Ga naar inhoud

Circuit rijden, hoe en wat


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

't Is nikske.

@Bompa is inderdaad ook TOPcoureur in de "Volvo-boerenbanen-raggen"-raceklasse.

  • Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, gTa zei:

@Bompa is inderdaad ook TOPcoureur in de "Volvo-boerenbanen-raggen"-raceklasse.

:lolz:

Ik weet nu niet of ik vereerd moet zijn of niet :D

Maar toch ... merci!

(en sommigen zullen de link niet meer kunnen leggen bovendien)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/1/2020 om 22:05, ir_fuel zei:

Constant de limiet aftasten is het moeilijkse wat er is qua autorijden. Dat komt alleen maar door heel veel te rijden.

Ik zit daar helaas ook nog niet. Ik rijd op 95%, niet op 101%. Hopelijk kan ik daar dit jaar eindelijk verandering in brengen door veel te gaan trainen.

Ik vroeg me dat eigenlijk af, hoe jullie jezelf inschatten. Als ik zijn filmpjes bekijk, zit ik maar aan 60% ofzo, en dat kan zelfs nog optimistisch zijn. Meestal is dat ook met gerief van een ander, eens occasioneel, ongeoefend, quasi onvoorbereid. En vooral recreatief als het ware, een heel andere bedoeling dan jokke_vlo of ir_fuel. En daardoor dacht ik dat ir_fuel bv zichzelf op 99% zou inschatten.

(Die 60% is maar een getal, boeit me niet of dat correct is, ik heb veel te weinig circuit gereden om van ervaring te kunnen spreken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Bompa said:

Ik vroeg me dat eigenlijk af, hoe jullie jezelf inschatten. Als ik zijn filmpjes bekijk, zit ik maar aan 60% ofzo, en dat kan zelfs nog optimistisch zijn. Meestal is dat ook met gerief van een ander, eens occasioneel, ongeoefend, quasi onvoorbereid. En vooral recreatief als het ware, een heel andere bedoeling dan jokke_vlo of ir_fuel. En daardoor dacht ik dat ir_fuel bv zichzelf op 99% zou inschatten.

(Die 60% is maar een getal, boeit me niet of dat correct is, ik heb veel te weinig circuit gereden om van ervaring te kunnen spreken)

als je een % wil dan moet je op dezelfde dag met hetzelfde materiaal op hetzelfde circuit met iemand anders tijden vergelijken en dan kan je daar een nummer op plakken :D.

Het percentage waar ik het over heb is de gripgrens. Bekijk mijn track filmpjes van de afgelopen jaren. Je gaat bitter weinig stuurcorrecties zien. De auto loopt op rails. Pas op, ik heb niet gezegd dat iemand die zit te molenwieken en constant te vechten altijd sneller is, maar ik zit niet continu de grens af te tasten. Bij bepaalde auto's is dat goed, bij bepaalde auto's kan het sneller als je dat wel doet (maar dan wel subtiel genoeg om geen tijd te verliezen). De reden daarvoor is simpel: gebrek aan training om dat op te bouwen + te capabele auto's.

Een van de redenen dat er nu met een Fun Cup gereden wordt is omdat ik absoluut een auto wilde met MINDER grip (ik zat er ten tijde van de Porsche al aan te denken iets erbij te halen dat goedkoper was en minder grip had, trouwens). Het probleem met al die performante karren met bakken grip (in het geval van mijn 996 Cup met nog een setje slicks er bovenop) is dat de snelheden hoger en hoger worden, en de griplimiet verder en verder ligt, met als gevolg dat het verliezen van de grip een heel ander verhaal wordt. Dat spelen met de grip doe je in lange bochten, niet in een haakse bocht zoals La Source in Spa. Dat maakt je sneller in Pouhon, of Blanchimont.

Maar als je in Pouhon 180 km/h haalt en je zit nog niet op de limiet van je banden ... ja ... begin maar te pushen he :lol: . Combineer dat met het feit dat dat soort auto's (en dat geldt evengoed voor gelijk welke recente straat Porsche) regelmatig tracken zo gigantisch duur is dat je al blij bent als je 5 keer op een jaar op circuit geraakt ermee. Dat is dus over een gans seizoen minder dan 1 keer per maand. Hoe ga je in godsnaam, tenzij je gezegend bent met een hoop talent, met zo een kanon dat allemaal kunnen exploiteren als je zo weinig traint? Zal ik het u zeggen: dat gaat niet. Je kan boekjes lezen, data bekijken, video bekijken, theorieën spuien op diverse rijders-fora zoveel ge wilt, het enige dat echt werkt is met uw gat in diene kuipstoel gaan zitten en kilometers malen. Ik draaide met die 996 Cup 2:40 laag op Spa, op Pirelli DM/DH slicks, continu. Dat is zeker niet traag, maar als je eerlijk bent tov jezelf moeten daar nog 2 seconden af kunnen. De motor zat tegen dan ook wel op het einde van zijn Latijn, maar ik moet ook niet te veel excuses gaan zoeken. Dat was dus op 95% gereden. 

Dan komen we ook bij de 2e reden voor zo een auto: de kosten. Die Fun Cup is letterlijk 10 keer zo goedkoop te runnen op een trackday. Simplistisch gezien kan je dan stellen dat je ipv 5 keer op een jaar, 50 keer op een jaar kan gaan rijden. Enfin, dat is wat bij de haren getrokken, maar van begin tot einde seizoen elke 14 dagen gaan rijden is financieel totaal geen probleem als je 5 keer met die andere ketel kon gaan knallen. En dan ga je wel progressie maken (enfin dat hoop ik). Doe daar nog bij dat eventuele schades ook een factor 10 goedkoper zijn om te herstellen...

En dan komen we ook bij al die drift trainingen. Waarom zitten die ertussen? Als je de auto tussen kegels kan driften terwijl je bij wijze van spreken aan de radio aan het prutsen bent dan geeft je dat veel vertrouwen dat als op circuit het spel eens uitbreekt je dat wel zal kunnen terughalen (vertrouwen om richting de gripgrens te durven gaan), en als het gebeurt zal je die auto ook wel effectief terug kunnen halen. 

Moraal van het verhaal: tenzij ge de budgetten van een Enzo Ide hebt: zoek u iets licht met een correct chassis, steek daar banden op met niet te veel (ook niet te weinig) grip en die progressief lossen, en waar veel stukken voor te vinden zijn. Ge zult het meeste leren. Genre MX-5 of GT-86 om het over straatauto's te hebben.

Bij Enzo Ide is het als volgt gegaan: die heeft beslist "ik wil een snel piloot worden", en daar is dan keihard voor gewerkt, en dat mocht kosten wat het wilde. Dan kan je natuurlijk met een team en een data-ingenieur op stap om met een GT3-R of een Audi R8 LMS dagen aan een stuk te gaan trainen (reken dat zo 1 training all-in 30K kost). Maar los daarvan ken ik er genoeg die al jaren vaste klant zijn bij een coach, constant op het circuit te vinden en nog altijd voor geen meter vooruit gaan, dus geld alleen is geen garantie.

 

En omdat een beeld meer zegt dan 1000 woorden (sorry, vond geen vergelijkbaar beeldmateriaal online van hetzelfde circuit met een deftige piloot en zonder verkeer, en geen goesting om ne video te gaan zoeken lokaal en te uploaden in mijn collectie 😛 ).

 

Kijk naar hoe het stuur beweegt (let niet op al die mini bewegingen, dat is omdat er geen servo in zit en elke hobbel/beweging van de kas wordt doorgegeven aan het stuur, dat zijn heus geen bewegingen door mezelf gedaan). Je kan zien dat het stuur grosso modo de bocht volgt. Rechtuit, insturen, constant houden, terug open draaien.

 

Kijk nu eens naar dit (vanaf het timestamp dat ik de video heb gelinkt) en kijk eens door tot Blanchimont ofzo. Ok, op sommige stukken is het misschien een beetje té (vooral in Pouhon aan de buitenkant :lol: ), maar je moet eens letten op de link tussen de stuurhoek en waar de auto zit in de bocht. Dat is veel minder een 1 op 1 relatie. Dat is wat je moet beheersen als je echt hard wil gaan (kijk ook hoe hij Speaker's Corner instuurt op timestamp 13:10, die auto staat al klaar voor de bocht voor de bocht er is), maar zonder het te overdrijven want te veel schuiven vanaf de apex = tijdverlies.

 

 

 

 

Volstaat dat als antwoord? 😛 

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, ir_fuel zei:

als je een % wil dan moet je op dezelfde dag met hetzelfde materiaal op hetzelfde circuit met iemand anders tijden vergelijken en dan kan je daar een nummer op plakken :D.

Het percentage waar ik het over heb is de gripgrens. Bekijk mijn track filmpjes van de afgelopen jaren. Je gaat bitter weinig stuurcorrecties zien. De auto loopt op rails. Pas op, ik heb niet gezegd dat iemand die zit te molenwieken en constant te vechten altijd sneller is, maar ik zit niet continu de grens af te tasten. Bij bepaalde auto's is dat goed, bij bepaalde auto's kan het sneller als je dat wel doet (maar dan wel subtiel genoeg om geen tijd te verliezen). De reden daarvoor is simpel: gebrek aan training om dat op te bouwen + te capabele auto's.

Een van de redenen dat er nu met een Fun Cup gereden wordt is omdat ik absoluut een auto wilde met MINDER grip (ik zat er ten tijde van de Porsche al aan te denken iets erbij te halen dat goedkoper was en minder grip had, trouwens). Het probleem met al die performante karren met bakken grip (in het geval van mijn 996 Cup met nog een setje slicks er bovenop) is dat de snelheden hoger en hoger worden, en de griplimiet verder en verder ligt, met als gevolg dat het verliezen van de grip een heel ander verhaal wordt. Dat spelen met de grip doe je in lange bochten, niet in een haakse bocht zoals La Source in Spa. Dat maakt je sneller in Pouhon, of Blanchimont.

Maar als je in Pouhon 180 km/h haalt en je zit nog niet op de limiet van je banden ... ja ... begin maar te pushen he :lol: . Combineer dat met het feit dat dat soort auto's (en dat geldt evengoed voor gelijk welke recente straat Porsche) regelmatig tracken zo gigantisch duur is dat je al blij bent als je 5 keer op een jaar op circuit geraakt ermee. Dat is dus over een gans seizoen minder dan 1 keer per maand. Hoe ga je in godsnaam, tenzij je gezegend bent met een hoop talent, met zo een kanon dat allemaal kunnen exploiteren als je zo weinig traint? Zal ik het u zeggen: dat gaat niet. Je kan boekjes lezen, data bekijken, video bekijken, theorieën spuien op diverse rijders-fora zoveel ge wilt, het enige dat echt werkt is met uw gat in diene kuipstoel gaan zitten en kilometers malen. Ik draaide met die 996 Cup 2:40 laag op Spa, op Pirelli DM/DH slicks, continu. Dat is zeker niet traag, maar als je eerlijk bent tov jezelf moeten daar nog 2 seconden af kunnen. De motor zat tegen dan ook wel op het einde van zijn Latijn, maar ik moet ook niet te veel excuses gaan zoeken. Dat was dus op 95% gereden. 

Dan komen we ook bij de 2e reden voor zo een auto: de kosten. Die Fun Cup is letterlijk 10 keer zo goedkoop te runnen op een trackday. Simplistisch gezien kan je dan stellen dat je ipv 5 keer op een jaar, 50 keer op een jaar kan gaan rijden. Enfin, dat is wat bij de haren getrokken, maar van begin tot einde seizoen elke 14 dagen gaan rijden is financieel totaal geen probleem als je 5 keer met die andere ketel kon gaan knallen. En dan ga je wel progressie maken (enfin dat hoop ik). Doe daar nog bij dat eventuele schades ook een factor 10 goedkoper zijn om te herstellen...

En dan komen we ook bij al die drift trainingen. Waarom zitten die ertussen? Als je de auto tussen kegels kan driften terwijl je bij wijze van spreken aan de radio aan het prutsen bent dan geeft je dat veel vertrouwen dat als op circuit het spel eens uitbreekt je dat wel zal kunnen terughalen (vertrouwen om richting de gripgrens te durven gaan), en als het gebeurt zal je die auto ook wel effectief terug kunnen halen. 

Moraal van het verhaal: tenzij ge de budgetten van een Enzo Ide hebt: zoek u iets licht met een correct chassis, steek daar banden op met niet te veel (ook niet te weinig) grip en die progressief lossen, en waar veel stukken voor te vinden zijn. Ge zult het meeste leren. Genre MX-5 of GT-86 om het over straatauto's te hebben.

Bij Enzo Ide is het als volgt gegaan: die heeft beslist "ik wil een snel piloot worden", en daar is dan keihard voor gewerkt, en dat mocht kosten wat het wilde. Dan kan je natuurlijk met een team en een data-ingenieur op stap om met een GT3-R of een Audi R8 LMS dagen aan een stuk te gaan trainen (reken dat zo 1 training all-in 30K kost). Maar los daarvan ken ik er genoeg die al jaren vaste klant zijn bij een coach, constant op het circuit te vinden en nog altijd voor geen meter vooruit gaan, dus geld alleen is geen garantie.

 

En omdat een beeld meer zegt dan 1000 woorden (sorry, vond geen vergelijkbaar beeldmateriaal online van hetzelfde circuit met een deftige piloot en zonder verkeer, en geen goesting om ne video te gaan zoeken lokaal en te uploaden in mijn collectie 😛 ).

 

Kijk naar hoe het stuur beweegt (let niet op al die mini bewegingen, dat is omdat er geen servo in zit en elke hobbel/beweging van de kas wordt doorgegeven aan het stuur, dat zijn heus geen bewegingen door mezelf gedaan). Je kan zien dat het stuur grosso modo de bocht volgt. Rechtuit, insturen, constant houden, terug open draaien.

 

Kijk nu eens naar dit (vanaf het timestamp dat ik de video heb gelinkt) en kijk eens door tot Blanchimont ofzo. Ok, op sommige stukken is het misschien een beetje té (vooral in Pouhon aan de buitenkant :lol: ), maar je moet eens letten op de link tussen de stuurhoek en waar de auto zit in de bocht. Dat is veel minder een 1 op 1 relatie. Dat is wat je moet beheersen als je echt hard wil gaan (kijk ook hoe hij Speaker's Corner instuurt op timestamp 13:10, die auto staat al klaar voor de bocht voor de bocht er is), maar zonder het te overdrijven want te veel schuiven vanaf de apex = tijdverlies.

 

 

 

 

Volstaat dat als antwoord? 😛 

 

Zalig antwoord!

De mini-bewegingen ken ik, dat was geen probleem om weg te filteren. Jouw stijl is effectief ook hoe ik rijd, maar bij mij een héél stuk saaier :D, idd omdat ik dat maar 1x om het jaar doe ofzo, dat is om weg te lachen, dat voel ik zelf, daar bouw je niks mee op. Maar nogmaals, voor mij is dat een ander doel, eerder eventjes fun. De stijl van die andere is wat ik zou willen maar mijlenver af zit. Heb al verschillende keren meegereden met anderen, en dan zie je ook heel hard dat verschil. Er zijn er die zoals die laatsten rijden, maar dan keisnel doorrijden en ineens plat op de rem staan en al slieren door de bocht gaan, dat lijkt me toch ook niet het meest efficiënte, integendeel. Jouw uitleg is met die filmpjes heel duidelijk, bovendien heb ik zelfs heel dat tweede filmpje uitgekeken (toch tot aan de pits :) ), best leuk om te zien.

Signaal van rempedaal werd niet opgepikt, wel jammer. Heb de indruk dat hij ook nog niet te veel aan die rem kwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, teus_ zei:

 

Maar ik ga precies toch niet echt veel verder gaan ... :D

Laat mij maar wat sukkelen en brielen. Want! Do it for yourself. Gelijk dat hij zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ir_fuel zei:

Hier ene met remdruk.

't is wel een andere piloot 😛

 

 

 

2:09 flatout :inlove:

En op 't laatste zalig hoe efficënt hij rijdt en dan zijn voorligger beseft dat hij bij de laatste bocht toch weer maar zal in de weg rijden, ook al heeft ie meer pk's :)

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, Bompa said:

Maar ik ga precies toch niet echt veel verder gaan ... :D

Laat mij maar wat sukkelen en brielen. Want! Do it for yourself. Gelijk dat hij zegt.

tuurlijk dat. u gewoon amuseren, met eender wat. genoeg gezaag gekregen omdat ik met mijn W202 op circuit ging. 

heb wel ergens de indruk dat motorijden op circuit wel meer ervaring biedt voor minder geld. ook iets praktischer om een circuitmoto erbij te hebben in de garage, en die met een remork naar circuit te brengen. wel een stuk gevaarlijker, en fysieker. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, teus_ said:

heb wel ergens de indruk dat motorijden op circuit wel meer ervaring biedt voor minder geld. ook iets praktischer om een circuitmoto erbij te hebben in de garage, en die met een remork naar circuit te brengen. wel een stuk gevaarlijker, en fysieker. 

VEEL goedkoper, veel minder gesleur en veel betrouwbaarder dan met een circuit-auto. De Suzuki die ik de laatste jaren gebruikte daar kwam gewoon niks aan. Die moest enkel onderhoud hebben.

Heb jaren op circuit gereden met de moto. Het verschil is gigantisch. Het verschil in kans op blessures ook :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

100% is een raar iets. Legrelle die met een S1000RR fantastische tijd draait op Francorchamps. Totdat Fast Greg  met gemak onder zijn tijd gaat. Reden : Greg is geboren en getogen op Francorchamps en doet de tests van de motoren van de technische school waar zij pa werkt. En Greg kent de S1000RR als geen ander wegens  zijn seizoen op dat moment voor Herpigny. Of hoe Legrelle op 100% zat en dat voor Greg pas 90% was. 
 

aangepast door utah
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Enzo Ide ziet er wel mollig uit maar dat betekent nog niet dat hij geen conditie heeft. Ik denk dat dat wel zal meevallen , anders gaat ge dat zien aan de rondetijden na een uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Heb den helen draad 'ns gelezen. Goede tips @Jokke_vlo @ir_fuel 👍

Ik zou 'ns willen beginnen met circuitrijden/trackdays. Maar op het gemakske, stap voor stap. En met een goede instructeur (moet nog veel leren :) )

Aanraders met welke organisatie ik dat zou kunnen doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best is natuurlijk Curbstone of RSR met een goede rustige coach...... ik ben zeker dat Ir_fuel er bv eentje zou zijn hiervoor. Respectvol niet te veel volk op de baan, maar je auto moet minimum 400pk hebben. 

Skylimit is wat meer "risky" maar stuk goedkoper. 

Nog beter een trackday op Abbeville bv met weinig volk, goed circuit, niet te ver, niet te veel volk op de baan....... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

revTeam organiseert tracknights op spa-francorchamps. er wordt gereden van 18.00 tot 20.00 en ge kunt u laten coachen. die tracknights zijn goed georganiseerd, maar over de kwaliteit van de coaching kan ik me niet uitspreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de RACB organiseert trackdays op mettet. maximaal 6 sessies van ongeveer een half uur per dag. ook hier is er coaching mogelijk. leuk circuit en minder snel dan spa, wat misschien aangenamer is voor een eerste keer. wel meestal behoorlijk druk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Best is natuurlijk Curbstone of RSR met een goede rustige coach...... ik ben zeker dat Ir_fuel er bv eentje zou zijn hiervoor. Respectvol niet te veel volk op de baan, maar je auto moet minimum 400pk hebben. 

Skylimit is wat meer "risky" maar stuk goedkoper. 

Nog beter een trackday op Abbeville bv met weinig volk, goed circuit, niet te ver, niet te veel volk op de baan....... 

QSR?

Met deze laatste heb ik een aantal sessies gedaan in hun E36's, en idd met een rustige coach is dat wel leerrijk. Maar zie dat de website niet meer bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Skylimit is wat meer "risky" maar stuk goedkoper. 

 

Op Spa is dat terug helemaal in orde, totaal andere sfeer dan 6à7 jaar geleden, ik heb daar zorgeloos rondgereden wat de andere deelnemers betreft

over Zolder kan ik niet oordelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, flupke73 zei:

Op Spa is dat terug helemaal in orde, totaal andere sfeer dan 6à7 jaar geleden, ik heb daar zorgeloos rondgereden wat de andere deelnemers betreft

over Zolder kan ik niet oordelen

Hangt wat af van het deelnemersveld van die dag en uw eigen perceptie van wat gevaarlijk is. Als je op je eerste trackday voorbijgevlogen wordt dan kan dat nogal intimiderend zijn, zeker in de bochten. Als je op je eerste keer Spa rondjes zit te draaien van 3min30, dan zie je veel volk passeren en ben je vaak de ergernis van de snellere piloten. Skylimit zou ik daarom niet aanraden voor een beginner, want er zijn geen regels wat betreft inhalen en alles van koersauto's op slicks is ook toegelaten waardoor je serieuze snelheidsverschillen hebt. Dan ben je beter af met een Britse organisatie die enkel toelaten op de rechte lijn in te halen en die zijn meestal ook zeer schappelijk qua prijs. Curbstone is voor de beau-monde. 

Je kunt best beginnen met de kleine 'circuits' als Clastres, Ecuyers, Folembray.. overzichtelijk, lagere snelheden en ruimte voor een slipper.      

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minutes ago, flupke73 said:

Op Spa is dat terug helemaal in orde, totaal andere sfeer dan 6à7 jaar geleden, ik heb daar zorgeloos rondgereden wat de andere deelnemers betreft

over Zolder kan ik niet oordelen

 Van Zolder heb ik al wat gehoord, één dag geweest bij het vrij rijden en ook wel wat gezien. Ik dacht dat je een trage klasse had en een snelle. Trage klasse vol idioten en wegpiraten. Gasten die om de paar rondes een spinout doen of door de gravel ploegen, en de stewards laten ze maar doen. Jong manneke met een trage oude FWD sedan is er overkop gegaan. 

Geen idee hoe het juist gaat met de snelle klasse, maar ik zou het niet te snel betrouwen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minutes ago, teus_ said:

 Van Zolder heb ik al wat gehoord, één dag geweest bij het vrij rijden en ook wel wat gezien. Ik dacht dat je een trage klasse had en een snelle. Trage klasse vol idioten en wegpiraten. Gasten die om de paar rondes een spinout doen of door de gravel ploegen, en de stewards laten ze maar doen. Jong manneke met een trage oude FWD sedan is er overkop gegaan. 

Geen idee hoe het juist gaat met de snelle klasse, maar ik zou het niet te snel betrouwen

 

Dat was wel niet skylimit maar vrijrijden.nl, skylimit is rustiger. Veel van die hollanders zijn echt wegpiraten idd. Ooit zo een paar 106 gti's voor mij gehad die niet wouden wijken, ik was sneller maar ze lieten me niet voorbij...Toen ik er dan toch eindelijk voorbij kwam waren mijn remmen oververhit door hun capriolen en haalde ik de de chicane net niet en vloog over de curb (video zie mijn youtube kanaal). Achteraf bekeken zou ik het anders opgelost hebben maar op de moment zelf fret je je stuur op en wou mijn ego niet afgeven. Het begint allemaal bij hoffelijkheid natuurlijk van beide kanten, dus je kan ook veel zelf bepalen. Laatste keer ook een clio rs gehad die me niet voor wou laten ook al was ik sneller, in rondje 2 in zijn zog liep het al fout, hij maakte een instuurfout (voor de 2de keer) in de eerste linkse op zolder, komt in de grint en zijn auto gaat dwars...ik hing er 10m achter en trap natuurlijk vol op de rem met de rechtse zijde van de auto volledig op de curb. Gevolg: ik spin en wordt bijna aan volle snelheid geramd door een corsa A met nederlandse platen die het nut niet zag van snelheid te minderen in een gele vlag situatie.

En toen had ik besloten dat het eventjes wel geweest was op zolder. Laatste keer is nu denk ik 1,5 jaar geleden. Spa vorig jaar deze tijd wel nog gereden, was veel chiller met een engelse organisatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid