Ga naar inhoud

Audi Q7


JanC

Aanbevolen berichten

Als je dat ding gebruikt waarvoor hij gemaakt is haalt hij dat uitzonderlijke verbruik wel degelijk. Op zich dus een erg mooie prestatie.

 

Het is echter zo dat fiscaliteit zo hard doorweegt dat men niet echt naar het gebruik kijkt en zo een auto enkel koopt omdat hij fiscaal vriendelijk is. Het probleem ligt dus vooral bij de overheid, niet bij deze auto. Los van de fiscaliteit is er geen enkele reden waarom je dit zou kopen om snelwegkm's te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Awel ja, 8 dan. Ik bedoel: alles behalve 1,7 liter / 100 km.

 

En no way dat ge bij wat pittiger rijstijl en een goed geladen Q7 een gemiddelde van 135 km/u bijeen fietst (dat is dus continu 160-170 bollen en meer, waar het mogelijk is) aan minder dan 10 liter. Een 2011 A4 3.0 TDI quattro met dezelfde motor vraagt daar al 10-11 liter voor, een X5 4.0d (huidig model) rond de 12 liter.

Aan 135 op tempomat: okay, maar dan haal je een reisgemiddelde van 105 of 110 km/u en rijd je gezapig. Groot verschil.

 

Had gemiddeld niet gezien :oops:

 

Maar ik verschoot er telkens van hoe zuinig die kist was. Die verbruikte evenveel (1l meer) als mijn A 200 CDI op lange trajecten tegen 160-180

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, op een ECE-cyclus. Met andere woorden: "reproduceerbaar" in realiteit (als ge x 2 doet) als ge enkel korte ritjes maakt en elke dag 't spel aan 't stroom kunt hangen. Ge kunt "maar" 58 km full electric rijden, dus dat betekent dat een realistisch verbruik op langere afstanden nog altijd  "normaal" zal zijn. Op een dagje 1.200 reiskilometers afmalen aan 135 km/u gemiddeld zal dus aan 10 liter gebeuren, denk ik dan. Niettemin: impressionante cijfers.

 

Maar op papier is goed voor de VAA! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Vorige week gespot in Verbier. Was blijkbaar dezelfde als in Genève, dus nog niet met het definitieve dashboard. 

Leuke auto. Bij de aankoop van m'n Discovery nog even getwijfeld met een Q7, maar de kofferklep is te schuin :(

 

post-80-0-90278900-1428170508_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Meerdere exemplaren live gezien in Le Mans, rijdend, verschillende kleurencombinaties en velgen. Allerminst onder de indruk. Het SUV-gevoel is weg, de Q7 ziet eruit als een Allroad XL, een (te) hoog op z'n poten staande hoge break waarvan ze de bumpers dan maar wat meer naar onder getrokken hebben. Mogelijks vinden sommigen dat net goed, mij komt 't vreemd over. Eigenlijk oogt 'ie absoluut zo imposant niet als de vorige. Hoeft misschien niet, maar is toch ergens vreemd. Als je 'm in de buurt van een X5 ziet, is het verschil erg duidelijk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerdere exemplaren live gezien in Le Mans, rijdend, verschillende kleurencombinaties en velgen. Allerminst onder de indruk. Het SUV-gevoel is weg, de Q7 ziet eruit als een Allroad XL, een (te) hoog op z'n poten staande hoge break waarvan ze de bumpers dan maar wat meer naar onder getrokken hebben. Mogelijks vinden sommigen dat net goed, mij komt 't vreemd over. Eigenlijk oogt 'ie absoluut zo imposant niet als de vorige. Hoeft misschien niet, maar is toch ergens vreemd. Als je 'm in de buurt van een X5 ziet, is het verschil erg duidelijk.

 

FL q5 vind ik ook echt niet geslaagd, beetje hetzelfde als deze Q7. Slechte move van audi, moeten het toch grotendeels van hun uiterlijk hebben denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best knap in real life, al mee gereden ook, bolt fantastisch. Interieur vind ik het mooist van alle audi's. Dashboard is zoals de tt maar dan nog met aparte mmi, dat werkt wel makkelijker.

 

 

opmerkelijk is het knopje op de schifter voor de parkeerstand (P), werkt heel handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is bij BMW al 8 jaar zo.

Voor de rest een lelijk hok maar wel mooier als z'n voorganger, de "walvis".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meerdere exemplaren live gezien in Le Mans, rijdend, verschillende kleurencombinaties en velgen. Allerminst onder de indruk. Het SUV-gevoel is weg, de Q7 ziet eruit als een Allroad XL, een (te) hoog op z'n poten staande hoge break waarvan ze de bumpers dan maar wat meer naar onder getrokken hebben. Mogelijks vinden sommigen dat net goed, mij komt 't vreemd over. Eigenlijk oogt 'ie absoluut zo imposant niet als de vorige. Hoeft misschien niet, maar is toch ergens vreemd. Als je 'm in de buurt van een X5 ziet, is het verschil erg duidelijk.

 

Ik denk er hetzelfde over. Vanmorgen in de garage geweest waar eentje stond te blinken. Het imposante karakter is gewoon verdwenen. Hij is niet meer zo brutaal en plomp zoals voordien. Jammer :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Ik heb de mijne nu bijna een jaar. Het is verre van de mooiste auto die er bestaat. Maar wel de meest comfortabele en relaxen auto om lange afstanden mee te rijden waar ik ooit mee heb gereden.

Een verbruik van 6.2l voor een mastodont van 2800kg vind ik erg schappelijk.

IMG_8580.thumb.jpg.b79efd46bdeaf191deaa298be581ff77.jpg

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, D Squaloid zei:

Een verbruik van 6.2l voor een mastodont van 2800kg vind ik erg schappelijk.

Jij rijdt aan 90km/h op de snelweg? :o 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, D Squaloid zei:

Correct

tevreden van comfort of borduurgevoeligheid? ik heb momenteel 20 liggen maar zou een 22 zomervelg willen leggen (de SQ7 velg) maar je hoort precies dat van 20 naar 22 inch je wel wat comfort kwijt bent. en stel me ook de vraag qua borduren. ( je moet soms in een ondergrondse over de borduur rijden om je bocht te kunnen nemen)

14 uren geleden, D Squaloid zei:

Gij tijd een pak minder zeker?! Op wat verbruik zit je?

20K gereden sinds ik hem heb vorig jaar maart, als ik mijn gemiddelde dieselverbruik nakijk kom ik op 4.6 van toen tot nu

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, dragonfly zei:

Jij rijdt aan 90km/h op de snelweg? :o 

net een boete van 148 😶

je moet dus niet als een bompa rijden met de walvis. de batterij is zwaar genoeg (van capaciteit :D ) en neemt gewoon heel veel over, waar ze kan.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, dragonfly zei:

Ah 't is een e-tron, dacht een gewone

idd ook een e-tron (herken je aan de ledverlichting in de voorbumper)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, tuscani said:

tevreden van comfort of borduurgevoeligheid? ik heb momenteel 20 liggen maar zou een 22 zomervelg willen leggen (de SQ7 velg) maar je hoort precies dat van 20 naar 22 inch je wel wat comfort kwijt bent. en stel me ook de vraag qua borduren. ( je moet soms in een ondergrondse over de borduur rijden om je bocht te kunnen nemen)

20K gereden sinds ik hem heb vorig jaar maart, als ik mijn gemiddelde dieselverbruik nakijk kom ik op 4.6 van toen tot nu

Qua comfort vind ik het goed. Luchtvering helpt uiteraard. Geen groot verschil met de eintervelgen van 20”.

Op de BMW 5 met 19” is borduurschade een ramp. Bij deze 21” velgen na een jaar niks van schade. Daar zou ik het niet voor laten.

 

4,6l is erg netjes!

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid