ir_fuel 58.289 Geplaatst: 27 januari 2013 Geplaatst: 27 januari 2013 Om het goed te maken mag er dan een GT3RS komen met een sequentiele. Ja eigenlijk... De nieuwe regels rond circuitgebruik van de GT3-centerlocks zijn toch gelijk aan die van de 997 Cup auto (elke X circuit-km wielnaven vooraan en/of achteraan vervangen enzo, samen met de bouten, wordt een dure hobby), dan kunnen ze dat van eerste keer ook voor de versnellingsbak doen. Elke 30 uren de boel reviseren voor 20.000 euro Quote
kwiekie 3.012 Geplaatst: 27 januari 2013 Geplaatst: 27 januari 2013 Moet je serieus die centerlocks vervangen na wat (veel) op circuit te bollen? Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 27 januari 2013 Geplaatst: 27 januari 2013 Ja. Afhankelijk van het aantal kilometer meer of minder stukken. Er is een nieuwe recall gaande op die centerlocks waarbij ze bij wijze van spreken de halve ophanging van je auto vervangen, en vanaf dan moet je dus als je veel trackt een soort logboek bijhouden om te kunnen zien wanneer je welke stukken moet vervangen. Zoals op een racewagen dus. Oja, en de nieuwe GT3 komt met hetzelfde center-lock systeem. Ondertussen rijden er sinds 1999 GT3 straatwagens rond met standaard 5-bouten en daar zijn nooit problemen mee geweest op circuit en daar moet ge u ni bezig houden met al diene zever, maar Porsche ziet geen graten in hun centerlocks en doet er lustig mee verder t is om zeep zeg ik u ... Als ge dan toch al die nest moet laten vervangen na X track-kilometers kunt ge beter een 5-lug conversie doen. Is perfect mogelijk, de stukken kosten zelfs minder. De enige extra kost is natuurlijk dat ge een set velgen moet hebben, maar die kosten ook minder dan de centerlock variant. Quote
kwiekie 3.012 Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Damn, dat lijkt me idd geen goedkoop grapke op den duur! Wel interessant om te weten te komen Quote
Matteus 510 Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Ja. Afhankelijk van het aantal kilometer meer of minder stukken. Er is een nieuwe recall gaande op die centerlocks waarbij ze bij wijze van spreken de halve ophanging van je auto vervangen, en vanaf dan moet je dus als je veel trackt een soort logboek bijhouden om te kunnen zien wanneer je welke stukken moet vervangen. Zoals op een racewagen dus. Oja, en de nieuwe GT3 komt met hetzelfde center-lock systeem. Ondertussen rijden er sinds 1999 GT3 straatwagens rond met standaard 5-bouten en daar zijn nooit problemen mee geweest op circuit en daar moet ge u ni bezig houden met al diene zever, maar Porsche ziet geen graten in hun centerlocks en doet er lustig mee verder t is om zeep zeg ik u ... Als ge dan toch al die nest moet laten vervangen na X track-kilometers kunt ge beter een 5-lug conversie doen. Is perfect mogelijk, de stukken kosten zelfs minder. De enige extra kost is natuurlijk dat ge een set velgen moet hebben, maar die kosten ook minder dan de centerlock variant. Korreltje zout aub. 'de halve ophanging vervangen' bij centerlocks als je op circuit rijdt is wel wat overdreven. Tijdens die actie wordt er gekeken naar het spanvlak van het conische gedeelte van de centermoer, en het spanvlak op de wieldrager. Indien deze oneven patronen vertonen, moet je zowel de moer als de wieldrager vervangen. Eigenlijk dus niets van ophanging. In zéér uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat ook de velg beschadigd is, en in dat geval wordt dus ook deze vervangen. Maar dat laatste heb ik nog maar 1 keer gezien denk ik. Voor de rest doorstaat 80% van alle centerlock-auto's zonder problemen de 'test' van die actie. Dat logboek is het eerste dat ik ervan hoor, is dat beschreven door PAG? Als je met zorg en netheid uw centermoeren demonteert en monteert, het correcte vet gebruikt op de correcte plaatsen, en het juiste aanspankoppel gebruikt, ga je weinig problemen hebben. Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Korreltje zout aub. 'de halve ophanging vervangen' bij centerlocks als je op circuit rijdt is wel wat overdreven. Tijdens die actie wordt er gekeken naar het spanvlak van het conische gedeelte van de centermoer, en het spanvlak op de wieldrager. Indien deze oneven patronen vertonen, moet je zowel de moer als de wieldrager vervangen. Eigenlijk dus niets van ophanging. In zéér uitzonderlijke gevallen kan het voorkomen dat ook de velg beschadigd is, en in dat geval wordt dus ook deze vervangen. Maar dat laatste heb ik nog maar 1 keer gezien denk ik. Voor de rest doorstaat 80% van alle centerlock-auto's zonder problemen de 'test' van die actie. Je gooit dingen door mekaar. Je hebt langs de ene kant de periodieke vervanging van onderdelen zoals voorgeschreven door Porsche, en langs de andere kant heb je wat ze nu doen tijdens de nieuwe recall. Ik heb het niet over de recall bij het van 500 naar 600Nm gaan van het koppel. Er is een nieuwe uit deze winter. Trouwens, ik heb bij de eerste recall ook 2 nieuwe achterste schijven gekregen. Hoe verklaar je dat? Hier is de nieuwe recall: http://www-odi.nhtsa.dot.gov/acms/cs/jaxrs/download/doc/UCM430250/RCDNN-12V558-4048.pdf D'office krijg je nieuwe hubs achteraan nu. Dat logboek is het eerste dat ik ervan hoor, is dat beschreven door PAG? Ja. Zie maar: Als je met zorg en netheid uw centermoeren demonteert en monteert, het correcte vet gebruikt op de correcte plaatsen, en het juiste aanspankoppel gebruikt, ga je weinig problemen hebben. Het is gewoon brol, ingegeven door marketingjongens. 5 bouten is betrouwbaarder, je hebt veel minder kans op fouten, je hebt er geen belachelijk duur materiaal voor nodig, elke bandencentrale kan je velg monteren en demonteren en blijkbaar breken die dingen niet spontaan af bij intens circuitgebruik. De eventuele tijdswinst van de center locks wordt compleet teniet gedaan door de hele aanspanprocedure, alle zever rond het invetten en het feit dat je het niet machinaal mag doen. Het probleem is vooral dat de gevolgen bij de minste fout redelijk catastrofaal te noemen zijn (een wiel verliezen is nu niet bepaald een kleine pruts om voor te hebben). Als ze dan toch "race technology" willen dat ze dan het centerlock systeem van de GT3-R op de straatversie monteren, met omgekeerde draad aan ene kant bv. Of hoe oplossingen zoeken voor een probleem dat er helemaal geen zou mogen zijn. Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Had die diesel dan staalveren? Want de luchtvering is op alle pana's dezelfde.Ik volg trouwens compleet. Staalveren > luchtvering, automaat > PDK, RWD > AWD. Idd, staalveren Quote
rosse 14 Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Replace wheel bearings. Replace bearing housing. Je zal maar zo'n ding gekocht hebben en wat circuit kilometers afhaspelen... Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Het is me een raadsel waarom dit systeem blijft bestaan ...... Ik zie geen enkel voordeel dat ook maar zou doorwegen. 5 bouten of de echte race centerlock en punt . Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 28 januari 2013 Geplaatst: 28 januari 2013 Het erge is dan nog dat zowel de race centerlock als het 5 bout systeem allemaal passen op een 911. Gewoon de juiste stukken monteren en de juiste velgen. Op rennlist zijn er al een aantal die de centerlocks van hun GT3 hebben gesmeten en 5-bouts er hebben op zitten. Quote
Matteus 510 Geplaatst: 30 januari 2013 Geplaatst: 30 januari 2013 Je gooit dingen door mekaar.Je hebt langs de ene kant de periodieke vervanging van onderdelen zoals voorgeschreven door Porsche, en langs de andere kant heb je wat ze nu doen tijdens de nieuwe recall. Ik heb het niet over de recall bij het van 500 naar 600Nm gaan van het koppel. Er is een nieuwe uit deze winter. Trouwens, ik heb bij de eerste recall ook 2 nieuwe achterste schijven gekregen. Hoe verklaar je dat? Hier is de nieuwe recall: http://www-odi.nhtsa.dot.gov/acms/cs/jaxrs/download/doc/UCM430250/RCDNN-12V558-4048.pdf D'office krijg je nieuwe hubs achteraan nu. Ja. Zie maar: Het is gewoon brol, ingegeven door marketingjongens. 5 bouten is betrouwbaarder, je hebt veel minder kans op fouten, je hebt er geen belachelijk duur materiaal voor nodig, elke bandencentrale kan je velg monteren en demonteren en blijkbaar breken die dingen niet spontaan af bij intens circuitgebruik. De eventuele tijdswinst van de center locks wordt compleet teniet gedaan door de hele aanspanprocedure, alle zever rond het invetten en het feit dat je het niet machinaal mag doen. Het probleem is vooral dat de gevolgen bij de minste fout redelijk catastrofaal te noemen zijn (een wiel verliezen is nu niet bepaald een kleine pruts om voor te hebben). Als ze dan toch "race technology" willen dat ze dan het centerlock systeem van de GT3-R op de straatversie monteren, met omgekeerde draad aan ene kant bv. Of hoe oplossingen zoeken voor een probleem dat er helemaal geen zou mogen zijn. Je hebt gelijk. Ik wist zelfs niet van het bestaan af van deze nieuwe actie. Normaal krijgen wij daar meteen melding van in de vorm van nieuwsberichten wanneer we PPN openen, echter de overschakeling van Engels naar Nederlands zorgt voor veel informatie-achterstand. I stand corrected! Heb nu de boel terug in het Engels gezet want 'deadlines' staat niet in het PAG-woordenboek, helaas. Quote
Naish 9.570 Geplaatst: 8 februari 2013 Geplaatst: 8 februari 2013 Dat is goed voor mij... Alleen de 991 in cabrio en de oldie is goed, maar mag ook een Singer zijn! Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Vette race-serie. Cayman interseries. Standaard Cayman S 2009+ met manuele bak en standaard blok. Aangepast voor competitie: ophanging, remmen, uitlaat en remap van ECU en ABS + extra koeling: Deelnemers zijn verplicht een klassieke Porsche livery te nemen om de auto mee te decoreren (op voorhand goedkeuring vragen), en die karren kosten geen hol om mee te racen in vergelijking met een Cup. 1 Quote
tato 1.906 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Met gelijke wapens strijden Enig idee van welke budgetten je daarvoor nodig hebt? Lijkt me toch minstens 100k-150k te zijn voor een jaartje? Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 9 februari 2013 Geplaatst: 9 februari 2013 Met gelijke wapens strijden Enig idee van welke budgetten je daarvoor nodig hebt? Lijkt me toch minstens 100k-150k te zijn voor een jaartje? Het duurste is de aanschaf. Er staan er nu een stuk of 5 te koop bij de dealer die die Cup organiseert (en dus de auto's prepareert) voor om en bij de 100.000 dollar. Op zich geen overdreven geld als je ziet wat je daar voor krijgt. Voor de rest wordt er niks aan die auto's gedaan. Alles wordt verzegeld om tricheurs tegen te houden. En het is goedkoper een nieuwe motor in zo ne Cayman te vijzen dan een volledige revisie van een Cup motor te doen, idem voor de versnellingsbak. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.