Wax-it.be 1,635 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 E46 CSL (misschien al een beetje laat want is al weer ferm gestegen ) C63 AMG BS (last of the great atmo's) 997 GT3 RS 3.8 (de beste analoge sportwagen ooit) 4.0 zal daar wel met de super high collectors value gaan lopen, maar ik geloof nog steeds dat de 3.8 de betere auto is. Ford GT is ook al opnieuw aan het stijgen in waarde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlito 5,715 Posted January 4, 2014 Author Share Posted January 4, 2014 http://www.classicdriver.com/en/article/cars/7-cars-7-experts-ones-watch-2014 Ik blijf bij: 996 GT3 en Carrera GT, die lijken mij vrij hard onderschat. Mijn RS2 staat ook nog ergens met dat idee! E46 CSL (misschien al een beetje laat want is al weer ferm gestegen ) C63 AMG BS (last of the great atmo's) 997 GT3 RS 3.8 (de beste analoge sportwagen ooit) 4.0 zal daar wel met de super high collectors value gaan lopen, maar ik geloof nog steeds dat de 3.8 de betere auto is. Ford GT is ook al opnieuw aan het stijgen in waarde Niet echt van voor 1993 he Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Greg 3,072 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Ik hoop echt dat mijn Volvo ooit ook nog iets gaat opbrengen Gekocht voor een minder dan 1000€, wel een pak km's, niet dat dat een probleem is bij die kisten. Nu zie ik toch geregeld al vraagprijzen van 2500 tot soms al 5000€, wel in mint staat dan. Daar zit de mijne nog wel een stukje af Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlito 5,715 Posted January 4, 2014 Author Share Posted January 4, 2014 Ik hoop echt dat mijn Volvo ooit ook nog iets gaat opbrengen Gekocht voor een minder dan 1000€, wel een pak km's, niet dat dat een probleem is bij die kisten. Nu zie ik toch geregeld al vraagprijzen van 2500 tot soms al 5000€, wel in mint staat dan. Daar zit de mijne nog wel een stukje af Bereken maar eens wat he kost om zoiets naar mint-staat te brengen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wax-it.be 1,635 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Niet echt van voor 1993 he Whoops, waren dat de regels ? Er stond toekomstige classics, dus ja Edit: Het probleem met 20jaar en ouder is dat het al min of meer vast staat welke van die wagens collectors zijn en welke niet. Ik zou juist zeggen, 20 jaar en jonger als je iets wil dat gaat stijgen in waarde Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polygoon 12,913 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 In de categorie 20 jaar en jonger lijkt een Z3 coupe ook nog wel mooi in waarde te stijgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wax-it.be 1,635 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 In de categorie 20 jaar en jonger lijkt een Z3 coupe ook nog wel mooi in waarde te stijgen. Voila, that's my point Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlito 5,715 Posted January 4, 2014 Author Share Posted January 4, 2014 Whoops, waren dat de regels ? Er stond toekomstige classics, dus ja Edit: Het probleem met 20jaar en ouder is dat het al min of meer vast staat welke van die wagens collectors zijn en welke niet. Ik zou juist zeggen, 20 jaar en jonger als je iets wil dat gaat stijgen in waarde Lees de eerste post. Dat wagens +20 jaar niet in waarde gaan stijgen is je reinste bullshit Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wax-it.be 1,635 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Lees de eerste post. Dat wagens +20 jaar niet in waarde gaan stijgen is je reinste bullshit Dat zeg ik ook niet, ze stijgen constant dat is net de investering. Wat ik wil zeggen is dat de keuze over welke dat gaan doen en welke niet al min of meer vast ligt. Dat is bij wagens van <20 jaar nog niet echt het geval Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlito 5,715 Posted January 4, 2014 Author Share Posted January 4, 2014 Daarom dat die van +20 jaar een veel betere investering zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wax-it.be 1,635 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Daarom dat die van +20 jaar een veel betere investering zijn. Omschrijf "betere"? Betere zou ik niet zeggen, minder risicovol, dat wel. Tenzij we over >500k wagens spreken is volgens mij de grootste winst (is dat "betere" ?) te behalen bij de wagens die nu nog niet beschouwd worden als collector. Uiteraard is er nu veel meer risico verbonden aan het kopen van een Carrera GT dan aan een Ferrari F40, maar de Carrera GT kan % gezien misschien veel meer gaan opbrengen omdat je er nu vroeg bij bent voor hij gaat stijgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wouterr 781 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Zalig topic Carlo! Na de examens al die karren eens deftig bekijken Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlito 5,715 Posted January 4, 2014 Author Share Posted January 4, 2014 Omschrijf "betere"? Betere zou ik niet zeggen, minder risicovol, dat wel. Tenzij we over >500k wagens spreken is volgens mij de grootste winst (is dat "betere" ?) te behalen bij de wagens die nu nog niet beschouwd worden als collector. Uiteraard is er nu veel meer risico verbonden aan het kopen van een Carrera GT dan aan een Ferrari F40, maar de Carrera GT kan % gezien misschien veel meer gaan opbrengen omdat je er nu vroeg bij bent voor hij gaat stijgen. Stijgingen laatste jaar: e30 m3: 40% 280SL : 66% Porsche 944 Cabriolet: 13,5 % Succes met uw Carrera GT.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlito 5,715 Posted January 4, 2014 Author Share Posted January 4, 2014 Omschrijf "betere"? Betere zou ik niet zeggen, minder risicovol, dat wel. Tenzij we over >500k wagens spreken is volgens mij de grootste winst (is dat "betere" ?) te behalen bij de wagens die nu nog niet beschouwd worden als collector. Uiteraard is er nu veel meer risico verbonden aan het kopen van een Carrera GT dan aan een Ferrari F40, maar de Carrera GT kan % gezien misschien veel meer gaan opbrengen omdat je er nu vroeg bij bent voor hij gaat stijgen. De lijst die daarboven al staat met waardes bij, stel dat je die allemaal in je garage staan had: Laatste 5 jaar: 19.678% stijging Laatste 3 jaar: 24.202% Laatste jaar: 12.917% Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
de messias 884 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Mooi topic, hoewel ik eigenlijk ook meer interesse heb in toekomstige waardevolle classics <20 jaar oud. Enerzijds omdat ik minder ken van echte klassiekers, anderzijds omdat waardestijgingen in het verleden mij een slechte indicator lijken voor stijgingen in de toekomst. De lijst die daarboven al staat met waardes bij, stel dat je die allemaal in je garage staan had: Laatste 5 jaar: 19.678% stijging Laatste 3 jaar: 24.202% Laatste jaar: 12.917% De vraag is of je die lijst kon voorspellen 5 jaar geleden, en of je de timing van de stijging kan verklaren/voorspellen. Kocht je bovenstaande lijst drie jaar geleden, dan haalde je een gemiddeld rendement van 7.5%. Deed je het 5 jaar geleden dan haalde je een rendement van maar 3.5%. Gezien de 'rompslomp' en het risico, lijkt me dat toch een eerder matige return. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wax-it.be 1,635 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Stijgingen laatste jaar: e30 m3: 40% 280SL : 66% Porsche 944 Cabriolet: 13,5 % Succes met uw Carrera GT.... Dat is net wat ik wil zeggen, de stijging heeft al plaatsgevonden. Je weet dus al welke wagens je 10 jaar geleden had moeten kopen. Ik vind dat het er nu op aankomt de wagens te zoeken die tussen nu en 10 jaar diezelfde stijging gaan meemaken. En dat is idd nog steeds wat gokken en risico nemen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carlito 5,715 Posted January 4, 2014 Author Share Posted January 4, 2014 Dat is net wat ik wil zeggen, de stijging heeft al plaatsgevonden. Je weet dus al welke wagens je 10 jaar geleden had moeten kopen. Ik vind dat het er nu op aankomt de wagens te zoeken die tussen nu en 10 jaar diezelfde stijging gaan meemaken. En dat is idd nog steeds wat gokken en risico nemen. Plaatsgevonden in 2013 ja, op 1 jaar tijd. Maar koop jij gerust een Carrera GT en laat hem 10 jaar stilstaan. Als je wagens moet gaan kopen om 10 jaar te hebben (stil)staan, kan je beter wijn of kunst kopen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wax-it.be 1,635 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Plaatsgevonden in 2013 ja, op 1 jaar tijd. Maar koop jij gerust een Carrera GT en laat hem 10 jaar stilstaan. Als je wagens moet gaan kopen om 10 jaar te hebben (stil)staan, kan je beter wijn of kunst kopen Ik ga nooit een auto kopen om te laten stilstaan Jawel, maar daar zijn @@Simoni en ik nog de juiste budgetten voor aan het zoeken. Wie helpt ons aan een kapitaal van 10miljoen om een 5 tal auto's te kopen? Op 3 jaar tijd kunnen we er waarschijnlijk 30miljoen van maken. Het probleem is dat we niet aan die 10miljoen komen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avantus 7,255 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Auto's die zo direct in me opkomen voor flink in waarde te stijgen: Audi Ur-quattro. De laatste 7-8j bijna verdubbeld, en een 20V stijgt nog sterker. Audi Sport-Quattro. 5-10 jaar geleden nog 70-80k, Nu een 130-150k, en goed op weg om binnen een paar jaar de 200k te tikken. Mercedes 190 16V, in al z'n versies. 500E, toch ook een kar met een sterk verhaal. Peugeot 106/205/306 GTI/Rallye ... laatste van de echt hot hatches. Renault 5 turbo, Sport Spider, Clio V6 En dan NSX uiteraard, één van de karren waar ik het sterkst in geloof voor een flinke stijging de komende 10 jaar. BMW Z1 ook een stijger denk ik, alsook de Z3M VW Golf 2 Rallye geloof ik ook in. En zo zijn er nog wel karren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wax-it.be 1,635 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 NSX-R , kunnen we hier in Europa krijgen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Avantus 7,255 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 Helaas, enkel import en RHD. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frekkel 9,308 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 ik mis de clio williams in uw lijst saab 900 turbo zou ik ook niet vergeten en de lotus 2 eleven of exige s1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Speedhunter 4,351 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 500E, die zijn relatief cheap te krijgen nog altijd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riskitalltowin 2,965 Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 ik mis de clio williams in uw lijst saab 900 turbo zou ik ook niet vergeten en de lotus 2 eleven of exige s1 Saab Racer; beter dan de 900 turbo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted January 4, 2014 Share Posted January 4, 2014 mx5 NA in goede staat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.