Jump to content
Guest

Wat is jouw automobiele guilty pleasure?

Recommended Posts

Balleke    140
Balleke
Ik heb lang de Brabus versie gehad. Fantastisch wagentje, een echte kart. Maar de automatische versnellingsbak... wat een drama. Schakelen duurt een eeuwigheid!
29-D2-B917-1-DC0-4-D3-E-B760-AFFE2-D3-FD033.jpg&key=2e569fa442b790ff96659707255b74156da281d52a307d82e7979438b6321976

Moet ik ooit nog eens mee rijden. Lijkt me de max die brabus
Ja in filmpjes al gezien dat hiet niet dat is de versnellingsbak

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ian    503
Ian
Smart roadster

Ik heb deze week toevallig eens zitten bladeren tussen de exemplaren die nu te koop staan. :D Helaas mager aanbod, en de propere zijn vrij stevig geprijsd.

Zijn die dingen (op de automaat na dan aan de reactie hierboven te zien) wat betrouwbaar? Durf dat atm nog niet te kopen.

Order66    105
Order66

Ik heb er 2 gehad, een 82pk en de Brabus. De eerste heb ik na een jaar ingeruild, was een van de eerste exemplaren. Enorm veel last van waterinsijpeling langs het dak en langs de spiegels. Wagen die altijd als hobbywagen werd gebruikt, en garage gestald. Daar hebben ze oplossingen voor gezocht, maar toch niet weggekregen.
Ik was dit zo beu dat ik die ingeruild heb voor de Brabus met minder kinderziektes. Na 3000 kilometer binnen met een serieus olielek. De wagen 2 maanden kwijt geweest, heb serieus op mijn strepen moeten staan om me niet te laten afwimpelen. Mercedes Duitsland heeft er zich uiteindelijk mee gemoeid, na mijn officiële klacht. Daar is uiteindelijk een nieuwe motor moeten inkomen, ze kregen het niet opgelost 🙄. Uiteindelijk nog 5 jaar met de wagen gereden, behalve dat de alu buisjes van de airco afbraken, heb ik aan die wagen nog HEEL veel plezier gehad. Maar opnieuw: die versnellingsbak is echt traag en rukkerig. Ik zou het nu niet meer kopen. Maar het is een heerlijke kart!

• Like 1
  • Whut?! 1

Carlito    5,084
Carlito

Die buisjes braken vooral af als je niet goed oplette bij onderhoud waar je voor sommige dingen de motor moest laten zakken.

zaten echt k*tkoppelingen op.

• Thanks Friendly 1

Carlito    5,084
Carlito

5B16F2F7-C14A-42C4-9242-ED6EA603E351.jpeg.d3d4074b8f39e55af0a0fa3db139452d.jpeg

Dit blijft de grootste kutbak waar ik ooit mee heb gereden, maar blijft toch een guilty pleasure

• Like 1

Order66    105
Order66
1 uur terug, Carlito zei:

Die buisjes braken vooral af als je niet goed oplette bij onderhoud waar je voor sommige dingen de motor moest laten zakken.

zaten echt k*tkoppelingen op.

Door die rukkerige versnellingsbak kantelde die motor altijd behoorlijk. Dat zag je bij het rijden aan de uitlaat die zwiepte. Die buisjes hadden flexibels moeten zijn. Ik moest ze 2x laten vervangen op 5 jaar 🤔