Ga naar inhoud

Porsche lovers


Daann

Aanbevolen berichten

On 5/9/2019 at 8:14 AM, Jokke_vlo said:

2598c5fd8b7c91e95acd87c69722d1db.jpg

f1d71f96c21260982d72cb067daa6c33.jpg971ca4da65079b01f81833997e80f298.jpg8b24c1620f7cf526d23aa2f81b5fbda6.jpg


Met 3.6 motor en boite van de 2.7rs. Short wheelbase :)

 

Nu niet om vervelend te doen maar dat is geen short wheel base. SWB's zijn voor / tot '68 en nog 4.5cm.

 

Dit is een look van een '73 incl RSR verbreding op basis van een 964 (afgaand op de foto's).

Versnellingsbak is dan een 915 die heel veel gebruikt werd, maar waarom je die in een 964 zou steken? Behalve de dogleg en kortere ratios trek je die waarschijnlijk snel kapot.

 

 

Zou die wel graag eens in detail bekijken.

  • Vind ik leuk 6
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nu niet om vervelend te doen maar dat is geen short wheel base. SWB's zijn voor / tot '68 en nog 4.5cm.

 

Dit is een look van een '73 incl RSR verbreding op basis van een 964 (afgaand op de foto's).

Versnellingsbak is dan een 915 die heel veel gebruikt werd, maar waarom je die in een 964 zou steken? Behalve de dogleg en kortere ratios trek je die waarschijnlijk snel kapot.

 

 

Zou die wel graag eens in detail bekijken.

PM mee , ik neem graag een kenner mee want ik en oude wagens ...... kennis is zeer miniem. Ken de eigenaar van de wagen zeer goed en heb een vermoeden dat die mens geen kat in een zak wil verkopen.

 

Omdat er geen plaats is voor de andere bak..... ophanging is wel van de 964. Chauffage gaat ook niet omdat er geen plaats meer is door de spaghetti’s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On ‎5‎/‎9‎/‎2019 at 12:02 PM, Jokke_vlo said:

Lol, niks gekocht zenne

Dan wordt het hoog tijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Jokke_vlo said:

PM mee , ik neem graag een kenner mee want ik en oude wagens ...... kennis is zeer miniem. Ken de eigenaar van de wagen zeer goed en heb een vermoeden dat die mens geen kat in een zak wil verkopen.

 

Omdat er geen plaats is voor de andere bak..... ophanging is wel van de 964. Chauffage gaat ook niet omdat er geen plaats meer is door de spaghetti’s.

 

Snap ik, de achterruit lijkt me ook 964, bij de vroegere stond de wisser nog op de koffer.

Andere uitlaatcollector (spaghetti) met chauffage is moeilijk maar lukt wel, wel een pák duurder! 

 

Ik wil wel altijd mee om mijn mening te geven!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Simoni zei:

 

Snap ik, de achterruit lijkt me ook 964, bij de vroegere stond de wisser nog op de koffer.

Andere uitlaatcollector (spaghetti) met chauffage is moeilijk maar lukt wel, wel een pák duurder! 

 

Ik wil wel altijd mee om mijn mening te geven!

 

you have my number? Ik probeer 20 mei te gaan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Jokke_vlo zei:


En waarom zou je PCCB remmen willen? Met de beste wil van de wereld en na vele discussies met voor en tegenstanders. (Ook met gebruikers) zie ik geen technische meerwaarde......

Uw velgen blijven langer proper met pccbs. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben je niet rijk genoeg voor pccb's.
Weerom: het argument "ze zijn beter" moet je niet counteren met het argument "maar de prijs". Dat zijn 2 los van mekaar staande zaken. Als mensen 1000% meer willen betalen voor iets dat 5% beter is is dat hun zaak, maar beter zijn ze zeker wel.

?
Dus ceramisch en onderhoudscontract gaan niet samen ?
Jawadde [emoji85]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 5/19/2019 at 1:27 PM, Lotuzzz said:

Misschien moet die naar derde bij 97 ofzo. Al heeft Porsche normaliter tamelijk lange vitessen.

Misschien moet je het artikel lezen ofzo.

😛 

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdje niet meer online geweest. Echter een update. De 997.2 C4 cab is buiten. Kilometers begonnen op te lopen en een goed overnamebod gekregen. Een 991.1 C4S cab in de plaats. Wou een jongere 911 met minder km en de laatste grote atmosferische motor. 

1ste indrukken, een meer volwassen 911. 

De 997 reed iets nerveuzer, hobbeliger, meer bandengeluid. Meer go-cart sportscar gevoel,  'kleiner', ook in de cockpit. De 991 is meer GT geworden. Meer Panemera gevoel binnenin met de oplopende transmissietunnel en dashboard die verder loopt naar de ruit. Je voelt dat hij 'mature' geworden is uiteraard ook in de afmetingen.

Duidelijk verschil in de stuurbekrachtiging de 997 kon hard sturen bij lage snelheden, de 991 voelt lichter aan met de elektrische stuurbekrachtiging. De 997 had je aan hogere (bocht)snelheden toch meer 'in de handen' qua gevoel. Grip is ongelooflijk plakt echt in de bochten bijna eindeloze grip. Leuke gimmick is het scherm die toont hoe de krachten onder de 4 wielen verdeeld wordt. Niet nodig op een moderne 911, maar ik geef toe 't is puur voor de looks ik hou van de brede kont met doorlopende verlichte streep. 

De stijging in pk +55 is wel merkelijk te voelen, acceleratie is nog geweldiger.

Cabriokap is dag en nacht verschil, 991 heeft de magnesium panelen (zelfde dak weer in de 992). En is echt behoorlijk stijf en stil, minder gerammel. Aan aanzienlijke snelheden op kasseibanen al gereden, werkelijk wonderbaarlijk geen piepje of kraakje voelt echt stijf aan. Lijn van het dak is ook een pak mooier. Handig is ook het windscherm dat ingebouwd is en in 2 sec openvouwt.

PDK is weer heel wat beter dan in de 997, rapper en naadlozer downshift in sport met tussengas. Geluid is anders 997 was meer een 'tierder' scherper, de 991 'burrelt' en roffelt meer. Echter geen sports uitlaat meer op de 991 zoals op de 997 geweest, maar klinkt zeker niet verkeerd in Sport. 

Conclusie newer is better. Maar 't is toch meer GT ge-oriënteerde wagen geworden igvl met de 997, dat blijft de laatste met het classic 911-feel. 

Wagen is van 2014. Ex-werkswagen geweest en in 2016 naar België gekomen. Wij zijn 2e eigenaar in België. Nu 50.000km. Thema is Black en White, velen houden niet van wit maar ik vind het best wel leuk, mag wel op zo'n auto i.p.v. grijs, zwart of zilver. Porsche Exclusive opties zijn de zwarte koplampen, zwarte koplampspoeiers, zwarte Carrera S-velgen en logo achteraan. Binnenin niet echt extraoridinaire: volleder zwart, vol elektrische zetels + geheugen, Bose. 

IMG_3490.jpg

IMG_3498.jpg

IMG_3564.jpg

IMG_3592.jpg

IMG_3593.jpg

aangepast door Mvl
  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid