Ga naar inhoud

BMW G29 Z4


Soul

Aanbevolen berichten

BMW had veel beter een Z2 gemaakt, <1000 kg, hoogtoerig 4 cyl atmo blok.
Altijd die lompe slagschepen :facepalm:

 

Een 1.5 ton roadster :facepalm::cry:.
MX5 is imo zowat de enige roadster op de markt.

  • Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk juist. Gewoon een leuke, kleine sportwagen die nog betaalbaar is als tweede auto. Gewoon simpel houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW was nochtans een sterke speler in de markt van de betrouwbare en speelse autos. 2002tii, E30,... 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alleen maar vaststellen dat de evolutie die BMW maakte: Z1, Z3, Z4 (E85), Z4 (E89) en nu dus Z5 telkens een stap in de verkeerde richting was voor een roadster, wat toch een driver's kar hoort te zijn, en geen luxe schip waar het dak af kan.  Wil je een luxe boot, koop dan een 6 reeks cabrio, maar maak van de Z-reeks geen 2-zits copy daar van.
Daar waar Mazda het tij van steeds lompere wagens heeft gekeerd met de MX5 ND. 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-1-2017 om 13:58 zei The Swede:

Oei ! Dus geen AM voer. :shock:

 

Oef... gelukkig.

2.0d versie? :D

 

Tis en blijft een Toyota he. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minutes ago, Bouncing Bullet said:

 

Tis en blijft een Toyota he. :D

Wordt een betrouwbare BMW voor 1 keer :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei The Swede:

Wordt een betrouwbare BMW voor 1 keer :D

 

Zoals de GT86. 

Condensatie in de achterlichten, rubbers die verloren gaan met roest tot gevolg, piepende motoren en transmissies, nukkige bakken bij koud weer.... Hoort allemaal bij de premium ervaring :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Bouncing Bullet said:

Zoals de GT86. 

Condensatie in de achterlichten, rubbers die verloren gaan met roest tot gevolg, piepende motoren en transmissies, nukkige bakken bij koud weer.... Hoort allemaal bij de premium ervaring :D

Klinkt als een mofse kist :shock:

Je bent er wel de enige niet-echte Toy' gaan uithalen. Bij BMW en co moet je er tegenwoordig niet 1 model meer uitlichten als je een miseriekist wil vinden. :lolz:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden zei Bouncing Bullet:

Zoals de GT86. 

Condensatie in de achterlichten, rubbers die verloren gaan met roest tot gevolg, piepende motoren en transmissies, nukkige bakken bij koud weer.... Hoort allemaal bij de premium ervaring :D

Nukkige bakken dat is omdat het een Subaru is.Premium zou ik hem niet noemen, maar als de BMW erop geinspireerd is kan het resultaat wel interessant worden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

BMW had veel beter een Z2 gemaakt, Altijd die lompe slagschepen :facepalm:
 
Een 1.5 ton roadster :facepalm::cry:.
MX5 is imo zowat de enige roadster op de markt.

Klopt. Maar gezien de kleine markt en de marktpositionering: is zoiets rendabel voor de grote premiummerken? De doorsnee klant voor een SLK en Z4/Z5 is een midlife crisis soccer mom of een kapper. Willen die wel een lichte stuurmansvriend of een eerder een badge 'oben ohne'?
Van zodra zo'n klein ding echte premiumprijs moet kosten, haakt 99,9% van de klanten af. Zie b.v. Alfa (4C) en Lotus (Elise). En hoe kan je het als merk verantwoorden dat een krakend kale 114d 25k moet kosten als het zusje dat topless kan én leuk stuurt en een beetje power heeft, dan goedkoper mag zijn? Of je moet besparen op vanalles en liefst rebranden zodat het premiummerk geen imagoschade oploopt, maar ook dat loopt mank (Smart roadster) zo blijkt.
En dan zie je dat Ameritrumpers graag je comfy cruiseroadster kopen en steeds meer luxe, ruimte, gimmicks en veiligheid willen... wel ja dan maak je dat, hé.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Triest he.

1. stoppen met krellen als een 114 of 116 aan 25k te verkopen. Zoiets iets 15k waard.

2. weer BMW's beginnen maken.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu zijn we echt wel ouwe zeuren die aan het tsjevezagen zijn. :D

Tom bentley do your thing :D


  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt. Maar gezien de kleine markt en de marktpositionering: is zoiets rendabel voor de grote premiummerken? De doorsnee klant voor een SLK en Z4/Z5 is een midlife crisis soccer mom of een kapper. Willen die wel een lichte stuurmansvriend of een eerder een badge 'oben ohne'?
Van zodra zo'n klein ding echte premiumprijs moet kosten, haakt 99,9% van de klanten af. Zie b.v. Alfa (4C) en Lotus (Elise). En hoe kan je het als merk verantwoorden dat een krakend kale 114d 25k moet kosten als het zusje dat topless kan én leuk stuurt en een beetje power heeft, dan goedkoper mag zijn? Of je moet besparen op vanalles en liefst rebranden zodat het premiummerk geen imagoschade oploopt, maar ook dat loopt mank (Smart roadster) zo blijkt.
En dan zie je dat Ameritrumpers graag je comfy cruiseroadster kopen en steeds meer luxe, ruimte, gimmicks en veiligheid willen... wel ja dan maak je dat, hé.

Aan de hoeveelheid mx5en op de weg te zien willen dr mensen toch een lichte, betaalbare 2 zitter zonder een shitload aan luxe/comfort.
De z3 was destijds ook duurder dan de mx5 NB maar verkocht toch ook goed ;)
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Aan de hoeveelheid mx5en op de weg te zien willen dr mensen toch een lichte, betaalbare 2 zitter zonder een shitload aan luxe/comfort.
De z3 was destijds ook duurder dan de mx5 NB maar verkocht toch ook goed [emoji6]

Ja, maar als zoiets niet echt in het gamma past (in Benz- en BMW-termen moet zoiets minstens 40k kosten) én als je evt kan weten dat de mx5 het grootste deel van dat segment opeet, dan wring je jezelf toch niet willens nillens in een gat dat er nauwelijks is als je rekening houdt met wie je zelf bent?
I mean: alsof wij slimmer zijn dat die company's. Mocht het goed doenbaar zijn en rendabel, dan haddeb we al zo'n mx5-concurrent, zowel bij de Ster als de Propeller. Right? Quod non.

Ik zeg nergens dat onze goésting daarvoor niet legitiem is, hé.
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei gTa:

I mean: alsof wij slimmer zijn dat die company's. 

 

Laten we dat toch vooral met z'n allen blijven geloven. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei jan.van.gent:


Aan de hoeveelheid mx5en op de weg te zien willen dr mensen toch een lichte, betaalbare 2 zitter zonder een shitload aan luxe/comfort.
De z3 was destijds ook duurder dan de mx5 NB maar verkocht toch ook goed ;)

Dan is dat serieus regiogebonden. Hier rijden amper mx'en rond, denk zels minder dan Z's

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Carlito said:

Dan is dat serieus regiogebonden. Hier rijden amper mx'en rond, denk zels minder dan Z's

Omdat het daar vol woont met soccer moms? :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 hours ago, Bouncing Bullet said:

Zoals de GT86. 

Condensatie in de achterlichten, rubbers die verloren gaan met roest tot gevolg, piepende motoren en transmissies, nukkige bakken bij koud weer.... Hoort allemaal bij de premium ervaring :D

En motoren die allemaal de soep in draaien na X kilometers ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei ir_fuel:

En motoren die allemaal de soep in draaien na X kilometers ....

Bon, ik vind dat er teveel zever verkocht wordt. Dat is een robuust ding. Als ze er een turbo op steken kan de motor er wel eens aan gaan ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minutes ago, Le Capri Mauve said:

Bon, ik vind dat er teveel zever verkocht wordt. Dat is een robuust ding. Als ze er een turbo op steken kan de motor er wel eens aan gaan ja.

Neen, dat is geen zever. Dat is gewoon zo. Vriend van me heeft de zijne ook verkocht voor het "te laat" was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid