Ga naar inhoud

Oldtimer keuring


Maxime S

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Simoni zei:

Ik vind het maar normaal. voor elke goed onderhouden oldtimer is er ook geen probleem om de basiskeuring te doorstaan. Als ze natuurlijk bizarre regels en ideetjes hebben dan is het een ander verhaal. 

idd, mijn kever was van 73, en had een gewone keuring. geen gezever over wanneer mag je rijden en wanneer niet, en ik was gerust dat alles in orde was

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een O-plaat mag je Brussel binnen als je wagen >30j is. Zonder O-plaat niet. Ik veronderstel dat nog steden zullen volgen.

Bovendien zou de keuring zelf niet wijzigen, dus minder streng voor een O-plaat. Ze hebben bv roetuitstoot niet gemeten op de mijne toen ik hem invoerde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-5-2018 om 21:41, Ugeken zei:

Great, 1ste inschrijving 16 november... dat wil zeggen telkens in oktober/november naar de keuring terwijl hij dan al in winterslaap is als het weer wat tegen valt.

Je kan 2 maand voor de referentiedatum gaan, met behoud van de referentiedatum. Peisk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk vind ik da wel een goede zaak dat old timers naar de keuring moeten.

Als uwe auto technisch in orde is hebt ge niks te vrezen. Degene die nu hard stijgeren zijn waarschijnlijk degene die t om zeep geholpen hebben. En die nu rondreizen met ewrak omdat ze toch niet naar de keuring moesten.

Binnenkort zijn er koopjes te doen. :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk vind ik da wel een goede zaak dat old timers naar de keuring moeten.

Als uwe auto technisch in orde is hebt ge niks te vrezen. Degene die nu hard stijgeren zijn waarschijnlijk degene die t om zeep geholpen hebben. En die nu rondreizen met ewrak omdat ze toch niet naar de keuring moesten.

Binnenkort zijn er koopjes te doen. :-D
Niet enkel die categorie e.

Denk eens aan hot rods, trackday auto's die volledig gestript zijn en voorzien van andere remmen, stalen remleidingen, mss zelfs engine swaps,... Het is schandalig dat het met trg werkende kracht is.

Bv alle wagens na 2018 ofzo...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stalen remleidingen mag als elke leiding vervangen is. Auto’s met motorswap ga je niet meer in orde krijgen. Die hebben nu een attest nodig van de constructeur. Ik verwacht ook wel dat er heel wat oldtimers gaan te koop komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Michiel. zei:

Stalen remleidingen mag als elke leiding vervangen is. Auto’s met motorswap ga je niet meer in orde krijgen. Die hebben nu een attest nodig van de constructeur. Ik verwacht ook wel dat er heel wat oldtimers gaan te koop komen.

De gelijkvormigheid wordt niet nagegaan lees ik toch?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/18/2015 at 10:47 AM, BlackFox said:

Ik dacht dat de auto in volledig originele toestand moest zijn?

Ik zou eens bellen, na eerst 10 andere geautomatiseerde antwoorden krijg je uiteindelijk een vriendelijke vrouw aan de lijn die mij de nodige uitleg gegeven heeft.

Nee hoeft niet, verlaging mag zonder papieren (11cm bodemvrijheid minimum). GTD is verre van origineel en ze maken er geen spel van want 9/10 zien ze het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Liquid Li0n zei:

Niet enkel die categorie e.

Denk eens aan hot rods, trackday auto's die volledig gestript zijn en voorzien van andere remmen, stalen remleidingen, mss zelfs engine swaps,... Het is schandalig dat het met trg werkende kracht is.

Bv alle wagens na 2018 ofzo...

Trackday auto's gaan niet weg, de verkoop van auto trailers zal gewoon omhoog gaan :).

Blijf het terecht vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trackday auto's gaan niet weg, de verkoop van auto trailers zal gewoon omhoog gaan [emoji4].
Blijf het terecht vinden.
Niet iedereen heeft geld voor een auto die een auto kunnen/mogen trekken en ook nog eens een auto remorque...
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Liquid Li0n zei:
6 minuten geleden, Polygoon zei:
Trackday auto's gaan niet weg, de verkoop van auto trailers zal gewoon omhoog gaan emoji4.png.
Blijf het terecht vinden.

Niet iedereen heeft geld voor een auto die een auto kunnen/mogen trekken en ook nog eens een auto remorque...

Tja, colleteral damage. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"De gelijkvormigheid van het voertuig met het gelijkvormigheidsattest wordt tijdens de oldtimerkeuring niet nagegaan"

Dan kan je toch gerust met aangepaste onderdelen laten keuren? enkel remmen, ophanging en uitstoot moeten de testen doorstaan, nergens staat dat ze origineel moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dit is gewoon lobbywerk om wat meer inkomsten te genereren binnen de (private) keuringsfirma's.

Daar zullen heel wat etentjes in goede restaurants aan vooraf gegaan zijn.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus ne Commodore A coupé met dikke V8 is nog steeds mogelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

en hoe gaan ze die uitstoot staven aan iets dan? een euro 0 zonder GVA, hoeveel mag die max van co2 uitstoten? Dat is toch weer heel natte vinger werk.

 

Ik vraag me af wat mensen gaan doen, zoals Guy Moerenhout met dat Abart museum. want daar staan heel veel auto's op O plaat gestationeerd.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het OK dat ze dit invoeren. Het enige vervelende is dat ik tijd moet gaan uittrekken om naar mijn ouders te bollen om mijn oldie uit de garage te halen en er vervolgens mee naar de keuring te kachelen :) Alleszins zal m'n MX-5 dus ergens voor eind december 2019 gekeurd moeten worden. In totaal dus nog 3 jaar naar de keuring op jaarlijkse basis. Daarna om de 2 jaar...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid