Ga naar inhoud

Porsche 991.2


BMWMB

Aanbevolen berichten

Dankzij een (per ongeluk?) vroege publicatie op de website van een Amerikaans autotijdschrift weten we nu definitief hoe de gefacelifte Porsche 911 Carrera S (type 991.2) eruit gaat zien. Om met de deur in huis te vallen: onder de motorkap ligt inderdaad een turbomotor.

 

Bumpers en lichten

Aan de buitenzijde is de nieuwe 911 Carrera S voornamelijk een evolutie ten opzichte van het huidige model. We zien nieuwe Xenon koplampen en opnieuw vormgegeven achterlichtunits. De luchtinlaten aan de voorzijde zijn voorzien van kleppen die automatisch sluiten boven ca. 15 km/u en de volledig nieuwe zwarte luchtinlaten aan de achterzijde hebben de openingen nu in de lengte in plaats van overdwars.

De voorbumper is een stap voorwaarts te opzichte van de huidige 911 Carrera S, met aangepaste LED verlichting die op meer esthetisch verantwoorde wijze in de bumper is geïntegreerd. In de achterbumper zijn daarentegen aan weerszijde luchtgaten verschenen, die – in combinatie met de wijd uiteen geplaatste dubbele uitlaten – een ietwat rommelige indruk maken.

 

Revolutie

Dit heeft vanzelfsprekend alles te maken met de revolutie op het motorenvlak. Gedwongen door de alsmaar striktere milieunormen zijn de traditionele, normaal geaspireerde benzinemotoren vervangen door turboblokken. Het is nog steeds een zescilinder boxer. Echter, in zowel de Carrera als de Carrera S beschikt het blok over een inhoud van 3.0 liter. In de Carrera is dit blok goed voor 370 pk, in de Carrera S levert hetzelfde blok 420pk bij 6.500 tpm.

Het maximale vermogen is daarentegen veel vroeger beschikbaar dan bij de huidige 911 Carrera S, namelijk al bij 1,700 (en tot 5,000 toeren). Met de semi-automatische PDK versnellingsbak accelereert de Carrera S hierdoor in 3,8 seconden naar 100 km/u. Dat is 0,5 seconden sneller dan zijn voorganger en 0,2 seconde sneller dan de huidige Carrera GTS. Zowel de PDK versnellingsbak als de handbak beschikken over zeven verzetten.

 

Frankfurt

Het vermogen wordt op de weg overgebracht door een setje Pirelli P Zero’s, 235/45ZR-20 aan de voorzijde en 305/30ZR-20 aan de achterzijde. De topsnelheid is min of meer gelijk gebleven en bedraagt 305 km/u. De echte winst zit ‘m daarentegen in het verbruik: volgens de Europese testnormen ligt dit 6 tot 13 procent lager dan de huidige 911.

De nieuwe 911 Carrera en Carrera S worden in september op de IAA in Frankfurt onthuld, waarna autojournalisten in november ermee kunnen rijden. Zowel de coupe als de cabriolet gaan later dit jaar al in de verkoop, later gevolgd door de Carrera 4 varianten. De “echte” 911 Turbo – die zal beschikken over een 4.0-liter blok – volgt in 2017, evenals de gefacelifte Targa.

 

(Bron + foto’s: Automobile)

 

Porsche-911-Carrera-S-991.2.10.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lelijke achterlichten, doet me denken aan die optionele achterlichten die je op de 997 kon nemen. Zag er redelijk johnny/fout uit. 

 

Echt gek hoe mooi en geslaagd de mk1 was, hoe verpest de mk2 is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

uitlaten :fp:

 

En binnenkort in elk café: "jaja, ik rijd met een Porsche Turbo zulle". *stapt naar zijn Carrera 4*

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het een spijtige ontwikkeling maar we zullen er mee moeten leven. De dag dat ik ooit ga denken dat het tijd is voor een atoom 911, gaan ze compleet onbetaalbaar zijn. Makes me sad.

 

OF WACHT. "Work hard, play hard".

Link naar reactie
Delen op andere sites

er kleeft precies nog een sticker op de achterlichten?

En de kont ziet er volgens mij wat raar uit omdat de belettering ontbreekt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorkant is mooi strakker, achterkant is... Ben niet overtuigd van de achterlichten, maar anderzijds een zwart GTS-achtig grilletje op een S?

 

Doe er een infotainment upgrade bij en een stuur weggelopen uit de 918 en dat spel is qua totaalpakket beter dan de 991.1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zet een type-aanduiding tussen de 2 achterlichten en maak het zwarte rooster boven de spoiler in koetswerkkleur en je hebt weer een heel ander zicht. As facelifts go is dit niet al te erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei. Visueel is het toch niet je dat, langs achteren. Ai-ai die uitlaten...

 

Z'n snoet is er wel beter op geworden, vind ik.

 

Jammerlijke evolutie richting turbo ook. Maar dat zat er al lang aan te komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid