Ga naar inhoud

Waze


ir_fuel

Aanbevolen berichten

't Is nu 12 dagen sinds aanmelding, een dikke 1.000 km bijeen gekard, en vandaag plots alle punten e.d. kwijt? :angry: Kan ik dat terugclaimen oid?

 

Kan je de weergave (kleuren) aanpassen van de nachtweergave? Dat paarse lijntje op die donkergrijze achtergrond zie ik niet goed (kleurenblindheid), zou liever iets groen of geel hebben als route.

 

Nog iets: als je navigeert kan je wel 'navigatie stoppen' maar de laatste indicatie bovenaan (afstand tot afslag en volgende afslag) blijft dan staan. Kan je dat weg klikken of vegen?

 

Hoe kan je je thuisadres obv GPS-coördinaten of "huidige locatie" instellen ipv louter obv adres? Als ik m'n adres ingeef als "thuis" moet ik altijd nog 20m rijden volgens Waze. Mijn OCD vindt dat niet leuk. :D

 

Kan je andere sounds kiezen voor flitswaarschuwingen? En waarom geeft Waze de snelheid niet weer? (in de manual staan icoontjes met snelheden bij maar die worden blijkbaar niet gebruikt langs hier?)

 

 

Waze, mjah. Werkt wel, maar is eerder navigatie met wat bij, dan echt een Coyote-vervanger.

Je kan gewoon GPS coordinaten ingeven. Heb ik ook gedaan omdat het inderdaad niet kan zijn dat de locatie van mijn huis verkeerd is!

Sneljheid van de camera's kan zijn dat dit nog niet werkt voor Belgiê. Hoewel het geheel community based is, hebben ze liever van ergens een databank te kunnen importeren. Zo gaat dat trouwens ook met huisnummers zijn (die zitten er nu ook niet in). Ik gok dus dat ze aan het wachten zijn op een database voor de flitspalen, en ze dat dan wel integreren.

Volgens mij zit het er ergens wel al in, misschien wat primitief of zo. Bij mij geeft hij de audio waarschuwing alleen als ik te snel aan het rijden ben.

Kleurschema kan je toch aanpassen? Wel wat dom dat je niet gewoon de kleurtjes kan kiezen, of een voorbeeld van alle schema's. (check dit eens https://wiki.waze.com/wiki/Color_schemes)

Link naar reactie
Delen op andere sites

N00b vraagje: hoe voeg je iemand toe als "friend" zonder facebook/contact list? Ik zie enkel twee opties:

1. find friends from contacts

2. facebook friends

 

 

Anyone?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat vriendensysteem trekt inderdaad op niks. De ene dag staan ze er tussen, de andere dag niet. Heb wel gemerkt dat als ze effectief als Waze vriend toegevoegd worden, het dan iets beter werkt dan als Facebook contact.

En toevoegen als Waze contact, doe je volgens mij door ze uit je gewone contactlijst te halen. Al moet hun Waze dan misschien wel gekoppeld zijn aan hun telefoonnummer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren voor de eerste keer gebruikt..

Vond de boodschap: "U staat stil, staat u in een file?" wel grappig. Ineens maar gemeld dus! (Was een lange rij voor een verkeerslicht) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel een leuke app maar het kon beter beter uitgewerkt worden. De tekst vind ik vaak te klein terwijl er veel lege ruimtes zijn op het scherm, geen snelheid die aangegeven wordt...

Ik ben terug overgestapt naar Maps. Dat is nu echt gewoon de perfecte navi voor mij. Geen meldingen I know maar het navigeren werkt gewoon perfect. Je kan kiezen uit verschillende routes, houd rekening met het verkeer, ... en dat als gratis app :up:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan gewoon GPS coordinaten ingeven. Heb ik ook gedaan omdat het inderdaad niet kan zijn dat de locatie van mijn huis verkeerd is!

Sneljheid van de camera's kan zijn dat dit nog niet werkt voor Belgiê. Hoewel het geheel community based is, hebben ze liever van ergens een databank te kunnen importeren. Zo gaat dat trouwens ook met huisnummers zijn (die zitten er nu ook niet in). Ik gok dus dat ze aan het wachten zijn op een database voor de flitspalen, en ze dat dan wel integreren.

Volgens mij zit het er ergens wel al in, misschien wat primitief of zo. Bij mij geeft hij de audio waarschuwing alleen als ik te snel aan het rijden ben.

Kleurschema kan je toch aanpassen? Wel wat dom dat je niet gewoon de kleurtjes kan kiezen, of een voorbeeld van alle schema's. (check dit eens https://wiki.waze.com/wiki/Color_schemes)

GPS lat/long nog niet gevonden, even zoeken.

 

Ha, bij jou biept 'ie als je te snel rijdt? Die setting vond ik nog niet? (wil ik ook niet, eigenlijk)

 

Ja kleurschema's kan je aanpassen maar het nachtthema blijft daarbij altijd gelijk (denk ik). Grijze wegen met donkerpaars lijntje, buh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is vrij fel en "in your face". Ik kan het in ieder geval niet verdragen. In de eerste versies moest je "automatische nachtweergave" zelf aanzetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

GPS lat/long nog niet gevonden, even zoeken.

 

Ha, bij jou biept 'ie als je te snel rijdt? Die setting vond ik nog niet? (wil ik ook niet, eigenlijk)

 

Ja kleurschema's kan je aanpassen maar het nachtthema blijft daarbij altijd gelijk (denk ik). Grijze wegen met donkerpaars lijntje, buh.

Gewoon coördinaten ingeven in de zoekbalk, geen speciale menu voor nodig ;)

En hij biept niet, ding zegt gewoon dat er een controle/flitspaal gemeld werd. Het komt altijd op het scherm, maar als ik te snel rijd, dan zegt ze ook iets. Heb er volgens mij niet speciaal iets voor ingesteld.

Op die pagina die ik doorgaf staan er andere nachtschema's ook. Dus het moet wel mogelijk zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bevestig net de deelname aan een evenement op op facebook en binna direct begint mijn gsm te tsjierpen.

Melding van Waze dat ik de locatie van dat evenement kan toevoegen zodat de andere deelnemers er naartoe kunnen navigeren.

 

had ik niet echt verwacht maar eigenlijk zo slecht nog niet precies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bevestig net de deelname aan een evenement op op facebook en binna direct begint mijn gsm te tsjierpen.

Melding van Waze dat ik de locatie van dat evenement kan toevoegen zodat de andere deelnemers er naartoe kunnen navigeren.

 

had ik niet echt verwacht maar eigenlijk zo slecht nog niet precies.

 

:blink:  wel beetje creepy nee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo hard volg ik het niet op, maar een ommetje voor snoepjes, balletjes, geestjes is altijd wel tof. Maakt een saaie rit naar soms wat speelser.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Punten ???

 

 

Al een paar x zo'n 'ghost' gepasseerd en dan krijg ik 3 punten en een feestelijke tune.

Ik heb geen idee wat ik er mee ben maar 'k vind het fantastisch :up:

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Al een paar x zo'n 'ghost' gepasseerd en dan krijg ik 3 punten en een feestelijke tune.

Ik heb geen idee wat ik er mee ben maar 'k vind het fantastisch :up:

 

Dat is goed voor je klassement. Met die competitiegeest van sommigen hier leidt dat automatisch tot veelgebruik van Waze, net wat de bedoeling is!

En volgens mij kunnen ze zo data verzamelen over minder gereden routes. 

Het is me toch al opgevallen dat Waze reistijden aanpast hieraan. Neem nu veel gereden routes naar je werk of je ouder of... Ik heb zo hier en daar een shortcut die nooit door een routeplanner zou voorgesteld worden maar die wel degelijk sneller is. Als je die een paar keer rijdt neemt Waze automatisch die en de reistijd klopt dan ook. Interessant om zien soms.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt een zalige app eigenlijk! En zoals gezegd heel dat punten systeem vind ik zo tof dat je dat zelfs opzet om naar plaatsen te rijden waar je het perfect weet zijn :)

 

18546 Points :D hier

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid