Ga naar inhoud

BMW Individual lovers


m0rph

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, Phil zei:

Op X1 en 1 ga je ook een Individual kleur kunnen kiezen. Marketing...

Dat zijn toch volwaardige BMW's?

 

 

😇

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aventurine-Red-II-metallic-7-Series-03.j

BMW Abu Dhabi Motors natuurlijk...

2019 BMW 730Li in Aventurine Red II Metallic

aventurine-red-ii-metallic-7-series-06

Dual-tone beige en zwart leder, Poplar Grain Trim...

aventurine-red-ii-metallic-7-series-01

aventurine-red-ii-metallic-7-series-02

Sharknose ? 

Aventurine-Red-II-metallic-7-Series-12.j

En dan ineens wat minder agressief 2 liter 4 cylinder met 255 paardjes...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een 7 mag toch nog wat klasse uitstralen, plak hier dan de 9 reeks op en maak het nog wat extremer en vooral duurder. Dan past de nieuwe 8 ook meteen beter in het gamma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/12/2019 at 6:07 PM, gTa said:

Je verwart "gelijk" met "dezelfde mening als jij".

Je zei dat de 8' een miskleun is. Da's geen mening, da's gewoon gelijk hebben.

 

On 5/12/2019 at 10:20 PM, gTa said:

Da's al efkens zo, hé. Al van ergens midden vorig decennium zelfs, denk ik.

Gewoon een extra serie kleurtjes, met een dure voornaam. Idem interieurs en interieurlijsten.
Zelfs bepaalde opties krijgen dat predikaat nog (of kregen?) zoals een zwarte interieurhemel. :fp: 

Het echte Sonderwünsch-werk kan nog (maar niet op alle modellen), is nog een pak duurder. Voorbeelden vind je op de Individual Visualizer, waar je bij de kleuren een tab "Special paints" hebt, daar zitten een shitload aan Sonderwunsch-dingen in. Ook kleuren van Rolls Royce, Bentley, Porsche en Ferrari, b.v.

 

Mercedes-Benz doet trouwens identiek hetzelfde met z'n designo. Daar is ook nog weinig 'maatwerk', maar veel extra-serie-tegen-individualiteitszucht-meerprijs. Bijna alle modelreeksen (toch vanaf C) hebben nu een beperkt aantal "designo lak"-kleuren (b.v. diamantwit bright zit er vaak in) en een beperkt aantal "designo-interieurs" (vaak zwart/wit en daarnaast niet zelden een specialere combinatie, zoals dat beige interieur met rood dashboard op de E en CLS). Terwijl dat eigenlijk gewone nappalederen zetelbekleding is, plus cross-stitching, plus een (duur betaald) plastieken designo-ovaaltje op de zetelleuning bevestigd, plus een nappalederen dashboardbekleding ipv plastic of artico-nepleder.
En het vroegere AMG Manufaktur (dat altijd maatwerk was) is komen te vervallen en heet nu (iirc) designo Manufaktur. Zoals bij BMW dus (al heet het daar niet anders, 't is ook "Individual").

Audi doet het ook, zij het iets minder duidelijk, met Audi Exclusive.

 

Dat ze 't "allemaal" doen betekent naar mijn mening: it sells well and pays even better.

Het is inderdaad ordinaire marketing. Waar vroeger Mercedes bvb gewoon een erg lange optielijst en kleurenpallet had, splitsen het nu op en krijgen er een aantal een plaats op het "designo"-lijstje. Zo kunnen ze er ridicuul meer geld voor vragen. En de klanten betalen dat want dan kunnen ze zich speciaal voelen. Ze hebben dan geen schoon rood metallic gekozen maar ze hebben een "designo" of een "individual". ... :fp:

Persoonlijk vind ik bepaalde van die kleuren zeker mooi. (al kan ik er niet super veel over zeggen gezien ik nogal kleurenblind ben). Maar een toegevoegde waarde heeft het niet. In de gewone kleuren zien die autos er even goed uit.  

Dat ze echt luxueuze toetsen zoals een dashboard of dakhemel in volleder dat nog met de hand moet worden gemaakt, als "individual" bestempelen, lijkt me meer gepast.

Maar soit, we leven opnieuw in een tijd van brood en spelen. Geef het volk wat het wil en ga ondertussen feesten alsof er niks aan de hand is. De ganzen kwekken al een tijd, maar Vlaanderenland gaat dapper door. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

bmw-330e-sedan-0-830x553.jpg

https://www.bmwblog.com/2019/05/17/2020-bmw-3-series-gets-new-individual-colors-in-july-2019/

The BMW Individual program for the 3 Series gets extended with additional colors. The new BMW Individual paint finishes Citrine Black metallic, Oxide Grey metallic, Frozen Dark Grey metallic and Brilliant White metallic create extra scope for customisation.

Customers will also have the option of a BMW Individual leather steering wheel and three different BMW Individual interior trim strip designs from July 2019.

BMW Individual extended leather upholstery Merino and BMW Individual Merino full leather trim – which wraps the upper section of the instrument panel and the door shoulders in black fulled leather, too – will also be added to the options list. The two leather trim variants are each available in a choice of five colours.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10/5/2019 om 10:31, J3nkins zei:

De E63 vind ik echt de mooiste grote coupé die BMW heeft gemaakt :inlove:

 

Volledig mee eens, in een klassieke kleurstelling blijft ie prachtig:

BMW_650i_individual.jpg

BMW_650i_heck_seite.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18/5/2019 om 20:06, Soul zei:

bmw-330e-sedan-0-830x553.jpg

 

de eerste fietser of zelfs wagen die daar voorbijkomt heeft zijn tankklep en draad mee.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 4 maanden later...
  • 2 weken later...
  • 2 maanden later...
Op 31/1/2020 om 17:52, Matthi zei:

Extreeeem lekkere kleurencombo. :inlove: 

Minpuntjes voor mij: extreem lelijke (goedkoop ogende, van Hyundai Quashqai gepikte) velgen, de 4-cilindermotor en het feit dat je met die lounge-zetelopstelling (die je nooit gebruikt tenzij eens een keer om te tonen aan nonkel Frederiek tijdens 't familiefeest) de "comfortzetel-leuning" mist rechts vooraan.

Wat een mooie neus, vergeleken met de facelift...... ❤️

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, D Squaloid zei:

Wat is comfortzetelleuning?

De leuning van de comfortzetels. Die die in het midden (van de leuning) nogmaals scharnieren, waardoor een extreem goeie zitpositie mogelijk is.
Als je die naar voor klapbare zetel neemt (in dat lounge pack, of hoe heet het) waarbij alle comfort voor de rechter achterpassagier is, dan valt die weg voor de rechter voorzetel.

Tenzij je iemand chauffeurt, zit er - denk ik - veel vaker iemand rechts vooraan dan rechts achteraan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid