Ga naar inhoud

Waze


ir_fuel

Aanbevolen berichten

12 minuten geleden, Cyrano.ak zei:

 

 

De reële snelheid zou volgens de mods op het Waze-forum niet getoond mogen worden van Apple zelf. Dus het gaat er niet direct komen.

De screenshots in het artikel over flitsmeister tonen wel reële snelheid op carplay.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

tov coyote kloppen de snelheden in waze echt goed, zelfs die nieuwe 70kmu op de A12 is al aangepast in waze, terwijl bij coyote ze soms nog denken dat je in sommige straten die al lang 50 zijn het nu nog 70 is. Waze heeft hen goed ingehaald.

Enige wat ik niet zo goed snap zijn die waze beacons? heeft iemand dit al goed kunnen testen? bv in brussel waar je in de tunnels soms een richting moet volgen. ik had gehoord dat je je bluetooth moet aanzetten hiervoor maar lijkt me wat raar want hij verbindt met niets. Bij de TomTom app werkt dit soms beter in tunnels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/15/2019 at 8:58 AM, Liquid Li0n said:

tov coyote kloppen de snelheden in waze echt goed, zelfs die nieuwe 70kmu op de A12 is al aangepast in waze, terwijl bij coyote ze soms nog denken dat je in sommige straten die al lang 50 zijn het nu nog 70 is. Waze heeft hen goed ingehaald.

Enige wat ik niet zo goed snap zijn die waze beacons? heeft iemand dit al goed kunnen testen? bv in brussel waar je in de tunnels soms een richting moet volgen. ik had gehoord dat je je bluetooth moet aanzetten hiervoor maar lijkt me wat raar want hij verbindt met niets. Bij de TomTom app werkt dit soms beter in tunnels.

In de Kennedytunnel en Craeybeckxtunnel heb ik het al getest en het werkt. Mss zijn de beacons in Brussel nog niet actief. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Iemand een idee waarom ik geen meldingen van vaste flitspalen krijg op Waze? Geluid en alle meldingen staan aan, maar niks dus. 

Wat ik eigenlijk wil bereiken is enkel melden van flitspalen en andere gevaren, maar niet de route instructies. Ik krijg het niet voor elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik Waze op die manier. Ik krijg wel altijd visueel melding van flitspalen, maar niet altijd gesproken. Geen idee waarom. Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat je de gesproken melding alleen krijgt wanneer je effectief te snel rijdt, maar dat is larie.

Gesproken routebegeleiding kan je gewoon uitschakelen. Je kunt kiezen om enkel de meldingen te horen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, thiva zei:

 Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat je de gesproken melding alleen krijgt wanneer je effectief te snel rijdt, maar dat is larie.

 

Is nochtans ook mijn ervaring ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het vandaag ook al ondervonden. Enkel als je effectief te snel rijdt komt de melding. Geen optie om dat aan te passen? 

Want last minute optrekken kan best gevaarlijk zijn zo :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, thiva said:

Ik heb regelmatig wel een visuele, maar geen gesproken melding bij het naderen van een flitspaal. Vandaar mijn conclusie...

Dit heb ik dus ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, thiva zei:

Ik heb regelmatig wel een visuele, maar geen gesproken melding bij het naderen van een flitspaal. Vandaar mijn conclusie...

De zogenaamde "flits" :)

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Nog mensen die momenteel geen meldingen meer krijgen van vaste palen? Noch visueel, noch auditief. Staan ook niet meer op de kaart weergegeven. Behoorlijk verraderlijk. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij komen die er toch nog op maar wel veel andere miserie met Waze de laatste tijd. Is soms echt het noorden kwijt en stuurt mij langs de meest vreemde routes, of begint te flippen als je afwijkt van de route. Als je dan opnieuw opstart krijg je wel ineens de juiste route, zeer irritant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat al heel lang niet meer werkt bij mij is het bekijken van een trip die iemand met je deelt. Vroeger kon je die persoon volgen. Nu zie je niks meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afgelopen dagen veel routeserver errors gehad, wreed vervelend in het buitenland. En inderdaad net zoals @Ambi aangeeft af en toe heel vreemde routes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, brjefs zei:

De afgelopen dagen veel routeserver errors gehad, wreed vervelend in het buitenland. En inderdaad net zoals @Ambi aangeeft af en toe heel vreemde routes.

Idem, in die mate dat ik geen route gepland kreeg en teruggevallen ben op standaard navi van de auto.

Proefabo op TomTom gepakt ook, dat werkte wel goed. Inmiddels weer opgezegd omdat ik helaas 'mijn routes' niet kan benaderen op iOs, met Android hebben ze die optie wel ingebouwd in hun app. Dat zou echt fijn zijn, dan kan ik mijn eigen gpx-en rijden in de auto op basis van goede navigatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu jullie dat zeggen, vorige week een rare gehad op de terugweg uit Bouillon. Ik ken het er niet zo goed maar ik was maar 2km van de E411 en die wou me dan nog 10km binnendoor sturen naar de volgende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het op carplay niet werkt: de app openen op uw toestel. Tot een recente update stond waze vaak in "slaapmodus" bij mij.

In slaapmodus krijg je wel een kaart te zien op het carplay scherm maar kan hij geen route berekenen.

11 uren geleden, Daann zei:

Nog mensen die momenteel geen meldingen meer krijgen van vaste palen? Noch visueel, noch auditief. Staan ook niet meer op de kaart weergegeven. Behoorlijk verraderlijk. :D 

+1. Staan wel op de kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Nu jullie dat zeggen, vorige week een rare gehad op de terugweg uit Bouillon. Ik ken het er niet zo goed maar ik was maar 2km van de E411 en die wou me dan nog 10km binnendoor sturen naar de volgende.

Ik ben bij Innsbruck helemaal binnendoor gestuurd, redelijk parallel met de autostrade terwijl er nergens file stond en ik gewoon op hetzelfde punt de Fernpass op ben gegaan. 

Verder amper meldingen van file, terwijl ik toch bijna drie uur heb staan aanschuiven. Sowieso zeer weinig meldingen, flitsers geeft ie ook niet meer goed aan.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Routeserver fouten en vreemde routes: Waze heeft geen verbinding en valt terug op de lokale cache om je route te berekenen. Aangezien de app geen verbinding heeft met het internet, neemt men gewoon de kortste route die in cache gevonden kan worden. Dat is ook een verklaring waarom je binnendoor gestuurd wordt, ipv naar de dichtste oprit van de autosnelweg. Dat komt omdat het binnendoor misschien 1km korter is, maar in praktijk rij je wel 10min langer. Dat laatste is iets wat de app op dat moment niet weet.

Een manier om te zien of Waze geen verbinding heeft, is wanneer er onderaan wel een afstand naar je bestemming staat, maar geen voorspelde aankomsttijd. In dat geval dien je alles met een korrel zout te nemen. Het herstellen van de verbinding tot wanneer je een aankomsttijd ziet, of het gebruik van een andere navigatie-app is dan aangeraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Goesting said:

Waze heeft geen verbinding en valt terug op de lokale cache om je route te berekenen.

Van waar haal je die info?

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Goesting zei:

Routeserver fouten en vreemde routes: Waze heeft geen verbinding en valt terug op de lokale cache om je route te berekenen. Aangezien de app geen verbinding heeft met het internet, neemt men gewoon de kortste route die in cache gevonden kan worden. Dat is ook een verklaring waarom je binnendoor gestuurd wordt, ipv naar de dichtste oprit van de autosnelweg. Dat komt omdat het binnendoor misschien 1km korter is, maar in praktijk rij je wel 10min langer. Dat laatste is iets wat de app op dat moment niet weet.

Een manier om te zien of Waze geen verbinding heeft, is wanneer er onderaan wel een afstand naar je bestemming staat, maar geen voorspelde aankomsttijd. In dat geval dien je alles met een korrel zout te nemen. Het herstellen van de verbinding tot wanneer je een aankomsttijd ziet, of het gebruik van een andere navigatie-app is dan aangeraden.

Als je geen verbinding hebt zegt ie bovenaan toch gewoon dat er geen verbinding is? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bij Innsbruck helemaal binnendoor gestuurd, redelijk parallel met de autostrade terwijl er nergens file stond en ik gewoon op hetzelfde punt de Fernpass op ben gegaan. 
Verder amper meldingen van file, terwijl ik toch bijna drie uur heb staan aanschuiven. Sowieso zeer weinig meldingen, flitsers geeft ie ook niet meer goed aan.
 
Idem hier vorige week in Innsbruck, snapte het ook niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, ir_fuel zei:

Van waar haal je die info?

Dat is kennis op basis van mijn ervaringen, en wat ik geleerd heb op Waze Meetups of online. Ik gebruik de app al sinds 2011 en heb ook redelijk wat map edits op mijn naam staan. Op basis van de hier beschreven ervaringen, vind ik dat een plausibele verklaring. Volgens de Slack van het Belux team lag de routing server trouwens plat op 20 juli.

Het stukje over de client based routing staat ook in dit artikel bijvoorbeeld: https://wazeopedia.waze.com/wiki/Global/Routing_server

4 uren geleden, Lotuzzz zei:

Als je geen verbinding hebt zegt ie bovenaan toch gewoon dat er geen verbinding is? :)

Niet altijd, helaas. Soms is er geen melding en moet je het zien aan de ontbrekende aankomsttijd.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid