Ga naar inhoud

Oldtimer keuring


Maxime S

Aanbevolen berichten

Nu mijn vraag, als ik mijn wagen verlaag moet ik dan ook een montage attest kunnen voorleggen van een erkend garagist bij de oltimerkeuring?

Ik dacht dat de auto in volledig originele toestand moest zijn?

Ik zou eens bellen, na eerst 10 andere geautomatiseerde antwoorden krijg je uiteindelijk een vriendelijke vrouw aan de lijn die mij de nodige uitleg gegeven heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • 2 jaren later...

Van een vriend, die bij de keuring werk, gehoord dat wagens tussen 25 en 30 jaar elk jaar de keuring moeten. Tussen 30 en 50 om de 2 jaar en 50+ om de 5 jaar. 

Zal hier dan geen turbo mx5 komen. :noparty:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net de gtd gekeurd vandaag en inderdaad, eerste inschrijvingsdatum wordt de referentie datum maar je krijgt GEEN groen kaartje opgestuurd ter herrinnering. WTF:wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Ice_Ken zei:

Net de gtd gekeurd vandaag en inderdaad, eerste inschrijvingsdatum wordt de referentie datum maar je krijgt GEEN groen kaartje opgestuurd ter herrinnering. WTF:wacko:

Ze zullen me toch sowieso een brief mogen sturen, ik heb geen internet, geen tv en lees geen gazet.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

wordt nog wat als ze co2 gaan meten en zo...weer een dag extra verlof nemen en aanschuiven, het is nu al zo druk bij de autokeuring...

wel spijtig, was nu nog eens iets wat wat vrijheid bood om de autoliefhebber iets te gunnen.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

Great, 1ste inschrijving 16 november... dat wil zeggen telkens in oktober/november naar de keuring terwijl hij dan al in winterslaap is als het weer wat tegen valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij ik me vergis: tot 3 maanden vroeger met behoud van de datum, dus om die datum te veranderen moet je meer dan 3 maand op voorhand gaan
 

@Ugeken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tenzij ik me vergis: tot 3 maanden vroeger met behoud van de datum, dus om die datum te veranderen moet je meer dan 3 maand op voorhand gaan
 
[mention=72]Ugeken[/mention]


Tot 2 maand voor referentiedatum ;-)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gl3nn zei:

Wordt geregeld!

Ge hoeft u niet te haasten, dan moet ik me niet haasten om dat ding opnieuw op de baan te krijgen :oops::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaan ze controleren? 

Enkel staat, of ook attesten enzo? Bv van verlagingen.. Want dan gaan er veel met een probleem zitten denk ik. 

Idem voor niet originele uitlaten.  Nageplaatste schijfremmen,... 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde keuring als bij een inschrijving zekers... Keer tegen de banden sjotten en naar de lichtjes kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ergens is het normaal, zodat die wrakjes van Ahmed en nonkel Prospère eruit gaan, maar om het jaar (voor 25-30-jarige auto's) is eigenlijk ook absurd. Dan kan je hem evengoed op gewone platen zetten.. Enige reden om hem nog op O-platen te zetten is de lagere verzekering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het maar normaal. voor elke goed onderhouden oldtimer is er ook geen probleem om de basiskeuring te doorstaan. Als ze natuurlijk bizarre regels en ideetjes hebben dan is het een ander verhaal. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar dus pas in 2019 naar de keuring, info van de BFOV

Groep 1 - Voertuigen onder ‘O’-plaat 25 – 30 jaar:
de voertuigen die op 20 mei 2018 minder dan dertig jaar geleden in verkeer zijn gesteld, moeten zich aanbieden in 2019. Dit moet gebeuren vóór de dag in 2019 waarop het voertuig een jaar ouder wordt, te rekenen vanaf de datum van de eerste inverkeerstelling.

Voorbeeld : uw oldtimer werd voor de eerste maal ingeschreven op 21 juni 1990.  U dient zich aan te bieden voor 21 juni 2019

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid