tato 1.906 Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 Rondje op de 'Ring in een GT3 RS 4.0 3 Quote
Jenkins 2.090 Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 Rondje op de 'Ring in een GT3 RS 4.0 Geschift. Quote
Naish 9.570 Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 Zo RWD da is toch ni alles ze. Vandaar overgeschakeld van de snelste RWD op circuit naar de snelste FWD op circuit. Laatste aflevering topgear gezien??? Ga je nu een opel astra kopen Quote
tato 1.906 Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 Zo RWD da is toch ni alles ze. Vandaar overgeschakeld van de snelste RWD op circuit naar de snelste FWD op circuit. Laatste aflevering topgear gezien??? Ga je nu een opel astra kopen Fuel heeft toch gelijk, op de track de snelste. De VXR was enkel sneller in het sprintje. Quote
Naish 9.570 Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 Ja maar op het einde was de conclusie om een GT86 te kopen Quote
dragonfly 14.976 Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 Nee t is dan ook geen Audi die ontwikkeld is om rechtdoor te gaan telkens je aan je stuur draait Ik bedoelde het vertrekken hé Quote
Matteus 510 Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 Rondje op de 'Ring in een GT3 RS 4.0 Wel gekke rijstijl vind ik. Kerel geeft dus nooit tussengas. Dat vind ik maar akelig. 2 Quote
Lefty 19.512 Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 Wel gekke rijstijl vind ik. Kerel geeft dus nooit tussengas. Dat vind ik maar akelig. Een beetje een idiote vraag, maar op circuit staat tussengas toch bijna altijd gelijk aan tiphielen, of zie ik dat verkeerd? Zelf nog nooit gedaan overigens, ofwel ben ik er niet capabel toe, ofwel is m'n schoenmaat te groot, ofwel heb ik nog niet met een kar gereden met de daarvoor ideale pedaalsetting. Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 Een beetje een idiote vraag, maar op circuit staat tussengas toch bijna altijd gelijk aan tiphielen, of zie ik dat verkeerd?Zelf nog nooit gedaan overigens, ofwel ben ik er niet capabel toe, ofwel is m'n schoenmaat te groot, ofwel heb ik nog niet met een kar gereden met de daarvoor ideale pedaalsetting. Ja.. Je kan natuurlijk ook altijd even je rem lossen en zonder tiphielen tussengas geven, maar dan kan je natuurlijk nooit echt voluit gaan. Tiphielen is vrij simpel als je het eenmaal kunt.. Gewoon even oefenen en dan komt dat wel goed. Quote
Lefty 19.512 Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 Met een schoenmaat 47 ligt dat misschien wat anders. Bij de R26.R werd het me afgeraden, ga morgen nog eens navragen waarom precies. Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 21 februari 2013 Geplaatst: 21 februari 2013 Wel gekke rijstijl vind ik. Kerel geeft dus nooit tussengas. Dat vind ik maar akelig. Is tussengas niet relatief overbodig in een 911 gezien de gewichtsverdeling? Ik herinner me nog uit m'n E30-tijd (gestript achteraan, geen reservewiel, etc...) dat dat een absolute must was, anders stond ik gegarandeerd rond bij het aanremmen, maar een 911 met z'n rugzakje heeft dat toch niet nodig? Ik zou het hoogstwss. ook in een 911 nog altijd doen omdat ik het leuk vind en het mij wat gezonder aanvoelt voor de mechaniek, maar ik heb een vermoeden dat die mens wel weet wat 'ie aan het doen is? Quote
Matteus 510 Geplaatst: 22 februari 2013 Geplaatst: 22 februari 2013 Ik had het inderdaad vooral op de extra slijtage van de koppeling/v-bak eigenlijk. Je moet er eens op letten, bij momenten laat 'ie de motor tijdens het terugschakelen praktisch tot op stationair toerental terugvallen, om dan de koppeling te dumpen en dat spel vliegt daar naar 7000 toeren... Kan mss aan mij liggen maar ik vind dat er niet echt 'aangenaam' uitzien. Maar heb me ook afgevraagd of 'ie het niet met opzet doet, om de kont 'losser' te krijgen op bepaalde momenten. Want het lijkt wel alsof hij het telkens doet op een berekend punt. Nuja, ieder z'n eigen rijstijl natuurlijk. Ik geef altijd tussengas van zodra het er ook maar een beetje sportiever aan toe gaat. Quote
Jokke_vlo 16.915 Geplaatst: 22 februari 2013 Geplaatst: 22 februari 2013 Wel gekke rijstijl vind ik. Kerel geeft dus nooit tussengas. Dat vind ik maar akelig. Is tussengas niet relatief overbodig in een 911 gezien de gewichtsverdeling? Ik herinner me nog uit m'n E30-tijd (gestript achteraan, geen reservewiel, etc...) dat dat een absolute must was, anders stond ik gegarandeerd rond bij het aanremmen, maar een 911 met z'n rugzakje heeft dat toch niet nodig? Ik zou het hoogstwss. ook in een 911 nog altijd doen omdat ik het leuk vind en het mij wat gezonder aanvoelt voor de mechaniek, maar ik heb een vermoeden dat die mens wel weet wat 'ie aan het doen is? Alles hangt af van hoe je het aanpakt. Ik ken er ene die geen tussengas geeft en proper en SNEL rijdt. Maar ik ken ook een andere die ook snel is en geen tussengas geeft maar die heb ik wel al serieus scheef weten staan door het motorrem effect. Die auto kan daar dus wel serieus last van hebben. Imo is tussengas op een Porsche even hard "goed" als op andere wagens. Maar zoals gezegd ken ik wel een zeer propere rijder die het niet gebruikt.........wel nog niet in het nat bezig gezien Quote
Denniske 7.651 Geplaatst: 22 februari 2013 Geplaatst: 22 februari 2013 Met een schoenmaat 47 ligt dat misschien wat anders. Bij de R26.R werd het me afgeraden, ga morgen nog eens navragen waarom precies. Juist ja, van te grote voeten heb ik gelukkig geen last. 1 Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 23 februari 2013 Geplaatst: 23 februari 2013 Is tussengas niet relatief overbodig in een 911 gezien de gewichtsverdeling? Ik herinner me nog uit m'n E30-tijd (gestript achteraan, geen reservewiel, etc...) dat dat een absolute must was, anders stond ik gegarandeerd rond bij het aanremmen, maar een 911 met z'n rugzakje heeft dat toch niet nodig? Ik zou het hoogstwss. ook in een 911 nog altijd doen omdat ik het leuk vind en het mij wat gezonder aanvoelt voor de mechaniek, maar ik heb een vermoeden dat die mens wel weet wat 'ie aan het doen is? Het is verschrikkelijk sletig voor de mekaniek van het niet te doen (je koppeling als je braaf bent, en je hele aandrijflijn als je dat bruut doet. Ik ken zo iemand wiens achterwielen blokkeren bij het terugschakelen door het brute lossen van de koppeling zonder tussengas. Kan me niet voorstellen dat je cardans enzo dat ook leuk vinden die kloppen) en in de regen is het ronduit gevaarlijk. Nodig heb je dat altijd als je snel alle versnellingen wil afgaan bij het terugschakelen. Bij het aanremmen van de busstop in spa 5-4-3-2 doen zonder tussengas lukt gewoon niet. Je kan natuurlijk ook gewoon hard remmen en dan op een bepaald moment em in 2 smijten en de koppeling laten komen, maar ik vind dat je dan een pak feeling met de auto verliest en dat de kans op een misshift veel groter is. Je hebt idd piloten die het niet doen en daarom niet trager zijn, maar moest het niet beter zijn ze zouden niet allemaal automatisch tussengas installeren op die paddle-shift systemen die ze in racewagens steken. En een race piloot =/= Jan Modaal. Een race piloot heeft als doel eerste te eindigen en dus ook de auto de race te laten overleven, maar de manier waarop boeit niet. Als elke race de koppeling moet vervangen worden, er 3 synchros uit de boite moeten vervangen worden en er elke 3 races nieuwe cardans onder komen is dat maar zo. Als je echter op je centen let zal het verschil in slijtage wel merkbaar zijn op termijn moest je zo constant tracken met je eigen auto. Ik kan niet rijden zonder tussengas, ik ken trouwens ook geen enkele auto waar dat niet in lukt. En die maat 47 mag geen belet zijn denk ik in die Megane, tenzij je in een Lotus Exige kruipt, maar daar zou je dan al niet kunnen rijden zonder gas en rem tegelijk in te drukken 2 Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 23 februari 2013 Geplaatst: 23 februari 2013 Het is ook gewoon veel properder en preciezer. Je kan ook gewoon sneller terug schakelen (vooral als ge idd meerdere versnellingen moet zakken), ge moet ni wachten op die clutch slip. Tenzij ge natuurlijk hem erin smijt maar dat is gewoon achterlijk. Beetje bestuurder doet dat gewoon. Heeft niks te maken met lijnen rijden en goeie tijden neerzetten. Quote
Jeroen_M5 1.926 Geplaatst: 23 februari 2013 Geplaatst: 23 februari 2013 Links is echt knap. Glazen dak + ducktail + rode 4S band en dat zilver Quote
kwiekie 3.012 Geplaatst: 26 februari 2013 Geplaatst: 26 februari 2013 Alles hangt af van hoe je het aanpakt. Ik ken er ene die geen tussengas geeft en proper en SNEL rijdt. Maar ik ken ook een andere die ook snel is en geen tussengas geeft maar die heb ik wel al serieus scheef weten staan door het motorrem effect. Die auto kan daar dus wel serieus last van hebben. Imo is tussengas op een Porsche even hard "goed" als op andere wagens. Maar zoals gezegd ken ik wel een zeer propere rijder die het niet gebruikt.........wel nog niet in het nat bezig gezien Je hebt het over MichM3 met z'n 996 gt3 veronderstel ik? Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 26 februari 2013 Geplaatst: 26 februari 2013 Been there, done that. Twice ... Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 26 februari 2013 Geplaatst: 26 februari 2013 Het is ook gewoon veel properder en preciezer. Je kan ook gewoon sneller terug schakelen (vooral als ge idd meerdere versnellingen moet zakken), ge moet ni wachten op die clutch slip. Tenzij ge natuurlijk hem erin smijt maar dat is gewoon achterlijk. Beetje bestuurder doet dat gewoon. Heeft niks te maken met lijnen rijden en goeie tijden neerzetten. Ik denk dat er dan veel 'geen beetje bestuurders' zijn... Ik heb nog nooit iemand waar ik met meegereden heb dat weten doen,mezelf incluis... Gelukkig heb ik automaat :ph34r: Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.