Jump to content

(Toekomstige) waardevolle Classics


Carlito

Recommended Posts

E46 CSL (misschien al een beetje laat want is al weer ferm gestegen :( )

C63 AMG BS (last of the great atmo's)

997 GT3 RS 3.8 (de beste analoge sportwagen ooit)   4.0 zal daar wel met de super high collectors value gaan lopen, maar ik geloof nog steeds dat de 3.8 de betere auto is.

Ford GT is ook al opnieuw aan het stijgen in waarde

Link to comment
Share on other sites

http://www.classicdriver.com/en/article/cars/7-cars-7-experts-ones-watch-2014

 

Ik blijf bij:

 

996 GT3 en Carrera GT, die lijken mij vrij hard onderschat.  

 

 

 

Mijn RS2 staat ook nog ergens met dat idee! :P

 

 

E46 CSL (misschien al een beetje laat want is al weer ferm gestegen :( )

C63 AMG BS (last of the great atmo's)

997 GT3 RS 3.8 (de beste analoge sportwagen ooit)   4.0 zal daar wel met de super high collectors value gaan lopen, maar ik geloof nog steeds dat de 3.8 de betere auto is.

Ford GT is ook al opnieuw aan het stijgen in waarde

 

Niet echt van voor 1993 he ;)

Link to comment
Share on other sites

Ik hoop echt dat mijn Volvo ooit ook nog iets gaat opbrengen :lol:

Gekocht voor een minder dan 1000€, wel een pak km's, niet dat dat een probleem is bij die kisten.

Nu zie ik toch geregeld al vraagprijzen van 2500 tot soms al 5000€, wel in mint staat dan. Daar zit de mijne nog wel een stukje af :D

Link to comment
Share on other sites

Ik hoop echt dat mijn Volvo ooit ook nog iets gaat opbrengen :lol:

Gekocht voor een minder dan 1000€, wel een pak km's, niet dat dat een probleem is bij die kisten.

Nu zie ik toch geregeld al vraagprijzen van 2500 tot soms al 5000€, wel in mint staat dan. Daar zit de mijne nog wel een stukje af :D

 

Bereken maar eens wat he kost om zoiets naar mint-staat te brengen ;)

Link to comment
Share on other sites

Niet echt van voor 1993 he ;)

 

Whoops, waren dat de regels ?  :lol:

 

Er stond toekomstige classics, dus ja :P

 

Edit: Het probleem met 20jaar en ouder is dat het al min of meer vast staat welke van die wagens collectors zijn en welke niet. Ik zou juist zeggen, 20 jaar en jonger als je iets wil dat gaat stijgen in waarde ;)

Link to comment
Share on other sites

In de categorie 20 jaar en jonger lijkt een Z3 coupe ook nog wel mooi in waarde te stijgen.

 

Voila, that's my point ;)

Link to comment
Share on other sites

Whoops, waren dat de regels ?  :lol:

 

Er stond toekomstige classics, dus ja :P

 

Edit: Het probleem met 20jaar en ouder is dat het al min of meer vast staat welke van die wagens collectors zijn en welke niet. Ik zou juist zeggen, 20 jaar en jonger als je iets wil dat gaat stijgen in waarde ;)

 

Lees de eerste post.

 

Dat wagens +20 jaar niet in waarde gaan stijgen is je reinste bullshit

Link to comment
Share on other sites

Lees de eerste post.

 

Dat wagens +20 jaar niet in waarde gaan stijgen is je reinste bullshit

 

Dat zeg ik ook niet, ze stijgen constant dat is net de investering. Wat ik wil zeggen is dat de keuze over welke dat gaan doen en welke niet al min of meer vast ligt. Dat is bij wagens van <20 jaar nog niet echt het geval ;)

Link to comment
Share on other sites

Daarom dat die van +20 jaar een veel betere investering zijn.

 

Omschrijf "betere"?  Betere zou ik niet zeggen, minder risicovol, dat wel.

 

Tenzij we over >500k wagens spreken is volgens mij de grootste winst (is dat "betere" ?) te behalen bij de wagens die nu nog niet beschouwd worden als collector. Uiteraard is er nu veel meer risico verbonden aan het kopen van een Carrera GT dan aan een Ferrari F40, maar de Carrera GT kan % gezien misschien veel meer gaan opbrengen omdat je er nu vroeg bij bent voor hij gaat stijgen.

Link to comment
Share on other sites

Omschrijf "betere"?  Betere zou ik niet zeggen, minder risicovol, dat wel.

 

Tenzij we over >500k wagens spreken is volgens mij de grootste winst (is dat "betere" ?) te behalen bij de wagens die nu nog niet beschouwd worden als collector. Uiteraard is er nu veel meer risico verbonden aan het kopen van een Carrera GT dan aan een Ferrari F40, maar de Carrera GT kan % gezien misschien veel meer gaan opbrengen omdat je er nu vroeg bij bent voor hij gaat stijgen.

 

Stijgingen laatste jaar:

 

e30 m3: 40%

280SL : 66%

Porsche 944 Cabriolet: 13,5 %

 

Succes met uw Carrera GT....

Link to comment
Share on other sites

Omschrijf "betere"?  Betere zou ik niet zeggen, minder risicovol, dat wel.

 

Tenzij we over >500k wagens spreken is volgens mij de grootste winst (is dat "betere" ?) te behalen bij de wagens die nu nog niet beschouwd worden als collector. Uiteraard is er nu veel meer risico verbonden aan het kopen van een Carrera GT dan aan een Ferrari F40, maar de Carrera GT kan % gezien misschien veel meer gaan opbrengen omdat je er nu vroeg bij bent voor hij gaat stijgen.

 

De lijst die daarboven al staat met waardes bij, stel dat je die allemaal in je garage staan had:

 

Laatste 5 jaar: 19.678% stijging

Laatste 3 jaar: 24.202%

Laatste jaar: 12.917%

Link to comment
Share on other sites

Mooi topic, hoewel ik eigenlijk ook meer interesse heb in toekomstige waardevolle classics <20 jaar oud. Enerzijds omdat ik minder ken van echte klassiekers, anderzijds omdat waardestijgingen in het verleden mij een slechte indicator lijken voor stijgingen in de toekomst.

 

De lijst die daarboven al staat met waardes bij, stel dat je die allemaal in je garage staan had:

 

Laatste 5 jaar: 19.678% stijging

Laatste 3 jaar: 24.202%

Laatste jaar: 12.917%

 

De vraag is of je die lijst kon voorspellen 5 jaar geleden, en of je de timing van de stijging kan verklaren/voorspellen. Kocht je bovenstaande lijst drie jaar geleden, dan haalde je een gemiddeld rendement van 7.5%. Deed je het 5 jaar geleden dan haalde je een rendement van maar 3.5%. Gezien de 'rompslomp' en het risico, lijkt me dat toch een eerder matige return.

Link to comment
Share on other sites

Stijgingen laatste jaar:

 

e30 m3: 40%

280SL : 66%

Porsche 944 Cabriolet: 13,5 %

 

Succes met uw Carrera GT....

 

 

Dat is net wat ik wil zeggen, de stijging heeft al plaatsgevonden. Je weet dus al welke wagens je 10 jaar geleden had moeten kopen. Ik vind dat het er nu op aankomt de wagens te zoeken die tussen nu en 10 jaar diezelfde stijging gaan meemaken. En dat is idd nog steeds wat gokken en risico nemen.

Link to comment
Share on other sites

Dat is net wat ik wil zeggen, de stijging heeft al plaatsgevonden. Je weet dus al welke wagens je 10 jaar geleden had moeten kopen. Ik vind dat het er nu op aankomt de wagens te zoeken die tussen nu en 10 jaar diezelfde stijging gaan meemaken. En dat is idd nog steeds wat gokken en risico nemen.

 

Plaatsgevonden in 2013 ja, op 1 jaar tijd.

 

Maar koop jij gerust een Carrera GT en laat hem 10 jaar stilstaan.

 

Als je wagens moet gaan kopen om 10 jaar te hebben (stil)staan, kan je beter wijn of kunst kopen

Link to comment
Share on other sites

Plaatsgevonden in 2013 ja, op 1 jaar tijd.

 

Maar koop jij gerust een Carrera GT en laat hem 10 jaar stilstaan.

 

Als je wagens moet gaan kopen om 10 jaar te hebben (stil)staan, kan je beter wijn of kunst kopen

 

Ik ga nooit een auto kopen om te laten stilstaan :)

 

Jawel, maar daar zijn @@Simoni en ik nog de juiste budgetten voor aan het zoeken. Wie helpt ons aan een kapitaal van 10miljoen om een 5 tal auto's te kopen?

Op 3 jaar tijd kunnen we er waarschijnlijk 30miljoen van maken.

 

Het probleem is dat we niet aan die 10miljoen komen :(

Link to comment
Share on other sites

Auto's die zo direct in me opkomen voor flink in waarde te stijgen:

Audi Ur-quattro. De laatste 7-8j bijna verdubbeld, en een 20V stijgt nog sterker.

Audi Sport-Quattro. 5-10 jaar geleden nog 70-80k, Nu een 130-150k, en goed op weg om binnen een paar jaar de 200k te tikken.

Mercedes 190 16V, in al z'n versies.

500E, toch ook een kar met een sterk verhaal.

Peugeot 106/205/306 GTI/Rallye ... laatste van de echt hot hatches.

Renault 5 turbo, Sport Spider, Clio V6

En dan NSX uiteraard, één van de karren waar ik het sterkst in geloof voor een flinke stijging de komende 10 jaar.

BMW Z1 ook een stijger denk ik, alsook de Z3M

VW Golf 2 Rallye geloof ik ook in.

En zo zijn er nog wel karren :)

Link to comment
Share on other sites

ik mis de clio williams in uw lijst

 

saab 900 turbo zou ik ook niet vergeten

en de lotus 2 eleven of exige s1

Link to comment
Share on other sites

ik mis de clio williams in uw lijst

 

saab 900 turbo zou ik ook niet vergeten

en de lotus 2 eleven of exige s1

 

Saab Racer; beter dan de 900 turbo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions