Jump to content
Monterey Jack

MotoGP/2/3/WSBK/...

Recommended Posts

#166    198

een bijzonder succesvol 2020 is moeilijk te herhalen en de F1 paycheck zal ook niet mis zijn.

Mich    1,677
Mich

Ik vrees dat Marc Marquez ook in 2021 geen kampioen gaat worden. Nog veel complicaties vd blessure. Niet zeker wanneer hij terug gaat instappen.
Enfin, terug perspectief voor de rest op een titel

GTX    2,512
GTX

Ik begin te vrezen dat dit de crash te veel kan geweest zijn :( Terug Bradl op zijn machine?

Er wordt ook vermoed dat zijn blessure niet verergerd werd door een handeling thuis (openen van een raam was het zeker) maar een crash op training waar Honda geen toestemming voor had gegeven.

Wie zal er bij Aprilia naast Espargari rijden? Smith of Savadori?

ir_fuel    36,744
ir_fuel
38 minutes ago, GTX said:

Fausto Gresini is overleden aan Corona..

130956763_1007603586420341_6643447933286

Screenshot 2021-02-23 at 12.22.23.jpg

Datum van overlijden zijn ze wel vergeten in al hun haast.

teus_    235
teus_
8 hours ago, GTX said:

Fausto Gresini is overleden aan Corona..

halve dag ervoor hadden ze nog ontkend dat hij overleden was. spijtig.

vjts4223a7j61.jpg

teus_    235
teus_
11 hours ago, GTX said:

Ik begin te vrezen dat dit de crash te veel kan geweest zijn :(

toch wel vreemd om te zien dat Honda hun team voor 2021 presenteert. het zou nuchter zijn geweest om ook hun derde man voor te stellen, die inspringt voor Marcquez. 

Het is hoogst onzeker of Marc Márquez zijn rentree kan maken bij de openingsrace van het MotoGP-seizoen, de Grand Prix van Qatar op 28 maart. De zesvoudig wereldkampioen is nog altijd niet volledig hersteld van de gecompliceerde armbreuk die hij vorig jaar al in de eerste GP opliep.

Márquez zal volgende maand niet aanwezig zijn bij de testdagen in Qatar (6-7 maart en 10-12 maart), meldde zijn team Repsol Honda maandag bij de presentatie van de nieuwe motor. De coureur blijft zich vooralsnog concentreren op zijn revalidatie.

"Het is heel belangrijk dat ik naar de artsen en naar mijn lichaam luister. Ik stap pas op de motor wanneer ik 100 procent fit ben en om dat te bereiken heb ik nog wat werk te verrichten", aldus Márquez.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Similar Content

• Frekkel
      By Frekkel
      Omdat er nog geen topic was om gewoon wat te lullen. 
      Eerste ritje van 2021 zit er op. Het was alweer een paar maand geleden. Smaakt naar meer. 
    • msxx
      By msxx
      Het vorige topic was dicht zag ik, dus bij deze een nieuwe 😄 

En om het met een glimlach te starten:

• gTa
    • gTa
      By gTa
      Topictitel says it all.  
      May the discussion begin!
    • gTa
      By gTa
      Tot nu toe ontsnappen moto's aan de verplichte technische keuring.
      Sommigen zien dat als een zegen, want "alles" is toegelaten, zolang het niet zwaar manifest overlast berokkent of gevaarlijk is. (Volgens de wet is uiteraard niet alles toegelaten... maar wie controleert? Ah, de flikken, tiens. Ja, klopt, maar de technische staat van motoren checken behoort niet echt tot de prioriteiten, in ons land.)   Het meest gekende gevolg is 't feit dat er heel wat moto's zijn (blèrende Japanners met 4-cilinders, daverende Italiaanse L-twins en stotterende Amerikaanse V-twins all alike en laat ons ook het handjevol Honda Dax' niet vergeten die met 80 of 100cc rondbollen, straight pipe inclusief) die met open uitlaten rond rijden. "Loud pipes save lives." heet dat dan. Vrijheid, blijheid.

Maar we -motorrijders- hangen er weldra ook aan.
      Europa heeft op een bepaald moment (ergens nog voor de eerste helft van het vorige decennium) beslist dat er ook een technische keuring voor moto's moest komen, tenzij een Lidstaat naar Europa toe concrete, impactvolle maatregelen naar voor schoof ifv de veiligheid; dat kon dan leiden tot het wegvallen van die keuringsplicht. Lidstaten konden dergelijke maatregelen meedelen tot midden 2017. De (inzake omzetten van richtlijnen in nationale wetgeving) betere Lidstaten zoals Nederland deden dat en daar komt er dus geen keuring voor motoren. Andere Lidstaten hadden toen al of hebben sindsdien bewust een keuring ingevoerd (o.a. Duitsland).

België echter - het zal je niet verwonderen - zette z'n luie drafje voort en liet na om ook maar iéts te doen of aan te leveren (bedankt, Ben Weyts, om je vooral te focussen op de flitsgeldkoe) en dus moet België ten laatste per 1/1/2022 starten met een technische keuring voor moto's.
      Hoe die er uit gaat zien, is nog helemaal niet gekend. Het is een gewestelijke bevoegdheid, dus er kunnen (en zúllen waarschijnlijk) andere regels komen voor Vlaanderen, voor Brussel-Hoofdstad en voor Wallonië. Er zijn -voor zover geweten- in géén van de 3 gewesten al stappen ondernomen waarover is gecommuniceerd, dus we tasten allemaal nog in 't duister.

Jullie meningen hierover: graag.
      En toekomstige updates horen hier uiteraard ook thuis.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

Terms & Conditions