Ga naar inhoud

Goodwood FoS


Lefty

Aanbevolen berichten

Op hoeveel moet je rekenen voor een weekendje FoS? (Zonder wild te gaan doen)

Lijkt me wel tof om eens te doen.

Ik kan de prijzen voor de tickets en camping niet meer raadplegen op de site.

400 denk. Mss meer
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, om een beetje te sparen moet je niet naar daar, in ieder geval. We hebben "goed" geleefd de voorbije 4 dagen (en dat op een camping, niet op hotel) en ik denk dat de grand total makkelijk in de 4 cijfers gaat. En dan heb ik nog geen gulzige GT3 RS moeten voltanken. :D

 

Maar o wat is het waard?!?!? :-o

 

Ik moet het hier niet omschrijven want het wordt blijkbaar live uitgezonden. Welja, al dat lekkers dus live. Heb gisteren b.v. bij 8 stuks 300 SLR (inclusief de 2 Uhlenhaut coupés) op een rij gestaan, denk dat dat makkelijk meer dan een kwart miljard euro waard is samen. Kan je gewoon aan. Idem allemaal Gilles Villeneuve Ferrari's F1. En zoveel meer.

Nog leuker: iedereen is aanspreekbaar. Olaf Manthey, Andreas Preuninger, Chris Harris, alle piloten (enkel de superstars zoals een Valentino Rossi geraak je niet bij), en vooral: alle mechanics. En die vertellen met passie en ongeremd over de auto. Zéér interessant als je 't over de Le Mans racers hebt, b.v. Superleuk gesprek gehad met een Aston-peet die de art car GTE-Pro van LM15 onderhield. Héérlijk!

Je kan met je neus ook echt overal aan en in. Ik heb met m'n oor tegen de airbox van een Huayra naar de fantastische Öhlins-ophanging liggen turen. Met m'n neushaartjes op 3 micron afstand van het ultiem gladde leder van de Singers. Met m'n ogen tussen de Rennsport-BBS'en en de aero-deksels erop, van een 962C. Enzovoort. Je beleeft alles ter plekke, zonder barrières. Ken Block rijdt z'n hoonigan Mustang voor je neus de paddock in en revt de trommelvliezen van de 1.000 omstaanders kapot. Sir Stirling die z'n kar voor je neus naar buiten rijdt. Een longtail McLaren F1 waar je op/onder/over/rond kan kruipen om te besnuffelen.

En dan dat autosalon, miljaar. Dat wordt elk jaar groter en professioneler. Zowat alles staat er, tot Dacia toe (ik zeg maar wat). Alles heel bereikbaar, je loopt b.v. zo bij Bentley binnen en kan wat chillen in een Mulsanne, mocht dat je boat floaten. Enkel bij Ferrari, Lamborghini e.a. geraak je enkel op uitnodiging binnen. Maar in de supercar paddock staan ze toch allemaal naast elkaar: Koeningsegg One:1 (of hioe schrijf je dat) naast Agera R naast Pagani Huayra naast Ferrari LaFerrari naast McLaren P1 naast ... pffff naast alles gewoon. 't Staat er allemaal.

En dan de airshows. Die Red Devils zijn echt zooooot maar nog veel gekker is die Eurofighter Typhoon. Gisteren terwijl we copieus zaten te ontbijten kraakte die de lucht uit elkaar pardoes boven onze kop: MIL-JAAR. En zo effe iedereen een hartaanval cadeau doen als er 2 Phantoms een low-pass flyby doen ... shiiiit.

 

De sfeer is er alles. Wat een event. :inlove:

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de R5 turbo zien wegrijden uit paddock maar heb 'm niet zelf zien rijden dit jaar. Vorige jaren was-ie er ook, toen wel bezig gezien. Gek idd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean Ragnotti aan het werk gezien?

Hoo

Lee

Shit!

:D

Heerlijk he, heb 'm bezig gezien...

Mooiste FoS karren voor mij:

post-108-1435606446,4842_thumb.jpg

post-108-1435606473,7632_thumb.jpg

post-108-1435606496,9863_thumb.jpg

post-108-1435606512,5084_thumb.jpg

post-108-1435606533,1631_thumb.jpg

Aan de aanwezigen, ik heb mij echt kostelijk geamuseerd, en niet in het minst met onze hoofdsponsor. [emoji23]

post-108-1435606620,5873_thumb.jpg

Beste event dit, zou ik durven stellen. Het is mijn 6e editie en elke keer overtreft het de verwachtingen...

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

High rollers!

Die kost daar toch absurd veel?

Het heerlijke aan fos is inderdaad dat je die karren tot in het kleinste detail kan bekijken En besnuffelen.

In de paddock blijven hangen tot ze je er uit komen duwen, 's avonds wanneer iedereen al weg is.. heerlijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

I can concur - wat een event, 't was van A tot Z geslaagd en wordt inderdaad telkens maar beter.

 

Zoals steeds, de sfeer van de mensen en de pracht v/d locatie, waanzin. Organisatie is perfect van begin tot einde.

 

En op automotive vlak, simpelweg hemels.

Moss die voorbij komt in SLR 722 en aan de finish een praatje slaat met Jackie Stewart, een Eurofighter die je van het WC dondert in de Richmond Arms, Derek Bell die wat uit z'n auto komt halen terwijl je even staat te lullen met Herr Manthey.

 

Te veel om op te noemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is het verschil eigenlijk met de revival en welke zou je aanbevelen?

Kiezen tss. beiden mag je niet, te verschillend. Revival is enkel classics, maar er wordt echt geracet en er is meer 'feest-sfeer' door dat verkleden. FoS is modern en oud tezamen, andere locatie (iets impressionanter qua locatie), ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid