Jump to content

Renault lovers


Soul
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Even de BMW i3 op z'n plek zetten. Die nieuwe Zoë :inlove: eentje proefgezeten in topversie, met donkerbruin nappaleder. :inlove: Dat doet het greige interieur wel wat vergeten (gelukkig). Langs buiten ziet dat er echt guitig tof uit, vind ik. En dat zou naar verluidt echt goed moeten rijden als city-flitser. Ik zou dat, mochten we eerstdaags een elektrische stadsauto willen halen, eerlijk waar overwegen. :inlove: 

 

interieur-zoe-swiss.jpg

Link to comment
Share on other sites

2 minuten geleden zei gTa:

Even de BMW i3 op z'n plek zetten. Die nieuwe Zoë :inlove: eentje proefgezeten in topversie, met donkerbruin nappaleder. :inlove: Dat doet het greige interieur wel wat vergeten (gelukkig). Langs buiten ziet dat er echt guitig tof uit, vind ik. En dat zou naar verluidt echt goed moeten rijden als city-flitser. Ik zou dat, mochten we eerstdaags een elektrische stadsauto willen halen, eerlijk waar overwegen. :inlove: 

Heb 'm al gereden. Grappig ding en rijdt nog fijn.

Link to comment
Share on other sites

Echt guitig karretje. Vol uitgerust komt dat op 22k. Niet weinig voor wat Franse plastic brol met een batterijtje in, maar hey, elektrische shizzle kost geld, tegenwoordig. Kost nog altijd maar de helft van een fully loaded i3, denk ik. En ik zie de meerwaarde van die laatste niet echt, vooral niet omdat 't zo ongeveer het meest spuuglelijke ding is en blijft dat ooit het daglicht heeft gezien (zelfs een Pontiac Aztek is mooier...).

In Parijs heb ik er echt enorm veel gezien. Dat komt echt van de grond, schat ik. Niet onlogisch, met die prijs.

Link to comment
Share on other sites

Ah. Oei.  Als ge uit gaat van een verbruik van 6 (of ietsje meer) liter benzine in een kleine stadsauto, is die huurprijs 't equivalent van meer dan 10k km / jaar bollen, zelfs 12,5k km.

<_<

Sounds dumb.

Link to comment
Share on other sites

Valt dat te berekenen wat dat kost? Ik heb om te beginnen al geen idee wat een kWh kost. :oops: 

Link to comment
Share on other sites

13 uur geleden zei tato:

Bij Renault wordt de batterij gehuurd, dat is ook nog een goede 1000 euro/jaar.

bij de zoe ook? bij de twizzy wist ik dat, maar dacht dat het enkel bij dat model was.

 

idd bij de zoe ook, wel afhankelijk van je jaarlijkse kilometers en jaren dat je je wagen hebt. (ong 45€/m)

was indertijd ook een reden dat ik een twizzy liet staan. leek me een perfect wagentje voor reclame en eens een boodschap te doen. maar je zat daar ook met een maandelijkse huur ,die duurder uitkomt dan het tanken. (ik tank met de abarth eens om de 2 maand en met de clio was dat indertijd maar om de 4 maand ofzo)

Link to comment
Share on other sites

56 minuten geleden zei gTa:

Valt dat te berekenen wat dat kost? Ik heb om te beginnen al geen idee wat een kWh kost. :oops: 

Dat zal wel een hele berekening worden...

Best eens kijken op je laatste afrekening of navraag doen bij je leverancier.

Maar, je moet niet alleen de kWh nemen, ook de andere kosten (distributie, taksen,...) moet je in rekening brengen.

En als je veel elektrisch gaat rijden, veel gaat opladen, kan het misschien zijn dat je beter een ander contract afsluit bij je leverancier wegens meer verbruik. Of bij een andere leverancier.

 

Link to comment
Share on other sites

43 minuten geleden zei tuscani:

bij de zoe ook? bij de twizzy wist ik dat, maar dacht dat het enkel bij dat model was.

 

idd bij de zoe ook, wel afhankelijk van je jaarlijkse kilometers en jaren dat je je wagen hebt. (ong 45€/m)

was indertijd ook een reden dat ik een twizzy liet staan. leek me een perfect wagentje voor reclame en eens een boodschap te doen. maar je zat daar ook met een maandelijkse huur ,die duurder uitkomt dan het tanken. (ik tank met de abarth eens om de 2 maand en met de clio was dat indertijd maar om de 4 maand ofzo)

Hola, 45 euro per maand is iets heel anders dan 1.000 euro per jaar. Dat laatste is bij een kleine stadswagen 't equivalent van 12.500 km benzine, dus zéér duur (en onrealistisch), maar 500 euro per jaar is al veel realistischer, dat is dan 't equivalent van een dikke 5.000 km. Of 45 euro per maand, da's anderhalve bak naft ofte 500 km ofzoiets.

Link to comment
Share on other sites

2 uur geleden zei gTa:

Hola, 45 euro per maand is iets heel anders dan 1.000 euro per jaar. Dat laatste is bij een kleine stadswagen 't equivalent van 12.500 km benzine, dus zéér duur (en onrealistisch), maar 500 euro per jaar is al veel realistischer, dat is dan 't equivalent van een dikke 5.000 km. Of 45 euro per maand, da's anderhalve bak naft ofte 500 km ofzoiets.

wat ik persoonlijk nog veel is.

ik rij met de 2de wagen geen 5000km. (en ik vermoed nog veel mensen als tweede wagen)

dus de huur van de batterij en het opladen via het net, komt voor ons duurder uit dan gewoon te gaan tanken.

 

Link to comment
Share on other sites

Idem. Zo'n auto zou bij ons ook maximaal 5.000 km per jaar doen. De huur van de batterij alleen al is 't equivalent van 't tanken van benzine voor dat kilometeraantal. En dan heb je je elektrische auto nog niet opgeladen...

Even online zoeken of er een tooltje bestaat die je helpt bij 't berekenen van de laadkost van een electro kar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions