Ga naar inhoud

Audi Q7


JanC

Aanbevolen berichten

On 4/26/2019 at 5:39 PM, D Squaloid said:

Ik heb de mijne nu bijna een jaar. Het is verre van de mooiste auto die er bestaat. Maar wel de meest comfortabele en relaxen auto om lange afstanden mee te rijden waar ik ooit mee heb gereden.

Een verbruik van 6.2l voor een mastodont van 2800kg vind ik erg schappelijk.

IMG_8580.thumb.jpg.b79efd46bdeaf191deaa298be581ff77.jpg

Da’s spectaculair weinig. Ik begrijp niet hoe mensen zo weinig kunnen verbruiken. Ik zit gewoon altijd op 10L+ 😕

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, The Swede zei:

Da’s spectaculair weinig. Ik begrijp niet hoe mensen zo weinig kunnen verbruiken. Ik zit gewoon altijd op 10L+ 😕

't Is misschien een e-tron? :D  (Staat er wel niet op, maar nogal veel van die Q7's die je hier te lande ziet zijn van die hybrids.)  't Zijn niet allemaal tuscani's die enkel kerktorengebruik proberen te doen op kousevoeten om volledig elektrisch te kunnen rijden ... maar 't helpt toch een pak om betekenisvol minder te verbruiken.

Als 't géén e-tron is, is dat idd spectaculair weinig, zelfs.

 

 

Even voor de lol:

Jaguar XF 3.0d S (3-liter V6 diesel, 272pk, rwd, ZF 8HP): over ca. 120k km gemiddeld 6,4 liter / 100 km bij mix 50% autostrade / 40% gewone wegen / 10% stad
BMW F13 640d Cabrio (3-liter R6 diesel, 313pk, rwd, ZF 8HP): over ca. 20k km gemiddeld 6,5 liter / 100 km bij 1/4e autostrade, 1/2e gewone wegen, 1/4e stad [rustige rijstijl]
BMW E61 530xd touring (3-liter R6 diesel, 235pk, xDrive, ZF 6HP): over ca. 100k km gemiddeld 9,4 liter / 100 km bij zeer 'oneigenlijk dieselgebruik' van max. 20% autostrade, 20% gewone wegen en dik 60% stadsverkeer [snedige rijstijl]
BMW F11 530d touring (3-liter R6 diesel, 258pk, rwd, ZF 8HP): over ca. 30k km gemiddeld 8,3 liter / 100 km bij dezelfde mix als de 530xd hierboven [zelfde rijstijl]
BMW E63 630i Cabrio (3-liter R6 benzine, 258pk, rwd, ZF 6HP): over ca. 5k km hetzelfde gebruik maar rustiger rijstijl als 530xd en 530d gemiddeld 12,8 liter / 100 km

En, uit 't geheugen (absoluut nul gegevens over): Range Rover (L322) 3.0d over 30k (probleemrijke) km gemiddeld 12 liter / 100 km :noparty: ... nochtans quasi enkel rustig gereden autostrade (+90%) en rustig lokaal gebruik. Ding was ook extreem underpowered met die 177pk-BMW-motor. Barslechte auto, eigenlijk. Is nu vervangen door een Duster 4WD :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

staat hier al geschreven

't is een e-tron. herkenbaar aan de ledverlichting in de voorbumper

IMG_0960.thumb.JPG.83469d8189ea7eb376be9a3d7072d98e.JPG

geen enkele andere Q7 heeft dat

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

't Is misschien een e-tron? :D  (Staat er wel niet op, maar nogal veel van die Q7's die je hier te lande ziet zijn van die hybrids.)  't Zijn niet allemaal tuscani's die enkel kerktorengebruik proberen te doen op kousevoeten om volledig elektrisch te kunnen rijden ... maar 't helpt toch een pak om betekenisvol minder te verbruiken.

Als 't géén e-tron is, is dat idd spectaculair weinig, zelfs.

 

Uiteraard E-tron. Anders zou je dat nooit halen. Elektrische verbruik komt er dus wel bij.

Het is een (klein) bewijs dat men het geen fake-hybrides moet noemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, D Squaloid zei:

Uiteraard E-tron. Anders zou je dat nooit halen. Elektrische verbruik komt er dus wel bij.

Het is een (klein) bewijs dat men het geen fake-hybrides moet noemen.

Er zijn geen fake-hybrides. Er zijn enkel fake-hybriderijders. :D (Nooit opladen, bedoel ik.) Maar dan nog: die regenereert ook, zeker? Dus het helpt altijd wel een beetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

regeneren doet die enkel als je in sportstand (zowel de automaat als de hybridestand) staat. omdat hij dan enorm op de motor begint af te remmen.

maar dus ook enkel op secundaire wegen waar je veel bochten hebt en moet optrekken en vertragen.  bij lange snelwegritten is hij plat en blijft hij plat.

was bv naar centerparks in nederland geweest. eerst naar toverland en toegekomen met een halve batterij, dan 's avonds elektrisch naar centerparcs gereden (een 20km) dus batt plat.

terug naar huis na 2 dagen op de parking was met een platte batterij aanzetten en tegen dat ik thuis was (een 200km) had ik van de batterij 10 km bereik  vol gekregen. niets om naar huis te schrijven dus. je zou hem telkens moeten kunnen laden op je bestemming. (wat ik nu meer ga proberen aangezien ik zo'n laadpas liggen heb)

 

dsqualoid mag mij gerust verbeteren met zijn bevindingen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg je bijna helemaal. In Battery Hold en Efficiency laadt hij een héél klein beetje op. Op lange afstanden zie je je verbruik heel soms opladen. Nagenoeg verwaarloosbaar eerlijk gezegd.

 

Het opladen met een pasje zou ik me niet al te veel bij voorstellen. Ik heb een NewMotion pas, en in de praktijk zijn er maar zelden plaatsen dichtbij de bestemming waar je je auto kan opladen. Ik probeer het zoveel mogelijk te doen maar niet succesvol genoeg naar mijn zin.

 

Wat betreft de auto, nogmaals, wat een ongelooflijk comfortabel ding. Kan me niet voorstellen dat er veel auto's zijn die dat overtreffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik naar Oostende ga, laad  ik hem vol op 2u. En de mensen ginds laten de laadparkeerplaats vrij. Ik moet dus niet zoeken naar een vrije plaats. Rij naar de kust en direct een vrije plaats en laden maar.  

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Blijft imo nog altijd geen mooie auto, maar niettemin: die facelift gaat 'm verdomme goed af, ketel had dat blijkbaar écht nodig. :shock: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Hier is de nieuwe Audi SQ7

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 22-07-2019 om 9:43 22 Reacties
14-audi-sq7-tdi-2019.jpg
01-audi-sq7-tdi-2019.jpg
02-audi-sq7-tdi-2019.jpg
03-audi-sq7-tdi-2019.jpg
04-audi-sq7-tdi-2019.jpg
 
 
 
 

Komt Audi met de vernieuwingen, of blijft het redelijk passief?

 

Audi laat er geen gras over groeien met de vernieuwde Q7. Het merk kwam vorige maand aanzetten met een facelift voor zijn grootste SUV en trekt vandaag alweer het doek van de bijgespijkerde SQ7. Hij komt precies op tijd: de uitgaande SQ7 TDI is ondertussen drie jaar oud. Rigoureus veranderd is de auto niet, maar desondanks is er voldoende te bespreken.

We vangen maar aan met het tegenvallende nieuws: onder de motorkap vinden we geen upgrades. Net als zijn voorganger beschikt ook deze SQ7 over de vierliter V8 TDI-dieselmotor, die goed is voor 435 pk en 900 Nm. Het vermogen wordt o.a. opgewekt door een elektrische compressor en twee turbo’s. De 4.0 TDI pruttelt in 4,8 seconden naar de 100 km/u en heeft een elektronische begrensde topsnelheid van 250 km/u.

 

Hier is de nieuwe Audi SQ7, mét dikke TDI-motor

Hoewel Audi heeft besloten de techniek te laten voor wat het is, valt er weinig te klagen. Zo heeft de SUV naast een zeer behoorlijk vermogen een achttrapsautomaat, quattro vierwielaandrijving, vierwielsturing, rolstabilisatie en een sportdifferentieel.

Wel wijkt hij uiteraard af van zijn voorganger op het gebied van looks. Zo kan ook de SQ7 TDI rekenen op stijlelementen van huidige Q-modellen als de Q3 en Q8. De grille, bijvoorbeeld, heeft minder scherp hoeken. Net als de vernieuwde Q7 heeft ook de S-versie een flink aantal sierstukken – meer nog dan de normale Q7. De auto wordt standaard geleverd met 20″ velgen. Binnenin de SUV vinden we het nieuwe Audi-interieur, waar het aantal knoppen en schakelaars sterk is afgenomen en twee schermen het overgrote deel van de informatie bevatten. Prijzen zijn vooralsnog niet bekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft toch veel mooier zo zonder privacy glass. Heb het wel op mijn Q5 en heb er nog altijd spijt van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hollanders (behalve RRD) moeten er niet van weten. "Da's voor camionettes" zeggen die. Groot gelijk.
Vooral op berlines, coupés en cabrio's vind ik het extreem lelijk.
Op een break of een SUV kan ik het nog snappen (en is het, afhankelijk van de uitvoering, wel nog iet of wat te pruimen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een sportieve break, of SUV (bestaat dat?), komt er misschien wel nog mee weg. Maar het neemt wel alle elegantie weg. Ik heb alu raamomlijsting, en dat combineert toch niet zo mooi. Maar mijn vrouw wou het, voor de kinderen. Ik had ook sonnyboys kunnen hangen voor hen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, yvesken zei:

Een sportieve break, of SUV (bestaat dat?), komt er misschien wel nog mee weg. Maar het neemt wel alle elegantie weg. Ik heb alu raamomlijsting, en dat combineert toch niet zo mooi. Maar mijn vrouw wou het, voor de kinderen. Ik had ook sonnyboys kunnen hangen voor hen.

privacyglas en alu raamolijsting bij de allroad

1640350284_2015-07-3111_22_11.jpg.4e876b35b722dfd4f53d99e2d2038811.jpg

privacyglas en alu raamomlijsting bij de Q7

IMG_0945.JPG.ed6d3298839027ca54381dfee53db6df.thumb.JPG.81381b03a52ab11f96e03b4dc1fc2850.JPG

beiden toch geslaagd voor mij.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 1 maand later...
New luxo PHEV family hauler uses petrol power rather than diesel, and offers up to 335kW and 700Nm.
ddgpeiryklqbmrhjv8gu.jpg
1 SHARE
  •  
  •  
  •  

Audi has launched a new plug-in hybrid (PHEV) version of its facelifted 2020 Q7 SUV, dubbed the '60 TFSI e'.

Unlike the outgoing Q7 e-tron, which paired a V6 turbo-diesel with a plug-in electric system, the new 60 TFSI e pairs a 3.0-litre turbocharged V6 with a 100kW electric motor and 17kWh battery pack – much like the related Bentley Bentayga Hybrid and Porsche Cayenne e-Hybrid.

System outputs are rated at a hefty 449bhp (335kW) and 700Nm, with drive sent to all four wheels via an eight-speed torque converter automatic transmission.

gfufxcs9ynheh38uxveh.jpg

Overseas outlets claim an 'estimated' 0-100 sprint in around 6.0 seconds, with top speed rated at 150mph (241km/h).

If you don't need all that power, European customers will also have the choice of the 55 TFSI e, which uses the same basic powertrain setup tuned to deliver a combined 375bhp (280kW).

Meanwhile, the 17kWh battery remains unchanged compared to the previous diesel-electric e-tron, at least in terms of capacity, and claims to offer 'at least' 26 miles (42km) of pure electric driving per charge. Using a 7kW home charge system, the Q7 60 TFSI e's battery can be replenished in around 2.5 hours.

ic8ovyjj6ikhooxn2y3r.jpgrp7mmdqxcptnnf66pbfi.jpg

Being a hybrid, the Q7 60 TFSI e offers a trio of model-specific drive modes that tailor the electrified powertrain to the user's tastes – Hybrid, EV, and Charge Hold.

The Virtual Cockpit display and infotainment system also get unique menus and displays to show hybrid content, including charge levels, range maps, and power meters.

Pricing in the UK starts from around £67,000 ($122,362) for the entry-level 55 TFSI e, with high-spec versions of the 60 TFSI e to kick off from around £75,000 ($136,973).

x1htjpmsgmoimhewanc3.jpg

Australia

We've contacted Audi's local division regarding availability and timing for the 'TFSI e' versions of the updated Q7, and are awaiting a response.

The regular Q7 range is expected to arrive in local showrooms during the first half of 2020. Audi Australia will want that to come around quick, given there's been a sales stop on the diesel Q7 models offered in Australia due to an issue with the AdBlue diesel exhaust treatment system.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet  Niet wat het beste zou zijn. De huidige setup met v6 diesel of nu met een v6 benzine. Batterij is compleet hetzelfde. Dus puur motorisch een wijziging en ik denk dat een diesel dan gezelliger zal rijden in een mastodont?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/8/2019 at 5:48 PM, tuscani said:

Weet  Niet wat het beste zou zijn. De huidige setup met v6 diesel of nu met een v6 benzine. Batterij is compleet hetzelfde. Dus puur motorisch een wijziging en ik denk dat een diesel dan gezelliger zal rijden in een mastodont?  

Met een V8 erin doet dat er niet toe. En in zo een slagschip hoort een V8. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, The Swede zei:

Met een V8 erin doet dat er niet toe. En in zo een slagschip hoort een V8. 

Tijd voor een nieuwe bril. :D

in de tekst staat v6.  ik heb een 3.0v6d, en vraag me af of een 3.0v6b die ze er nu inleggen, zoveel beter zou zijn? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, tuscani said:

Tijd voor een nieuwe bril. :D

in de tekst staat v6.  ik heb een 3.0v6d, en vraag me af of een 3.0v6b die ze er nu inleggen, zoveel beter zou zijn? 

Ge hebt gelijk, De mijne is nog geen jaar oud en de vers bladert er al af :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid