Jump to content
Soul

Renault lovers

Recommended Posts

The Swede    3,732
The Swede
On 4/17/2016 at 8:34 PM, Soul said:

kloey_210.jpg

Lekker sletje :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    18,038
gTa

Even de BMW i3 op z'n plek zetten. Die nieuwe Zoë :inlove: eentje proefgezeten in topversie, met donkerbruin nappaleder. :inlove: Dat doet het greige interieur wel wat vergeten (gelukkig). Langs buiten ziet dat er echt guitig tof uit, vind ik. En dat zou naar verluidt echt goed moeten rijden als city-flitser. Ik zou dat, mochten we eerstdaags een elektrische stadsauto willen halen, eerlijk waar overwegen. :inlove: 

 

interieur-zoe-swiss.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lotuzzz    10,021
Lotuzzz
2 minuten geleden zei gTa:

Even de BMW i3 op z'n plek zetten. Die nieuwe Zoë :inlove: eentje proefgezeten in topversie, met donkerbruin nappaleder. :inlove: Dat doet het greige interieur wel wat vergeten (gelukkig). Langs buiten ziet dat er echt guitig tof uit, vind ik. En dat zou naar verluidt echt goed moeten rijden als city-flitser. Ik zou dat, mochten we eerstdaags een elektrische stadsauto willen halen, eerlijk waar overwegen. :inlove: 

Heb 'm al gereden. Grappig ding en rijdt nog fijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    18,038
gTa

Echt guitig karretje. Vol uitgerust komt dat op 22k. Niet weinig voor wat Franse plastic brol met een batterijtje in, maar hey, elektrische shizzle kost geld, tegenwoordig. Kost nog altijd maar de helft van een fully loaded i3, denk ik. En ik zie de meerwaarde van die laatste niet echt, vooral niet omdat 't zo ongeveer het meest spuuglelijke ding is en blijft dat ooit het daglicht heeft gezien (zelfs een Pontiac Aztek is mooier...).

In Parijs heb ik er echt enorm veel gezien. Dat komt echt van de grond, schat ik. Niet onlogisch, met die prijs.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tato    1,216
tato

Bij Renault wordt de batterij gehuurd, dat is ook nog een goede 1000 euro/jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    18,038
gTa

Ah. Oei.  Als ge uit gaat van een verbruik van 6 (of ietsje meer) liter benzine in een kleine stadsauto, is die huurprijs 't equivalent van meer dan 10k km / jaar bollen, zelfs 12,5k km.

<_<

Sounds dumb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    18,038
gTa

Valt dat te berekenen wat dat kost? Ik heb om te beginnen al geen idee wat een kWh kost. :oops: 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    34,813
ir_fuel

Ik dacht dat het bij een Tesla voor 100km qua kost uitkwam op een diesel die 3l/100km verbruikt

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,251
tuscani
13 uur geleden zei tato:

Bij Renault wordt de batterij gehuurd, dat is ook nog een goede 1000 euro/jaar.

bij de zoe ook? bij de twizzy wist ik dat, maar dacht dat het enkel bij dat model was.

 

idd bij de zoe ook, wel afhankelijk van je jaarlijkse kilometers en jaren dat je je wagen hebt. (ong 45€/m)

was indertijd ook een reden dat ik een twizzy liet staan. leek me een perfect wagentje voor reclame en eens een boodschap te doen. maar je zat daar ook met een maandelijkse huur ,die duurder uitkomt dan het tanken. (ik tank met de abarth eens om de 2 maand en met de clio was dat indertijd maar om de 4 maand ofzo)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Soul    2,704
Soul
56 minuten geleden zei gTa:

Valt dat te berekenen wat dat kost? Ik heb om te beginnen al geen idee wat een kWh kost. :oops: 

Dat zal wel een hele berekening worden...

Best eens kijken op je laatste afrekening of navraag doen bij je leverancier.

Maar, je moet niet alleen de kWh nemen, ook de andere kosten (distributie, taksen,...) moet je in rekening brengen.

En als je veel elektrisch gaat rijden, veel gaat opladen, kan het misschien zijn dat je beter een ander contract afsluit bij je leverancier wegens meer verbruik. Of bij een andere leverancier.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    18,038
gTa
43 minuten geleden zei tuscani:

bij de zoe ook? bij de twizzy wist ik dat, maar dacht dat het enkel bij dat model was.

 

idd bij de zoe ook, wel afhankelijk van je jaarlijkse kilometers en jaren dat je je wagen hebt. (ong 45€/m)

was indertijd ook een reden dat ik een twizzy liet staan. leek me een perfect wagentje voor reclame en eens een boodschap te doen. maar je zat daar ook met een maandelijkse huur ,die duurder uitkomt dan het tanken. (ik tank met de abarth eens om de 2 maand en met de clio was dat indertijd maar om de 4 maand ofzo)

Hola, 45 euro per maand is iets heel anders dan 1.000 euro per jaar. Dat laatste is bij een kleine stadswagen 't equivalent van 12.500 km benzine, dus zéér duur (en onrealistisch), maar 500 euro per jaar is al veel realistischer, dat is dan 't equivalent van een dikke 5.000 km. Of 45 euro per maand, da's anderhalve bak naft ofte 500 km ofzoiets.

Share this post


Link to post
Share on other sites
TomT    2,050
TomT

Je elektrische wagen moet je natuurlijk ook nog opladen he.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tuscani    6,251
tuscani
2 uur geleden zei gTa:

Hola, 45 euro per maand is iets heel anders dan 1.000 euro per jaar. Dat laatste is bij een kleine stadswagen 't equivalent van 12.500 km benzine, dus zéér duur (en onrealistisch), maar 500 euro per jaar is al veel realistischer, dat is dan 't equivalent van een dikke 5.000 km. Of 45 euro per maand, da's anderhalve bak naft ofte 500 km ofzoiets.

wat ik persoonlijk nog veel is.

ik rij met de 2de wagen geen 5000km. (en ik vermoed nog veel mensen als tweede wagen)

dus de huur van de batterij en het opladen via het net, komt voor ons duurder uit dan gewoon te gaan tanken.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    18,038
gTa

Idem. Zo'n auto zou bij ons ook maximaal 5.000 km per jaar doen. De huur van de batterij alleen al is 't equivalent van 't tanken van benzine voor dat kilometeraantal. En dan heb je je elektrische auto nog niet opgeladen...

Even online zoeken of er een tooltje bestaat die je helpt bij 't berekenen van de laadkost van een electro kar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Ice_Ken
      By Ice_Ken
      Bij deze zet ik mijn clio officieel te koop, het is tijd voor iets anders na 2,5jaar eigenaar te zijn van deze franse hot hatch.
      Algemene info:
      -bouwjaar 01/2010
      -105 000km
      -Cup chassis, recaro zetels
      -automatische airco, elektrische spiegels, licht-regensensor, elektrische ramen....
      -lichte vracht (0€ inschrijving, 85€ jaarlijkse belasting)
      -ongevalvrij
       
      Mod list:
      Motor:
      -ITG inlegfilter
      -Akrapovic evolution uitlaat
      -Uitlaatcollector laten lassen + verstevigen + HD RVS flexijoints
      -Vibratechnics motorsteun(onderaan) + andere 2 steunen origineel vervangen
      -Groot onderhoud (oliefilter, pollen filter, olie motor, olie versnellingsbak, bobijnen, bougies, thermostaat, aircogas)
      -stage 2 BR performance (217pk @7252rpm, 238nm @5143rpm)
      -airco condensor + droger vervangen + gas opgevuld
      -nieuwe accu
      -gasklep en pcv klep gereinigd
      -revisie van cilinderkop en vervanging van 8 kleppen + 3 hoeken klepzittingen bewerking.
      -Distributieriem, waterpomp, multiriem en spanner.
      -Nieuwe lambdasondes
      Versnellingsbak:
      -revisie op 96000km met stalen synchro's
      -tussenaslager cardan vervangen
      -nieuwe koppeling + bedieningscilinder
      -Quaife LSD
      -versnellingsbaksteun vervangen
      -versnellingsbak olie vervangen

      Remmen:
      -Nieuwe Brembo remklauwen vooraan
      -Nieuwe remklauwen achteraan
      -Nieuwe bevestigingsset remblokken vooraan + achteraan
      -Brembo HC gecoate schijven vooraan + Ferodo DS1.11 remblokken
      -Nieuwe OEM Brembo remschijven achteraan en Galfer FDRT066 remblokken
      -Hel staalomvlochten remleidingen (zwart) + OE rembeugels
      -Motul RBF660 remvloeistof
      -Nieuwe handremkabels
      -Remklauwhouders achter gereviseerd

      Velgen/banden:
      Set 1:
      -OZ Ultraleggera 17" 8J ET55 mat zwart
      -225/45/17 Yokohama AD08R
      Set 2:
      -OE Speedlines 17" 7,5J ET68 glans zwart
      -225/45/17 Bridgestone RE070

      Ophanging:
      -nieuwe dempers vooraan
      -Eiback pro-kit veren voor en achter
      -Powerflex blackseries regelbare PU rubbers in draagarmen vooraan
      -Spoon Rigid collar kit vooraan
      -Stabilisatorlinks vervangen (4)
      -Uitlijning -1,2° camber, 6° caster vooraan
      -Alle kogelgewrichten vervangen vooraan (fusees)
      -Wiellagers vooraan en achteraan vervangen
      Exterieur: 
      -zwarte Renault logos voor en achter
      -koffer CLIO logo verwijdert.
      -Nurburgring sticker
      -alle lampjes vervangen door hoogwaardigere exemplaren in koplampen
      -alle isolatie motorruimte vernieuwd incl clipsen
      -afdekking accu vernieuwd
      -B-stijl stickers vernieuwd
      -korte antenne
      -Bumper achter en vleugel vooraan spotrepair
      -Ruitenwissers Bosch nieuw
      -Dempers koffer vernieuwd

      Interieur:
      -Pioneer radio/USB/CD/bluetooth
      -Lichte vracht ombouw
      -Renault sport matjes
      -Nieuwe stuur
      -Nieuwe versnellingspook
      -Nieuwe bekleding recaro bestuurder
      -Bestuurderszetel verlaagd (gekende clio klacht)
      -alles om terug om te bouwen naar gewone achterbank aanwezig. 
       
      Prijs met 1 set velgen: 13000€
      Prijs met beide sets: 13500€ 

       








    • Rabbit
      By Rabbit
      Wat een geslaagde lijn, zeker tov de X4 of de GLC coupé vind ik.
      Helaas enkel voor Rusland voorlopig  
      Bron: autoblog.nl
       
    • fuxhound
      By fuxhound
      De hete Franse hatch is éindelijk onthuld.
       
      De award voor het slechts bewaarde geheim van 2017 mag nu al bijna aan de Renault Mégane RS gegeven worden. De Franse hatchback lekte stukje bij beetje aan alle kanten uit. Het uiterlijk is dan ook geen geheim meer, maar soit, het is altijd leuk om ook nog even naar de persplaatjes te kijken. En bovendien hebben we nu ook de definitieve specs!
      De Mégane RS valt een klein beetje ten prooi aan downsizing, want de 2.0 liter grote turbotor van de vorige generaties maakt plaats voor een 1.8-je. In principe is het dezelfde motor als het blok dat in de nieuwe Alpine A110 ligt, maar in de Mégane RS levert ‘ie iets meer power en koppel: 280 pk en 390 Nm. Later komt er nog een Trophy-versie met 300 pk. Ook belangrijk: naast een automaat met dubbele koppeling komt er in tegenstelling tot bij de Clio ook een handbak beschikbaar.
        De lekker breed uitgeklopte koets van de RS is aan de voorkant zes centimeter dan de reguliere Mégane en aan de achterkant vier centimeter breder. Samen met de verlichting in de vorm van een ‘finish-vlag’ in de voorbumper geeft het de RS weer een dikke uitstraling. Of de nieuwe generatie ook weer zo scherp stuurt als de vorige generaties zal een rijtest moeten uitwijzen.

















      https://www.autoblog.nl/nieuws/officieel-de-nieuwe-renault-megane-rs-2-102147
       
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions