Ga naar inhoud

WEC nieuws

TCT

Aanbevolen berichten

Ik ga liever naar de 24h van de Nürburgring dan die van Le Mans. Het is allemaal wat losser in Duitsland zegmaar.

Is toch los genoeg? (volgens de man in het midden alleszins)

14265533438_166f68dfe4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

1m90 breed en 4.65 meter lang, zo een 919.

En 1 meter hoog :D

Ziet er dus echt breder en langer uit. Irl ernaast staan is inderdaad de enige manier om dat wat in te schatten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meest verbazende als je die auto's in het echt ziet imo is de constructie onder de neus. Hoeveel ruimte daar is en hoe die lucht wordt "afgevoerd".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is toch los genoeg? (volgens de man in het midden alleszins)

Grid girls mogen niet meer in het WEC. Afgevoerd wegens "vrouwonvriendelijk"

( ... maar ondertussen wel "Miss Le Mans" organiseren :fp:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grid girls mogen niet meer in het WEC. Afgevoerd wegens "vrouwonvriendelijk"

Ik vind dat ook, alle vrouwen thuis aan de haard in een boerka :D

Graptje hé :fp:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dat was wel een zeer slappe poging :lol:  "Kom, we gaan langs hier!" - "OK." - 100m verder komt een peet in een hesje op ons af "Vous avez un permis pour passer?" - helft van de bende "Non, excusez-nous." + rechtsomkeer :lolz:

:lolz: echt he

Nee dat kwam door onze frigobox! Met 5 volwassen zatte venten en een frigobox van 10 kubiek in een MINI Cooper geloofde die steward geen hol van ons verhaal. :-D

Ben effe op Google Maps aan 't zien. We're fucking stupid dat we dat proberen van op de routes in/rond de campings.

Ik durf m'n kop er op te verwedden dat, als je er geen hand voor omdraait om een uur te hiken in 't bos en hier en daar over wat omheiningen te kruipen, je zonder problemen aan de straight geraakt.

Al dat bos! No way dat ze op elk klein weggelske over al die km elke 100m ne peet kunnen zetten. Ge gaat natuurlijk niet met een wit telekanon met gigaflash op z'n Denniskes fotoots moeten staan trekken als ge daar dan eenmaal aangekomen zijt, maar fuck it dat dat niet lukt. Impossible.

Incentive? :D

Zoals elk jaar wil ik wel proberen.

Maar 't zou me sterk verbazen dat juist wij die kerels zijn die in de missie slagen :D

Zou er doodgraag ook geraken, maar ik weet niet of ik dat er voor over heb tijdens de race.

De koers duurt 'maar' 24u en dan gaan we daarvan al minstens 2u moeten stappen, kruipen, ploeteren, vechten, klimmen etc!? Ik zie ons dat echt niet doen. Daarenboven zal niemand van ons het zien zitten om een frigobox mee te sleuren zodat we wat frisse pils hebben eenmaal daar. Maw, geen drank. Porker vindt dit niet leuk! 

Misschien eerder proberen tijdens de nachtqualifs donderdagavond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat me telkens opvalt is hoe klein die auto's eigenlijk zijn. Je hebt de indruk dat dat van die massieve slagschepen zijn, maar zo een Porsche 919 bv is best nog compact te noemen als je dat ziet staan.

Ooit eens een cockpit los zien staan voor impact testen op uit te voeren. Dus gewoon het carbonnen 'bolleke' waar de piloot in zit, en waar alles aan vast gevezen wordt.

Kon het eerst echt niet plaatsen wat het was omdat het zo klein was, en op geen enkele manier op een auto kon lijken :P

Zoiets dus, maar het was veel ronder. Ze wouden niet zeggen voor welke auto het was, dus kan er niks over opzoeken.

hpim4055.jpg

Edith zegt dat dit een foto is van een schaalmodel, en dus zeer klein is. Ik heb het effectief over een model op ware grote ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien was het voor de nieuwe Batmobile, hé. Ik vind het logisch dat ze daar niet mee te koop lopen, allez ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...
  • 4 weken later...
  • 2 weken later...

Het einde van Marc VDS Racing...

http://www.marcvds.com/car/news/detail/the-end-of-an-era-for-the-marc-vds-racing-team#.VhOvcHrtlBd

Gosselies, Belgium – 6 October 2015: The distinctive feline emblem, for which the Marc VDS Racing Team is renowned, will be absent from the GT grid next season, following a decision by Team President, Marc van der Straten, to cease car racing activities after the final race of this year’s European Le Mans Series in Estoril.

The decision was a hard one to make, as the Marc VDS Racing Team has enjoyed unprecedented success in recent years. In 2013 they were crowned as the Pro Cup Team Champions in the Blancpain Endurance Series and they have twice finished on the podium in the prestigious 24 Hours of Nürburgring. This year the team achieved their greatest result to date, with victory in the 24 Hours of Spa, the biggest GT race in the world.

But this success has come at a cost; a significant cost. Racing to win in any series in the closely contested GT3 class is expensive, but when these costs are almost doubled due to financial mismanagement by those entrusted with the responsibility of running the team, it is no longer viable to continue.

The decision to cease car racing activities was made not because of the financial cost, but because of the moral cost to a team that no longer operates with the same principles that Marc van der Straten holds dear and which were instilled in him by his late father, with whom he started his motorsport adventure.

For Marc van der Straten racing is about passion, competition, honour and professionalism. For car racing his passion has now gone, crushed by the deceit of those he thought shared his vision for the Marc VDS Racing Team, but who turned out to be thinking only of themselves. 

The Marc VDS Racing Team will continue to race on two wheels, in the FIM MotoGP and Moto2 World Championships, but the final ELMS round at Estoril on 18th October will mark the end of an era, as the team’s distinctive yellow emblem is seen on the GT grid for the final time.  

“I owe my passion for racing from my late father, who was a well known figure in the word of motorsport. It was he who gave me the values that I have lived by, who instilled in me the code of honour that relies not on contracts or long agreements. I speak of a time when his word and a handshake were enough to cement a deal, without resort to tons of paper and many signatures. It was eight years ago that I started out on my own in Gosselies with Belgian Racing, to build an ambitious racing team recognisable by our distinctive feline emblem,” explained Marc van der Straten, President of the Marc VDS Racing Team.

“We must recognise that things have changed. So much so that today my passion for racing is gone. Collaborators have betrayed both my trust and the family spirit of our team. I am 67-years-old and I do not have the time left to accept behaviour that disrespects the moral principles I hold dear. I am tired by the lack of professionalism of some of the people I, wrongly, placed in key positions within the team. I’m tired of those who have no other purpose but to financially jeopardise our business, even to the point of bankruptcy. That is why I have decided today to bring down the curtain on Belgian Racing and end my long association with four-wheeled motorsport.”

“Of course, I do not forget our beautiful victory with the BMW Z4 GT3 at the 24 Hours of Spa this season, but it will not be repeated. How can I accept being forced to race in an entire championship just to have the right to race in this one event? The man has not yet been born who can tell me what to do at home, in Belgium!”

“But be reassured, the Marc VDS Racing Team is not dead either, quite the opposite in fact. The car is dead, long live the bike! Since the beginning of our adventure in the Moto2 World Championship six years ago we have had one World Champion and two Vice-World Champions. I have enjoyed these exceptional results, which were achieved by professional people for whom success is the only reward they require. It is a team that has secured great results and built new projects happily and with good humour; what more could I ask for?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid