 zijn echt geen probleem, dat eerste is ouderdom en dan zit ge met probleem als hierboven beschreven en goedkoop zal dat niet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige juiste antwoord zal de tijd geven.

Een 190SL ging ook nooit iets van waarde krijgen omdat dat All show en no go is. Maar de onze staat wel mooi op Essen voor 175k...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 1 maand later...

Toekomstige waardevolle classics van een jaar of 40-50 geleden... :lol:

post-115-0-08296700-1465105869_thumb.jpg

post-115-0-12442900-1465105888_thumb.jpg

post-115-0-73130900-1465105904_thumb.jpg

post-115-0-40514000-1465105925_thumb.jpg

Zelfs met de inflatie rekening houdend zijn dat 'maar' prijzen van 50-100k.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Rond de 11000 nu. SEL 500 vind je veel goedkoper, wel veel afgebrakte exemplaren tussen, kennis heeft een SEL 560 gekocht, dikke kist :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid