Ga naar inhoud

BMW Motorrad Lovers


Gast Kraftrad

Aanbevolen berichten

Gast wooter

Ik merk overigens dat op www.bmw-motorrad.be eindelijk de nieuwe catalogus van kledij uit is. Met onder andere een nieuwe StreetGuard pak!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kraftrad

De DoubleR handschoenen gebruik ik voor de uitstapjes op circuit met de RR ;)

 

Zéér tevreden van. Comfortabel, ongelofelijk veel steun, grip, geventileerd, kortom al wat je wil op een Hypersport terwijl je hard aan 't knallen bent.

BMW-Double-R-Gloves-02.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kraftrad

De BMW Pro Summer handschoenen heb ik 2 jaar gehad en een slordige 50 000 km door weer en wind gebruikt. Deze zijn soepel en comfortabel maar ondertussen wel goed aan't verslijten. Naden komen los van 't leder aan de vingertoppen en het leder zelf is verre van nog zwart. :D Ik vrees dat de handschoenen vooral lijden onder regenweer en koude.

 

Zo zien ze er nieuw uit.

 

72-60-7-704-337.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter

Ik zit in een Streetguard 3 met Atlantis handschoenen en Pro Touring 2 laarzen. Beste combinatie ooit. Zwaar tevreden van die Streetguard en Atlantis.

 

Zomerpakje met zomerhandschoenen is Buse brol, maar denk erover om dit jaar te upgraden naar BMW. Ik wil echt niet neergaan op die mousse protectoren van Buse.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kraftrad

Ik heb ook al van in den beginnen van mijn carriere als Motard de BMW Touring 2 laarzen. Deze zijn nog steeds waterdicht en de zool van de linker laars kwam los door schade aan de tip toen ik in het begin nog niet echt door had dat je met de tippen van je voeten rijdt en niet met het midden van je voet op de steunen moet zitten. De zool heb ik dan vakkundig hersteld met tec7 en tot op heden heeft die fix me nog niet in de steek gelaten. Zeer comfortabele laarzen, geen koude en/of natte voeten. :)

 

76228520812_ProTouring2_Boot.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kraftrad

De DoubleR sportlaarzen gebruik ik dan weer voor de sportieve uitstapjes. Voordelen zéér veel steun, veiligheid en comfort. Ideaal in combinatie met een lederen race overall.

 

Nadeel, niet waterdicht! maar echt helemaal niet waterdicht! :D

 

BMW-DoubleR-Boots.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kraftrad

Als daily helm maak ik gebruik van de System 6 helm in combinatie met het BMW BlueTooth comm systeem. Zéér handig om te telefoneren, je gesprekspartner heeft ook totaal geen notie dankzij active noise dat je met de motor aan 't rijden bent. Ook is het leuk om met een smartphone naar bijvb. spotify te luisteren of de GPS via Bluetooth te verbinden en zodoende het gekwetter van je navigatie systeem te horen. Daar bovenop kan je ook 2 helmen met hetzelfde systeem koppelen en heb je vlotte verbinding tot 150m. Ideaal als je samen op 1m of elk met eigen motor op stap bent.

 

System%206%20Helmet%20grey.JPG

 

76517726131-500x500.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kraftrad

Een systeem helm is wel niet handig op een Race-banaan. Door de andere zithouding is een standaard helm niet ideaal qua vizier in verhouding tot een racehelm om nog niet te beginnen op 't vlak van veiligheid. Een helm uit één stuk is altijd veel sterker dan een helm die uit meerdere componenten bestaat. Daar bovenop komt nog eens een beter aërodynamica dat vooral uit de verf komt op hoge snelheid. Zeker bij snelheden ver boven de 200km/h.

 

Leuke extra's zijn tear-off vizier, transparant vizier, geblindeerd vizier en etc... . Ook kan je het vizier vergrendelen en uiteraard de dubbel D sluit riem die dan weer belangrijk is voor de veiligheid.

 

Vandaar de keuze voor de BMW RaceHelm :)

 

Vergelijk qua ervaring overstappen van 4:3 tv naar 16:9 TV  ;)

 

BMW-Race-Helmet-2012.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kraftrad

Als je door regen en wind met de motor rijdt inclusief tot het net niet vriest en spekglad ligt dan is goed pak voor herfst en winter geen overbodige luxe.

 

Mijn keuze hiervoor is het BMW Streetguard 3 pak. Goretex en kan je zelfs wassen in de machine mits je de protectoren eruit haalt en na het wassen alles goed impregneert en dat 24u laat inwerken.

 

streetguard_3_bild_web.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kraftrad

Als zomerpak maak ik gebruik van het BMW Comfort Shell pak. Wederom 2delig en handig aan elkaar te ritsten in 't kader van comfort en veiligheid.

 

Zeer luchtig met voldoende bescherming tegen regen en wind.

 

Zoals je op de foto ziet ook beschikbaar voor dames ;)

 

product_reviews_6843_363159.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kraftrad

De motards die veel km's doen zullen weten dat gelijk welk pak na 2 uur vol regenweer zijn weerstand tegen het water verliest. Als je dan nog enkele uren hebt te rijden of 's avonds nog moet terug keren dan zit je met een nat pak en onderweg loop je nog kou op ook met alle gevolgen van dien.

 

Om zo een situaties te trotseren en tegelijkertijd goed zichtbaar te zijn vond ik dit wel handig:

 

298_A0118907_large.jpg

 

Het BMW ProRain 3 suit.

 

In het begin heb je weleens wat hulp nodig om het aan te trekken maar dat leer je snel zelf en je kan het zelfs makkelijk boven een leren race-overall dragen. Toen we in September van Italië naar huis reden met de motor was ik dan ook zéér blij dat ik dit bij had. Want het regende van Süd Tirol tot in Zwitserland... .

 

Ik moet wel proef onder vindelijk toegeven dat ze in België er nog steeds in slagen om je bijna van de baan te rijden als je zelfs van kop tot teen fluo-geel draagt... .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Kraftrad

tumblr_inline_mzcq7nZj6k1rzvtwg.gif

 

 

Die kap in de nieuwe generatie Streetguard pakken is wel super interessant! Geen water meer in de hals... :)

 

Very nice ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De euhm moo.. nah, niet echt. Eerder bijzondere...

BMW K1 :)

K1%20SIDE%20Schlosser.JPG

Vond hem vroeger echt mottig maar moet toegeven dat ik er deze winter enkele ben gaan bekijken om te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De euhm moo.. nah, niet echt. Eerder bijzondere... 

 

BMW K1 :)

 

K1%20SIDE%20Schlosser.JPG

 

Mijn pa heeft er zo 1, in het zwart, met grijze striping, veel mooier en anoniemer dan al die 80'ies kleurencombinaties... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien best aan de mods vragen of dit topic een recht van bestaan heeft? ;)

anders kunnen we voor elk motormerk een topic aanmaken. om het dan ook nog eens vol te stampen met kledij.

 

 

1 topic over 2wielers allerhande is volgens mij voldoende op een autoforum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid