Ga naar inhoud

RACB C Circuit Stage examen


dragonfly

Aanbevolen berichten

Wie heeft er hier allemaal al dat examen afgelegd aub?

 

Ik vind precies maar 1 pdf'je maar dat lijkt me wat weinig te zijn om daarover een examen te moeten afleggen: http://www.racb.com/fileadmin/user_upload/THEORIE__OMLOOPTEST.pdf

 

En die praktische proef, wat moet ik me daar ongeveer bij voorstellen aub?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zowiezo inschrijven voor national c (meer vrijheid dan zo'n c-stage)

Zover ik al gehoord heb is het dus een theoretisch examen over de algemene regels en het praktisch examen is een paar rondjes rijden op circuit.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren juist nog over bezig geweest toen we bij WRT waren over hoe simpel het circuit examen is in België.

 

Stel je er niet meer bij voor dan idd daarover een proefje afleggen en dan enkele ronden op circuit rijden waarbij ze vooral kijken of je een redelijke lijn volgt en geen idioot in het kwadraat zijt.

 

(als ge soms ziet welke kwispelbiebels er racen, dan kan het ook niet moeilijk zijn, hé draak ;) )

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja das waar maar dan nog, versta ik toch niet goed. 285euro betalen om 5 blaadjes te lezen & 3 rondjes te rijden  :huh:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd toen ik bezig was voor in te schrijven ging dit wel. En dat was begin maart.

 

Wanneer ga je of ben je al geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja das waar maar dan nog, versta ik toch niet goed. 285euro betalen om 5 blaadjes te lezen & 3 rondjes te rijden  :huh:

 

'k Vrees dat je daar de vinger op een wonde legt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ga je of ben je al geweest?

Voor de moment zijn die plannen terug van tafel. Heb al wat tegenslagen gehad dit jaar in de voorbereidingen. Ben meer en meer mijn focus al aan het verleggen naar ten vroegste 2016.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar dat examen afgelegd. Het is inderdaad enkel dat pdf-ke van 13 blaadjes maar de details zijn wel belangrijk. Je krijgt een uur voor 20 meerkeuzevragen met 3/4 mogelijkheden, waarbij minstens 1 maar ook meerdere bolletjes gekleurd mogen worden. Dus soms begin je wel te twijfelen. Alles staat ook niet in de pdf.

Als ik me goed herinner was een fout tegen de vlaggen -2 ;). Je moet minstens 16/20 halen.

Praktisch examen stelt niets voor. Je rijdt 10 minuten tijdens een trackday, en er wordt enkel gekeken of je hard in de remmen gaat (voorkant moet duiken) en je de volledige breedte van de baan benut (ideale lijn).

Dus veel geld voor weinig..  

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Contacteer eens die gast van die landrover garage uit mechelen van op AF. zijn naam ontsnapt me. Hij heeft zijn licenties allemaal dacht ik.

 

edit: Maxime

Link naar reactie
Delen op andere sites

Contacteer eens die gast van die landrover garage uit mechelen van op AF. zijn naam ontsnapt me. Hij heeft zijn licenties allemaal dacht ik.

 

edit: Maxime

 

Zijde zeker dat het Landrover is? D'r was ook ne klant van Mercedes in Mechelen, nen boer, en die had ook zijn race licentie. ICT van AF kent hem, geloof ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

is zoals hierboven gezegd: meerkeuzevragen en dan nog wa rondjes op circuit(moet niet met een circuitwagen, mag met een dieseltje...

ik heb 't indertijd afgelegd in 2011, vergeet ook niet dat je langs een dokter moet ieder jaar om je licentie te behouden :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

is zoals hierboven gezegd: meerkeuzevragen en dan nog wa rondjes op circuit(moet niet met een circuitwagen, mag met een dieseltje...

ik heb 't indertijd afgelegd in 2011, vergeet ook niet dat je langs een dokter moet ieder jaar om je licentie te behouden :(

 

Ahja kan ik me nog eens amuseren hé :ninja:

 

Dokter moest ook al voor de karting, heb je enig idee hoe lang dat praktisch examen geldig blijft?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer makkelijk, te makkelijk imo. Je kan je niet voorstellen wat je tegenwoordig in een race tegenkomt ....

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de moment zijn die plannen terug van tafel. Heb al wat tegenslagen gehad dit jaar in de voorbereidingen. Ben meer en meer mijn focus al aan het verleggen naar ten vroegste 2016.

 

Wat ging je rijden? Wij hebben mss nog 1 plaats over, zou eens moeten horen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ging je rijden? Wij hebben mss nog 1 plaats over, zou eens moeten horen.

Wat staat er precies op de planning?

Zo'n examen overweeg je niet voor deelname aan een trackday, of ben ik mis?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijde zeker dat het Landrover is? D'r was ook ne klant van Mercedes in Mechelen, nen boer, en die had ook zijn race licentie. ICT van AF kent hem, geloof ik.

100% zeker, was vroeger mg-r garage (zijn vader heeft die mg sv-r) En als ik me niet vergis heeft ie nog met zijn rhd zs op zolder gereden en is dat die banaan die ook nog onder @@ScoobySteve zijn reet gepasseerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k Vrees dat je daar de vinger op een wonde legt ;)

In principe moet je X uitslagen rijden < 2000cc voor je met iets anders mag koersen. In principe.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ging je rijden? Wij hebben mss nog 1 plaats over, zou eens moeten horen.

Ik ging normaal bgdc rijden met een chevy cruze met 1.6turbo in ofzo iets. Was via een goede kameraad maar sinds midden februari niet meer gehoord..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Vandaag dus naar Zolder geweest, terwijl ik daar sta te wachten zie ik Sam de Jonghe uit een auto kruipen en ken die nog van de karting. En dan even later Philippe Geubels :)

Die kwam dus nog ff trainen en ging ook zijn examen doen.

 

Theorie: zoals hier gezegd staat niet alles in die PDF en zitten er een paar strikvragen bij maar ik had 20/20 dus geslaagd.

 

Praktijk: ik was dus met de Audi op winterbanden en versleten remblokken. Ze hadden gezegd 3 rondjes maar dat liep dus ff anders. Eerst 20 min alleen rijden terwijl er 4 mensen rond het circuit staan om te kijken. Gleed dus alle kanten op maar gecontroleerd gereden want van de baan was game over. Remmen die schuren was ook niet zo'n leuk geluid maar alles voor de proef :)

 

Er was iemand van de RACB zelf en dan nog Frédéric Vervisch, Nico verdonck & David ??

 

En daarna moesten we elk nog eens met iemand naast ons het circuit op voor een paar ronden. 't was voor mij na 1 ronde al in orde dus geslaagd zonder opmerkingen.

 

Veel stress voor niets dus. Paar mensen hun praktijk was niet goed en die kregen dan een lagere licentie of zelfs helemaal geen.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...
1 hour ago, dragonfly said:

@binnenmuisarchitekt

Ik heb het je alleen maar laten weten uit goedheid hé ;) Ik weet dat het veel geld is maar wel unieke ervaring :D 

@dragonfly

Tuurlijk ! Zeg, kvind het zelfs super sympathiek dat je het mij hebt laten weten!

En eerlijk, ik heb het echt in overweging genomen. Omdat het idd een super ervaring moet zijn.

Maar ik heb de rekening eens gemaakt (proef licentie met eigen auto, licentie aanvragen, 2 maal gaan testen = 500 euro per uur, bepaald gerief) en dat is toch al een aardige som. En dat is meer dan normaal voor te kunnen racen met een auto op zo'n circuit. Uiteindelijk wordt de race zelf betaald, wat wel een heel mooi kadoo is.

Maar momenteel aant sparen voor bepaalde zaken in het huis.

Ik vind het ergens wel doodjammer dat ik niet mee rijd. En ik ga nog wel een paar keer vloeken. Omdat ik wel eens wil racen op een circuit. Maar om dat direct in een 25 u te doen is misschien ook niet ideaal.

Ik heb het vandaag al aan Arnaud laten weten, dat ik het niet ga doen. Ik heb hem wel uitdrukkelijk bedankt.

Net zoals ik jou wil bedanken om aan mij te denken!

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid