Ga naar inhoud

Renault lovers


Soul

Aanbevolen berichten

11 uur geleden zei gTa:

Valt dat te berekenen wat dat kost? Ik heb om te beginnen al geen idee wat een kWh kost. :oops: 

Zal tegenwoordig rond de 0,25€/kWh zijn. Maar het verbruik van een elektrische auto is moeilijk te berekenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei jvc:

Zal tegenwoordig rond de 0,25€/kWh zijn. Maar het verbruik van een elektrische auto is moeilijk te berekenen.

Thx.

Ga ik te kort door de bocht als ik uit ga van 300 km reëel rijbereik van een Zoë? (Theoretisch is dat 400 km.)  Of pakt 250 km. Als ge dan de capaciteit van de batterij kent en een kilometeraantal per jaar, dan weet ge toch hoeveel kWh ge nodig hebt om die batterij in dat jaar te laden? Maal de prijs per kWh = klaar?

(open vraag)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet maal de prijs per kWh, je moet de andere kosten die op je elektriciteitsfactuur staan ook procentsgewijjs meetellen,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kennis heeft zo'n Zoë gekocht voor zijn vrouw: boodschappen doen, woonwerk (Menen-Kortrijk), kinderen naar de sportclub brengen,... ideaal zo'n groene kar.  Bovendien is het in zijn functie ook niet slecht om een groen-imago-vriendelijke auto te bezitten en te gebruiken op bepaalde gelegenheden.

Maar ofwel staat die stil omdat de auto het niet doet, ofwel omdat de laadfaciliteit dom doet.  De technieker van de plaatselijke Renault-dealer geraakt er ook niet meer aan uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei gTa:

Thx.

Ga ik te kort door de bocht als ik uit ga van 300 km reëel rijbereik van een Zoë? (Theoretisch is dat 400 km.)  Of pakt 250 km. Als ge dan de capaciteit van de batterij kent en een kilometeraantal per jaar, dan weet ge toch hoeveel kWh ge nodig hebt om die batterij in dat jaar te laden? Maal de prijs per kWh = klaar?

(open vraag)

Ja klopt :)

 

9 uur geleden zei Soul:

Het is niet maal de prijs per kWh, je moet de andere kosten die op je elektriciteitsfactuur staan ook procentsgewijjs meetellen,

0,25€/kWh is inclusief alle kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gTa

ze zijn aan het leren. je kan bij de zoë blijkbaar vanaf nu ook de batterij aankopen (dus zonder maandelijkse bijdrage). (weet wel niet hoeveel ze extra vragen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zou je als ondernemer zo'n Zoë moeten kopen, privé, om iedere dag op en af de firma te rijden, zodat je geen VAA meer hoeft te betalen op je firmawagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎9‎/‎01‎/‎2017 om 11:38 zei gTa:

Valt dat te berekenen wat dat kost? Ik heb om te beginnen al geen idee wat een kWh kost. :oops: 

Bij de B-klasse zit je op een verbruik van 16.6kWh/100km

 

1L brandstof kan je vergelijken met 10kWh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-1-2017 om 12:37 zei BMWMB:

Eigenlijk zou je als ondernemer zo'n Zoë moeten kopen, privé, om iedere dag op en af de firma te rijden, zodat je geen VAA meer hoeft te betalen op je firmawagen.

Dan nog gaat ge bij controle moeten bewijzen dat de km die op de andere firmawagen staan, ook daadwerkelijke firmakilometers zijn, vrees ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bestaan van een voordeel alle aard wordt niet (automatisch) vermoed.  Het is dus de belastingadministratie die het privé gebruik moet bewijzen, niet de belastingplichtige die moet bewijzen dat er enkel dienstverplaatsingen werden gemaakt met het voertuig.

Dus het cunning plan van BMWMB houdt theoretisch gezien wel steek.

Maar één maal betrapt worden op privégebruik met het 'dienstvoertuig' volstaat om alle voordelen teniet te doen.  En daar hoeft een controleur in deze facebook / instagram / forum / autogespot-tijden zelfs niet meer van achter z'n PC te komen ... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bon, even met Renault gaan praten. Dat Zoë ding, hoe tof ook (i mean it), dat kost écht wel te veel geld nog, naar m'n goesting. Blame myself maar ik moet de "Bose Edition" hebben (full option, donkerbruin nappaleder, ...). Kost meer dan 30.000 EUR incl. BTW met de opties die ik erbij wil (is niet veel meer te kiezen). Da's zonder batterij, maar die kost 8.500 EUR. Slik. Geen grote acties, enkel 1.500 EUR korting incl. BTW (= "om een laadpaal te laten plaatsen bij je thuis"). Batterijhuur komt op 69 EUR / maand bij een contract van 7.500 km / jaar. Als je ze koopt (aan 8,5k) krijg je nog eens 500 EUR minder overheidspremie ook (degressief premietarief volgens stijgende factuurwaarde), dus maar 3.500 EUR ipv 4.000 EUR.

Even private lease laten uitrekenen, dat komt op 4 jaar aan 7.500 km / jaar (incl. batterijhuur), korting afgetrokken, op 654 EUR incl. BTW. :silly: En dan mis je m.i. nog de overheidspremie. Zegt genoeg hoe Renault zelf de restwaarde safe inschat, op dit moment: quasi nihil. :lolz: Zal wel beter liggen bij andere leasefirma's, denk ik. 

No go, voor een 2e auto. Dan duizend keer liever een Ypsilon of een jong tweedehandse A1 met pittig 1.4'tje als 2e (stads)auto. (Moet 5-deurs, dixit lady of the house.)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, gTa said:

No go, voor een 2e auto. Dan duizend keer liever een Ypsilon of een jong tweedehandse A1 5-deurs met pittig 1.4'tje als 2e (stads)auto.

Ja want die hebben ook donkerbruin nappaleder zeker :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's 't enige leder dat je kan krijgen op een Zoë. Vind ik knap. Bij een Ypsilon zijn er andere interieurs die we knap vinden, no problem. A1 is een beetje beperkt, Audi maakt precies enkel interieurs voor mensen die alle kleuren OK vinden zolang het zwart of vaalgrijs is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben dat op 't autosalon speciaal gaan bekijken. Nice! Wel altijd genant als je met twee volwassen mannen zo'n auto proefrit en er zo'n informante afkomt :lol: Maar heel tof karretje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei ir_fuel:

Komende van een Opel busje is het dan ook moeilijk om erop achteruit te gaan, tenzij je een Berlingo zou overwegen :P 

Was écht een fijne auto eigenlijk

 

 

 

 

 

voor een MPV :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was ook een leuke uitvoering, deed veel. De zeteltjes alleen al :inlove:

Is 'ie weg? :cry: Wist ik niet. Wat is de vervanger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei gTa:

Was ook een leuke uitvoering, deed veel. De zeteltjes alleen al :inlove:

Is 'ie weg? :cry: Wist ik niet. Wat is de vervanger?

Ding is onvervangbaar :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei gTa:

Dus ding is al weg? Of niet? Ik las ergens iets van kosten? Of vergis ik me?

Staat nog op den oprit. Ongekeurd en tevens uitgeschreven. Zetels hebben? :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Lotuzzz:

Staat nog op den oprit. Ongekeurd en tevens uitgeschreven. Zetels hebben? :D

Heb ik ros haar en dweep ik met roestig overpriced geblitzte? :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jawel, we hebben ooit nog gezamenlijk onze blote (behaarde) bast getoond, bezweet na menig rondjes karten! Mijn haar op mijn lichaam is overal van dezelfde kleur. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid