Ga naar inhoud

(Toekomstige) waardevolle Classics


Carlito

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, Dimitri zei:

De link met Covid en het verlies van smaak lijkt me niet te ontkennen in deze.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 6 maanden later...
Op 15/7/2020 om 16:14, Dimitri zei:

Honda S2000 begint toch ook serieus te stijgen...voor een goeie betaal je nu ook al rap 30k.

Even mezelf quoten: vandaag een nieuwe recordprijs voor een S2000, maar liefst 200k.

Screenshot_20220423-230011.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • 4 maanden later...

De E39 lijkt me zowat zijn laagste waarde te hebben bereikt.

Als je er nu één wil kopen, in orde zetten en een paar jaar rijden om dan weer makkelijk te verkopen, wat neem je? 

Klassieke 523i of 528i? Een 525tds? Een v8? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

528i.

525tds is wel leuk, maar niet leuk genoeg en een pak minder gewild. Die moet je kopen als de rest al te duur aan het worden is.

523i is bijna basis, en relatief wijd verspreid.

V8 is wel leuk omwille van het aantal cilinders, en meteen ook de reden waarom ik dat wel zou kopen, maar nu ook niet meteen zo veel meer wow qua rijden en hyper gewild. Een beetje buiten proportie dus.

528i has it all.

Er zullen ongetwijfeld andere meningen zijn, maar zo zou ik ernaar kijken. Heb een beetje die oefening gedaan bij de W124, E34 en 940 toen ik er eentje zocht, 5-tal jaar geleden. Maar dan kwam die 6cil dieselstoof in m'n favoriete en minder vindbare kleurencombo voorbij en kocht ik die. De diesel zal in mijn ogen nooit een toekomstige klassieker worden, maar voor de prijs dat ik 'm kocht, kon me dat geen barst schelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan beter inschrijven als normale wagen of niet ??

 

 

 

Oldtimerliefhebbers voelen zich gepest: “De nieuwe belastingverhoging kost mij plots bijna 500 euro per jaar meer”

Vanaf 2023 slaat de Vlaamse overheid de belasting op oude auto’s fors op. Wie een oldtimer heeft, zal duizelen wanneer de jaarlijkse verkeersbelasting in de bus valt. Een belastingverhoging die serieus wat geld in het laatje kan brengen, maar de eigenaars van een oldtimer bieden weerwerk.

https://www.hln.be/mobiliteit/oldtimerliefhebbers-voelen-zich-gepest-de-nieuwe-belastingverhoging-kost-mij-plots-bijna-500-euro-per-jaar-meer~a11309d0/

Link naar reactie
Delen op andere sites

goh, is natuurlijk spijtig als er meer taksen komen maar t gaat als ik het goed heb om een stijging van 40 naar 100 euro per jaar..... das nu niet dat je daarvoor je hobby gaat stopzetten of inschrijven als normale wagen
Kan het artikel niet lezen wegens geen hln lezer, maar de titel is weer op zijn hln's.... bijna 500 euro meer, dat betekent dat meneer toch wel 8 ingeschreven oldtimers heeft.  Nog es, niet leuk, maar ik denk dat er mensen zijn die momenteel veel zwartere sneeuw zien en niet met hunne kop in de gazet komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19/11/2022 om 17:15, The Swede zei:

De E39 lijkt me zowat zijn laagste waarde te hebben bereikt.

Als je er nu één wil kopen, in orde zetten en een paar jaar rijden om dan weer makkelijk te verkopen, wat neem je? 

Klassieke 523i of 528i? Een 525tds? Een v8? 

540i Touring met manuele bak.

BMW 540i M SPORT TOURING, 2004 | Hexagon, Classic and Modern Cars

  • Vind ik leuk 8
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Greg zei:

540i Touring met manuele bak.

BMW 540i M SPORT TOURING, 2004 | Hexagon, Classic and Modern Cars

Lijkt me nu niet meteen de klassieke BMW. 😕 

Ik zit te denken om die 260 E van de kleine door een E39 te vervangen. Gewoon weer iets redelijks komen, half uiteenvijzen, alle slijtageonderdelen en rubbers vervangen, en dan tijd mee rijden. 

Pa had destijds een 525tds en dat draaide echt zijdezacht voor een diesel. Had wel snel last van de leeftijd: tegen dat het 100k km had was het strakke al uit de ophanging, was schakelen onprecies en ratelde het als een tractor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, The Swede zei:

Lijkt me nu niet meteen de klassieke BMW. 😕 

Ik zit te denken om die 260 E van de kleine door een E39 te vervangen. Gewoon weer iets redelijks komen, half uiteenvijzen, alle slijtageonderdelen en rubbers vervangen, en dan tijd mee rijden. 

Pa had destijds een 525tds en dat draaide echt zijdezacht voor een diesel. Had wel snel last van de leeftijd: tegen dat het 100k km had was het strakke al uit de ophanging, was schakelen onprecies en ratelde het als een tractor. 

Wat vraag je voor de 260?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15/3/2020 om 16:58, The Swede zei:

Ik vrees inderdaad wel voor die tweedehandsmarkt. Al speelt dat wel in ons voordeel (want dan kunnen echte autoliefhebbers weer de autos kopen en niet speculeerders).

Feit is dat met de markt die rond haar maximum zat en daar wat “rondzwadderde”, zijn er heel wat kapitaalkrachtige mensen op hun cash blijven zitten. Sommigen gingen inderdaad investeren in alternatieve dingen als autos.

Nu is de markt (met een beetje hulp van die kapitaalkrachtigen) in mekaar gezakt => ze kunnen nu aan goede voorwaarden hun cash in goedkope aandelen steken. Eens de paniek voorbij is, hebben ze een pak geld bijverdiend en zit hun geld safe.

De prijzen momenteel bekijkend, was dit er toch ferm naast

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 20/11/2022 om 10:44, gewoon ik zei:

530i zou ik nemen. 

Ja, maar die wordt pas in 7 jaar oldtimer. De 523i/528i in 2/3 jaar.

Op 20/11/2022 om 20:30, Krikkie zei:

Wat vraag je voor de 260?

Zijt ge geïnteresseerd, @Krikkie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8/1/2023 om 12:20, The Swede zei:

Ja, maar die wordt pas in 7 jaar oldtimer. De 523i/528i in 2/3 jaar.

Zijt ge geïnteresseerd, @Krikkie?

En wie geeft hier altijd af op mensen die een LV-ombouw doen of een andere fiscale oplossing zoeken voor hun mobiliteit?

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid