Ga naar inhoud

BMW Individual lovers

m0rph

Aanbevolen berichten

'k Zou er 't geld ni voor over hebben. Alleen al de miserie als ge eens een paneeltje moet herspuiten, of een bumper. Sjeez.

Maar 'k vind het wel prachtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 5 maanden later...

Vandaag een F11 gezien in een individual kleurtje dat ik nooit eerder zag. Leek op mondstein, maar dan groen/geler

Was niet mis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Only if the finish is perfect, the car will leave the factory. *Beeld van een man die een auto vol orange peel staat te aaien".

Wax-it, wanneer zijn we naar Munchenn? Jij moet het ze daar eens gaan uitleggen vrees ik. Vandaag naar een nieuwe M4 staan kijken, en ik vond het echt afschuwelijk voor een ketel in dergelijke pricerange.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is hoe de Wax it van dat appelsienvel af geraakt... door er een beke verf "af te schuren". 

En dat zie ik ze bij BMW niet doen:

1. Verf wordt nog dunner => moeten ze eerst wat meer opdoen => prijskaartje :mellow: 

2. Moet bijna handmatig gebeuren => prijskaartje  :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kunnen t gewoon ook in eens goed spuiten?

Kan dat met de waterverf van tegenwoordig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bezocht donderdag BMW welt. Het eerste wat ze daar doen met de autos voor European delivery is ze door de carwash halen. Om ze daarna onder speciale lampen nog wat op te blinken

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 4 weken later...

Naar verluidt "Individual vert-grün metallic" ... naam lijkt me vreemd maar kleur lijkt me zalig:

bmwf1176.jpg

bmwf1175.jpg

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn al oude foto's, 'k zie net dat BMWMB ze in 2012 al gepost heeft in de Individual Lovers thread op autoforum.be. Die thread daar is al dood sinds september 2014... tsssk erm mgv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 't een prachtige kleurencombinatie, maar ik kan absoluut niet begrijpen waarom die wél de superdure ceramics neemt (en dan argumenteert 'ie dat nog in termen van kleurencombinatie met lak en interieur!! :silly: ) en niet het full leder interieur?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Silbergrau metallic (via BMW Individual) op een M4.
Da's 1 van de 2 kleuren die beschikbaar waren op een E46 M3 CSL.

attachment.php?attachmentid=1189298&d=14

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een oud kleurtje.

attachment.php?attachmentid=1214787&stc=

attachment.php?attachmentid=1214568&d=14

M3/M4 staan zo beestig mooi op die lichte 18" :inlove: Hebben dan wel een dropje nodig.

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

grauschwarz uni

= vuilzakkleur

attachment.php?attachmentid=1175085&d=14

Nogal in, lately. Ik kan dat (persoonlijk) absoluut niet smaken, en het waarom daarvoor wordt mooi aangetoond door deze foto:

2cxvjnm.jpg

Het vlakt alles uit, effent koetswerkplooien e.d.

Die kar z'n interieur mag er anders wel zijn, naar mijn smaak:

attachment.php?attachmentid=1175084&d=14

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt hier (cslkleurtje) wat groene schijn in te zitten terwijl dat bij de csl niet zo was, meen ik.

Lichtinval op foto waarschijnlijk!

Bovenstaan groen en bruin zijn wel machtigd kleuren!

Niks speciaals in het interieur van die groene?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heerlijk <3 een topic dat toont dat BMW Individual nog écht "Sonderwünsch" doet, dus echt op maat.
Het resultaat vind ik persoonlijk wel afzichtelijk :lol: maar 't is prachtig om het verhaal te lezen en de factory floor pics te zien.

http://f80.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1090320

Ik quote hier even:

As some of you know I have ordered an Individual M3 with both the exterior and interior being Individual Colors and Designs. The process started in March of 2014 determining which color options were available or could be made, both for inside and outside of the new M3. After several emails, renderings and a few phone calls we finally completed the M3 design. With the help of the Individual folks in Germany they were able to produce interior renderings to show what the final design may look like. These renderings were very helpful in the design discussion and ultimately helped to make the final call.

I have wanted a blue interior leather from before I ordered my E90 M3. At the time I checked out all possibilities from BMW Individual and was turned down. Now that it was time to order the F80 M3 I checked into the blue leather again. They mentioned that they could get a sample and were able to send me a swatch of the leather to see in person for a couple of days. What we decided to go with is called Fjord Blue and Silverstone. This color combination along with the contrast stitching looks great IMO and I love how it is turning out. The center backs of the front seats, the center console, e-brake boot and handle as well as the center piece under the a/c controls will be covered in Fjord Blue leather as well.

The exterior color is a Porsche paint to sample color called Fashion Grey. Some have seen a few Porsches this color, but when I saw this color I knew that it would go great with the colors that I had picked out for the interior of the M3. The color takes on different hues in different lightings and angles. This really drew me to this color and you don't see this color very often either. Much to my surprise this color was in the BMW Individual optioned colors so I did not have to pay the developmental premium for this color.

I know some may love it while others may not, but the point about the Individual program is create an Individual BMW for the Customer, making it truly bespoke. I had several ideas and much to my surprise several of them were accommodated. Other items they are not able to do for the M3/M4, for example, alcantara headliner, custom color brake calipers or custom colored seat belts they are just not able to accommodate. However, they were able to cover more of the interior pieces with blue leather and contrast stitching than I first thought.

Well, finally the day has come and the build for my Individual M3 started a little over a week ago and is now complete. The M3 is now at the ///M-Studio for the final Individual interior pieces to be fitted. They are also going to have professional photos taken and might include it in the next Individual Lookbook. I posted a thread about the first Lookbook a while back, here is a link. 

Click Here for Lookbook Edition 01 Thread

In and effort to document this bespoke Individual M3 I requested to have photos taken during the build process, but was not promised anything as this is not usually allowed. Much to my surprise they were able to take a few photos while the M3 was on the production line being assembled. I have only received the photos that are posted below, however I should receive more photos next week. I will continue to update this thread when more photos are sent.

Individual Interior Colors:
  • Fjord Blue
  • Silverstone
  • Two-Toned with Contrast Stitching

Individual Exterior Color:
  • Fashion Grey

How do you order an Individual M3/M4? In the U.S it is not as easy as it sounds. You will have to contact your favorite dealer and have them put you in touch with their regional ///M Rep. They can the help you along with your Individual order and if necessary put you in touch with the right people to help you.

How much does this cost? It depends on what options you decide to get as they are all priced out "individually". I choose not to disclose the price as I have not taken delivery of the M3 yet. Once you have decided which Individual options to go with they will work with BMW Individual to determine your pricing.

Enjoy the photos, but there are more changes to the interior as the parts are currently being fitted at the ///M-Studio. Stay Tuned!

Final Renderings

# 1
attachment.php?attachmentid=1157276&d=14

# 2
attachment.php?attachmentid=1157277&d=14

# 3
attachment.php?attachmentid=1157278&d=14

Factory Floor Photos

attachment.php?attachmentid=1157280&d=14

attachment.php?attachmentid=1157281&d=14

attachment.php?attachmentid=1157282&d=14

attachment.php?attachmentid=1157283&d=14

attachment.php?attachmentid=1157284&d=14

attachment.php?attachmentid=1157285&d=14

attachment.php?attachmentid=1157286&d=14

attachment.php?attachmentid=1157287&d=14

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid