Jump to content
Daann

Porsche lovers

Recommended Posts

ir_fuel    32,866
ir_fuel
Ik vraag me alleen af waarom je dan niet ineens voor een GT3 zou gaan.

Omdat je BMWMB-gewijs geobsedeerd bent door een achterbank? :D

Voor puur straatgebruik is die GTS de betere keuze. Je kan PDK pakken, en zelfs met de manuele zit je niet met een koppeling die niet voor mietjes is, de motor is beschaafder qua loopcultuur, de isolatie binnen is beter (een soundsystem is zowat de meest nutteloze optie op de GT3, maar je moet dat wel pakken als je GPS wilt) en je kan dus Bose kiezen, qua bodemvrijheid en ophanging zit je een comfortniveau hoger, je kan parkeersensoren hebben en (zeer belangrijk voor dit forum) je kan een schuifdak speccen!

En 408pk vs 435, met (wschl) meer koppel onderin/midden dan de GT3, dat ga je op straat niet merken dat verschil.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kefkie    1,180
kefkie

Nu de nieuwe Porsche 991 getoond is begint het roddelcircuit weer op gang te komen. Porsche heeft namelijk zoveel varianten op basis van de Carrera dat er al flink wat geknutseld kan worden met Photoshop. Met name de 991 Cabriolet, 991 GT3 en 991 Turbo zijn drie modellen waar met smart naar uitgekeken wordt. WildSpeed heeft van de 991 Turbo al een plaatje gemaakt door middel van Photoshop en dit moet laten zien hoe de 991 Turbo op de wereld gezet wordt.

De sterkste Porsche 991 is tot nu toe de Carrera S met 400 pk. We weten dat de laatste Porsche 997 Turbo goed is voor 500 pk. De nieuwe variant zal er nog een schep bovenop doen waarbij gedacht kan worden aan zo'n 540 tot 560 pk. De Turbo komt met fraaie details als bredere heupen, extra luchtinlaten en een grotere spoiler op het achterwerk. Wanneer Porsche met de auto op de markt komt is nog volledig onbekend. Waarschijnlijk wordt dit eind 2012 of begin 2013.

1.jpg

Bron: autogespot.com

Share this post


Link to post
Share on other sites
GinoV    25
GinoV

Is gewoon de achterkant van een panamera Turbo op de 991.

Ik denk dat het irl nog wel net iets anders zal worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
quadrifoglio    2,983
quadrifoglio

Nu we Singer al hebbben gehad, tijd voor Rauh Welt. Ondanks de Duitsklinkende naam is het een (klein) Japans bedrijfje dat zich hoofdzakelijk bezighoudt met Porsches

Hoofdzakelijk show en weinig extra go...maar zo zwaar erover qua uiterlijk dat het opnieuw vet wordt:inlove:

RR-341.jpg

AY0F2932.jpg

p21200526185.jpg

31200526202.jpg

21200526215.jpg

AY0F2232.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
quadrifoglio    2,983
quadrifoglio

Klopt, maar ik bedoelde op het vlak van motortuning, die dingen zijn praktisch allemaal motorisch standaard gelaten.

Interieur wel gestript en met rolkooi erin.

Ik kan het wel smaken:inlove:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Fernand    2,265
Fernand
Klopt, maar ik bedoelde op het vlak van motortuning, die dingen zijn praktisch allemaal motorisch standaard gelaten.

Interieur wel gestript en met rolkooi erin.

Ik kan het wel smaken:inlove:

Ik ook.

En die Nakai-san doet dat allemaal zelf met de hand, heerlijk.

Hij kiest ook de kleuren, velgen en naam.

Speciaal procedé maar best cool.

Share this post


Link to post
Share on other sites
quadrifoglio    2,983
quadrifoglio
Ik ook.

En die Nakai-san doet dat allemaal zelf met de hand, heerlijk.

Hij kiest ook de kleuren, velgen en naam.

Speciaal procedé maar best cool.

True, als zijn het meestal wel steeds dezelfde velgen, SSR SP1

Share this post


Link to post
Share on other sites
tato    1,076
tato

RUF CTR oftewel Yellowbird

De CTR werd geïntroduceerd als model voor het jaar 1987 en was gebaseerd op de Porsche 911. De auto had een vergrote en sterk getunede versie van Porsche's 3.2 liter boxermotor, een lichtere uitvoering van de carrosserie, verbeterde wielophanging en remsysteem, een speciaal gefabriceerde versnellingsbak en aanpassingen op de carrosserie zoals bumpers van fiberglass en luchtinlaten. De auto had de beschikking over 469 PK's en woog 1.100 kg. Hierdoor bereikte de auto een de 100 kmh vanuit stilstand in 4.0 seconden en had de auto een topsnelheid van 340 kmh.

De bijnaam "Yellowbird" werd door journalisten van Road & Track magazine verzonnen omdat de knalgele CTR waarover ze de beschikking hadden voor hun testen, opviel vanwege het grauwe weer tijdens de foto-opnamen.

Vanwege het lage gewicht presteerde de auto beter dan andere supersportwagens van die tijd zoals de Ferrari Testarossa en de Lamborghini Countach. Hoewel een klein aantal andere sportauto's, zoals de Ferrari F40 en de Porsche 959, een hogere acceleratie hadden, bleef de RUF CTR hun de baas vanwege de topsnelheid. De auto was de snelste sportauto ter wereld ten tijde van uitbrengen.

Ook was de auto geschikt om op het circuit te racen. Het hield enkele jaren het ronderecord op de Nürburgring. Dit wordt algemeen gezien als het moeilijkste en zwaarste circuit ter wereld en geldt als standaardtest voor (super)sportauto's.

3648028151_0311b9b44c_z.jpg

148091132_5f1527e124_z.jpg

148091118_544633cce9_z.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
quadrifoglio    2,983
quadrifoglio

148091132_5f1527e124_z.jpg

En dit werd uiteindelijk achterwege gelaten.

RUF blijft toch iets speciaals:inlove:

Share this post


Link to post
Share on other sites
TCT    4,826
TCT
En dit werd uiteindelijk achterwege gelaten.

RUF blijft toch iets speciaals:inlove:

Ben je daar zeker van?

Share this post


Link to post
Share on other sites
quadrifoglio    2,983
quadrifoglio
Ben je daar zeker van?

Heel zeker.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
quadrifoglio    2,983
quadrifoglio
Die Rauh-Welt knutselpakketten vind ik echt 10x niks. :oops:

Dat is uw goed recht.:grin:

zwegwerfgesellschaft+a237271361298345834.jpg

zschnee+spass+a237433111297432831.jpg

zPorsche+911+28+RSR+Homologiert+a237936931297431822.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
JanC    5,134
JanC
Die Rauh-Welt knutselpakketten vind ik echt 10x niks. :oops:

Ik ook meestal niet...

Raar dat iets geaccepteerd wordt van zodra het op de één of andere manier een cultstatus heeft bereikt.

Of zie ik het verkeerd als ik denk dat dit van een onbekende nieuwe tuner niet zo goed in de smaak zou vallen?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vicious    3,499
Vicious

Rauh Welt vind ik belachelijk vet, maar wat knullig dat er motorisch niks aan veranderd wordt. Zoals gezegd 'veel show, no (extra) go'.

Vaak ook Stella-Artois-reclame op te zien:)

En een RUF, dat heb ik ooit. Sowieso.

Share this post


Link to post
Share on other sites
quadrifoglio    2,983
quadrifoglio
Ik ook meestal niet...

Raar dat iets geaccepteerd wordt van zodra het op de één of andere manier een cultstatus heeft bereikt.

Of zie ik het verkeerd als ik denk dat dit van een onbekende nieuwe tuner niet zo goed in de smaak zou vallen?

Rauh Welt heeft inderdaad een cultstatus bereikt, maar er zijn nog andere kleine zelfstandige tuners die ongeveer hetzelfde doen. Maar die vind ik meestal ook vet.:D

Gemballa blijft in mijn ogen achterlijk lelijk, maar Strosek (oude modellen) vind ik dan weer knap. En van Strosek ga ik nu opzettelijk niets posten, gaan niet veel fans van zijn vermoed ik.:oops::D

Rauh Welt vind ik belachelijk vet, maar wat knullig dat er motorisch niks aan veranderd wordt. Zoals gezegd 'veel show, no (extra) go'.

Vaak ook Stella-Artois-reclame op te zien:)

En een RUF, dat heb ik ooit. Sowieso.

Hun "Stella Artois" was 1 van de eerste wagens die op een pak fora gepost is, ondertussen kent bijna iedereen hen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • Timo
      By Timo
      Allen te koop voor 120k euro. Kiezen naar gevoel -> deze (!) spec/kleur/uitrusting.
      De auto waar je goesting van krijgt om in te stappen, te brakken, te cruisen of het dak open te doen.
      Het meest logische in je hoofd (niet denken aan belastingen etc.). Gewoon eentje kiezen alsof je een snoepje uit de winkel mag kiezen en that's it. Niks tunen of extra of 5k bijleggen of 20k minder.
       
      2015 - 991 GT3 - 16.200 km
      https://finder.porsche.com/de/de_DE/911-GT3-182213


       
      2015 - 991 Turbo S - 57.935 km
      https://finder.porsche.com/de/de_DE/911-Turbo-S-113282


       
      2018 - 991 GTS cabrio - 6.304 km
      https://finder.porsche.com/de/de_DE/911-Carrera-GTS-Cabriolet-173112


      2018 - 991 Targa 4 - 18.413 km
      https://finder.porsche.com/de/de_DE/911-Targa-4-177050


       
      2019 - 992 Carrera S - 19.900 km
      https://finder.porsche.com/de/de_DE/911-Carrera-S-172523


    • Redfive
      By Redfive
      Weet er iemand of men een Porsche gekocht in een Porsche Center in Duitsland naar een PC in België kan laten brengen door Porsche zelf? M.a.w. is dat een service die Porsche aanbiedt/kan aanbieden?
    • B3noît
      By B3noît
      Bij deze mag stellen we onze 991 te koop. Reden? Dubbel gebruik en overweging tot aankoop van oldtimer.
      Model: Porsche 991 Carrera 3.4i manueel (PJH approved)
      Exterieur: GT Zilver metallic
      Interieur: Volleder zwart/platinagrijs
      Kilometerstand: 147000 km
      1e ingebruikname: 15/10/2012
      Optielijst:
      176F Sport Uitlaatsysteem
      220F Mechanisch achteras-sperdifferentieel
      342F Stoelverwarming
      423F 20 inch Carrera S wielen
      425F Achterruitenwisser
      454F Cruisecontrol
      475F Porsche Active Suspension Management (PASM)
      603F Dynamische bochtenverlichting
      636F ParkAssist voor en achter
      640F Sport Chrono Pakket Plus
      651F Elektrisch schuif-kanteldak
      658F Servotronic
      666F Telefoonmodule Bluetooth
      674F Voorbereiding Vehicle Tracking System
      748F Elektrisch inklapbare buitenspiegels
      810F Vloermatten
      840F SportDesign stuurwiel
      970F Lederuitrusting bi-color
      P05F Sportstoelen Plus (4-voudig elektrisch verstelbaar)
      P23F Porsche Communication Management (PCM) inclusief navigatiemodule
      XRPF Spoorverbreders 5mm
      Aanwezigheid van Car-Pass
      Wagen heeft dealer onderhoudsboek en heeft de terugroepacties gehad,
      alsook zijn in 2017 de 6 brandstofinjectoren vervangen, hogedrukpomp en recent ook de 2 radiatoren vooraan gezien airco niet meer koelde. 
      Wagen rijdt verder echt hemels in deze configuratie van manuele 7-versnellingsbak met sportuitlaat. 1 van de laatste gezien ze nu allemaal NEDC uitlaten hebben










      Verkoopprijs: 61000 €
    • Thebiemerke
      By Thebiemerke
      Porsche Panamera Sport Turismo Concept

      Verrassing! Daar is ie dan! Een station shooting brake versie van de Porsche Panamera. Blijkbaar heeft de Mercedes CLS Shooting Brake de mensen bij Porsche op een idee gebracht.
      Het gerucht deed al een tijdje de ronde en blijkbaar was het gerucht waar. Details ontbreken momenteel nog, maar vanavond zal Porsche tijdens een evenement alles bekend maken.
      De foto’s laten wel zien dat er waarschijnlijk iets van een hybrideaandrijflijn gemonteerd is. We zijn benieuwd!
      www.autoblog.nl




    • XavierBE
      By XavierBE
      Ik kan wat hulp gebruik van de Porsche kenners / liefhebbers.
      Mijn vader verkoopt binnenkort zijn Porsche 911 Targa (small body) uit 1976. Ik wil er een eerlijke prijs voor betalen, maar heb geen idee van waarde.
      Deze zal in orde gezet worden en herspoten worden in "een" originele kleur uit 1976 voor deze verkocht wordt.
      Bijgevoegd een foto waarbij enkele stickers uit gephotoshopt zijn. Dus zal er ongeveer zo uit zien bij verkoop (buiten de kleur dan).

      Rekening houdende met volgende zaken kan ik er moeilijk een prijs op plakken.
      - Km-stand van rond de 240.000 km.
      - De wagen heeft een 3.2L motor (origineel was een 2.7L dacht ik, maar de 3.2L is betrouwbaarder).
      - Heeft waarschijnlijk een recentere G50 versnellingsbak ipv de originele 915.
      - Zal het interieur krijgen van een Porsche 911 SC.
      - Niet originele lak.
      - Komt met goeie soft top en hard top.
      - Originele Fuchs wielen.
      - Motor is in orde, wagen rijdt goed.

      Volgende zaken kunnen waarschijnlijk met klein budget terug origineel gebracht worden:
      - Spiegels zijn van een ouder Porsche 911 model en niet elektrisch verstelbaar.
      - Side skirts ontbreken.
      - Motorkap is van een recentere 964.
      - Sport stuurtje ipv origineel stuur

      Hoeveel schatten jullie de wagen?

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions