Jump to content
Sign in to follow this  
Audi S8

Porsche Taycan

Recommended Posts

Bouncing Bullet    2,141
Bouncing Bullet
8 uren geleden, ir_fuel zei:

Beetje off topic? :P 

bwa, dat is zoals een avant en een limo in hetzelfde topic bespreken. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
tsmetjen    352
tsmetjen

Ben ik nu de enigste die daar wat Fisker Karma lijnen in zie?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,110
ir_fuel

Ja.

 

7 hours ago, tsmetjen said:

Ben ik nu de enigste die daar wat Fisker Karma lijnen in zie?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

 

Gvd ni gemakkelijk om te posten boven een quote :P 

 

 

 

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Joske    361
Joske

Waarom zou ge boven een quote antwoorden? Vroeger in school schreef ge t antwoord toch ook onder de vraag?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Le Capri Mauve    714
Le Capri Mauve

In mail staat het antwoord meestal bovenaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Joske    361
Joske
3 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

In mail staat het antwoord meestal bovenaan.

En dat is de schuld van Micro$oft. Die vonden het toen mailen begon niet nodig om de cursor onderaan ne mail te zetten.

We lezen in Belgie van boven naar beneden.

Ge gaat toch ook nie irl iemand eerst t antwoord vertellen en daarna wachten tot hem de vraag gesteld heeft? Dat was in de tijd van Luc Appermont een tv-programma maar ...:ninja:

Share this post


Link to post
Share on other sites
tsmetjen    352
tsmetjen

Ne mens moet al iets doen om niet vergeten te worden


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro

  • Thanks Friendly 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bart    95
Bart

Dat cuv ding is op foto’s toch niet echt m’n goesting, neem de gewone mission e maar voor mij:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Polygoon    7,644
Polygoon
Op 30/1/2018 om 10:15, wooter zei:

Misschien kan je voor de lol eens bij Porsche binnen wandelen en een Mission E reserveren. Volgens wat ik hier van sommigen hoor zou je die vroeger kunnen krijgen dan een Model 3, dan kan je 'm toch zeker al reserveren aangezien mijn Model 3 reservering al in maart 2016 gebeurd is.

Ik denk dat als ik met genoeg geld naar @Alexanderr ik wel een blanco bestelbon kan tekenen. Ik kan fout zijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter
Ik denk dat als ik met genoeg geld naar [mention=477]Alexanderr[/mention] ik wel een blanco bestelbon kan tekenen. Ik kan fout zijn.

In de VS hebben mensen het al geprobeerd maar niks kunnen regelen. Misschien Alexander officieus binnen de eigen dealer wel, maar nog niet naar Porsche AG.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maxime S    1,351
Maxime S

Heb dit ding op't salon in Geneve gezien. Vond hem mossel noch vis. Beetje vreemd om een Panamera op offroad banden te zien staan. 

Net naast het plateau waarop die auto stond op te draaien, namen 2 juffrouwtjes aan de lopende band interviews af bij het publiek om te vragen wat men er van vindt.
Je moest zelfs aanduiden op een iPad wat je mooi vond, wat niet, wat je anders zou willen etc etc. 
Porsche wil hier dus hoog mee scoren en staat nog open voor verandering;

Mijn opmerking dat ik er een V8 ipv die kut-batterijen in wilde begreep dat meisje helaas niet goed. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
gTa    19,668
gTa
3 uren geleden, Maxime S zei:

Mijn opmerking dat ik er een V8 ipv die kut-batterijen in wilde begreep dat meisje helaas niet goed. 

Misschien had ze gewoon geen vibrator.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter
4 hours ago, Maxime S said:

Heb dit ding op't salon in Geneve gezien. Vond hem mossel noch vis. Beetje vreemd om een Panamera op offroad banden te zien staan. 

Kleinere Panamera Gran Turismo met Audi Allroad opzet.

4 hours ago, Maxime S said:

Mijn opmerking dat ik er een V8 ipv die kut-batterijen in wilde begreep dat meisje helaas niet goed. 

Ik denk dat jij het niet begrepen hebt :)

Waarom investeren in een V8 als je met minder moeite veel betere prestaties kan geven, én een Tesla kan volgen :)

Ik voorzie dat Porsche in hoog tempo op de EV trein gaat springen, in die mate zelfs dat ze niet gaan weten wat ze moeten gaan doen met de 6 cilinder boxer in de 911. Puristen zullen nog wel de boxer willen, maar de EV versie gaat gewoon veel beter zijn.

Als de prijzen voor supercharging bij Porsche identiek gaan zijn als bij Tesla, het Ionity netwerk binnen enkele jaren zo uitgerold is als het Tesla netwerk en zo een Mission E Cross Turismo ook in orde is qua infotainment, lijkt me dat zeer zeker een auto die op alle facetten beter kan zijn dan de Model S en Model X.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,110
ir_fuel
30 minutes ago, wooter said:

Puristen zullen nog wel de boxer willen, maar de EV versie gaat gewoon veel beter zijn.

Niks boven een echte sportwagen van 2 ton

Share this post


Link to post
Share on other sites
ir_fuel    38,110
ir_fuel
Just now, wooter said:

Porsche Panamera, Cayenne, ... zijn dat sportwagens?

Jij hebt het over boxer in de 911

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

Maar eigenlijk is dit zinloos... Eerst zien hoe zwaar zo een elektrische 911 zou zijn, hoe het rijdt en dan pas kan je klagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quill    133
Quill

@wooter Blijf toch aub eens in de Tesla-topics. Besef je wel hoe hard je telkens opnieuw in de herhaling valt en bijgevolg tegensteekt?
Mijn dementerende opa doet het in dat opzicht zelfs beter.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ian    509
Ian
[mention=42]wooter[/mention] Blijf toch aub eens in de Tesla-topics. Besef je wel hoe hard je telkens opnieuw in de herhaling valt en bijgevolg tegensteekt?
Mijn dementerende opa doet het in dat opzicht zelfs beter.

QFT
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wooter   
Guest wooter

Dit is een topic van een auto, eentje ook ook batterijen. Lijkt me redelijk dat ik daar ook een mening mag over hebben en daar heb jij niks over te beslissen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Quill    133
Quill
8 minuten geleden, wooter zei:

Dubbel

Oppermachtig wezen jij.

Wel erg intriest dat je zomaar even een post edit als zijnde "dubbel", terwijl je eerst mooi "val dood" had getypt. 

6 minuten geleden, wooter zei:

Dit is een topic van een auto, eentje ook ook batterijen. Lijkt me redelijk dat ik daar ook een mening mag over hebben en daar heb jij niks over te beslissen.

Het lijkt jou inderdaad redelijk. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Boxster EV Concept Could Be Coming Soon
      Electric prototypes of the current-gen Boxster are undergoing testing, and Porsche is working to get a concept released. 
      BY CONNOR HOFFMAN  MAY 8, 2021    
      ILLUSTRATION BY CHRISTIAN SCHULTECAR AND DRIVER Porsche says it is working on releasing a Boxster EV concept.  We're not sure when it or the production version will arrive, but they'll use a new, not-yet-announced electric platform.  The new Macan EV will be sold alongside the gasoline-powered model, so we think the next-generation Boxsterand Cayman could do the same.  Porsche has been talking about electric versions of its entry-level Boxster and Cayman sports cars for the past decade, and the next step could be a concept vehicle. Michael Steiner, Porsche's executive board member for development, says that the German automaker is pushing to develop one, taking a similar approach to the Mission E concept in 2015 that previewed the 2020 Taycan electric sedan, and this (above) is what we think it could look like.
    • Audi S8
    • Tiep
      By Tiep
      Men maakte een EV-versie van de GLB (7-zitter) en de productpagina staat al live in DE.
      Enkele impressies (niets speciaals):





      Artikeltje: https://www.caranddriver.com/news/a36151518/2022-mercedes-benz-eqb-revealed/
    • Phil
      By Phil
      Munich. At today’s BMW Group Annual Conference the upcoming BMW i4 was revealed. “With its sporty looks, best in class driving dynamics and zero local emissions, the BMW i4 is a true BMW. It makes the heart of the BMW brand now beat fully electric,” said Pieter Nota, member of the Board of Management of BMW AG responsible for Customer, Brands, Sales.
      The BMW i4 is a fully electric 4 door Gran Coupé and will enter the market during the course of 2021, including a BMW M Performance model. Its refined balance of BMW typical sportiness, comfort and sustainable performance are unique in its segment.
      The BMW i4 model line will be available in different versions covering ranges of up to 590km (WLTP) and up to 300 miles* (EPA). With a power output of up to 390kW / 530HP the BMW i4 can accelerate from zero to 100km/h in around 4 seconds.
       



    • D Squaloid
      By D Squaloid
      Porsche Taycan Cross Turismo in vol ornaat
      Jan Lemkes De Porsche Taycan Cross Turismo is al uitgebreid in een dunne camouflagejas getoond en we mochten er zelfs al mee rijden, maar nu is de hogere en ruimere versie van de Taycan officieel gepresenteerd.
      Highlights
      Altijd vierwielaandrijving, meer bodemvrijheid, stoer uiterlijk Grote achterklep, tot 1.212 liter bagageruimte Nieuw: Taycan 4 Nederlandse prijzen al bekend Dat Zuffenhausen met een extra stoere en ruime versie van zijn eerste EV zou komen weten we feitelijk al sinds de Porsche Mission E Cross Turismo in 2018 werd gepresenteerd. Zoals de reguliere Taycan kan worden beschouwd als de productieversie van de ‘normale’ Mission E, zo is deze nieuwkomer overduidelijk de nazaat van de Porsche Mission E Cross Turismo.
      Dat betekent dat de Cross Turismo op twee punten verschilt van de reguliere Taycan. In de eerste plaats is het een modieus ‘hoog-op-de-poten-model’. Het verschil in bodemvrijheid loopt met het optionele Off-road-pakket op tot maximaal 30 mm, maar kan ook worden geminimaliseerd. De  Cross Turismo heeft standaard luchtvering, in tegenstelling tot de reguliere Taycan. Met 1.409 mm is hij in beginsel iets hoger dan een gewone Taycan (1.395 mm).

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Ruimer en praktischer
      Dat brengt ons bij het ‘Turismo’ in de naam. Net als de Panamera Sport Turismo is de Taycan Cross Turismo in feite een stationwagon. In het geval van de Taycan levert dat meer praktisch voordeel op dan bij de Panamera, die in alle gevallen een grote hatchback-klep heeft. Aangezien een reguliere Taycan het moet doen met een kleine sedan-achterklep, is de Cross Turismo aanzienlijk praktischer. We noteren een verder naar achteren doorlopende daklijn, een grotere achterste zijruit, een dakspoiler en een achterruitenwisser.
      Achter die klep biedt de Cross Turismo 446 liter bagageruimte. Ter vergelijking: een normale Taycan moet het met 366 liter doen. Bovendien kan de bank nog plat, waarna er een niet onverdienstelijke 1.212 liter in de stoerste Taycan verdwijnt. In de neus is natuurlijk ook nog steeds 82 liter beschikbaar. Achterpassagiers profiteren van 45 mm meer hoofdruimte, wat de Cross Turismo ook voor langere passagiers draaglijk maakt.
      Taycan 4
      Technisch is de Cross Turismo vrijwel identiek aan de reguliere Taycan. Toch is er één groot verschil: de basisversie. De Cross Turismo heeft altijd vierwielaandrijving en de basisversie heet daarom ‘Taycan 4’. Die kenden we nog niet, want tot nu toe was de Taycan 4S de minst krachtige vierwielaandrijver.
      De tweemotorige Taycan 4 levert 380 pk ‘continu’ en 476 pk in overboost. Dat is precies evenveel als de achterwielaangedreven basis-Taycan met de grote Performance-Accu Plus met  één motor kan leveren. Om het extra gewicht en de afgenomen luchtweerstand te compenseren, is die grotere accu standaard op de Cross Turismo.
      Met een 0-100-tijd van 5,1 tellen is deze eenvoudigste Taycan Cross Turismo nét even sneller dan de achterwielaangedreven Taycan. De topsnelheid ligt met 220 km/h wel iets lager. Porsche geeft een WLTP-bereik op van maximaal 456 km en een verbruik van tussen de 26,4 en 22,4 kWh/100 km.
      De rest van het aanbod is bekend, al wijken de actieradius- en acceleratiecijfers iets af vanwege de hogere koets en het hogere gewicht van de Cross Turismo. Uitgaande van de vermogenscijfers in overboost komt de Taycan 4S tot 571 pk, de Turbo tot 680 pk en de Turbo S tot 761 pk, waarbij laatstgenoemde in 2,9 tellen van 0 naar 100 knalt. Ter vergelijking: een reguliere Taycan Turbo S doet dat in 2,8 seconden.

      Porsche Taycan Cross Turismo
      Prijzen
      Porsche vertelt meteen wat de ruige, praktische Taycan in Nederland moet kosten. De Taycan Cross Turismo is er vanaf € 97.400 . Het betreft dan de Taycan 4. De 4S Cross Turismo kost € 116.000, de  Turbo Cross Turismo kost € 159.300 en de Turbo S Cross Turismo moet € 193.200 opbrengen. Zonder opties, uiteraard, dus reken maar dat de exemplaren die je in de praktijk gaat zien nog wat duurder zullen zijn. De splitter-achtige elementen op de gefotografeerde auto's zijn bijvoorbeeld onderdeel van een Off-road Designpakket en dakrails zijn evenmin standaard.
      Het prijsverschil tussen het reguliere model en de Cross Turismo varieert met deze prijzen van net geen € 10.000 tot €1.500. Het kleinste prijsverschil geldt daarbij voor de Turbo S en het grootste voor de instapper, maar dat is niet onlogisch. Ten opzichte van de eenvoudigste Taycan biedt de voordeligste Cross Turismo immers niet alleen een ruimere koets, maar ook luchtvering, vierwielaandrijving en een grotere accu. De Cross Turismo staat vanaf mei bij de Nederlandse Porsche Centra.
      De fietsendrager op de persfoto’s is overigens speciaal voor deze auto ontwikkeld. Hij kan maximaal drie (elektrische) fietsen aan en de achterklep kan nog steeds open als de drager in gebruik is.
      Interieurfoto's zijn er bij het ter perse gaan van dit bericht nog niet, maar worden zo snel mogelijk aangevuld als Porsche er op korte termijn mee op de proppen komt.
       
      autoweek.nl
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions