STA911 5.735 Geplaatst: 26 februari 2013 Geplaatst: 26 februari 2013 Is tussengas niet relatief overbodig in een 911 gezien de gewichtsverdeling? Ik herinner me nog uit m'n E30-tijd (gestript achteraan, geen reservewiel, etc...) dat dat een absolute must was, anders stond ik gegarandeerd rond bij het aanremmen, maar een 911 met z'n rugzakje heeft dat toch niet nodig? Ik zou het hoogstwss. ook in een 911 nog altijd doen omdat ik het leuk vind en het mij wat gezonder aanvoelt voor de mechaniek, maar ik heb een vermoeden dat die mens wel weet wat 'ie aan het doen is? Gewichtsverdeling zal er ongetwijfeld toe bijdragen dat je sneller al dan niet rondstaat bij het terugschakelen zonder of met tiphielen. Maar zelfs in rechte lijn wil ik liever niet dat mijn achterwielen zich blokkeren door dat bruusk terugschakelen zonder tussengas. Ik herinner me mijn M3-tijd, die niet gestript was, en daar was het ook een must vanaf dat je wat harder begon te gaan. Los van het leuk gevoel en dat het, een pak, beter is voor de mechaniek, zou ik het zo vaak als mogelijk proberen te doen. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Ik denk dat er dan veel 'geen beetje bestuurders' zijn...Ik heb nog nooit iemand waar ik met meegereden heb dat weten doen,mezelf incluis... Gelukkig heb ik automaat :ph34r: Ge hebt autofreaks en ge hebt autofreaks 3 Quote
Alexx 3.767 Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Idd. Eens je het gewoon bent doe je het automatisch. Ik doe het nu zelfs tijdens dagelijks verkeer.. Ik weet het, misschien overbodig, maar het voelt veel smoother aan dan zonder. En bij sportief rijden merk je echt wel het voordeel. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Was het eerste dat ik mezelf heb aangeleerd op m'n 18, moest da gewoon kunnen Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Idd. Eens je het gewoon bent doe je het automatisch.Ik doe het nu zelfs tijdens dagelijks verkeer.. Ik weet het, misschien overbodig, maar het voelt veel smoother aan dan zonder. En bij sportief rijden merk je echt wel het voordeel. En dan merk je pas echt hoe kut een diesel is Inertie++++++ 1 Quote
ir_fuel 58.289 Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Vorig jaar op een trackday op de Nordschleife 2 Quote
Wax-it.be 1.639 Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Idd. Eens je het gewoon bent doe je het automatisch.Ik doe het nu zelfs tijdens dagelijks verkeer.. Ik weet het, misschien overbodig, maar het voelt veel smoother aan dan zonder. En bij sportief rijden merk je echt wel het voordeel. En dan merk je pas echt hoe kut een diesel is Inertie++++++ 222222222 Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Ik vond een 330d anders zeer eenvoudig te tiphielen. Dat blok is niet speciaal 'lomer' dan de Cooper S waarmee ik al 5 jaar rondrijd Gaspedaal mapping enz zal er ook wel voor iets tussen zitten. Hangt dus af vd auto. Cooper D is bvb bijzonder inert. Quote
abtler 4.521 Geplaatst: 27 februari 2013 Geplaatst: 27 februari 2013 Even if out of production for more than five years, Porsche Carrera GT remains one of the most appreciated models in Porsche’s lineup. So, it’s no wonder why a private customer asked the guys over Atelier Zagato to customize his Carrera GT to his specific needs. When compared to a standard Carrera GT, this one-off edition received a different engine cover, racing-style rims with blue/red nuts, different exhaust pipes and rear diffuser, and some other changes. All these updates give the Carrera GT a more fluid look. As far as we know, this one-off Carrera GT received no updates under the hood, but the standard engine is quite enough. For those of you who do not remember, the Carrera GT is powered by a 5.5-litre V-10 normal-aspiration engine that delivers a total of 612 horsepower and a peak torque of 435 pound-feet. Its top speed is an impressive 205 mph. .. especially created for rally driver Ernst Berg. This Zagato Carrera GT comes with a restyled exterior, but it has the same technical specifications as the factory model. Zagato gave the Carrera GT a new hood, a modified front bumper with large air vents, a restyled rear apron with an integrated carbon fiber diffuser and a modified roof. The supercar has also been fitted with a bespoke exhaust system with two large oval tailpipes. Zagato also gave their new Porsche Carrera GT a slightly modified interior, and LED tail lights. http://youtu.be/5rfFGx9pse4 Quote
BMWMB 12.352 Geplaatst: 3 maart 2013 Geplaatst: 3 maart 2013 Achtergrondmuziek is echt vervelend. Verder in het filmpje is het gelukkig gedaan. Quote
Glenn-N 8.593 Geplaatst: 4 maart 2013 Geplaatst: 4 maart 2013 Zoveelste repost maar verdomme wat blijft dat mooi om zien. 1 Quote
jayv 40 Geplaatst: 4 maart 2013 Geplaatst: 4 maart 2013 http://www.youtube.com/watch?v=zwjXbE-FJng Quote
luigi 46 Geplaatst: 4 maart 2013 Geplaatst: 4 maart 2013 zalig filmpje. Iemand meer info over de wagen? is dat op basis van een straat gt3 rs ? Zit volgens mij wel een sequentiele boite in aan het tempo van schakelen te horen. Quote
tato 1.906 Geplaatst: 4 maart 2013 Geplaatst: 4 maart 2013 zalig filmpje. Iemand meer info over de wagen? is dat op basis van een straat gt3 rs ? Zit volgens mij wel een sequentiele boite in aan het tempo van schakelen te horen. Het is inderdaad een sequentiele v-bak. Hier vind je meer info over de wagen: http://www.prorallye.de/technik/ Quote
kwiekie 3.012 Geplaatst: 5 maart 2013 Geplaatst: 5 maart 2013 Zoveelste repost maar verdomme wat blijft dat mooi om zien. Zo hard schuiven Quote
Phil 12.518 Geplaatst: 5 maart 2013 Geplaatst: 5 maart 2013 Ben eens benieuwd naar de nieuwe kleur die Porsche aanbiedt: Rhodiumsilver. Heeft er iemand foto's van? Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.