Ga naar inhoud

Porsche Taycan


Audi S8

Aanbevolen berichten

Gast wooter
35 minutes ago, Jokke_vlo said:

Ik denk dat je nog een paar jaartjes mag wachten. 

Ik ben er zeker van dat jij nog een paar jaartjes gaat wachten. Je neemt de kenmerken - van horen zeggen - van 1 autobouwer, en de kenmerken van een paar electro huurkarts, en interpoleert dat op de hele wereld, en dat komt niet goed. Die kenmerken kan en mag je niet zomaar extrapoleren, al was het maar omdat Porsche plechtig belooft dat hun EV's niet op minder vermogen moeten lopen bij stevig gebruik.

Ik kan me overigens niet voorstellen waarom een elektrische kart slechter zou rijden dan een benzinekart, maar ik ben dan ook voornamelijk bekend met huurkarts die nauwelijks vooruit gaan en die je door de stomme gearing best nooit afremt omdat het zo lang duurt om terug op snelheid te geraken. Tuurlijk zijn schakelkarts daarin beter, maar dat zie je nauwelijks indoor op huurkarts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belooft, toekomst, bla bla bla, dat kan maar dat is iets COMPLEET anders dan zeggen dat je NU niets anders meer zou willen.

Blijkbaar heb jij nog nooit met die twee soort karts gereden anders zou je wel weten wat het verschil is. Dat je je dat niet kan voorstellen: probeer het eens.

Maar goed als je op een rechte lijn gaat staan en ge geeft gas, en dat is uw definitie (vermogen) tja....... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
9 minutes ago, Jokke_vlo said:

Belooft, toekomst, bla bla bla, dat kan maar dat is iets COMPLEET anders dan zeggen dat je NU niets anders meer zou willen.

Ik ben er zeker van dat jij nog wil wachten, maar ik ben er ook zeker van dat ik nu niets anders meer wil. Maar jij bent ik niet en ik ben jou niet. Ik ga niet elk weekend in de Vogezen zitten rijden. Ik rij wel elke week enkele keren 170km enkele rit doorheen de spits.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Audi S8 zei:

Kunnen we afspreken om geen nutteloze discussies meer te voeren? Da's in elk NEV gerelateerd topic hetzelfde :facepalm:

Enkel mogelijk als we de eilandraad invoeren

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Nee maar blijkbaar wel genoeg om over al de rest te kunnen praten? 

Wat weten we al? Het design en de aandrijving. Waar moeten we het anders over hebben? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien over hoe veel beter de Tesla gaat zijn, want dat weten dan wel al? 

Allez soit, dat is hier geen topic voor mij, wegwezen :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
3 minutes ago, Jokke_vlo said:

Misschien over hoe veel beter de Tesla gaat zijn, want dat weten dan wel al? 

Dat weten we toch niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, wooter zei:

Dat weten we toch niet?

 

6 uren geleden, wooter zei:


Mission E is voor 2020, Model 3 staat in de showroom in de VS en Canada. En aantal geleverde Model 3’s is al meer dan jaarproductie Panamera e-hybrid.

 

6 uren geleden, wooter zei:



Ik heb zo een Amerikaan nu en zoals ik al heb gezegd wil ik graag mijn Model X wel eens naast een Cayenne of Panamera zetten om punt per punt na te gaan in hoeverre mate zo een Porsche wel beter afgewerkt zou zijn. Als je je laat gaan in de Porsche optielijst kan je er zeker iets heel knap van maken, maar tegen een basisversie Porsche moet een Tesla zich zeker niet schamen.

 

6 uren geleden, wooter zei:



Ik vrees evenwel dat Porsche zal achterblijven qua over the air updates en autopilot, en dat was voor mij de dealmaker bij Tesla. Jaja, zelf rijden is uitdagender in de Ardennen, maar daar heb ik geen boodschap aan al pendelend.

 

Op 1-2-2018 om 14:54, wooter zei:

Van buiten wel maar ik vraag me af wat de ruimte op de achterbank gaat zijn. De auto is duidelijk kleiner dan de Panamera, en bijgevolg ook kleiner dan de Model S.

 

Op 7-3-2018 om 15:13, wooter zei:

Dat Porsche net zoals Tesla hun capaciteit afhankelijk is van wat ze van hun leveranciers kunnen los krijgen qua batterijen, en dat Tesla daar al heel wat meer ervaring in heeft. Dat het makkelijk is om op Tesla hun Model 3 te kappen maar dat Tesla nu al zoveel batterijen inbouwt in Model 3’s per week waar Porsche nu een jaar mee doet.

Dat opschalen naar pakweg wat een Model S nu doet, ik ben benieuwd. En ik ben ook benieuwd naar de prijs, en weet nu al dat ze met 800V op hun snelladers het niet waar gaan maken om op 8 minuten een batterij vol te laden. Daar heb je minimum 1000V voor, want eens de batterij 50-60% vol is moet je het laadvermogen degressief verminderen.

Idd jij weet dat echt nog niet. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Misschien over hoe veel beter de Tesla gaat zijn, want dat weten dan wel al? 

Allez soit, dat is hier geen topic voor mij, wegwezen :D

 

Ik snap uw punt maar om dat in dit topic te komen zeggen :D  

Vertel anders eens iets over de rijeigenschappen van de Mission E :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, wooter zei:

Ik kan me overigens niet voorstellen waarom een elektrische kart slechter zou rijden dan een benzinekart, maar ik ben dan ook voornamelijk bekend met huurkarts die nauwelijks vooruit gaan en die je door de stomme gearing best nooit afremt omdat het zo lang duurt om terug op snelheid te geraken. Tuurlijk zijn schakelkarts daarin beter, maar dat zie je nauwelijks indoor op huurkarts.

Nauwelijks vooruitgaan...... ja aan 50 per uur tegen een muur kletsen is nauwelijk vooruitgaan, klopt. Jij kan je dat idd nauwelijk voorstellen terwijl zowat elke intense karter er hetzelfde over denkt. Er moet dan toch wel iets van aan zijn, niet?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Polygoon zei:

Ik snap uw punt maar om dat in dit topic te komen zeggen :D  

Vertel anders eens iets over de rijeigenschappen van de Mission E :P 

Terechte opmerking, misschien kunnen we het hebben over het interieur van de Tesla dat zeker zijn "voet" naast de Porsche mag zetten............. tja............... met eenzelfde fantasie kunnen we over rijeigenschappen spreken zoals daar bv is:

Als Porsche dit gaat brengen dan zal het anders zijn dan Tesla, met name ook hoeveel beter dit zal sturen, het zal net als de Panamera met kop en schouders boven de concurrentie uitsteken in zijn klasse blablablablabla 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, wooter zei:

Ik kan me overigens niet voorstellen waarom een elektrische kart slechter zou rijden dan een benzinekart, maar ik ben dan ook voornamelijk bekend met huurkarts die nauwelijks vooruit gaan en die je door de stomme gearing best nooit afremt omdat het zo lang duurt om terug op snelheid te geraken. Tuurlijk zijn schakelkarts daarin beter, maar dat zie je nauwelijks indoor op huurkarts.

Dat zegt meer over jou dan over die (huur)karts vrees ik :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Jokke_vlo said:

Belooft, toekomst, bla bla bla, dat kan maar dat is iets COMPLEET anders dan zeggen dat je NU niets anders meer zou willen.

Blijkbaar heb jij nog nooit met die twee soort karts gereden anders zou je wel weten wat het verschil is. Dat je je dat niet kan voorstellen: probeer het eens.

Maar goed als je op een rechte lijn gaat staan en ge geeft gas, en dat is uw definitie (vermogen) tja....... 

Met welke elektrische karts heb jij gereden? Ik met ekarts in Las Vegas, en dat was brol, en met elektrische hier in Jumet, en die reden zeker niet slechter dan een gemiddelde Sodi huurkart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wooter
1 hour ago, Jokke_vlo said:

Terechte opmerking, misschien kunnen we het hebben over het interieur van de Tesla dat zeker zijn "voet" naast de Porsche mag zetten............. tja............... met eenzelfde fantasie kunnen we over rijeigenschappen spreken zoals daar bv is:

Als Porsche dit gaat brengen dan zal het anders zijn dan Tesla, met name ook hoeveel beter dit zal sturen, het zal net als de Panamera met kop en schouders boven de concurrentie uitsteken in zijn klasse blablablablabla 

https://www.topgear.com/car-news/geneva-motor-show/2019-porsche-mission-e-full-lowdown?utm_source=twitter&utm_medium=referral&utm_campaign=car-news&utm_content=porsche-mission-e

Quote

It will do 0-62mph in ‘less than 3.5 seconds’, says Porsche officially. Is that a simulation or a real figure, Top Gear asks project head Stefan Weckbach. It was a simulation when they announced the number for the show car (above) in 2015, he says, but now it’s been proved. Oh, and he emphasises the ‘less than’ part of the claim. But refuses to answer by how much it’ll be quicker.

Nice!

Quote

It’ll also get to 125mph in ‘less than’ 12 seconds and have a top speed of ‘more than’ 155mph. See a pattern here?

Ideaal!

Quote

Porsche has also said the acceleration figure will be repeatable, time after time, as the battery goes down. Again, temperature management is critical. Weckbach says the battery uses liquid cooling, as most other EVs do.

This claim about repeatability is surely a dig at Tesla. Ludicrous Mode on a Model S means a full charge.

Yeah fuck Tesla!

Quote

The Porsche, like the Tesla, will also need a battery conditioning interval, though. “You can’t beat physics,” he admits. So to repeat 0-60 in the three-second range actually means waiting several minutes in between goes, and that kinda defeats the point.

Oei? Jamaar, beter dan Tesla, toch? Help?

Quote

To keep the acceleration strong all the way to top speed, two-speed gearboxes will be used. The 918 decouples its front motor at speed; it’s conceivable the Mission E will have a two-speed box at the back and a decoupling clutch at the front. It’s fundamentally a rear-biased car anyway, as the rear motor is more powerful than the front.

Da's wel goed gevonden. 

Quote

Braking is going to be pretty amazing too. Weckbach confirms it will have computer ‘blended’ braking where the pedal is effectively a request for retardation rather than a mechanical link to the discs. A computer works out whether to get that retardation from the discs or the motors.

Because the battery runs at 800 volts and can accept 350kW of charge, the regen can be super-strong. He says that at high speed it could actually invoke the rear ABS without even using the discs. And using the discs as little as possible “gives us an efficiency advantage over our competitors”.

Dat is wel interessant. Tesla zit aan 480V in de Model S en X.

Quote

The recharging

Fifteen minutes. That’s how long the Mission E, on the right charger, will take to get from flat to 80 per cent charged. By about 2020, there will be a network of these chargers across continental Europe, no more than 75 miles apart. They also include a contactless payment system, so as soon as you drive up they’re ready to go. Stop, wee, espresso, a few texts, get on your way.

These are the chargers of the Ionity network Porsche is investing in jointly with Mercedes, BMW, Ford and Audi. But only when plugged into a Porsche will those chargers deliver the full 800V (for 350kW) that allows such fast charging, because the Porsche has the onboard electronics and cooling that can cope.

Porsche is also putting those 350kW outlets into all its dealers, and they’ll use electricity from renewables, Porsche sales and marketing chief Detlev von Platen tells Top Gear. If there’s no 350kW outlet available, the Porsche will of course work with lower power, and take longer. It uses the Euro-standard CCS plug.

One of the epic irritations of EV charging is that you often can’t just turn up and pay on the spot. You need a special card, or some kind of pre-paid scheme membership. Von Platen says Porsche is developing a single ID card system that works with all the charging networks, and collects it all into a single monthly bill.

Dat is al geen 8 minuten meer, maar valt ook wel te verklaren door het voltage en de kW. Ik ben wel benieuwd wat de curve is voorbij de 50%, want dan kan je nog zoveel vermogen hebben als je wilt, de batterij kan dat dan niet meer slikken. En de batterij moet ook gekoeld worden.

Quote

The range

It’s supposed to do 500 km, or 310 miles, but that’s on the NEDC cycle. The real-world will be a lot less. Maybe 220 miles at UK motorway speed. (A Tesla Model S 100D is 393 miles NEDC but even Tesla says 279 miles at a steady 75mph). So that 80 per cent charge would be 175 miles. Now your route planning would have to be perfect (and your bravery gigantic) to arrive at the charge point with zero miles on the range-meter.

All EVs have that trouble, mind. And if you want to get to a destination 220 miles away, and then trickle-charge when you got there, well you could do it non-stop.

Oei, minder range dan een Model S?

Quote

Inside, the Cross Turismo is quite close to production. That means almost all switches are on glass touch panels.

Dat gaat entertainend worden eens dat beschikbaar wordt :). Ofwel is iedereen er voor, ofwel blijft iedereen kritisch :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik hier gelezen heb en vooral afgaande op hetgene Wooter weet te vertellen zijn de momentele electrische voertuigen zwaar overpriced en zijn degene die er nu mee rijden eigenlijk de proefkonijnen voor de betere versies die ons te wachten staan.

Ergens sta ik open om zo'n voertuig eens uitgebreid te testen (nog maar 1 keer kort gereden). Vooral omdat het koppelwaardes en vermogens mogelijk zijn. Maar eerst zal de prijs danig moeten zakken tov zijn fossiele concurrenten,  zal het rijbereik omhoog moeten, het gewicht omlaag moeten en de levensduur van een batterij minstens even lang moeten zijn als het duurste onderdeel in een fossiele wagen... (en uiteraard totaal geen verschil in vermogen naargelang de vulling van de batterij)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja er zit hier iemand op het forum die in elk topic zijn Tesla brainwash zever probeert te verkopen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, ir_fuel zei:

Met welke elektrische karts heb jij gereden? Ik met ekarts in Las Vegas, en dat was brol, en met elektrische hier in Jumet, en die reden zeker niet slechter dan een gemiddelde Sodi huurkart.

ben je al in gent geweest (mening) ? zou dat wel eens willen proberen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, tuscani said:

ben je al in gent geweest? zou dat wel eens willen proberen

Nee. En van wat ik er van hoor ga ik niet speciaal tot ginder bollen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Nee. En van wat ik er van hoor ga ik niet speciaal tot ginder bollen :) 

kijk, dus wel een mening. :D

niet zo goed dus.

het is tegenwoordig de dichts bijzijnde  plaats. anders is het direct, puurs, sint niklaas of kortrijk:mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

E-karts:

Met Bizz karts in Gent

Test Sodi en Bizz kart in Machelen

 

Nadelen:

Veel te weinig flex, lomp, veel te steile powerafgifte om fijn te doseren, niet geschikt voor echte wedstrijden of endurance races. 

 

Voordelen:

Vermogen gedurende beperkte tijd. 

 

Ik had idd niet de behoefte (ondanks dat ik de eigenaar super sympathiek vind en hij zijn zaak echt goed runt) om als karter terug te gaan. Als mens wil ik wel eens terug omdat ik de man een warm hart toedraag. Ik vind het daarom zelfs moeilijk om "negatief" te zijn. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid