Ga naar inhoud

MotoGP/2/3/WSBK/...


Monterey Jack

Aanbevolen berichten

Schitterende eerste race. Ik denk dat het duidelijk is dat de Honda er dit jaar niet bovenuit steekt. Dat de Yamaha erg goed is maar vooral dat ze bij ducati goed werk geleverd hebben. Of dat ze eindelijk piloten hebben die er mee overweg kunnen. Iannone was vorig jaar al sterk op de duc, misschien mist hij nog wat mentale kracht gezien zijn dipje halfweg koers. Maar wat een verschil in snelheid op de rechte.

En suzuki heeft nog wat werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schitterende eerste race. Ik denk dat het duidelijk is dat de Honda er dit jaar niet bovenuit steekt. Dat de Yamaha erg goed is maar vooral dat ze bij ducati goed werk geleverd hebben. Of dat ze eindelijk piloten hebben die er mee overweg kunnen. Iannone was vorig jaar al sterk op de duc, misschien mist hij nog wat mentale kracht gezien zijn dipje halfweg koers. Maar wat een verschil in snelheid op de rechte.

En suzuki heeft nog wat werk.

 

We vergeten misschien nog te zeggen dat Marquez zo maar eventjes van de laatste plaats terug gekomen is tot op 2 seconden van de leiders ...  Ik denk niet dat de honda's "niet goed" zijn dit jaar :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

We vergeten misschien nog te zeggen dat Marquez zo maar eventjes van de laatste plaats terug gekomen is tot op 2 seconden van de leiders ...  Ik denk niet dat de honda's "niet goed" zijn dit jaar :P

 

En hoe?! En hoe snel?!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En hoe?! En hoe snel?!

 

Die eerste 3 ronden waren er los over ... het was letterlijk "Out of my way!!! Coming through!!!" :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marquez ging wel al direct in de fout, zou niet mogen. Wanneer de 4 wegreden lag het tempo ongeveer gelijk denk ik.

Wat is er trouwens met Pedrosa? Ergens iets gelezen dat hij met armproblemen reed. Indien het niet verbetert zou hij volgende race(s) niet rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We vergeten misschien nog te zeggen dat Marquez zo maar eventjes van de laatste plaats terug gekomen is tot op 2 seconden van de leiders ...  Ik denk niet dat de honda's "niet goed" zijn dit jaar :P

Ze zijn wel goed, maar ze steken er ook niet uit zoals begin vorig seizoen. Daarnaast moet je rekening houden dat "de leiders" veel tijd verloren met hun gevechtjes terwijl hij met zijn skills en fabrieksmachiene wel vlot voorbij de mindere goden op minder materiaal reed. Als je kijkt in de laatste 10 ronden waar hij 5des lag bleef hij lange tijd op 4" van Ianonne hangen.

 

Marquez ging wel al direct in de fout, zou niet mogen. Wanneer de 4 wegreden lag het tempo ongeveer gelijk denk ik.

Wat is er trouwens met Pedrosa? Ergens iets gelezen dat hij met armproblemen reed. Indien het niet verbetert zou hij volgende race(s) niet rijden.

Heeft last van "arm pump". Zou zich willen laten opereren. Was wellicht te makkelijk om dat in het tussenseizoen te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn wel goed, maar ze steken er ook niet uit zoals begin vorig seizoen. Daarnaast moet je rekening houden dat "de leiders" veel tijd verloren met hun gevechtjes terwijl hij met zijn skills en fabrieksmachiene wel vlot voorbij de mindere goden op minder materiaal reed. Als je kijkt in de laatste 10 ronden waar hij 5des lag bleef hij lange tijd op 4" van Ianonne hangen.

 

Heeft last van "arm pump". Zou zich willen laten opereren. Was wellicht te makkelijk om dat in het tussenseizoen te doen.

 

Met inhalen in het pak verlies je meer tijd dan een battle vooraan denk ik , en het vergt ook meer van mens EN de machine. Volgens mij zaten zijn banden er dan ook helemaal door. Ik vind het ook van Marques een enorme prestatie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die eerste 3 ronden waren er los over ... het was letterlijk "Out of my way!!! Coming through!!!" :lolz:

Hoe hij nog in ronde 1 (dacht ik) gewoon "in" (letterlijk!) het pak duikt in die linkse bocht en Bautista daar gewoon effe *boenk* opzij zet :lolz:  Zalig!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met inhalen in het pak verlies je meer tijd dan een battle vooraan denk ik , en het vergt ook meer van mens EN de machine. Volgens mij zaten zijn banden er dan ook helemaal door. Ik vind het ook van Marques een enorme prestatie!

De leider die defensieve lijnen moet rijden, achtervolgers die in het gaatje proberen te duiken, deur toedoen, van de rijlijn afwijken vs. een paar jongens voorbijknallen op het rechte stuk, een paar jongens uitremmen en soms eens ééntje binnen of buitenom pakken.

Dat zijn banden versleten waren kan ik wel geloven, maar tiremanagement is ook een kwaliteit hé. Ene die Rossi goed beheerst.

 

We vergeten misschien nog te zeggen dat Marquez zo maar eventjes van de laatste plaats terug gekomen is tot op 2 seconden van de leiders ...  Ik denk niet dat de honda's "niet goed" zijn dit jaar :P

Zocht juist even rondetijden op en kwam tegen dat hij +7sec achter Rossi is gefinisht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de start al 3x hetzelfde filmpje, was niet eens reclame maar eigen sportbeelden ipv de voorbeschouwing te tonen.

.

Ik spreek toch nergens over reclame voor de wedstrijd?

Het vervelende aan ladeux vind ik dat ze altijd reclame geven terwijl de standen en tijden getoond worden. Anders is het ook top.

En als ze bij Eurosport naar de klachten van de kijkers luisteren en er eindelijk iets aan dien mag dat ook gezegd worden. [emoji6]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe hij nog in ronde 1 (dacht ik) gewoon "in" (letterlijk!) het pak duikt in die linkse bocht en Bautista daar gewoon effe *boenk* opzij zet :lolz: Zalig!!

Lang geleden dat we hem zo gezien hebben. Hopelijk blijft het een volledig seizoen spannend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zijn wel goed, maar ze steken er ook niet uit zoals begin vorig seizoen. Daarnaast moet je rekening houden dat "de leiders" veel tijd verloren met hun gevechtjes terwijl hij met zijn skills en fabrieksmachiene wel vlot voorbij de mindere goden op minder materiaal reed. Als je kijkt in de laatste 10 ronden waar hij 5des lag bleef hij lange tijd op 4" van Ianonne hangen.

 

Heeft last van "arm pump". Zou zich willen laten opereren. Was wellicht te makkelijk om dat in het tussenseizoen te doen.

 

Oke thanks, inderdaad raar dat ze er niets aan gedaan hebben voor het seizoen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pedrosa is ondertussen al succesvol geopereerd:

 

Pedrosa undergoes 'aggressive' surgery
 
Honda MotoGP rider Dani Pedrosa has undergone a "complicated and aggressive" operation involving removing the muscle casing in his right forearm to try to cure persistent arm pump problems.

Pedrosa admitted after struggling to fifth in last weekend's Qatar Grand Prix that the condition was beginning to put his career in jeopardy.

 

He had been advised against further surgery after his most recent operation in May last year, but decided to go ahead with a new operation led by Dr Angel Villamor of iQtra Medicina Avanzada in Madrid on Friday.

The fascia around the muscle in Pedrosa's arm was completely removed during the two-hour surgery.

"The surgery was complicated and aggressive using a microsurgery technique and microscopic lens," Dr Villamor explained.

 

"It lasted two hours, and was done under a local anaesthetic.

"We examined the muscle fascia, which were hypertrophied and had to be opened up and released.

"The muscle fascia has been dissected and removed from the forearm.

"This increased volume engorged the muscle within the inelastic fascia resulting in increased pressure within the compartment, and causing a painful condition of oxygen deprivation - thus causing intense pain in the forearm which collapsed after exercising during riding.

 

"We will now monitor Dani over the next few weeks to measure the success of this surgery."

Pedrosa has been ruled out of racing for at least four to six weeks, meaning he will definitely miss the Austin and Termas de Rio Hondo MotoGP rounds, and potentially Jerez and Le Mans too.

His return to racing depends on when Dr Villamor "can ascertain the success of the surgery", according to a Honda statement.

 

HRC test driver Hiroshi Aoyama will return to the MotoGP grid to take Pedrosa's place alongside Marc Marquez for at least the next two rounds.

 

Bron: http://www.eurosport.com/moto/pedrosa-undergoes-aggressive-surgery_sto4663514/story.shtml

 

 

 
Motorcycling-Pedrosa arm surgery a success, Repsol Honda say
By Reuters
Last update 3 hours ago - Published on 03/04/2015 at 15:44
Dani Pedrosa had successful surgery on a persistent arm problem on Friday and is expected to be sidelined for four to six weeks, the Spaniard's Repsol Honda team said.

Pedrosa, 29, will miss the MotoGP in the United States on April 12 and the race in Argentina a week later while he recovers from the operation.

Repsol Honda added that test rider Hiroshi Aoyamawill temporarily take Pedrosa's place in the team alongside world champion Marc Marquez.

After Friday's operation in Madrid, Pedrosa will have regular checkups with surgeon Angel Villamor in the coming weeks and then begin a custom physiotherapy program.

"A recovery time of four to six weeks is expected, however, his return to racing won't be confirmed until Dr. Villamor can ascertain the success of the surgery," Repsol Honda said.

Pedrosa is suffering from a problem common among motorcycle racers. Pressure builds up in the forearm, causing intense pain, and makes riding a bike difficult when the muscle becomes too big for the 'sack' that it sits in.

Pedrosa, whose compatriot Marquez has won the last two championships, has not won a MotoGP race since the Czech Grand Prix last August and was sixth in the season-opener in Qatar last weekend.

Bron: http://www.eurosport.com/moto/motorcycling-pedrosa-arm-surgery-a-success-repsol-honda-say_sto4663604/story.shtml

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Respect voor Marquez en zijn comeback in het pak. Maar in het verleden zou een andere rijder al strafpunten of DQ gekregen hebben voor wat hij allemaal deed tijdens zijn inhaalmanoeuvres.

Ronduit gevaarlijk met momenten. En zonder respect voor andere rijders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ducati weer mee in het pak vooraan. Van Stoner geleden dat we dat nog gezien hebben. Hopelijk duurt het voort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Respect voor Marquez en zijn comeback in het pak. Maar in het verleden zou een andere rijder al strafpunten of DQ gekregen hebben voor wat hij allemaal deed tijdens zijn inhaalmanoeuvres.

Ronduit gevaarlijk met momenten. En zonder respect voor andere rijders.

Ik herinner me vorig jaar toch ook geregeld van die stoten, en dan niet van Marquez. Het lijkt er toch op dat men al eventjes een lichte duw of tik toestaat? Wat ik wel kan appreciëren...

Maar het maakt het wel gevaarlijk, dat "niks doen" tot het te ver gaat en er eentje afgekegeld wordt en evt. den bol af is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ze ook allemaal gezien.

Dat laatste rondje stond zijn adrenaline peil heel hoog.

Ook knap van Simeon dat hij de pole pakt en jammer voor Loi want daar zat meer in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En kan me niet inbeelden dat motobotten goeie loopschoenen zijn :) Ik zou al gans kapot zitten als ik op die tweede moto zou springen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid