Ga naar inhoud

Circuit rijden, hoe en wat


Jokke_vlo

Aanbevolen berichten

Heb daar ook al zo een mannen weten rijden hoor. En we kennen allemaal wel zo een gasten...... 

 

Je hebt er die zo al jaar en dag in full esp overal rondrijden en "les geven". 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stille meelezer hier... Wel, ik ben blij met zulke onderwerpen als deze en ik leg me er ook op toe dat om te zetten in de praktijk op een trackday. Ik rij ook liever op Mettet dan op Zolder, omdat je daar zoveel meer aan je techniek kan bijschaven. Technisch parcours, interessante bochten en snelheden liggen er lager, dus ideaal eigenlijk.

Trackdays van Trackaddix zijn zeker aan te raden. Tegenwoordig zit er ook het vernieuwde (verlengde) Clastres in het aanbod, dat een uur minder rijden is dan Ecuyers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De praktijk leert (mijn eigen kozze) dat mensen gewoon NIET willen luisteren naar deze zogezegde zever. Ik begrijp het niet en blijf het niet begrijpen. Blijkbaar willen we allemaal kunnen lopen voor we kunnen stappen. Vlam mot los de esp in en maar gaan en wild doen......... aja ik kon met mijn 400pk volgen hé.......

 

Auto's zijn op dat vlak te goed geworden. Idem met de MDM van BMW. Je krijgt een vals gevoel van "kunde". 

 

De Megane RS is daar toch ook een schoolvoorbeeld van ? Valt lomp hard te rijden , zelfs met weinig ervaring. En zo kan John Doe ook de man zijn ;)

Maar verschaft de auto zelf je fun op circuit of eerder het feit dat je er "veel boorbijgaat" hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zo kan John Doe ook de man zijn ;)

 

 

 

Ik denk dat er wat te veel wordt vergeten dat er naast 'de man willen zijn' ook zoiets bestaat als 'instant fun hebben'. Ik kan in vergelijking met velen absoluut niet aan een stuur draaien maar ik heb massa's plezier gehad aan de R26.R

Ik ging vooral hard door parcourskennis en durf, ik heb ook nooit anders beweerd. Maar bakken, bakken plezier gehad!

 

Op dat vlak vind ik de Megane RS en zeker de R26 F1Team / R26.R nog steeds een absolute aanrader voor de (zeer) occasionele tracker. Sterker nog, ondanks dat ik een CSL en een 997RS in stal heb is een R26.R de eerstvolgende auto die ik terug koop. Het motto 'ik had die nooit mogen wegdoen' is bij mij nog nooit zo sterk geweest bij een auto.

 

Het hangt er allemaal wat van af wat je zoekt. Ik wil ook een betere chauffeur worden, daarom ben ik ook richting RWD gegaan (ook omdat je met FWD nogal snel op limieten begint te botsen). Maar dat wil niet zeggen dat ik die wagens afzweer, niet leuk meer vindt of niet weet te appreciëren, integendeel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh zeker en vast . Te zien wat je ingesteldheid is he. Ik heb met mijn Clio RS ook enorm veel fun beleefd en de kans zit erin dat ik ooit mij terug zo eentje koop.

Dat hoeft daarvoor niet voor op circuit te zijn , maar op de binnenwegen is dat ook zoveel plezier. Ondertussen met ander speelgoed gaan testrijden, maar dat vond ik niet leuker dan men Clio.

Stond er geen vuilzakgrijze R26R te koop bij iemand die we kennen ? Knock yourself out :)

Ik kan me vinden in je uiteenzetting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu het hier even over auto's gaat, vroeg ik me af of de uiteenzetting van @jokkevlo voor alle type auto's geldt. Ik vermoed van wel, enkel dat de beleving of het aanvoelen iets anders is? 

 

Het doet mij wel zin krijgen om nog eens een circuit te bezoeken. Het is al veel te lang geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh zeker en vast . Te zien wat je ingesteldheid is he. Ik heb met mijn Clio RS ook enorm veel fun beleefd en de kans zit erin dat ik ooit mij terug zo eentje koop.

Dat hoeft daarvoor niet voor op circuit te zijn , maar op de binnenwegen is dat ook zoveel plezier. Ondertussen met ander speelgoed gaan testrijden, maar dat vond ik niet leuker dan men Clio.

Stond er geen vuilzakgrijze R26R te koop bij iemand die we kennen ? Knock yourself out :)

Ik kan me vinden in je uiteenzetting.

Heeft geen titanium uitlaat :D

De mijne staat ook nog steeds te koop bij de dealer, wie weet koop ik die gewoon terug.

Maar da's offtopic hier.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Het motto 'ik had die nooit mogen wegdoen' is bij mij nog nooit zo sterk geweest bij een auto.

 

 

Daarom ga ik die van mij ook niet verkopen. Zondag ga ik nog eens op Zolder rijden.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik met de Porsche op circuit geweest ben in Ecuyeres, en me dat was bevallen, heb ik echt gedacht om deze R26R te verkopen. Niet veel later begon het al te knagen, en heb ik beslist deze n(oo)i(e)t te verkopen.

 

Zoals @@Lefty zegt is deze R26R de ideale auto voor de occasionele tracker. Deze evenwichtige R26R met FWD en sper kan met weinig skills zeer snel gereden worden op circuit. Ook is de kostprijs van slijtage-onderdelen en eventueel stukken laag bij zo'n auto, ivm een Porsche. Bijkomend is ook nog dat deze wagen niet meer zal dalen in waarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit volgens u de gemiddelde eerste trackday? [emoji15]

Ik probeer mij die van mij en een aantal andere mensen te herinneren. Iedereen moet leren maar dit lijkt mij een kleine ramp? Accident waiting to happen of hoe zeggen ze dat.

Had graag die uitleg gehoord van die piloot om te zien hoeveel hij er van onthouden heeft.

Om voor mezelf te spreken. Na 2 rondjes zei de begeleider tegen mij: weinig op aan te merken, je mag alleen rijden. Iets wat je een vals gevoel geeft. Had liever wat punten gehoord om aan te werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, hoort hier niet thuis - had enkel kort mijn idee geponeerd.

Wat ik op zich best interessant vind [emoji6]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, geen Ecuyeres. In de voormiddag ga ik tijd maken voor de eerste ponywedstrijd van de dochter. In de namiddag ga ik dan nog 2 stints rijden in Zolder. Zo is iedereen content.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag gaan "trainen" op Zolder (internationale trainingsdag http://www.racinglife.nl/news/foto-inrternationale-trainingsdag-circuit-zolder-/ ) op een vettige opdrogende piste.

 

Eentje waar je toch wel wat specifiek technieken moet gebruiken om bepaalde omstandigheden te counteren. Leuk als je dat in de praktijk kan zetten. Remdosering en de "bochtensnelheid" (het niets doen in de bochten) komt er toevallig goed in beeld en kan wat helpen om sommige dingen te begrijp. Niet dat het perfect uitgevoerd is, dat hoor je me niet zeggen) 

 

Na de race kom ik daar zeker op terug met het filmpje, maar gezien de concurrentie meeleest houden we dat dus tot na de race :)).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid