Ga naar inhoud

Porsche lovers


Daann

Aanbevolen berichten

Ik vraag me alleen af waarom je dan niet ineens voor een GT3 zou gaan.

Omdat je BMWMB-gewijs geobsedeerd bent door een achterbank? :D

Voor puur straatgebruik is die GTS de betere keuze. Je kan PDK pakken, en zelfs met de manuele zit je niet met een koppeling die niet voor mietjes is, de motor is beschaafder qua loopcultuur, de isolatie binnen is beter (een soundsystem is zowat de meest nutteloze optie op de GT3, maar je moet dat wel pakken als je GPS wilt) en je kan dus Bose kiezen, qua bodemvrijheid en ophanging zit je een comfortniveau hoger, je kan parkeersensoren hebben en (zeer belangrijk voor dit forum) je kan een schuifdak speccen!

En 408pk vs 435, met (wschl) meer koppel onderin/midden dan de GT3, dat ga je op straat niet merken dat verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu de nieuwe Porsche 991 getoond is begint het roddelcircuit weer op gang te komen. Porsche heeft namelijk zoveel varianten op basis van de Carrera dat er al flink wat geknutseld kan worden met Photoshop. Met name de 991 Cabriolet, 991 GT3 en 991 Turbo zijn drie modellen waar met smart naar uitgekeken wordt. WildSpeed heeft van de 991 Turbo al een plaatje gemaakt door middel van Photoshop en dit moet laten zien hoe de 991 Turbo op de wereld gezet wordt.

De sterkste Porsche 991 is tot nu toe de Carrera S met 400 pk. We weten dat de laatste Porsche 997 Turbo goed is voor 500 pk. De nieuwe variant zal er nog een schep bovenop doen waarbij gedacht kan worden aan zo'n 540 tot 560 pk. De Turbo komt met fraaie details als bredere heupen, extra luchtinlaten en een grotere spoiler op het achterwerk. Wanneer Porsche met de auto op de markt komt is nog volledig onbekend. Waarschijnlijk wordt dit eind 2012 of begin 2013.

1.jpg

Bron: autogespot.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu we Singer al hebbben gehad, tijd voor Rauh Welt. Ondanks de Duitsklinkende naam is het een (klein) Japans bedrijfje dat zich hoofdzakelijk bezighoudt met Porsches

Hoofdzakelijk show en weinig extra go...maar zo zwaar erover qua uiterlijk dat het opnieuw vet wordt:inlove:

RR-341.jpg

AY0F2932.jpg

p21200526185.jpg

31200526202.jpg

21200526215.jpg

AY0F2232.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar ik bedoelde op het vlak van motortuning, die dingen zijn praktisch allemaal motorisch standaard gelaten.

Interieur wel gestript en met rolkooi erin.

Ik kan het wel smaken:inlove:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, maar ik bedoelde op het vlak van motortuning, die dingen zijn praktisch allemaal motorisch standaard gelaten.

Interieur wel gestript en met rolkooi erin.

Ik kan het wel smaken:inlove:

Ik ook.

En die Nakai-san doet dat allemaal zelf met de hand, heerlijk.

Hij kiest ook de kleuren, velgen en naam.

Speciaal procedé maar best cool.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook.

En die Nakai-san doet dat allemaal zelf met de hand, heerlijk.

Hij kiest ook de kleuren, velgen en naam.

Speciaal procedé maar best cool.

True, als zijn het meestal wel steeds dezelfde velgen, SSR SP1

Link naar reactie
Delen op andere sites

RUF CTR oftewel Yellowbird

De CTR werd geïntroduceerd als model voor het jaar 1987 en was gebaseerd op de Porsche 911. De auto had een vergrote en sterk getunede versie van Porsche's 3.2 liter boxermotor, een lichtere uitvoering van de carrosserie, verbeterde wielophanging en remsysteem, een speciaal gefabriceerde versnellingsbak en aanpassingen op de carrosserie zoals bumpers van fiberglass en luchtinlaten. De auto had de beschikking over 469 PK's en woog 1.100 kg. Hierdoor bereikte de auto een de 100 kmh vanuit stilstand in 4.0 seconden en had de auto een topsnelheid van 340 kmh.

De bijnaam "Yellowbird" werd door journalisten van Road & Track magazine verzonnen omdat de knalgele CTR waarover ze de beschikking hadden voor hun testen, opviel vanwege het grauwe weer tijdens de foto-opnamen.

Vanwege het lage gewicht presteerde de auto beter dan andere supersportwagens van die tijd zoals de Ferrari Testarossa en de Lamborghini Countach. Hoewel een klein aantal andere sportauto's, zoals de Ferrari F40 en de Porsche 959, een hogere acceleratie hadden, bleef de RUF CTR hun de baas vanwege de topsnelheid. De auto was de snelste sportauto ter wereld ten tijde van uitbrengen.

Ook was de auto geschikt om op het circuit te racen. Het hield enkele jaren het ronderecord op de Nürburgring. Dit wordt algemeen gezien als het moeilijkste en zwaarste circuit ter wereld en geldt als standaardtest voor (super)sportauto's.

3648028151_0311b9b44c_z.jpg

148091132_5f1527e124_z.jpg

148091118_544633cce9_z.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dit werd uiteindelijk achterwege gelaten.

RUF blijft toch iets speciaals:inlove:

Ben je daar zeker van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Rauh-Welt knutselpakketten vind ik echt 10x niks. :oops:

Ik ook meestal niet...

Raar dat iets geaccepteerd wordt van zodra het op de één of andere manier een cultstatus heeft bereikt.

Of zie ik het verkeerd als ik denk dat dit van een onbekende nieuwe tuner niet zo goed in de smaak zou vallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rauh Welt vind ik belachelijk vet, maar wat knullig dat er motorisch niks aan veranderd wordt. Zoals gezegd 'veel show, no (extra) go'.

Vaak ook Stella-Artois-reclame op te zien:)

En een RUF, dat heb ik ooit. Sowieso.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ook meestal niet...

Raar dat iets geaccepteerd wordt van zodra het op de één of andere manier een cultstatus heeft bereikt.

Of zie ik het verkeerd als ik denk dat dit van een onbekende nieuwe tuner niet zo goed in de smaak zou vallen?

Rauh Welt heeft inderdaad een cultstatus bereikt, maar er zijn nog andere kleine zelfstandige tuners die ongeveer hetzelfde doen. Maar die vind ik meestal ook vet.:D

Gemballa blijft in mijn ogen achterlijk lelijk, maar Strosek (oude modellen) vind ik dan weer knap. En van Strosek ga ik nu opzettelijk niets posten, gaan niet veel fans van zijn vermoed ik.:oops::D

Rauh Welt vind ik belachelijk vet, maar wat knullig dat er motorisch niks aan veranderd wordt. Zoals gezegd 'veel show, no (extra) go'.

Vaak ook Stella-Artois-reclame op te zien:)

En een RUF, dat heb ik ooit. Sowieso.

Hun "Stella Artois" was 1 van de eerste wagens die op een pak fora gepost is, ondertussen kent bijna iedereen hen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid