Ga naar inhoud

Aston Martin Lagonda


Thebiemerke

Aanbevolen berichten

Aston Martin Lagonda V12: dit wordt hem

 

Van een moderne interpretatie van de luxueuze Lagonda-sedan uit de jaren ’70 is al geruime tijd sprake, de eerste geruchten dateren alweer van 5 jaar geleden. Onlangs werd er echter een hevig gecamoufleerde sedan gespot die geregistreerd was op naam van Aston Martin, en volgens de spyfotografen klonk alsof hij een V12 onder de kap had. De komst van een moderne Lagonda leek dus slechts een kwestie van tijd, voor de voorpret was er alvast deze impressie.

Aston Martin verbreekt nu het stilzwijgen met een officieel bericht dat al het bovenstaande bevestigt. De contouren lieten zich al raden, maar in deze schets zien we hem nu zonder zwart-wit-camouflage. Naar alle waarschijnlijkheid krijgt de auto (die wordt gebouwd op Astons VH-platform – update) de bekende 5,9 liter V12, met zo’n 560 pk onder de kap. Een ideaal sjeikspeeltje dus, voor wie een Bentley Continental GT te proleterig vindt.

De Britten melden dat het een strictly limited series wordt, met een dienovereenkomstig prijskaartje. Denk ergens tussen eerdergenoemde Conti GT en de aankomende Pullman-Benz.

Of de SUV op basis van de Mercedes GL, die alleen nmog maar in het geruchtencrcuit bestaat, hier ook voor moet wijken, is niet bekend. Maar dat is van later zorg. We sluiten af met een citaat van design director Marek Reichmann, dat geen twijfel over de doelgroep overlaat:

The debut of this luxury super saloon in the Middle East market will be an exciting moment not only for Aston Martin, but for discerning customers who are seeking the ultimate in luxury and personalisation.

 

Logonda-V12-001.jpg

 

Logonda-V12-002.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal niet enkel in het midden oosten debuteren, maar ook enkel daar verkocht worden... Jammer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Prachtig de Lagonda.

Zo zalig die gele mulsanne, ik heb echt een fetish voor klassevolle Engelse wagens in het knalgeel, een nieuwe Range Rover in dat geel moet machtig zijn :inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Lagonda komt hier niet? :cry: So sad...

 

Things to do when I find a shitload of money shortly:

- (...)

- import a Lagonda, put it on Monaco plates and drive it around in Belgium

- (...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fantastisch :inlove: Dat strakke lijnenspel, subtiele en minder subtiele volumes, dynamiek in 't design. Dat doet een S-klasse er als gekopieerde kitsch uit zien. :oops:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

Ik blijf het een adembenemend mooie auto vinden. Van 't mooiste dat er is gemaakt, de laatste 10 jaar.
Vooral in 't echt is hij fenomenaal. Reusachtig en toch verfijnd. En de exterior looks zijn echt spot on.

Maar ik kan snappen dat quasi niemand op dat ding zat te wachten.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Jochen said:

Complete flop dus :D

Die lijn klopt toch niet echt in mijn ogen, het stuk tussen de wielen is te lang/niet in verhouding imho.

 

image.png.57639e2b6b0d46b62494f4d252d9c2ad.png

Je hebt het wel écht gemaakt als je met CH diplo plaatjes op je Taraf kan rondcruisen 🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Porker zei:

Je hebt het wel écht gemaakt als je met CH diplo plaatjes op je Taraf kan rondcruisen 🤗

Kan je over discussiëren, imo. "het echt wel gemaakt hebben" is voor mij in de 1e plaats (dwz niet zeggen énkel, maar toch wel hoofdzakelijk) een uitspraak die bulkt van het bewondering hebben, van erkenning voor echt innovatief zijn en meerwaarde bieden (en daar zelf ook de vruchten van plukken). Politici en zeker diplomaten zijn nu niet meteen hét schoolvoorbeeld van 't type mens dat het in dié zin gemaakt heeft, vind ik. (Al kan het wel. Diplomaat word je ook niet met enkel maar lobbyen of wat politieke kennissen.)  Dat ze er waarschijnlijk warmpjes in zitten en zich vermoedelijk voor de rest van hun leven geen zorgen meer moeten maken - akkoord. Dus op dat vlak hebben ze 't dan wel klaargespeeld. Waarschijnlijk bedoel je dat wel. :D 

 

Ene staat er online (allez, toch op mobile):

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=305026354&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=1700&makeModelVariant1.modelId=6&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&searchId=75b69bf3-6f45-2b93-4334-90da219aa630

vraagprijs 562.700 EUR

Schwarzglas achteraan helpt absoluut niet (zou zo veel mooier zijn zonder), maar niettemin: waauw.

taraf1.jpg

taraf2.jpg

taraf3.jpg

taraf4.jpg

taraf5.jpg

taraf6.jpg

taraf7.jpg

taraf8.jpg

taraf9.jpg

taraf10.jpg

  • Vind ik leuk 1
  • Whut?! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid